Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Tja kunne sige det samme til jer. I kan åbenbart ikke forstå at man ingen forhandlingsredskaber har når det kommer til alves. At i så tror at et nej til en transfer vil stille os i en bedre forhandlings position kan jeg på ingen måder følge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Tolquhon »

Jeg gad godt høre nogle forslag på, hvem der skulle være en habil erstatning/forstærkning for Alves... Hvis han bliver solgt for 6 millioner og vi "sparer" hans løn (som om hans afløser spiller gratis...), har vi 10-12 millioner i foret. Hvad kommer en ny højreback (inklusive årsløn) til at koste?

Det er ikke nogen dårlig idé at tænke fremad, især hvis vi vitterligt ikke får lov at handle i de næste to transfervinduer, men hvis vi sælger Daniel Alves for at "få" sølle 10-12 millioner, skal vi gudhjælpemig også være sikre på, at vi er dækket ind med afløser(e). Måske er hans årsløn i virkeligheden ikke så dårligt givet ud?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

klogfyr skrev:Piquenbauer, det kan godt være 6 mio er meget i løn, men vi har også en meget stor indtjening og valdes, puyol, cesc og alexis har gjort at vi har fået en betydelig lettelse på lønområdet.
Så idioti er okay, så længe man har penge nok?

klogfyr skrev:Vi har ikke brug for at sælge alves.
Meget tyder på, at Luis Enrique er af en anden mening af sportslige årsager. Og det er vel hans vurderinger, vi må støtte os op af.
klogfyr skrev:Så er der rygter om cuadrado som koster en helvedes bunke penge og ikke engang er højre back
Man kan diskutere, hvorvidt Alves egentlig er højre back i Barcelona. Mange kantspillere ville sagtens kunne gøre samme arbejde, som han gør rent defensivt.
klogfyr skrev:Chelsea ville heller ikke have luiz, som havde en høj løn. Det vidste alle, alligevel fik de 50 mio for ham.
En hel anden situation. Det er en spiller, der topper sin karriere. Så kan man diskutere prisen, hvilket i mine øjne er helt igennem latterlig. Chelsea lavede en super fed handel der, hvilket de også gjorde mht. Fabregas.
klogfyr skrev:Alexis blev solgt efter at have vist højt niveau i mange sæsoner og et forrygende vm og alligevel så rygtes en cuadrado til at gå for mindst det samme, hvis ikke mere.
Enig. Den rygtede pris på Cuadrado er helt hen i vejret. Lad os se, hvad den ender ud på, når der faktisk skal betals ved kasse 1.
klogfyr skrev:Hvis vi ikke får min. 10 mio for alves så lad ham blive sin sidste sæson. Det kan godt være vi så må "æde" 6 mio, men det viser også andre klubber at vi er stoppet med at give ting væk næsten gratis.


Jeg skal lige være sikker på, hvad du mener her. Hvis vi antager, at der bliver købt en spiller til HB-positionen, så ser du det som værende mere fornuftigt ikke at sælge til de rygtede 6 millioner euro og derudover spare løn på 6 millioner euro, som der har været nævnet herinde. Dvs. et ""tab" på 12 millioner for en spiller, træneren ikke vil bruge?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Og? Det vil selvfølgelig ikke ændre at klubben vil forsøge at spare endnu flere penge.
Selvfølgelig vil man spare så meget som muligt, men man sælger ikke et aktiv for klubben, hvis man ikke har problemer med at betale for dette aktiv og dette aktiv er mere værd end sin udgift. Der, hvor vi måske ser forskelligt på tingene er, om Alves stadig er noget værd for klubben, hvilket jeg mener, og derfor er der ingen grund til at sælge.
Jeg snakker om hvad jeg tror at klubben gør hvis de får muligheden. Og her tror jeg at man vil sælge alves og købe en ny (er selv imod købet af cuadrado). Da man henter en ny vil det være helt normalt at skille sig af med alves da der ikke vil være brug for ham og der ingen grund er til at klubben betaler en dyr løn.
Hænger lidt sammen med mit ovenstående svar. Hvis klubben ikke kan bruge Alves til noget og han bare skal sidde på bænken, så er det en dyr mand at have på bænken og så ville det måske være bedre at lade ham gå. For mig er de alternativer, der nævnes bare ikke bedre end Alves. I det hele taget ser jeg stadig Alves som en rigtig dygtig spiller, som ville være i startopstillingen i mange klubber. Derfor kan jeg ikke forstå, hvis klubben ikke kan bruge ham længere og han bare skal væk. Alves kan sagtens være en rigtig god mand for os i denne sæson, derfor er vi ikke nødsaget til at sælge, hvilket betyder at det skal være et passende tilbud, før vi sælger.
Du kan ikke sammenligne en 31 årig alves med 1 år tilbage af sin kontrakt med de spillere.
Du har ret, jeg kan ikke sammenligne spillerne, men jeg kan sammenligne situationen begge spillere befandt sig i. Luiz befandt sig i en klub, som var mere end glade for at komme af med ham og alligevel sprængte PSG banken for ham. Chelsea havde ikke brug for ham mere, men kunne alligevel få en overpris for ham. Det var bare for at bevise at bare fordi, en spiller ikke indgår i planerne, så behøver man ikke at give spilleren væk til næsten ingen penge. Det samme med Morata, var det 20 mio real fik for ham? En mand, der slet ikke indgik i planerne. Nu var begge spillere en del yngre og man kan derfor få flere penge for dem, men omkring 10 mio for en af de bedste højre backs, der stadig har et par år i sig, burde være muligt.
BS. Man må tage spillerens løn med i overvejelserne. Alves har en løn hos os som han ikke kan få mange andre steder. Og da hans niveau er faldende er der ikke nogle topklubber der vil have ham og derfor må han tage til klubber som ikke har så mange penge. Klubber som muligvis ikke har pengene til at købe ham (måske for en symbolsk transferfee som med villa) men kan betale hans løn.
Men Alves' løn hos barca er slet ikke noget den købende klub skal bekymre sig om, da de selv skal forhandle en ny kontrakt på plads med Alves' og han kræver nok ikke den samme løn, som han får nu. Det med at de ikke har penge til at købe ham og betale hans løn, vi taler om klubber som Liverpool og var det Inter(?), der er interesseret. At sige de ikke har råd til at betale ca. 10 mio for Alves plus betale hans løn, er BS for at bruge dit udtryk. De siger, de ikke har råd, fordi alle ved, at hvis barca vil af med en spiller, så skal man bare vente længe nok og til sidst, så får man ham nærmest smidt i nakken.
Det vil jeg meget gerne have forklaret. Kan overhovedet ikke se hvordan de 2 ting hænger sammen.
Det der var ment med det, er at Barca tit kun har en plan A og så går de all in på det. Det vil sige, at de vil have en spiller som Marquinhos, koste hvad det vil, hvilket sætter dem i en dårlig forhandlingssituation. Det samme gør de, når de skal sælge, så ved andre klubber, at barca vil sælge den spiller og hellere vil give ham gratis væk end at beholde ham et år til. Det gør at andre klubber bare kan vente på at prisen falder. Vi burde gøre mere ud af at sige at vi vil lytte til bud, men at vi gerne beholder spilleren. På den måde bliver det op til den købende klub at overbevise os med et godt bud.
Ja lad os da æde de 6 mio plus hans løn. Så ender vi med at smide over 10 mio. Og nu er det ikke kun zubi som sælger billigt. Et hurtigt kig på hvad vi solgte spillere for under laporta viser bla: van bommel (6 mio), thiago motta (2 mio), giuly (4.5 mio), deco (10 mio).

Barca er ikke en sælgende klub. Det er åbenbart ikke noget man tænker så meget i. De spillere som er gamle og og slidte vil man tit lade smutte for en slik til den klub de gerne vil til for at vise respekt (hvilket man også så med villa).
Nu sagde jeg godt nok selv æde, men jeg mener jo stadig, at vi har en god spiller og Alves er det bedste alternativ på højre back, selv med en Cuadrado i truppen. Derfor er der ingen grund til at sælge ham, medmindre en betaler en fair pris, som personligt for mig er 10 mio. Ja under Laporta solgte vi også for billigt, jeg har tit cursed Beguristain (spell?). Jeg giver dig ret i, at barca ikke er en sælgende klub, men det er ikke ens-betydende med at man ikke kan forhandle fornuftigt.

Alt i alt er vi nok bare uenig om Alves' værdi for klubben.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

@jesni se mit svar til Piquenbauer

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

klogfyr skrev:@jesni se mit svar til Piquenbauer
Jep, ser det. Vi er grundlæggende uenige pga. forskellige definitioner, så jeg tror bare vi skal være enige om at være uenige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig vil man spare så meget som muligt, men man sælger ikke et aktiv for klubben, hvis man ikke har problemer med at betale for dette aktiv og dette aktiv er mere værd end sin udgift. Der, hvor vi måske ser forskelligt på tingene er, om Alves stadig er noget værd for klubben, hvilket jeg mener, og derfor er der ingen grund til at sælge.
DU mener han er et aktiv. Det er der så meget der tyder på at LE ikke gør og derfor vil af med ham.
Hænger lidt sammen med mit ovenstående svar. Hvis klubben ikke kan bruge Alves til noget og han bare skal sidde på bænken, så er det en dyr mand at have på bænken og så ville det måske være bedre at lade ham gå. For mig er de alternativer, der nævnes bare ikke bedre end Alves. I det hele taget ser jeg stadig Alves som en rigtig dygtig spiller, som ville være i startopstillingen i mange klubber. Derfor kan jeg ikke forstå, hvis klubben ikke kan bruge ham længere og han bare skal væk. Alves kan sagtens være en rigtig god mand for os i denne sæson, derfor er vi ikke nødsaget til at sælge, hvilket betyder at det skal være et passende tilbud, før vi sælger.
Igen... DU ser ham som et aktiv. Det gør LE efter alt at dømme ikke.
Du har ret, jeg kan ikke sammenligne spillerne, men jeg kan sammenligne situationen begge spillere befandt sig i. Luiz befandt sig i en klub, som var mere end glade for at komme af med ham og alligevel sprængte PSG banken for ham. Chelsea havde ikke brug for ham mere, men kunne alligevel få en overpris for ham. Det var bare for at bevise at bare fordi, en spiller ikke indgår i planerne, så behøver man ikke at give spilleren væk til næsten ingen penge. Det samme med Morata, var det 20 mio real fik for ham? En mand, der slet ikke indgik i planerne. Nu var begge spillere en del yngre og man kan derfor få flere penge for dem, men omkring 10 mio for en af de bedste højre backs, der stadig har et par år i sig, burde være muligt.
Kan godt være at de ikke indgik i planerne men tilgengæld havde klubberne en masse forhandlingsgrundlag. Kontrakt, alder, vidersalgspotentiale osv. Det har vi ikke med alves og derfor kan det ikke sammenlignes.
Du har ret, jeg kan ikke sammenligne spillerne, men jeg kan sammenligne situationen begge spillere befandt sig i. Luiz befandt sig i en klub, som var mere end glade for at komme af med ham og alligevel sprængte PSG banken for ham. Chelsea havde ikke brug for ham mere, men kunne alligevel få en overpris for ham. Det var bare for at bevise at bare fordi, en spiller ikke indgår i planerne, så behøver man ikke at give spilleren væk til næsten ingen penge. Det samme med Morata, var det 20 mio real fik for ham? En mand, der slet ikke indgik i planerne. Nu var begge spillere en del yngre og man kan derfor få flere penge for dem, men omkring 10 mio for en af de bedste højre backs, der stadig har et par år i sig, burde være muligt.
Tja... De kommer til os og siger "hey vi ved i vil af med alves. Hvis nu i sælger ham til en billig penge så tager vi ham. Ellers lader vi vær og så kan i sidde med hans løn i denne sæson og så henter vi ham gratis næste". Jeg gentager. Vi har intet forhandlingsgrundlag.
Det der var ment med det, er at Barca tit kun har en plan A og så går de all in på det. Det vil sige, at de vil have en spiller som Marquinhos, koste hvad det vil, hvilket sætter dem i en dårlig forhandlingssituation. Det samme gør de, når de skal sælge, så ved andre klubber, at barca vil sælge den spiller og hellere vil give ham gratis væk end at beholde ham et år til. Det gør at andre klubber bare kan vente på at prisen falder. Vi burde gøre mere ud af at sige at vi vil lytte til bud, men at vi gerne beholder spilleren. På den måde bliver det op til den købende klub at overbevise os med et godt bud.
Altså jeg er enig når det kommer til køb. Men salg skal du kigge på andre ting. Her har vi tit med ekstremt løntunge og gamle spillere at gøre. Spillere som vi ikke kan bruge mere af forskellige årsager og spillere som vi egentlig er tilfreds med bare at komme af med (også for deres skyld). De spillere som selv vil væk svinger det lidt med hvor meget vi får men vi har tjent fine penge på feks yaya og alexis.
Nu sagde jeg godt nok selv æde, men jeg mener jo stadig, at vi har en god spiller og Alves er det bedste alternativ på højre back, selv med en Cuadrado i truppen. Derfor er der ingen grund til at sælge ham, medmindre en betaler en fair pris, som personligt for mig er 10 mio. Ja under Laporta solgte vi også for billigt, jeg har tit cursed Beguristain (spell?). Jeg giver dig ret i, at barca ikke er en sælgende klub, men det er ikke ens-betydende med at man ikke kan forhandle fornuftigt.
Igen handler det om hvad du synes om alves og ikke hvad det ser ud til at LE mener.

Det her handler ikke om alves og om hvad vi synes. Det her handler om at barca efter alt at dømme vil af med alves og så den pris vi kan få. Folk går amok over de "små" penge der bliver nævnt og det eneste jeg prøver at forklare er at vi ikke har det bedste grundlag for at forhandle. 31 årig, faldende niveau, 1 år tilbage af kontrakten og løntung. Lad os tage hvad vi kan få.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Inter are so far only team to offer Alves a salary close to his current 6M deal. Barcelona aware they won't get high transfer fee. [sport]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Tolquhon »

Piquénbauer skrev: Det her handler ikke om alves og om hvad vi synes. Det her handler om at barca efter alt at dømme vil af med alves og så den pris vi kan få.
Sikke da noget pjat. Det er et debatforum, så det handler i høj grad om, hvad vi synes - ellers kan vi lige så godt erstatte forum med en sektion til pressemeddelelser fra ledelsen og trænerstaben - og alle forumbrugere med nikkedukker. :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker om selve diskussion som kører angående hans pris. Ellers er man selvfølgelig velkommen til at snakke alt det man vil om alves og hvad man mener om ham ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Guardiola »

Konklusion: Nogle synes æbler smager bedst, andre synes pærer.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:DU mener han er et aktiv. Det er der så meget der tyder på at LE ikke gør og derfor vil af med ham.
Det er LE, der bestemmer, og det kan være han sælger Alves for 0 kr. og så er der ikke noget at gøre ved det, men denne her er jo en diskussion om, det er det rigtige at gøre, ikke hvad de gør. LE gør hvad, han synes bedst og så diskuterer vi her på forummet, om det er rigtigt eller om det kunne gøres anderledes. Jeg ser anderledes på tingene end LE gør her, hvis rygterne passer og skriver min mening om det. Ligesom du skriver din.

Kan godt være at de ikke indgik i planerne men tilgengæld havde klubberne en masse forhandlingsgrundlag. Kontrakt, alder, vidersalgspotentiale osv. Det har vi ikke med alves og derfor kan det ikke sammenlignes.
Men situationen er stadig den samme. Du siger, at det er bedre at sælge Alves for næsten ingen penge end at lade ham sidde på bænken og trække sin løn. Samme dilemma sad Chelsea og Real i med henholdsvis Luiz og Morata. De kunne enten lade dem sidde på bænken til de får kontraktudløb eller sælge dem. På trods af det, så lykkedes det dem at få rigtig gode penge for dem. Der er mere fremtid i dem helt klart og de får derfor flere penge for dem. Alves' alder gør, at vi kan ikke kræve 20 mio euro for ham, fordi det er kun Barca, der ville give det for en gammel spiller, men IMO er 10 mio en fair pris for ham og noget vi burde kræve for ham ellers bør vi beholde ham og bruge ham, da han IMO stadig har niveauet. Ja LE ser det måske anderledes og han bestemmer og så er det det, men derfor kan man jo godt være uenig.


Tja... De kommer til os og siger "hey vi ved i vil af med alves. Hvis nu i sælger ham til en billig penge så tager vi ham. Ellers lader vi vær og så kan i sidde med hans løn i denne sæson og så henter vi ham gratis næste". Jeg gentager. Vi har intet forhandlingsgrundlag.
Vi har intet forhandlingsgrundlag, fordi vi gør det klart, at vi ikke vil beholde ham. Hvis vi ikke gjorde det klart, så ville vi have et forhandlingsgrundlag.

Altså jeg er enig når det kommer til køb. Men salg skal du kigge på andre ting. Her har vi tit med ekstremt løntunge og gamle spillere at gøre. Spillere som vi ikke kan bruge mere af forskellige årsager og spillere som vi egentlig er tilfreds med bare at komme af med (også for deres skyld). De spillere som selv vil væk svinger det lidt med hvor meget vi får men vi har tjent fine penge på feks yaya og alexis.
Vi ville gerne beholde Yaya, men han ville selv væk. Mht. Alexis, så sagde vi udadtil at han ikke var til salg, selvom jeg er sikker på, at han blev solgt for at finansiere Suarez købet. Det samme skal vi gøre med Alves. Vi kan godt sige at vi lytter til bud, men samtidig gøre det klart, at vi gerne vil beholde ham det ekstra år. På den måde, så kan en klub enten betale det vi vil have for ham eller også beholder vi ham.

Igen, det kan godt være vi bare ikke vil have ham, men så sætter vi også os selv i dårlig forhandlingssituation og det er det, jeg synes vi kunne gøre meget bedre, da han IMO stadig kan bidrage.
Igen handler det om hvad du synes om alves og ikke hvad det ser ud til at LE mener.

Det her handler ikke om alves og om hvad vi synes. Det her handler om at barca efter alt at dømme vil af med alves og så den pris vi kan få. Folk går amok over de "små" penge der bliver nævnt og det eneste jeg prøver at forklare er at vi ikke har det bedste grundlag for at forhandle. 31 årig, faldende niveau, 1 år tilbage af kontrakten og løntung. Lad os tage hvad vi kan få.
Har svaret på det her, men vi diskuterer, hvad barca gør eller hvad de rygtes til at ville gøre og så giver vi vores mening. Der ville jo aldrig være nogle diskussioner, hvis vi bare sagde, at Barca har gjort sådan og det er sådan det skal være, fordi de har gjort det sådan.

Vi støtter jo alle barca her, men det er okay at være uenig i nogle ting, de gør. Det er jeg her og du er uenig med mig og derfor diskuterer vi og sådan skal det være ;-)

men jeg tror vi skal agree to disagree, vi bliver nok ikke enig foreløbigt :smile:

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

...eller what Guadiola said :cool:

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af theKing1988 »

Jesni skrev:
klogfyr skrev:Piquenbauer, det kan godt være 6 mio er meget i løn, men vi har også en meget stor indtjening og valdes, puyol, cesc og alexis har gjort at vi har fået en betydelig lettelse på lønområdet.
Så idioti er okay, så længe man har penge nok?

klogfyr skrev:Vi har ikke brug for at sælge alves.
Meget tyder på, at Luis Enrique er af en anden mening af sportslige årsager. Og det er vel hans vurderinger, vi må støtte os op af.
klogfyr skrev:Så er der rygter om cuadrado som koster en helvedes bunke penge og ikke engang er højre back
Man kan diskutere, hvorvidt Alves egentlig er højre back i Barcelona. Mange kantspillere ville sagtens kunne gøre samme arbejde, som han gør rent defensivt.
klogfyr skrev:Chelsea ville heller ikke have luiz, som havde en høj løn. Det vidste alle, alligevel fik de 50 mio for ham.
En hel anden situation. Det er en spiller, der topper sin karriere. Så kan man diskutere prisen, hvilket i mine øjne er helt igennem latterlig. Chelsea lavede en super fed handel der, hvilket de også gjorde mht. Fabregas.
klogfyr skrev:Alexis blev solgt efter at have vist højt niveau i mange sæsoner og et forrygende vm og alligevel så rygtes en cuadrado til at gå for mindst det samme, hvis ikke mere.
Enig. Den rygtede pris på Cuadrado er helt hen i vejret. Lad os se, hvad den ender ud på, når der faktisk skal betals ved kasse 1.
klogfyr skrev:Hvis vi ikke får min. 10 mio for alves så lad ham blive sin sidste sæson. Det kan godt være vi så må "æde" 6 mio, men det viser også andre klubber at vi er stoppet med at give ting væk næsten gratis.


Jeg skal lige være sikker på, hvad du mener her. Hvis vi antager, at der bliver købt en spiller til HB-positionen, så ser du det som værende mere fornuftigt ikke at sælge til de rygtede 6 millioner euro og derudover spare løn på 6 millioner euro, som der har været nævnet herinde. Dvs. et ""tab" på 12 millioner for en spiller, træneren ikke vil bruge?
Alves udfører faktisk et større defensivt arbejde end man giver ham kredit for. Og med de defensive hjerneblødninger og den generelt manglende defensiv indsats som jeg har set fra Cuadrado i de kampe hvor jeg har set ham spille så mener jeg seriøst at vi ville skyde os selv i foden ved at rykke ham ned på Back-pladsen.

Han er en glimrende wing, men han egner sig simpelthen ikke til at være en back. Ja Alba og Alves' roller er måske mere offensive end defensive, men de har altså en defensiv disciplin der gør at de faktisk egner sig til at spille back.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det er LE, der bestemmer, og det kan være han sælger Alves for 0 kr. og så er der ikke noget at gøre ved det, men denne her er jo en diskussion om, det er det rigtige at gøre, ikke hvad de gør. LE gør hvad, han synes bedst og så diskuterer vi her på forummet, om det er rigtigt eller om det kunne gøres anderledes. Jeg ser anderledes på tingene end LE gør her, hvis rygterne passer og skriver min mening om det. Ligesom du skriver din.
Det her er en diskussion om pris. Og kun pris.
Men situationen er stadig den samme. Du siger, at det er bedre at sælge Alves for næsten ingen penge end at lade ham sidde på bænken og trække sin løn. Samme dilemma sad Chelsea og Real i med henholdsvis Luiz og Morata. De kunne enten lade dem sidde på bænken til de får kontraktudløb eller sælge dem. På trods af det, så lykkedes det dem at få rigtig gode penge for dem. Der er mere fremtid i dem helt klart og de får derfor flere penge for dem. Alves' alder gør, at vi kan ikke kræve 20 mio euro for ham, fordi det er kun Barca, der ville give det for en gammel spiller, men IMO er 10 mio en fair pris for ham og noget vi burde kræve for ham ellers bør vi beholde ham og bruge ham, da han IMO stadig har niveauet. Ja LE ser det måske anderledes og han bestemmer og så er det det, men derfor kan man jo godt være uenig.
Ved ikke hvor mange gange jeg skal sige det men det eneste de handler har tilfælles er at spillerne ikke var ønsket i klubben. De fik gode penge for deres spillere da de havde noget at forhandle med. Det har vi ikke. Og jeg gentager igen hvorfor. Alves er 31 år, hans niveau har været faldende i flere sæsoner, han er ekstremt løntung og vigtigst - han har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Vi har intet forhandlingsgrundlag, fordi vi gør det klart, at vi ikke vil beholde ham. Hvis vi ikke gjorde det klart, så ville vi have et forhandlingsgrundlag.
Hvad skulle det så være? Han vil stadig være 31, hans niveau er stadig faldende, han er stadig løntung på trods af sin alder og han har stadig kun 1 år tilbage af sin kontrakt. Hvad er det lige der ville blive ændret ved at vi sagde at han var et vigtigt medlem af truppen? De ville så bare hente ham næste sæson gratis.

Men ja lad os lukke den. Jeg snakker kun om hans pris og har endnu ikke set et overbevisende argument for hvordan prisen kunne presses op. Om alves stadig kan bruges ved jeg ikke og det lader jeg LE om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster