Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg tror lige vi fans skal slappe lidt af. Vi er altså stadig ekstremt attraktiv destination selvom vi har en elendig ledelse. Og det vil vi være så længe vi har messi osv.

Men ja de må meget gerne komme i denne uge.
Enig.. og vi er altså spillemæssigt på højde med Real, i forhold til kampen i går.. og de har jo gjort fantastiske transfers, synes alle jo.

Desuden var det en ganske lige kamp mod CHL vinderne de sidste 2 år i træk og derfor må formodes at være Europas/verdens pt bedste hold.
Det er også sidste sæsons bedste hold i ligaen, som vi, selv i den ynkelige forfatning vi er i, spiller lige op med rent spillemæssigt.

At de scorer 2 freak mål på kontra + Pique forærer dem et selvmål gør jo ikke at vi blev spillet ud af banen.. Jeg tror bare alle reagere så kraftigt fordi:
1-3 mod Real på hjemmebane er et forfærdeligt resultat som cule at leve med.
Vi ikke har set skyggen af gode signinger der kan vippe magtbalancen tilbage hvor den hører til i Spanien/Europa.
Vores mål kommer jo på et straffe, der ikke skulle være blevet dømt. Ronaldo skulle ikke have haft rødt, og ja kampen var i det store hele meget lige, men Real Madrid rammer jo heller ikke dagen. De er uden omdrejningspunktet Modric, og Ronaldo kommer først ind sent i anden halvleg, hvor han allerede gør stor forskel, i forhold til sådan en som Bale. Havde de stillet med Ronaldo, Benzema og Isco oppe foran havde det været noget andet. Sådan som vi spillede igår, er vi ikke på højde med Real Madrid. Ikke når de bare kan sætte 1-2 mand på Messi, og så er vi færdige.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg tror lige vi fans skal slappe lidt af. Vi er altså stadig ekstremt attraktiv destination selvom vi har en elendig ledelse. Og det vil vi være så længe vi har messi osv.

Men ja de må meget gerne komme i denne uge.
Enig.. og vi er altså spillemæssigt på højde med Real, i forhold til kampen i går.. og de har jo gjort fantastiske transfers, synes alle jo.

Desuden var det en ganske lige kamp mod CHL vinderne de sidste 2 år i træk og derfor må formodes at være Europas/verdens pt bedste hold.
Det er også sidste sæsons bedste hold i ligaen, som vi, selv i den ynkelige forfatning vi er i, spiller lige op med rent spillemæssigt.

At de scorer 2 freak mål på kontra + Pique forærer dem et selvmål gør jo ikke at vi blev spillet ud af banen.. Jeg tror bare alle reagere så kraftigt fordi:
1-3 mod Real på hjemmebane er et forfærdeligt resultat som cule at leve med.
Vi ikke har set skyggen af gode signinger der kan vippe magtbalancen tilbage hvor den hører til i Spanien/Europa.
Vores mål kommer jo på et straffe, der ikke skulle være blevet dømt. Ronaldo skulle ikke have haft rødt, og ja kampen var i det store hele meget lige, men Real Madrid rammer jo heller ikke dagen. De er uden omdrejningspunktet Modric, og Ronaldo kommer først ind sent i anden halvleg, hvor han allerede gør stor forskel, i forhold til sådan en som Bale. Havde de stillet med Ronaldo, Benzema og Isco oppe foran havde det været noget andet. Sådan som vi spillede igår, er vi ikke på højde med Real Madrid. Ikke når de bare kan sætte 1-2 mand på Messi, og så er vi færdige.
Ok så hvis Real havde ramt dagen var vi blevet splittet ad?

Ramte de dagen da vi slog dem på deres hjemmebane for nogle få måneder siden med samme trup (vores og deres)?

Jeg mener at de ramte dagen (i går) med undtagelse af Kroos...

Her er det der giver mål, burde have givet mål:

1) Pique giver dem et gratis mål
2) Busquets skyder over et helt tomt mål på få meters afstand
3) Selv kommentatorerne (som var mega Real venlige i deres kommentarer) sagde at vi enten blev snydt for straffe få minutter inden eller at Navas er klodset og der VAR straffe
4) Carvajal burde have scoret men Alba blokeret mirakuløst
5) Ronaldo scorer et flot kontra mål
6) Arsensio scorer et flot kontra mål

Resten af kampen er lige, - jeg vil endda sige at vi var i mere kontrol end dem, havde dem presset i bund i flere omgange, som de ikke kunne spille sig ud af....

Og hvis du ikke synes at Real ramte dagen.. synes du så at vores spillere ramte dagen?

Hvad hvis alle vores spillere rammer dagen?

Jeg forstår ikke hvad du er så bange for.
Senest rettet af SpillerSomMESSI man aug 14, 2017 1:31 pm, rettet i alt 2 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis og hvis. Sæsonen er ikke gået i gang ordentligt endnu. Kampen i går kan bruges til lidt mere end den vi spillede i usa. Men også kun lidt.

Lad os nu se hvad der sker. Jeg mener ikke at hullet op til real er så stort som det bliver gjort til. Men jeg er også jubeloptimist.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Hvis og hvis. Sæsonen er ikke gået i gang ordentligt endnu. Kampen i går kan bruges til lidt mere end den vi spillede i usa. Men også kun lidt.

Lad os nu se hvad der sker. Jeg mener ikke at hullet op til real er så stort som det bliver gjort til. Men jeg er også jubeloptimist.

Mener i allesammen at vi spillemæssigt er dårligere end Real pt?

Jeg kan slet ikke se på kampen at vi er dem underlegne.. at de scorer 2 geniale kontra mål er jo sådan det er mod et godt kontra hold.. udover det hvad er det så der gør deres spil et niveau bedre end os - i forhold til kampen i går?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Nyhuus »


Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

SpillerSomMESSI skrev:
A$AP skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg tror lige vi fans skal slappe lidt af. Vi er altså stadig ekstremt attraktiv destination selvom vi har en elendig ledelse. Og det vil vi være så længe vi har messi osv.

Men ja de må meget gerne komme i denne uge.
Enig.. og vi er altså spillemæssigt på højde med Real, i forhold til kampen i går.. og de har jo gjort fantastiske transfers, synes alle jo.

Desuden var det en ganske lige kamp mod CHL vinderne de sidste 2 år i træk og derfor må formodes at være Europas/verdens pt bedste hold.
Det er også sidste sæsons bedste hold i ligaen, som vi, selv i den ynkelige forfatning vi er i, spiller lige op med rent spillemæssigt.

At de scorer 2 freak mål på kontra + Pique forærer dem et selvmål gør jo ikke at vi blev spillet ud af banen.. Jeg tror bare alle reagere så kraftigt fordi:
1-3 mod Real på hjemmebane er et forfærdeligt resultat som cule at leve med.
Vi ikke har set skyggen af gode signinger der kan vippe magtbalancen tilbage hvor den hører til i Spanien/Europa.
Vores mål kommer jo på et straffe, der ikke skulle være blevet dømt. Ronaldo skulle ikke have haft rødt, og ja kampen var i det store hele meget lige, men Real Madrid rammer jo heller ikke dagen. De er uden omdrejningspunktet Modric, og Ronaldo kommer først ind sent i anden halvleg, hvor han allerede gør stor forskel, i forhold til sådan en som Bale. Havde de stillet med Ronaldo, Benzema og Isco oppe foran havde det været noget andet. Sådan som vi spillede igår, er vi ikke på højde med Real Madrid. Ikke når de bare kan sætte 1-2 mand på Messi, og så er vi færdige.
Ok så hvis Real havde ramt dagen var vi blevet splittet ad?

Ramte di dagen da vi slog dem på deres hjemmebane for nogle få måneder siden med samme trup (vores og deres)?

Jeg mener at de ramte dagen med undtagelse af Kroos...

Her er det der giver mål, burde have givet mål:

1) Pique giver det et mål
2) Busquets skyder over et helt tomt mål på få meters afstand
3) Selv kommentatorerne (som var mega Real venlige i deres kommentarer) sagde at vi enten blev snydt for straffe få minutter inden eller at Navas er klodset og der VAR straffe
4) Carvajal burde have scoret men Alba blokeret mirakuløst
5) Ronaldo scorer et flot kontra mål
6) Arsensio scorer et flot kontra mål

Resten af kampen er lige, - jeg vil endda sige at vi var i mere kontrol end dem, havde dem presset i bund i flere omgange, som de ikke kunne spille sig ud af....

Og hvis du ikke synes at Real ramte dagen.. synes du så at vores spillere ramte dagen?

Hvad hvis alle vores spillere rammer dagen?

Jeg forstår ikke hvad du er så bange for.
Nej, ingen af de to hold ramte dagen, det er derfor vi ikke rigtigt kan bruge den undskyldning med, at vi bare var uheldige, uskarpe og ikke spillede godt nok. De ramte heller ikke dagen. Men de har et klart koncept og en taktik som de kan spille ud fra. Det handler ikke om enkelte spillere hos dem, de var uden deres 2 bedste, men med et klart koncept så er det undordnet.

Hvad hjælper det, hvis kampen har været lige og at de er presset i bund, når de alligevel laver 3 kasser ud af ingenting, og vi kun formår at score på et tvivlsomt straffespark? Det gør det jo ikke bedre. Og om så Deulofeu eller nogle af de 9 andre rammer dagen, så bliver de jo aldrig udslagsgivende, det er kun med Messi der sker noget, når han får bolden i midtercirklen, fordi de andre bare spiller den til siden. Det er fordi, at de fleste ikke har niveauet, og det hjælper heller ikke med de kæmpestore huller og mellemrum der er mellem kæderne. Det er jo totalt begrænset hvad vi spiller os frem til af rigtige chancer? Og jeg fatter sgu stadigvæk ikke hvorfor, at Vidal ikke blev revet ud i pausen. Alt farligt kom over fra hans side.

Det er ikke ubegrundet og naivt, at folk frygter hvad fremtiden bringer. Der er helt klart grund til at være bange for hvad der sker lige nu. Flere af vores spillere har været totalt middelmådige siden 2015-2016. Valverde har store udfordringer der skal tages hånd om.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og nu skal vi også være reelle med Ronaldo.. var det et dive eller mistede han blot balancen..

Han mistede klart balancen.. men efterfølgende vender han sig øjeblikkeligt mod dommeren og appellerer for straffe...

phpBB [video]


Er det film når man appellerer for straffe - hvis man blot mister balancen?


Jeg synes ikke det er et dive, men han skulle nok heller ikke have appelleret for straffe.

Suarez diver derimod, det må jeg indrømme efter at have set den igen..

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

A$AP du skrev:
Nej, ingen af de to hold ramte dagen, det er derfor vi ikke rigtigt kan bruge den undskyldning med, at vi bare var uheldige, uskarpe og ikke spillede godt nok. De ramte heller ikke dagen. 1)Men de har et klart koncept og en taktik som de kan spille ud fra. Det handler ikke om enkelte spillere hos dem, de var uden deres 2 bedste, men med et klart koncept så er det undordnet.

2)Hvad hjælper det, hvis kampen har været lige og at de er presset i bund, når de alligevel laver 3 kasser ud af ingenting, og vi kun formår at score på et tvivlsomt straffespark? Det gør det jo ikke bedre. 3Og om så Deulofeu eller nogle af de 9 andre rammer dagen, så bliver de jo aldrig udslagsgivende, det er kun med Messi der sker noget, når han får bolden i midtercirklen, fordi de andre bare spiller den til siden. Det er fordi, at de fleste ikke har niveauet, og det hjælper heller ikke med de kæmpestore huller og mellemrum der er mellem kæderne. Det er jo totalt begrænset hvad vi spiller os frem til af rigtige chancer? Og jeg fatter sgu stadigvæk ikke hvorfor, at Vidal ikke blev revet ud i pausen. Alt farligt kom over fra hans side.

Det er ikke ubegrundet og naivt, at folk frygter hvad fremtiden bringer. Der er helt klart grund til at være bange for hvad der sker lige nu. 4) Flere af vores spillere har været totalt middelmådige siden 2015-2016. Valverde har store udfordringer der skal tages hånd om.
Ikke at jeg er totalt uenig med dig i det hele, men det der er understreget vil jeg gerne kommentere..

1) De har et klart koncept???? Hvad er det? Hvis du læser med på Medisteren er det det de skriger på hele tiden.. HVAD er Zidanes koncept? At være heldig, som de stort set var hele sidste sæson.. Forklar mig hvad deres klare koncept er, for når Madrid drengene diskuterer er det netop omvendt, de har ingen koncept, men de mener at vi har et klart koncept.

2) Det hjælper det på at det RESULTATET ikke fortæller den sande historie.. den sande historie er at de spillede begge hold en halvskidt kamp hvor spillet var ret lige og chancerne var ret lige.. at 1 af deres mål var et Pique selvmål er vel ikke deres fortjeneste???
De 2 flotte kontra mål vil ALTID kunne risikeres mod et så godt kontra hold som Real.. det er sket før, selv med Xavi-Iniesta i sine prime, at Real laver flotte kontra mål mod os.. endda at de har slået os før - i 2012 tror jeg det var med netop 1-3 på Camp Nou - da alle vores spillerer var i deres prime..
Resultatet er misvisnede i forhold til spillet.

3) Jo selvfølgelig bliver det det! Hvis du helt ærligt mener at samtlige Barcas 10 mark spillere er Real underdanige rent fodbold mæssigt hvis de alle rammer dagen - så er jeg bekymret for din fornuft.


4) Enig... Det har flere af Reals spillere godt nok også været! CR, Benzema, Kroos, Bale, Nacho, Vasquez etc.. - så same same - i samme periode har vi da også slået dem, ikke sandt?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeebus drenge. Det var en supercup kamp. Vent nu lidt og se hvad der sker ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Sport melder at vi er enige om udgangspunket omkring Dembele.
100 mio euro - og så kræver Dortmund op mod 30 mio euro i klausuler - som vi angiveligt forhandler om at få ned.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
batistuta
Indlæg: 180
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 6:09 pm
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af batistuta »

Ja, så skete det - det endegyldige bevis på at klubbens bestyrelse ingen styr har på klubben overhovedet. Man har hentet den 29-årige boldmongol Paulinho for, hold nu fast, 40 mio euro, svarende til 300 mio kr.

Jeg er fuldstændig målløs! Intet, absolut intet taler for at han bliver en god tilføjelse til truppen. Lig dertil at ingen handel før har skabt så meget harme blandt fansene, allerede da handlen blot var på rygtebasis. Den massive kritik har ikke været til at overse.

Dette er prikken over i'et i idioti og arrogance, efter at man lige har mistet Neymar til PSG. Og lad os lige tale om Neymar igen, og hele grunden til at vi pt. bliver pulet på transfermarkedet. Efter salget af Neymar er det kommet frem, at klubben GODT vidste at Neymar var på vej væk, for lang tid siden. Hvorfor fanden har man ikke haft en afløser klar INDEN han skiftede? Sådan at vi ikke ville sidde i denne situation nu. Det er jo arrogance på absolut topplan; "Neymar skifter selvfølgelig ikke, og hvis han gør finder vi let en afløser, alle vil spille for Barca". Alt dette falder lige direkte tilbage på ledelsen.

Og lige til sidst. Hvad fanden sker der egentlig for Valverde? "Jeg har ikke ønsket nogle af de spillere der kommer". Magen til mangel på "balls" og ambitioner skal man lede længe efter. Vi mangler en mand som vil kæmpe for klubben, især når bestyrelsen er så hjernedød. Valverde har bestemt ikke gjort indtryk på mig, omend han måske står i en svær situation. Men forlanger vi virkelig ikke mere af en træner?
Barca fan siden 1986.

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SparetireDad »

Der er en samlet tråd, hvor transfervinduet debatteres her:

http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=7&t=5320

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Hvorfor er Marco Reus egentlig ikke blevet nævnt som et emne, når vi nu alligevel kigger i retning af Dortmund? Jeg har altid rigtig godt kunne lide ham. Kunne han ikke være et billigere alternativ til venstresiden, som også kan spille en central offensiv midt?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Tror det er pga skader. Han har nærmest ikke kunne spille de seneste år uden at blive skadet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Tror det er pga skader. Han har nærmest ikke kunne spille de seneste år uden at blive skadet.
Ja, klart. Kan godt være Vermalen har afskrækket ledelsen fra spillere med skadeshistorik. Han er også 28 og 29 inden så længe, så der er ikke råd til for lange skadesperioder. Men en skadesfri Reus ville en fantastisk tilføjelse, efter min mening.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster