Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:12 assist og 9 mål i 34 kampe. Det er flot men ikke 90 mio "flot". Og slet ikke når man tænker på at det er i frankrig.
Jeg tror ikke, at han kommer til at koste små 700 mio. kr. De fleste steder taler om 500-600 mio kr. alt efter om Diego Lopez ryger med oveni. Det er stadig meget, men sådan er det jo med Real Madrid. De er ligeglade.
Piquénbauer skrev:Hvor ville james pynte? Hvem skulle han slå af? Manden er hverken angriber eller kant så det er ikke i angrebet han kommer til at spille. Det ville kræve at real lavede deres system om så de gik over til at spille med en decideret offensiv midt og det ville enten betyde farvel til kroos eller modric. Kan overhovedet ikke se ham forstærke deres hold. Og slet ikke når det muligvis er på bekostning af de nævnte spillere.
Jeg kan sagtens se James blive brugt som kantspiller (som Monaco også har gjort det) og som falsk 9'er (Ronaldo og Bale truer alligevel rigeligt i dybden) i en 4-3-3. Men derudover handler en sæson i moderne fodbold jo ikke bare om at have 11 spillere til i ét system. Det er brugbart at kunne rotere og have fleksibilitet. Hvis et køb af James medfører, at Real Madrid problemfrit kan skifte mellem 4-3-3 og 4-2-3-1, så er det da en stor gevinst.

Problemerne opstår først, hvis de samtidig sælger Di Maria, Khedira eller Isco. Det ville være dumt (men typisk).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke, at han kommer til at koste små 700 mio. kr. De fleste steder taler om 500-600 mio kr. alt efter om Diego Lopez ryger med oveni. Det er stadig meget, men sådan er det jo med Real Madrid. De er ligeglade.
Du siger det selv. Real er ligeglade. Tror ikke på de byttehandler. De bliver aldrig rigtigt til noget og når man så tænker på at monaco ikke har brug for penge samt at james er hele verdens kæledægge så kan jeg sagtens se ham blive solgt for 700 mio.
Jeg kan sagtens se James blive brugt som kantspiller (som Monaco også har gjort det) og som falsk 9'er (Ronaldo og Bale truer alligevel rigeligt i dybden) i en 4-3-3. Men derudover handler en sæson i moderne fodbold jo ikke bare om at have 11 spillere til i ét system. Det er brugbart at kunne rotere og have fleksibilitet. Hvis et køb af James medfører, at Real Madrid problemfrit kan skifte mellem 4-3-3 og 4-2-3-1, så er det da en stor gevinst.
Jeg tror bare ikke at man køber en spiller til 700 mio for at lade ham starte på bænken og fungere som sub hvilket han ville som kant. Og ja det er brugbart med flere spillere men igen så ville james fungere som reserve/indskifter. Det kan jeg ikke se real gøre med et stjernekøb til mange mio. Det ville lidt svare til at vi startede med suarez på bænken.

IMO betyder det at man laver systemet om til en 4-2-3-1 og så kunne det meget at feks modric ryger på bænken idet man vil lade alonso være den defensive sammen med kroos (modric) og så have james foran. Han kunne dog også spille falsk 9'er som du siger men har han overhovedet spillet den plads før?
Problemerne opstår først, hvis de samtidig sælger Di Maria, Khedira eller Isco. Det ville være dumt (men typisk).
Bingo. Og det var derfor jeg spurgte michman om hvorfor han var så bange. IMO har real købt spillere som betyder et systemskifte hvilket imo ikke giver mening eftersom de lige har fundet "koden" til at vinde. Di maria var deres bedste mand på midten gennem hans sindssyge arbejdsiver og dynamik. Det har de så efter alt at dømme udskiftet med kroos som er en helt anden type. Derudover ville en salg af khedira betyde at de ingen direkte defensive spillere har pånær alonso som er faldende i niveau. Og så er der isco som imo er bedre en james men som real har pisset på. Ham ville de ikke lave systemet om til så han kunne tage den offensive.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Flax_Generous »

Du kan med garanti finde artikler, der sidste sommer sagde det samme om Bale, som du nu skriver om James. Det er jo ikke ligefrem første gang Real Madrid vil have det nyeste og mest skinnende legetøj. Min pointe er så, at en sand verdensklassespiller, hvilket James i hvert fald har potentialet til at blive, næppe vil svække Real Madrids trup. Også selvom han måske kommer til at rotere lidt (eller Kroos, Modric og Alonso kommer til at rotere).

Problemerne opstår først, hvis Real Madrid smider spillere på porten som stadig kan bidrage. Jeg ser ikke Isco og Khedira som uerstattelige brikker - ikke mere end Alexis Sanchez, i hvert fald - men Di Maria kunne godt blive et markant tab. Han bidrog i høj grad til deres succes sidste sæson (selvom det er at stramme det at hævde, at de fandt "koden" - de blev kun nr. 3 i ligaen).

Så købet af James får mig ikke til at ryste på hovedet. Jo, måske prisen, men det er jo Real Madrid-standard. Det hovedrystende bliver formentlig hvem der bliver solgt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jep og det var det jeg ville frem til. Et køb af james er imo ikke ensbetydende med et endnu skræmmende real. Han er ikke en verdensklassespiller endnu men kan blive det. Desuden vil det muligvis betyde et skifte i et vellykket system samt at vigtige spillere bliver solgt (tillægger khedira og isco lidt mere værdi end dig da jeg ser khedira som den eneste gode defensive midt i reals trup samt isco som en ligeså godt spiller som james).

Et køb af feks falcao ville gøre mig meget mere nervøs end et køb af james.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona head scout Albert Valentin attended several games of Sao Paulo this week, possibly to watch centre back Rodrigo Caio (20) [weloba]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Barcelona head scout Albert Valentin attended several games of Sao Paulo this week, possibly to watch centre back Rodrigo Caio (20) [weloba]
Hvad er der med Barca og små CB'er :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er der med dig og små cb'er :roll: Man skal altså ikke være 1.95 for at være en fremragende cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Hvad er der med dig og små cb'er :roll: Man skal altså ikke være 1.95 for at være en fremragende cb.
Men en lidt høj cb vil ikke skade.. Synes vi har problemer i hovedspillet stadigvæk.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Hvad er der med dig og små cb'er :roll: Man skal altså ikke være 1.95 for at være en fremragende cb.
Nej men jeg mener det er en stor fordel hvis man er. Det er jo ikke alle der kan have Puyol's spræng kræft, timing og mod.

fx. synes jeg ikke Bartra virker til at have en vild spring kræft.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem er det der siger at man ikke kan være god i luften hvis man er lille? Prøv at spørg baresi, puyol og cannavaro om deres højde ødelagde noget for dem. Desuden er det vigtigere at vores cb har lidt speed da vi står med høj forsvarskæde. En høj cb ændre ydermere ikke på at 3/4 af vores hold er små og derfor vil det i sidste ende nok ikke gøre det store at vi har 2 høje cb'er i stedet for 1.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Hvem er det der siger at man ikke kan være god i luften hvis man er lille?
Det tror jeg ikke, der er nogle der siger.

gygfo

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af gygfo »

Vi burde købe isco.. Hvis altså Madrid laver en.. Real Madrid og sælger ud af deres bedste spillere for at få plads til James.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Ifølge Gazzetta dello sport har Roma ikke fået noget tilbud på Benatia, og han har accepteret at blive i klubben.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af mathi »

gygfo skrev:Vi burde købe isco.. Hvis altså Madrid laver en.. Real Madrid og sælger ud af deres bedste spillere for at få plads til James.
Lidt som når Barca sælger Alexis for at gøre plads til Suarez....?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Alexis ville selv væk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 106 gæster