Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

Bager skrev:Som det ser ud nu er det jo ikke nogen katastrofe overhovedet hvis han ikke kommer. Vi har Xavi, Iniesta og Keita på den offensive midt i øjeblikket. Det er jo det samme som sidste år. Måske kommer der en ny mand fra b-holdet, hvilket vil sige at vi har fået større bredde på denne plads. Keita er kun 30, og at sige at Xavi er ved at være trykket af alderen ville være fuldstændig absurd taget hans sæson og VM i betragtning. Oven i hatten vil vi formentlig kunne få ham til halv pris næste sommer grundet hans kontrakt som kan slutte i 2012. Vi mangler dog i dette tilfælde en erstatning for Touré på den defensive midtbane.
B-holdets mand kunne jo være Thiago eller Dos Santos?
Busquets, synes jeg efter hans vm, bør være fast inventar på den defensive del af midtbanen, men jeg ser dog gerne Mascherano eller Javi Martinez komme til klubben. :-)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Elbarca »

Hvis fabregas ikke kommer så får vi helt sikkert en anden midtbane profil. Nærliggende at det bliver en defensiv midtbane.

IluvCarles

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af IluvCarles »

rummenigge skrev: Ja det mener jeg godt at de kan, men man skal være varsom med at bruge reglen og dermed bryde den uskrevne gentleman-pagt da andre klubber kan benytte sig af reglen imod os.

Jeg har skrevet flere gange før at Arsenals håndtering af sagen er den værste. For det første er de dobbeltmoralske da de stjal Cesc på en meget fej måde, bag Barcas ryg. Der er simpelthen ikke noget vi kan gøre som burde forarge dem når det kommer til Cesc. Var det Nasri vi var ude efter på den måde var sagen en lidt anden.
Tak for svaret :lol:
Tænker selv at Barca ikke bør føle sig forpligtet over for gentelmans-pagten pga den måde Arsenal fik Cesc på... Og tænk at have en kaptajn der (måske) ikke ønsker at være i klubben, for så er man jo helt sikker på at man får en god sæson 8)

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jønde »

Cesc vil da gerne være i arsenal, han har da aldrig sagt andet end at elsker klubben. Det at han gerne vil til barca betyder da ikke nødvændigvis at han ikke gide være i arsenal.
Jeg kan meget godt lide mit job er ganske tilfreds, men kan da også godt se at det kunne være fedt at prøve noget andet, der indebære lidt større ansvar og udfordringer...
Hvorfor tror folk at fodboldspilere er så sorte eller hvide?
Selvfølgelig vil han gerne til barca, men det betyder da ikke at han ikke kan lide at være i Arsenal.

teemuss

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af teemuss »

HAN KOMMER IKKE I ÅR.!!!!!!
jeg er holdt op med at tro på det,og er ked af det men det må vi leve med vi har jo fået villa som må siges at være et drømmekøb

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Drake »

Enig!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Jeg forstår stadig ikke hvorfor folk vil have Fabregas til Barcelona allerede nu. At give ca. 300 millioner for en spiller, der i mine øjne ikke kommer i start 11'eren, da han skal op mod Xavi og Iniesta er åndsvagt.

Den dag Xavi falder i niveau, så skal han efter min mening købes til klubben. Måske skifte på en fri transfer? Jeg ved ikke hvor mange år han har tilbage i Arsenal, men jeg syntes at han først skal til klubben om 2-3 år. Afhængigt af Xavi,

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er en svær balancegang IMO. Jeg er stadig fortaler for et køb, især når vi i forvejen godt kunne trænge til forstærkninger på midtbanepostionen. I mellemtiden er Yaya jo som bekendt røget af sted. Jeg er ikke tilhænger af, at man stiller det op s ådan som du gør det Jbnic. Ja, Xavi er stadig bedre end Cesc, men det betyder jo ikke at Cesc ikke kan få spilletid overhovedet i den kommende sæson. Man skal også huske på at Cesc uden tvivl vil være den mest oplagte afløser for Xavi for fremtiden. Bredden på midtbanen ville også få et gevaldigt hak i den gode retning. jeg er tilhænger.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jbninc skrev:Jeg forstår stadig ikke hvorfor folk vil have Fabregas til Barcelona allerede nu. At give ca. 300 millioner for en spiller, der i mine øjne ikke kommer i start 11'eren, da han skal op mod Xavi og Iniesta er åndsvagt.

Den dag Xavi falder i niveau, så skal han efter min mening købes til klubben. Måske skifte på en fri transfer? Jeg ved ikke hvor mange år han har tilbage i Arsenal, men jeg syntes at han først skal til klubben om 2-3 år. Afhængigt af Xavi,
Jeg er enig at hvis Iniesta og Xavi er fit i alle de vigtige kampe især i foråret så er Cesc ikke nødvendig.

For jeg mener at vi manglede en fit Cesc i sidste sæson både for at aflaste Xavi men i høj grad også for at aflaste en skrøbelig Iniesta. Ydermere har Cesc en evne til at tage lederstokken når Xavi har brug for at "genoplade sin kreativitet" på banen og det giver en uforudsigelighed der måske har manglet især i Iniestas fravær. Modstanderen har til tider kunnet udmarkere Xavi, hvor det ikke ville have den store betydning med Cesc inde på samme tid.

Vi mangler ikke ligefrem Cesc, men jeg mener at vi bliver endnu mere uhyggelige med ham 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Selvfølgelig vil vi få en midtbane hvor der ikke kan sættes nogen form for spørgsmålstegn til kvaliteten på bredden. Han vil være fantastisk til at give Xavi en pause henover en lang sæson, og mod de vigtige knockout kampe, vil det være fantastisk at have ham siddende.

Men 300 millioner for en spiller, der "kun" skal være rotation? Jeg syntes at det er økonomisk uansvarligt. Derudover vil en Fabregas nok heller ikke sidde til en skolelærerløn.

Men nu må vi se hvad der sker. Kommer han, vil det være alt andet end en katastrofe :)

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Interessante udtalelser Pep kom med i dag. Fabregas er endnu ikke helt afskrevet endnu og Rosell og ledelsen planlægger en tur til London. Lad os håbe det bliver til noget, for vi er klart "svagest" på midtbanen.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Rivaldo10 skrev:Interessante udtalelser Pep kom med i dag. Fabregas er endnu ikke helt afskrevet endnu og Rosell og ledelsen planlægger en tur til London. Lad os håbe det bliver til noget, for vi er klart "svagest" på midtbanen.
Tror du ikke Pep's udtagelse var rettet mod vores def. midt Rivaldo?
Men bliver i hvert fald spændende at se hvad denne uge bringer mht. til Cesc, håber dog på de laver en deal om at Cesc spiller sin sidste sæson i Arsenal og joiner os næste år.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Valdééés »

Jeg håber egentlig de venter et år med at købe ham, det bliver for dyrt og for bøvlet at gøre det i indeværende år. Men de virker meget opsatte på at det skal være lige her og nu, hvilket egentlig er trist og måske endda lidt kortsigtet.

Barcas økonomi er ikke dårlig, men den er heller ikke fantastisk, derfor virker det altså lidt sindssygt at bruge 300 millioner på Fabregas, der er andre poster der i højere grad kræver backup spillere.
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Jeg mener Cesc skal vente nu. Det er simpelthen for bøvlet efterhånden, plus 300 mio. for en "bænkevarmer"/rotationsspiller" er forkert en handel uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg er tilhænger af at man finder en stor og stærk deffensiv midt, som passer nogenlunde ind i spillestilen, og som er god i pasningsspillet - og så ser jeg helst en rutineret spiller.

Får vi sådan én, så synes jeg egentlig ikke der skal hentes mere.

Smutter Zlatan, kunne man dog godt overveje en angriber.

Mes Que Un Club

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Hvis Cesc ikke kommer i år, så er vi nød til at købe en anden spiller, som afløser for Xavi og Iniesta. Keita er ikke nok (samt Adriano).. Dog har vi godt nok et par unge som muligvis kan få nogle kampe på førsteholdet.. Men det er for usikkert.

Jeg håber at Cesc kommer, men som i andre også siger, så er det ikke en nødvendighed.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster