Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Forskellen på real og barca er taktikken og den vilje/lyst spillerne får af at spille i et system der virker.

IMO bliver der lagt alt for meget vægt på spillernes niveau. Asensio har ikke vist mere end Denis og Rafinha (da de var ude i andre klubber), men han spiller som en stjerne da han er blevet brugt rigtigt og har været omringet af en masse spillere der ligeledes er blevet brugt rigtigt.

Hvis vi får et system på benene som spillerne tror på så er vi allerede mere end med igen. Hvis vi så yderligere kan toppe det med en god back samt lidt mere kvalitet så er real fucked.

Som i kan se så tror jeg simpelthen ikke på den der med at man kan købe sig til succes. Det er en del af det men overhovedet ikke det hele. Real har ikke lavet noget om i deres fremgangsmåde under hele vores æra. De har købt og købt, men nu får de gevinst da holdet fungerer. Vi har vundet cl finaler med yaya og sylvinho i forsvaret. Vi har banket real med roberto på kanten. Men vi har også tabt stort med MSN på banen.

Systemet folkens. Det er systemet der skal ordnes. Hvis det ikke sker så vil verratti ikke ændre noget som helst da han ikke vil få bolden. Dembele vil drible ind i 5 mand og miste bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Ligemeget hvem vi henter, så bliver dette transfervindue og næste sommer afgørende for, om vi kan følge med eller ej. Det er tydeligt, at midtbanen har brug for hjælp, samt højre back. Desuden kommer flere pladser de næste par år. Det er tydeligt, at vi ikke har 300 mio. ligesom City til spillere, samt at inflationen i spillerpriser er steget markant. Det er derfor ikke en hel nem opgave vores sportsdirektør er kommet på.

Verratti vil være perfekt, og jeg ville ikke have noget imod, at vi brugte 100 mio på ham, men jeg tror ikke PSG vil sælge ham. Hvis de ikke vil det, så skal vi finde alternativer. Findes der en, vi kan få, der vil kunne styre spillet på midtbanen? Hvis ja, så køb. Men hvis ikke, så spar pengene og giv en la masia dreng chancen og se hvad, der sker. Hvis ikke det holder, så må man lede igen.
Vi skal bare ikke ud i en situation, hvor vi bruger mange penge på spillere, der ikke har niveauet, så hellere spare pengene til den rigtige spiller kommer. Alt dette er selvfølgelig lettere sagt end gjort, og der vil være pres på at købe spillere, hvis resultaterne ikke er der.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Blaugrana al vent skrev:Hvordan har i det med at Mbappe muligvis er på vej til Real? Han har gjort det rigtig godt i denne sæson taget hans alder i betragtning. Man skal dog være varsom med de one-season-wonders. Selv ramte vi dog plet med købet af Neymar dengang.
Neymar var ikke ligefrem en one season wonder da vi hentede ham. Han havde et hav af seniorkampe for både klub og landshold. Mht Mbappe, så er det da altid ærgerligt når Real henter spillere som ser gode ud, eller har massere potentiale.
#jesuisSheep

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blach »

Blaugrana al vent skrev:Hvordan har i det med at Mbappe muligvis er på vej til Real? Han har gjort det rigtig godt i denne sæson taget hans alder i betragtning. Man skal dog være varsom med de one-season-wonders. Selv ramte vi dog plet med købet af Neymar dengang.
Mener at Neymar var lidt mere end bare en one season wonder, med fast plads på landsholdet​ og en stor profil i Santos. Men har ikke det store i mod Real køber godt ind, bare vi køber klogere ind.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blach skrev:
Blaugrana al vent skrev:Hvordan har i det med at Mbappe muligvis er på vej til Real? Han har gjort det rigtig godt i denne sæson taget hans alder i betragtning. Man skal dog være varsom med de one-season-wonders. Selv ramte vi dog plet med købet af Neymar dengang.
Mener at Neymar var lidt mere end bare en one season wonder, med fast plads på landsholdet​ og en stor profil i Santos. Men har ikke det store i mod Real køber godt ind, bare vi køber klogere ind.
Ved godt at Neymar havde vist en del - særligt på landsholdet, men det ændrer ikke på, at han var uprøvet i Europa. Samtidig er det brasilianske landshold ikke noget råbe hurra for, og når man kigger på den trup Argentina nåede i VM-finalen med underbygger det også, at landsholdsspilletid ikke nødveeendigvis er garanti for succes. Men selvfølgelig var Neymar klasse, men det var ikke garanteret at han ville slå igennem som han har gjort! Hvor mange brasilianske driblekunstnere har man ikke set fejle fuldstændigt? Mbappe har selvfølgelig alle forudsætninger for at gøre det godt, skulle han komme til Real. Men synes bare man skal tænke på mange af de spillere der var spået store ting, men som endte med at "floppe". Bare kig på alle de spillere United har prøvet af. Martial, Januzaj, Depay og hvad hedder de alt sammen. Anderson hvis man skal endnu længere tilbage. Real har også før haft Robinho som skrækeksempel. Jeg er imponeret over hvad Mbappe har opnået i hans alder, og dermed er interessen omkring ham også på sin plads - men han er i mine øjne et kæmpe sats, simpelthen fordi at forventingerne er skyhøje. Hazard er også et eksempel på hvordan tingene pludselig kan vende. Men det er alt som gisninger og det kan være de skyder papegøgen.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Forskellen på real og barca er taktikken og den vilje/lyst spillerne får af at spille i et system der virker.

IMO bliver der lagt alt for meget vægt på spillernes niveau. Asensio har ikke vist mere end Denis og Rafinha (da de var ude i andre klubber), men han spiller som en stjerne da han er blevet brugt rigtigt og har været omringet af en masse spillere der ligeledes er blevet brugt rigtigt.

Hvis vi får et system på benene som spillerne tror på så er vi allerede mere end med igen. Hvis vi så yderligere kan toppe det med en god back samt lidt mere kvalitet så er real fucked.

Som i kan se så tror jeg simpelthen ikke på den der med at man kan købe sig til succes. Det er en del af det men overhovedet ikke det hele. Real har ikke lavet noget om i deres fremgangsmåde under hele vores æra. De har købt og købt, men nu får de gevinst da holdet fungerer. Vi har vundet cl finaler med yaya og sylvinho i forsvaret. Vi har banket real med roberto på kanten. Men vi har også tabt stort med MSN på banen.

Systemet folkens. Det er systemet der skal ordnes. Hvis det ikke sker så vil verratti ikke ændre noget som helst da han ikke vil få bolden. Dembele vil drible ind i 5 mand og miste bolden.

Selvfølgelig er systemet afgørende hvor godt folk præsterer - det kan der ikke herske tvivl om.
Men jeg er decideret uenig med dig i, at systemets kvalitet nærmest alene er afgørende for hvor godt de præsterer.
Det helt store problem i år, har været at vi ikke har kunne rotere. Hver gang vi har erstattet de startende 11, så har vi lidt et kvalitetsdyk - kan det skyldes systemet? Tja, det kan det vel egentlig godt - men så burde det omvendt jo også køre skidt med de faste 11?

Jeg mener, at vi har alt for mange i vores trup, som vi skal "håbe" på stepper op - Denis, Rafinha, Gomes, Digne, Arda, Paco og Vidal, som alle har vist at de ikke besidder nok kvalitet på nuværende tidspunkt - hermed også med forskellig lunte - nogle har fået flere chancer en andre - samt har en anden rolle i truppen.

Derudover mener jeg så også, at vi har en række spillere som er offer for taktikken - og at de ikke er instrueret godt nok, og kan løfte sig gevaldigt med en anden tilgang - her tænker jeg umiddelbart på Alba, Rakitic, Busquets og Sergi Roberto (IMO svingende niveau - men også på uvant position) - det er jeg sikker på at de kan formå.

Jeg er ret chokeret over at Iniesta - nærmest alene mand, har været et afgørende parameter for, at midtbanen har fungeret i år - og han er altså 33 år. Han MÅ ikke have en så afgørende betydning. Det er simpelthen for risikabelt.

Så jeg mener - lige nu er der ikke en gylden flok på vej via La Masia, jeg mener at der er ALT for mange usikkerhedsmomenter - og alt alt alt for mange svage punkter i truppen.
Jeg mener slet ikke at vi er i nærheden af Real - de har en skræmmende trup - og er dobbeltpositioneret på samtlige pladser - og med så lille et margin flere steder, at det nærmest ikke svækker dem at den normale starter er ude.
Det er vel nærmest kun deres venstreback, som er alvorligt truet - da forskellen på Marcelo og Contraeo/andre er stor.

Isoleret set, kan jeg ikke udpege hvem af "step-op-drengene" jeg mest håber på bliver solgt - for isoleret set indeholder de alle noget på sigt - men nu og her er der for store mangler - og holder skriger efter kvalitet og højt bundniveau. Noget de alle lider lidt under - de kan falde for dybt.

Så - jeg ser det virkelig som en nødvendighed at udsende et statement med massiv oprustning - med kvalitet fra øverste hylde - og med et højt bundniveau - får vi flere af den slags ind - så tror jeg på, at der åbner sig et bedre rotationsbillede, hvor de resterende "step-op-drenge" vil træde i karakter, fordi ansvaret fordeles på de andre spillere - som har klassen til at iscenesætte og dominere og orkestrere holdet.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det helt store problem i år, har været at vi ikke har kunne rotere. Hver gang vi har erstattet de startende 11, så har vi lidt et kvalitetsdyk - kan det skyldes systemet? Tja, det kan det vel egentlig godt - men så burde det omvendt jo også køre skidt med de faste 11?
Du mener ikke det er skidt at tabe 3-1 til city, 4-0 til PSG eller 3-0 til juve? Vores system har ikke fungeret stabilt i denne sæson. Ja vi har haft gode kampe men vi har godt nok også haft mange elendige selvom vi stillede i stærkeste. Og med et system der ikke virker kan man ikke forvente at nye spillere viser noget som helst. Derfor er det Umtiti har lavet åndssvagt godt. Og derfor venter jeg også med at bedømme denis, gomes og paco til der kommer mere tjek på det.
Jeg mener, at vi har alt for mange i vores trup, som vi skal "håbe" på stepper op - Denis, Rafinha, Gomes, Digne, Arda, Paco og Vidal, som alle har vist at de ikke besidder nok kvalitet på nuværende tidspunkt - hermed også med forskellig lunte - nogle har fået flere chancer en andre - samt har en anden rolle i truppen.
De har alle vist at de kan spille på et højt niveau. Men så kommer de til en klub hvor intet hænger sammen, de bliver alle smidt ind samtidig og de bliver spillet på ubekendte pladser. Det er en masse unge spillere der er blevet kastet for løverne uden noget forsvar overhovedet. Jeg kan simpelthen ikke bruge denne sæson til noget når det kommer til at bedømme deres kvalitet.
Så jeg mener - lige nu er der ikke en gylden flok på vej via La Masia, jeg mener at der er ALT for mange usikkerhedsmomenter - og alt alt alt for mange svage punkter i truppen.
Jeg mener slet ikke at vi er i nærheden af Real - de har en skræmmende trup - og er dobbeltpositioneret på samtlige pladser - og med så lille et margin flere steder, at det nærmest ikke svækker dem at den normale starter er ude.
Det er vel nærmest kun deres venstreback, som er alvorligt truet - da forskellen på Marcelo og Contraeo/andre er stor.
Jeg ser nu mange svagheder hos real. Med pepe væk kan man så regne med at nacho og vallejo kan steppe op når det kræves? Kan danilo løfte sit spil så real ikke falder fra hinanden hver gang carvajal er skadet? Er Theo svaret hvis marcelo bliver skadet? Kan llorente tage over hvis casemiro bliver skadet? Hvad sker der med Isco nu hvor bale kommer tilbage? Kan real erstatte morata? Hvad siger asensio hvis han ikke får nær så meget spilletid næste sæson? Kan ronaldo blive ved med at score mål?

Real har næsten i alt den tid jeg har fulgt barca haft en god trup. De har altid haft stjerner og købt gode spillere. Men de har sjældent vundet meget. Det har ændret sig nu hvor de har fået noget tro ind på holdet gennem en taktik der virker.
Isoleret set, kan jeg ikke udpege hvem af "step-op-drengene" jeg mest håber på bliver solgt - for isoleret set indeholder de alle noget på sigt - men nu og her er der for store mangler - og holder skriger efter kvalitet og højt bundniveau. Noget de alle lider lidt under - de kan falde for dybt.
Så det du siger er at vi skal sælge nogle spillere der nu har fået erfaring for at hente nogen der ikke har erfaring med klubben? Det virker imo mindst ligeså satset. Især fordi mange af de spillere der bliver nævnt er talenter og ikke etablerede stjerner (pånær verratti).
Så - jeg ser det virkelig som en nødvendighed at udsende et statement med massiv oprustning - med kvalitet fra øverste hylde - og med et højt bundniveau - får vi flere af den slags ind - så tror jeg på, at der åbner sig et bedre rotationsbillede, hvor de resterende "step-op-drenge" vil træde i karakter, fordi ansvaret fordeles på de andre spillere - som har klassen til at iscenesætte og dominere og orkestrere holdet.
Vi har allerede kvalitet fra øverste hylde. En del af det endda. Grunden til at rotationerne ikke fungerede var lige netop fordi lucho ikke fattede at spille de "nye" med de "gamle" og i stedet ofte roterede alle ind på en gang.

Jeg er enig i at vi skal handle og det skal være kvalitet men alt det der med statement og massiv oprustning tror jeg bare ikke er svaret. Det virker imo desperat. Vi er ikke real der ikke har vundet noget i flere år. Vi vandt en double i sidste sæson og en treble sæsonen inden. Og vi har stadig mange af de spillere der gjorde dette.

Ledelsen skal tænke sig om og købe klogt. En hb og en cm/kant alt efter om man vil spille 4-3-3 eller 4-2-3-1. Ikke noget med enorme køb bare for at gøre det. Hvis man kan hente verratti så fint da han passer ind. Men ikke en eller anden stjerne som vi ikke har brug for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Jeg synes egentlig den vigtigste signig er lavet - den nye træner. Forhåbentligt kommer vi til at se et system nu, fremfor Lucho's lidt søgen-i-blinde-taktik, som ikke længere er nok. Det var det, der var så stærkt under Guardiola fra mit synspunkt - vi havde et super godt system, der ikke gik ned bare fordi de bedste spillere ikke altid var på banen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Der har som bekendt været mange skriverier om Jean Michaël Seri, og jeg er kæmpe fan af idéen om at bruge lidt færre penge, på en lidt mindre kendt spiller. Her kunne Corentin Tolisso virkelig også være en mulighed. Han har været fænomenal for Lyon i denne sæson.
... og så røg Tolisso til Bayern for 41,5 millioner euro. En slik på det nuværende marked. Jeg har det sagt det flere gange før, men jeg siger det lige igen: Aulas er til at forhandle med, når det er de store klubber der kommer og banker på. Tolisso havde været oplagt for os, hvis Verratti glipper - som han jo nok gør. Seri ender sikkert i PSG, sammen med Verratti, og så står vi med sand imellem hænderne igen, igen, igen. Og hurra for det.

Hvem der dog bare havde Bayerns ledelse. Niklas Süle, Sebastian Rudy, Serge Gnabry og Corentin Tolisso har sammenlagt kostet, hvad der jo nærmest svarer til én Bernardo Silva. Genialt af Karl-Heinz.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan jo også vende den om - nu er de sikkert ikke ude efter verratti. Han er vores :twisted:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Tello »

Ifølge Transfermarkt løb de 4 op i godt og vel 75. Det er hvad Verm, Mathieu og Arda har kostet os - godt og vel.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

Billede

Ender sikkert med Bellerin, Parejo og Jack Grealish.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af A$AP »

| Yerry Mina has reached an Agreement to join Barça from January 2018. Official Statement & Amount disclosed as of now.
Update:- Yerry Mina will move by the end of the year to Barça, Deal has been agreed for €9m between both the parties. #FCBlive
Yerry Mina scored 4 goals in his last 10 games for club & country.

Goalscoring defender.
Han scorede også her i går. 2 gange. Jubelscenen :lol:

phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Who?
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Han skulle være en af de bedste cb i sydamerika. Til den pris er det helt fint at man tager en chance.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 71 gæster