Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SuperPedro

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SuperPedro »

Mander skrev:Velkommen til! :)

... men hvorfor mener du, at vi bør gå efter Mata, når vi netop har købt Villa? Mata spiller jo fløj/angriber, og ikke samme plads som Cesc.

Læser de spanske medier hele tiden og konstant, der mener man at Barca har Mata som 2.prioritet og ud fra det jeg kender til Mata er han en klasse spiller. Er vild med hans måde at spille på!

At han så ikke er midtbanespiller vidste jeg ikke.

Tænkte at hvis man gik efter Mata så måtte det være til midtbanen.

Ang hvorvidt Fabregas skal til klubben nu eller senere synes jeg det er bedst nu.

Fabregas selv må have indset at tiden er inde til at komme til klubben nu inden La Masia talenterne tager hans plads på midtbanen. Han har meget at lære og hvis han skal lære fra mesteren Xavi så er det altså det rette tidspunkt.
Han er træt af at de ingenting vinder i Arsenal og er sulten efter titler og det kan Barca selvf. give ham.

Tror der vil blive trængsel på midtbanen som der har været tale om og synes det er synd at det kan gå udover Pedro eller Bojan..

Faktum er vi får en bredere trup hvis han kommer. Denne sæson har vi manglet bredden, og hvis Ini eller Xavi har været skadet eller i et formdyk har vi haft et problem.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af # 23 »

Det bliver jo ikke sjovt for andre fodboldhold, hvis også Cesc Fabregas kommer. Det er nærmest FM-agtigt. Så mangler I lige Ronaldo, så kan det nok ikke fås bedre.

Hvis man sked højt og helligt på defensive pligter, balance, organisation, og at man mente, at angreb er det bedste forsvar, så kunne I stille op sådan her.

Cesc - Xavi - Iniesta
Messi - Zlatan - Villa

Der er garanti for mål i hvert fald. Et vanvittigt offensiv.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

Personligt ville jeg foretrække denne opstilling. :D

Valdes

Dani Alves - Puyol - Pique - Lahm

Xavi - Mascherano - Cesc

Messi - Villa - Iniesta

Ud: Henry, Touré, Chrygrinsky (lån evt.), Abidal og Hleb.
Ind: Mascherano, Lahm og Cesc.

Goal.com har godt nok været kilden til det hér, men jeg synes idéen er fangende og identisk med hvordan jeg ville ha' stillet Barca's hold, hvis jeg måtte købe og sælge spillere.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5526
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hellyear skrev:Personligt ville jeg foretrække denne opstilling. :D

Valdes

Dani Alves - Puyol - Pique - Lahm

Xavi - Mascherano - Cesc

Messi - Villa - Iniesta

Ud: Henry, Touré, Chrygrinsky (lån evt.), Abidal og Hleb.
Ind: Mascherano, Lahm og Cesc.

Goal.com har godt nok været kilden til det hér, men jeg synes idéen er fangende og identisk med hvordan jeg ville ha' stillet Barca's hold, hvis jeg måtte købe og sælge spillere.
Jeg synes Abidal er bedre end Lahm.

Jeg synes Toure er meget bedre end Mascherano (han spiller destruktiv fodbold og ikke nær så god offensiv og teknisk som Yaya eller endda Busi).

Iniesta MÅ ikke spille den position... det skal en anden, feks. Villa/Pedro og så med Zlatan/Bojan på midten.
Cesc er lidt overflødig lige nu efter min smag.
UD: Henry, Chiggy, Hleb, Marquez
IND: Evt. Cesc ellers synes jeg vi har nok at tage af fra opkomblingerne.
Maxwell kan også bruges som back-up for både Iniesta og Abidal
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

SpillerSomMESSI skrev:
Hellyear skrev:Personligt ville jeg foretrække denne opstilling. :D

Valdes

Dani Alves - Puyol - Pique - Lahm

Xavi - Mascherano - Cesc

Messi - Villa - Iniesta

Ud: Henry, Touré, Chrygrinsky (lån evt.), Abidal og Hleb.
Ind: Mascherano, Lahm og Cesc.

Goal.com har godt nok været kilden til det hér, men jeg synes idéen er fangende og identisk med hvordan jeg ville ha' stillet Barca's hold, hvis jeg måtte købe og sælge spillere.
Jeg synes Abidal er bedre end Lahm.

Jeg synes Toure er meget bedre end Mascherano (han spiller destruktiv fodbold og ikke nær så god offensiv og teknisk som Yaya eller endda Busi).

Iniesta MÅ ikke spille den position... det skal en anden, feks. Villa/Pedro og så med Zlatan/Bojan på midten.
Cesc er lidt overflødig lige nu efter min smag.
UD: Henry, Chiggy, Hleb, Marquez
IND: Evt. Cesc ellers synes jeg vi har nok at tage af fra opkomblingerne.
Maxwell kan også bruges som back-up for både Iniesta og Abidal
Jeg forstår simpelthen ikke at du synes Abidal er bedre end Lahm? Lahm er meget løbestærk, har en fighters hjerte og vigtigst af alt så giver han aldrig op... Den Abidal jeg har set i denne sæson har ikke bidraget med meget mere end hans erfaring, men ellers synes jeg han har været usikker i hans spil, hvorimod Maxwell har været mere sikker i sine handlinger. Vigtigst af dette må da også være, at Abidal ingen force har i det offensive spil. Hans indlæg er slet ikke kvalificeret til et mandskab af Barcelona's kaliber. Den defensive del er meget bedre, selvfølgelig, da han jo også har spillet central forsvar for både Lyon og Frankrig en del gange, men jeg synes stadig han er i overskud.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

WHAT!?!? Abidal har haft hans bedste sæson nogensinde i Barca. hvor har du dog været henne?

- Han er bedre en Lahm uden tvivl.
Forumlegende

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 921
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Wennerberg »

Gider i holde jer til emnet?
Wennerberg
Forum Admin

SuperPedro

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SuperPedro »

http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... cio_PK=803

Hleb har anbefalet Cesc at blive i Arsenal!!!

Hvad sker der lige for det?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

Det er flot hleb at du var så dårlig at du måtte lejes ud. Og det var endda svært at finde en klub der gad at have en elendig fodboldspiller som dig.

Nå men Arsenal er klar til at forhandle, dog ikke med Joan Laporta.

http://sport.es/default.asp?idpublicaci ... cio_PK=803

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Ynkeligt at de har set sig sure på Laporta. Tabere. Men dem om det. Der går 3 uger før de kan forhandle med den nye præsident (som minimum) og til den tid kan prisen på deres afløser(e) stige og på den måde mister de penge. Jeg tvivler på, at Cescs værdi vil stige synderligt under VM. Og han kan vist ikke sige det tydligere - at han vil til FC Barcelona.

Men jeg kan forstå at Wenger allerede har sine ideer til at overtale ham om at blive;
Senest rettet af Rivaldo10 ons maj 26, 2010 2:10 pm, rettet i alt 1 gang.

Hellyear

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Hellyear »

Genial video. :lol:

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Cecs's seneste udtalelse ligner en intern transfer request. Spændende. Jeg tror en hel del herinde undervurderer Fabregas' potentielle betydning for FC Barcelona i fremtiden.

I mine øjne er han afgjort PL's bedste spiller sammen med Drogba og Torres.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jo mere jeg tænker over Cesc transferen så er min holdning at uanset hvad så bliver han alle pengene værd.

Cesc kan meget vel blive Barcas vigtigste transfer i dette årti. Den eneste grund til at jeg helst ikke ser at vi køber ham for "for mange penge" er mere mediernes opmærksomhed på emnet og alt den negative omtale vi vil få og sammenligninger med de hvide.

Det centrale er dog at en type som Cesc er essentiel for et Barca hold siden El Dream Team og han har potentialet til at give Barca så meget værdi (både kommercielt men især sportsligt) at Kaka (han er det allerede) og CR9 i sammenligning er rene jokes. Cesc ser jeg som vores fremtidige anfører og en spiller vi med god sandsynlighed vil få glæde af i 10-12 år (!!!).

Min pointe er, pengene er jeg ikke så bekymret for, jeg er nok mere bekymret for Iniestas spilletid hvis han kommer i år. Håber dog at det hele går op i en højere enhed.

Lækker Cesc video (er der nogen som kan finde part II??):
http://www.youtube.com/watch?v=wBOaKTR6 ... re=related

P.s. Så skal det lige siges at Mourinhos ankomst til Madrid nok ikke vil gør Barcas bestræbelser mindre for at hente den fortabte søn. Det bliver det rene drama igen denne sommer.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SirJonas »

Et Cesc køb kan KUN være en god investering :-)

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Nyhuus »

Jeg vil sige at jeg er meget for og imod at vi får Cesc i år. Selvfølgelig mere for, men mener bare at der følger nogle problematikker med.

Jeg vil gerne have lov til at drage et eksempel fra real . Både fra sidste års sæson og denne sæson.
Real har haft kæmpe talenter og stjerner som Huntelaar, Sneijder, Drenthe, Kaka(dog meget pga. skade), Benzama og flere til.. Jeg synes det er fuldstændig grotesk at have så stort et luksusproblem, at man har så store stjerner siddende på bænken, som ville få langt større gavn af at være hovedpersoner i andre klubber.

Jeg siger ikke at vi vil ende i samme tilstand i Barca. Men vi er et lille skridt på vej der henad så, hvis vi får Cesc.
Får vi Cesc vil vores opstilling jo nok se nogenlunde ud som denne(Med udgangspunkt i den nuværende trup inkl. Cesc):

Alves - Piqué - Puyol - Maxwell/Abidal

Xavi - Cesc - Iniesta

Messi/Zlatan - Villa/Zlatan - Villa/Zlatan (Tror der bliver eksperimenteret mere med Zlatan på kanten)

Men derudover har vi jo også, Kieta, Pedro, Bojan, Busquets som skal have spilletid på denne midtbane og i angrebet hvilket jeg kommer til at se som et problem. For nægter at tro på at Cesc finder sig i at bliver sat på bænken fordi at Kieta skal have lige spille tid. Xavi er for vigtig (bliver Cesc nok også) og Ini er måske den eneste der kan skiftes ud, selvom han er for vigtig til det.
Tror nemlig heller ikke at Kieta ville bryde sig om kun, at spille mod de helt smål hold?

Altså kommer vi til at få et problem her og er sikker på at Barça ikke er færdige med at købe ind. Kunne forestille mig at man kigger efter en defensiv midt, og derudover mener jeg at vi burde forstærke os i forsvaret, men det er en anden snak.

Ps. synes det er lige lovligt arrogant at sige at Cesc skal til Barça for at lære fra Xavi :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster