Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Storken skrev:
Brombi skrev:Jeg er sikker på at ledelsen har været pisse arrogante i forhandlingerne, og jeg er også sikker på at de ikke har rykket sig meget, i forhold til de krav Alves havde (3 år, og ikke 1+1+1 eller 2+1 år). Der var snak om at forhandlingerne var ved at være på plads, og jeg tror ikke at Alves bare sådan uden videre beslutter at skifte fra Barcelona, med mindre han føler sig dårligt behandlet.

Fuldkommen vanvittigt at han ikke bare har fået sine 3 år. Er man bange for at han bare slacker efter kontrakten underskrives, så smid ham dog på på porten efter 1 eller 2 år? Ikke desto mindre har vi nu et kæmpe problem på højreback pladsen, i hvert fald indtil vintertransfervinduet åbner, og hvis han besluttede at købe et ungt talent på den plads, ville Alves måske være den perfekte mentor. I min optik har han, som han har spillet i den her sæson, både gjort sig fortjent til 3 år OG en lønforhøjelse.
Du er godt klar over, at Alves er 32 år gammel? Der er sandsynligvis kun en eller to sæsoner tilbage i ham. Kravet om 3 år er ren grådighed fra Alves' side. Derudover har Alves tidligere vist, at han falder kraftigt i niveau efter en kontraktforlængelse. Det undrer mig egentlig ikke, at han har taget sig lidt sammen på det seneste, da det er kontraktår. Det er typisk brasiliansk.
Ja det er jeg godt klar over. Jeg er også klar over at vi ikke må hente nogle spillere, før vintertransfervinduet. Jeg er ligeledes klar over at vores alternativer bliver Montoya og Douglas. Dét scenarie så jeg gerne at vi undgik, selvom Alves skulle få 3 år. Bare fordi han skriver under på 3 år er det ikke ensbetydende med, at vi SKAL bruge ham, som fast højreback de næste 3 år.

Så, omstændighederne taget i betragtning, så virker det til at være en rigtig dum beslutning, ikke at forlænge med Alves. Skulle han gå hen og dale i niveau igen, kan han muligvis bruges som en reserve-mentor back, lidt i stil med Xavi i denne sæson. Når det er sagt tror jeg ikke nødvendigvis han daler i niveau. Han har fået sin revival efter Enriques ankomst, og jeg er sikker på at der er mest saft der kan presses.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kan godt klare os et halvt år uden alves. Man giver ikke en spiller på 32 år en så lang kontrakt. Og slet ikke hvis han kræver samme løn eller endda mere. Alves har fået den kontrakt han ville have i starten 2+1 men samtidig har han fået flere og højere tilbud fra andre steder og nu forsøger han er presse os. Det holder sgu ikke og han burde forlænge af kærlighed til klubben og ikke pga penge.

Som sagt så giver denne sag et lidt grimt billede af alves (ellers hans agent/eks kone).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:Vi kan godt klare os et halvt år uden alves. Man giver ikke en spiller på 32 år en så lang kontrakt. Og slet ikke hvis han kræver samme løn eller endda mere. Alves har fået den kontrakt han ville have i starten 2+1 men samtidig har han fået flere og højere tilbud fra andre steder og nu forsøger han er presse os. Det holder sgu ikke og han burde forlænge af kærlighed til klubben og ikke pga penge.

Som sagt så giver denne sag et lidt grimt billede af alves (ellers hans agent/eks kone).
Og så behøves der nok heller ikke skrives mere om det. Du/i mener ikke at en kontraktforlængelse er vital, det mener jeg. Vi har mange champions league kampe indtil vinter og vi har mange vigtige liga kampe, inklusiv en El Clasico.

Derudover er det heller ikke fordi der hænger verdensklasse højrebacks på træerne, og sidst kan det heller ikke være sundt at købe spillere mid-season. Jeg kan ikke komme på et eneste positivt punkt ved denne sag. Ærgerligt!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Det er vildt at melde så klart ud, at det er pengene, der skiller parterne, når man intet kender til forhandlingerne. Det kan godt være, at det er penge, men når man ikke ved, så er det vildt at melde ud, at det er pga. pengene. Jeg tror, at der er flere faktorer i det her, hvor penge muligvis er en af dem, men jeg tror ikke alene, at det er pengene, der er udslagsgivende. Man skal huske på, at Alves har haft et anstrengt forhold til den her ledelse. Han har ikke været bleg for at komme med kritik og stikpiller, når han har følt, at det var nødvendigt at ytre sig.

Jeg kunne godt forestille mig, at Alves ville kunne holde et højt niveau i to eller endda tre år, for han er virkelig en klassespiller. Han kunne godt blive nutids Cafu eller Maldini, måske ikke holde et relativ højt niveau til han er 37-38, men jeg tror på, at han ville kunne gøre det til han blev 35.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Ved ikke lige hvad der er vildt i det. Det er vel det eneste vi har at gå efter? Resten er spekulationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Det ved vi da ikke. Det er også en spekulation i sig selv.



Edit: Lad os lige droppe de her diskussioner. Jeg orker dem ikke. Du får Alves til at se ud som en pengegrisk spiller, hvorimod jeg prøver at se lidt anderledes på det. Jeg tror ikke, at det er så simpelt, som du gør det til. Så lad os bare blive enige om at være uenige.
Senest rettet af Kubala fre maj 22, 2015 9:47 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor overhovedet indlede forhandlinger hvis han er træt af ledelsen? Hvorfor ikke bare smutte så?

Jeg kan ikke se en grund til hvorfor han ikke vil forlænge udover kontrakten. Den lever ikke op til det han vil have (tid, penge) og derfor søger han et sted hen hvor han får hvad han vil have.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Hvorfor overhovedet indlede forhandlinger hvis han er træt af ledelsen? Hvorfor ikke bare smutte så?

Jeg kan ikke se en grund til hvorfor han ikke vil forlænge udover kontrakten. Den lever ikke op til det han vil have (tid, penge) og derfor søger han et sted hen hvor han får hvad han vil have.

Hvorfor indlede? Det kan jo godt være, at han giver dem en chance. Han er trods alt glad for klubben og har en masse venner her, men de er bare virkelig vanskelige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Mon ikke de så havde stoppet for lang tid siden så? Kan ikke se hvorfor han skulle fortsætte forhandlingerne med nogle folk som han ikke kunne fordrage når de så samtidig var så langt fra hans krav.

I kontraktforhandlinger er det ofte penge som kommer imellem. Derfor er det også helt naturligt at det er der spekuleres i nu. Alves vil have noget som ledelsen ikke vil give -> han smutter til et sted hvor han kan få det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Mon ikke de så havde stoppet for lang tid siden så? Kan ikke se hvorfor han skulle fortsætte forhandlingerne med nogle folk som han ikke kunne fordrage når de så samtidig var så langt fra hans krav.

I kontraktforhandlinger er det ofte penge som kommer imellem. Derfor er det også helt naturligt at det er der spekuleres i nu. Alves vil have noget som ledelsen ikke vil give -> han smutter til et sted hvor han kan få det.

Du bliver bare ved med det. Jeg skulle aldrig have nævnt det med at han havde ytret sig kritisk om den her ledelse(jeg ledte dig hen mod det og du bruger det i diskussionen nu). Jeg tror ikke, at det er så simpelt, som du gør det til. Du vil beskytte ledelse, og fint, fred være med det. Du prøver at udstille Alves som en pengegrisk spiller og fred være med det, men jeg tror ikke på din påstand. Jeg tror, at de har lovet ham ting, som de ikke overholder, blandt andet lønnen, som er den sidste dråbe for Alves, derfor gider han ikke at blive her længere.
Senest rettet af Kubala fre maj 22, 2015 9:59 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg hverken beskytter ledelsen eller anklager alves for noget som helst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Det gør du ikke?
Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
Du siger det ikke direkte, men indirekte, vil jeg mene, at det her beskriver en pengegrisk spiller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Som du selv kan se optræder ordet pengegrisk ikke noget sted. Ydermere har jeg på intet tidspunkt beskyldt alves for noget som helst. Det kan ligeså vel være hans bagland som presser for en bedre kontrakt.

Men at alves tillader denne farce synes jeg desværre giver et skidt billede. Især i en periode hvor vi har 2 finaler og koncentrationen burde være der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Som du selv kan se optræder ordet pengegrisk ikke noget sted. Ydermere har jeg på intet tidspunkt beskyldt alves for noget som helst. Det kan ligeså vel være hans bagland som presser for en bedre kontrakt.

Men at alves tillader denne farce synes jeg desværre giver et skidt billede. Især i en periode hvor vi har 2 finaler og koncentrationen burde være der.

Du læser ikke rigtigt, hvad jeg skriver. Du bruger ikke ordet pengegrisk, men din beskrivelse, beskriver en pengegrisk spiller. hvordan skal man ellers fortolke det her:
Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle...

Edit: Som jeg skrev ovenover, så orker jeg ikke de her diskussioner. Jeg vil gerne give et andet billede af Alves og af forhandlingerne end det du giver. Jeg hopper ikke på det, du skriver, for jeg tror ikke, at det er så simpelt.
Senest rettet af Kubala fre maj 22, 2015 10:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også forstår du ikke hvad jeg mener? jeg har på intet tidspunkt beskyldt alves for noget som helst. Som jeg skriver så kan det ligeså godt være hans bagland (agent f.eks.) som presser på.

Det er dog alves' ansvar at sørge for at det ikke skaber så meget ballade som det har gjort. Derfor klæder det ikke alves.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster