Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Messi har rent faktisk scoret et hattrick med højreben iår, så helt dødt kan det ikke være, omend han blot tippede og prikkede den ind :wink:
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ladislau »

Igen, så kredses udelukkende omkring det fysiske. Når Messi har bolden, så er der immervæk den mulighed, at han afleverer bolden til en medspiller. Måske endda en kvalificeret aflevering, ja det kan endda være oplæg til et mål. Det ser vi ikke ligefrem Ronaldo gøre. Får han bolden, så får medspillerne kun bolden hvis de er over riposten.
Igen, så er der altså mange flere aspekter ved fodboldspillet end hvordan man sparker.

Synes det er underligt, at antal mål i årets løb ikke er udslagsgivende for hvem, der er bedst, men hvordan de er scoret. Det er muy impotante!? Det fatter jeg ikke en disse af. Er personlig græsk katolsk for om der bliver scoret med hovedet, venstre, højre eller what ever. Antallet af mål modbeviser jo, at det er udslagsgivende for Messis effektivt.

Helt seriøst, hvis fysikken skulle være det mest udslagsgivende for ens kvaliteter, så er ikke bare Messi dårligere end vi alle regnede med. Xavi, Iniesta, Bojan og Pedro er ikke så gode, som vi troede. Desuden er køb af Villa og Cesc en kæmpe fejl.
Dette er Barca, her spilles med hjerne, hurtighed og teknik. Desuden, så er jeg meget uenig i, at det er fysik, som stopper Messi. Gamle Zambrotta brugte sit hove til at stoppe Messi, han løb efter ham, og satte kun tacklinger ind når han havdeback-up(og det havde som regel), og han vidste præcis hvornår han skulle gå efter bolden uden, at blive tørret. Det rutine og snuhed.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

ladislau skrev:Igen, så kredses udelukkende omkring det fysiske. Når Messi har bolden, så er der immervæk den mulighed, at han afleverer bolden til en medspiller. Måske endda en kvalificeret aflevering, ja det kan endda være oplæg til et mål. Det ser vi ikke ligefrem Ronaldo gøre. Får han bolden, så får medspillerne kun bolden hvis de er over riposten.
Igen, så er der altså mange flere aspekter ved fodboldspillet end hvordan man sparker.

Synes det er underligt, at antal mål i årets løb ikke er udslagsgivende for hvem, der er bedst, men hvordan de er scoret. Det er muy impotante!? Det fatter jeg ikke en disse af. Er personlig græsk katolsk for om der bliver scoret med hovedet, venstre, højre eller what ever. Antallet af mål modbeviser jo, at det er udslagsgivende for Messis effektivt.

Helt seriøst, hvis fysikken skulle være det mest udslagsgivende for ens kvaliteter, så er ikke bare Messi dårligere end vi alle regnede med. Xavi, Iniesta, Bojan og Pedro er ikke så gode, som vi troede. Desuden er køb af Villa og Cesc en kæmpe fejl.
Dette er Barca, her spilles med hjerne, hurtighed og teknik. Desuden, så er jeg meget uenig i, at det er fysik, som stopper Messi. Gamle Zambrotta brugte sit hove til at stoppe Messi, han løb efter ham, og satte kun tacklinger ind når han havdeback-up(og det havde som regel), og han vidste præcis hvornår han skulle gå efter bolden uden, at blive tørret. Det rutine og snuhed.
Enig - dog var det Zanetti og ikke Zambrotta.

Men når man taler fysik, så taler man jo ikke kun om styrke? Messi fysik er hvad der skaber hans farlighed. Han er is tand til at vende på en tallerken! og hvad gør det at Cristiano er stærkere, når Messi er umulig at tackle fordi han er så meget hurtigere med bolden! Dertil ser man tit Messi jagte, og endda tackle modstandere, i modsætning til Cristiano, der oftest slår op i banen og ser opgivende ud.

Men jeg nægter efterhånden at fortsætte denne diskussion, da der reelt ikke bør være nogen tvivl mere. Messi har bevidst for alle med hans drbilinger, afleveringer, teknik, spilforståelse, løb og MÅL! at han er verdens suværent bedste spiller, og fuldstændig ustoppelig på vej til at blive en legende. Han er ikke ældre end 23! det er uhørt!
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Nårh så kører diskussionen igen! Og som sædvanligt er det eneste pro Cristiano folk bruger, er et så ubrugelige argument som, Cristiano er stærkere, han er højere! Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen, det er da sødt at Man Utd fans og Real fans bruger dette, men argumentet i sig selv viser blot, at de folk er desperate efter at finde en måde/et argument, der retfærdiggør deres påstande om (tror de naturligvis), at Cristiano er i nærheden af Messi.

Lad mig sige det sådan, alle fodboldeksperter og fodbold fans, udover Man Utds og Madridistas, anerkender at Messi har været væsentlig bedre end Cristiano, ikke bare i år, men over to år nu.

Der bliver talt om fysik, men hvis det at kunne heade til en bold, skyde med begge ben ( Jeg synes faktisk Cristianos venstre-ben er ret koldt, det er bare sådan at han skyder på ALT, og derfor scorer han engang imelem) og have en imponerende fysik, altså højde og muskelmasse, så er Zigic eller Toni vel bedre end Cristiano?

Jeg forstår ikke hvordan folk kan sætte spørgsmålstegn ved Messi og hans fysik?
Ja han er ikke ligeså høj som Cristiano, ja han vejer ikke det samme som Cristiano, og ja han ville tabe en direkte hovedstødsduel mod Cristiano, men Messi er fysisk stærk! Messi er ikke en, du kan flytte rundt med, han er faktisk utrolig kropstærk.
Vi ser gang på gang, hvordan han kommer fri af tacklinger, glider sig forbi eller hvordan han bare slipper fra 2-3 mand, selvom de nærmest rider ham!
Som Pep Guardiola har sagt det, Messi er god til at bruge sin fysik, og Pep Guardiola kalder ham en monster :) Messi er desuden så god, at han kan glide forbi på de fleste tacklinger, han er hurtigere med bolden end de fleste er uden!
Og hvor har man fået et indtryk af, at Messi er helt uduelig med hovedet? Eller at hans højre-ben er uduelig? Ja han kan ikke rage op mellem to fyrtårne og heade bolden i mål, men hvem siger, at det er den eneste måde hovedspillet spilles på? Messi er god til at søge de tomrum og så heade bolden i mål, var der nogen der sagde C.L finalen, og Rio og Vidic?

Der var en der brugte argumentet med, at Messi er nemmere at stoppe end Cristiano, når han står overfor et fysisk stærk forsvar! Igen, det er faktisk ikke helt rigtigt. El Clasico sidste år, hvor forsvaret er fysisk stærk, C.L Finalen mod Man Utd, og Chelsea kampene, er nogle af de kampe der falder i øjnene, her gjorde Messi nemlig ondt på de fysisk stærke forsvarer! Han er så hurtig med fødderne, at de tunge forsvarsspillere har det meget svært med at følge med i hans vendinger og tempo skift!

Desuden er Messi meget meget bedre til at skabe spillet og chancer for sig selv og sine medspillere, ud af ingenting, end Cristiano nogensinde kan drømme om! Messi kan fra en position hvor han står helt stille med 3-4 forsvarsspillere foran sig, skabe chancer og lave ravage, det kan Cristiano ikke. Messi er også meget bedre til at se mulighederne i spillet, han er en bedre fodboldspiller end Cristiano. Messi er ret god til at aflevere på det rette tidspunkt, Cristiano ar det med at holde på bolden.

Egentlig burde der slet ikke være diskussion omkring dette! Messi er bedre end Cristiano og han har flere facetter i sit spil, end Cristiano har! At folk bruger argumenter som, Cristiano er højere, eller ser stærkere ud, kan man kun trække på smilebåndet af! Husk på, at der var mange flere spillere, som havde en bedre fysik end Maradonna, kunne skyde med begge ben, så stærkere ud end Maradonna, men det er ikke ens betydende med at de var bedre eller mere komplette!

Så konklusionen må være, at Man Utd fans og Madridista fans må bare acceptere at Messi er bedre end Cristiano, og droppe argumenter som, jamen cristiano er mere komplet pga hans fysik, for det er han ikke! Det handler om hvordan man bruger sin fysik og ikke om hvor stor og stærk man ser ud.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

det er da sødt at Man Utd fans og Real fans bruger dette, men argumentet i sig selv viser blot, at de folk er desperate efter at finde en måde/et argument, der retfærdiggør deres påstande om (tror de naturligvis), at Cristiano er i nærheden af Messi.
- ja, men selv ManUtd SPILLERNE kan jo godt se realiteterne:
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=66582
Messi frem for Ronaldo
Ifølge Manchester angriber-Wayne Rooney, er Messi verdens bedste fodboldspiller, og i samme klasse som landsmand og legende, Diego Maradona.

På trods af deres fælles fortid i Manchester United, ville stjerneangriber-Wayne Rooney foretrække at spille sammen med Lionel Messi i stedet for Cristiano Ronaldo, skulle han få budet.

- Jeg tror ikke Roni (Cristiano Ronaldo red.) bliver glad for svaret, men det er Messi.

Sådan siger Rooney til News of the World, efter at være blevet spurgt hvem han helst så på sit eget hold, og fortsætter:

- Over de sidste to år har Messi taget sit spil, spænding og underholdningsniveau, til et helt andet plan.

- Ronaldo er en verdensklasse spiller, jeg har spillet med ham, og han blev korrekt valgt som ”World Player of the Year”. I år har Messi bare været udenfor kategori.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Rivaldo10

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg tror at 23 mener, at C. Ronaldo er en farligere spillere end Messi, når hold som Inter eller Chelsea praktiserer cantanaccio i 90 min. Det er jeg tilbøjelig til at give ham ret i?

Jeg ved dog ikke om han vitterligt mener, at C. Ronaldo er bedre end Messi, i så fald er det dybt ueriøst med tanke på de seneste 2 år. Men det må han naturligvis selv om og han er jo også Man U fan, så regn resten ud selv:)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Jeg tror at 23 mener, at C. Ronaldo er en farligere spillere end Messi, når hold som Inter eller Chelsea praktiserer cantanaccio i 90 min. Det er jeg tilbøjelig til at give ham ret i?

Jeg ved dog ikke om han vitterligt mener, at C. Ronaldo er bedre end Messi, i så fald er det dybt ueriøst med tanke på de seneste 2 år. Men det må han naturligvis selv om og han er jo også Man U fan, så regn resten ud selv:)
selvom han skulle mene det, er jeg uenig! Mod e hold, er det tit det uventede, individualisterne der afgøre det hele, og her er Messi bedre rustet til at lave det uventede, end Cristiano er. Husk på, hvor store problemer Cristiano havde mod Mourinhos Chelsea.

I min optik, og jeg vil slet ikke tage barca-briller på her, så er der slet ingen diskussion om at Messi er en bedre spiller Cristiano og Messi har ligeså mange hvis ikke flere facetter i sit spil som Cristiano har. At påstå andet er ynkeligt synes jeg. Hvis man vil diskutere så skal man droppe argumenter som, Cristiano er højere, han har sixpacks, hans hår sidder bedre, han ser stærkere ud og jeg skal komme efter dig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg forstår heller ikke kritikken af Messi mod de ultradefensive hold.

Det var nu også mere det, at han er mere brugbar på standardsituationer og farligere udefra. Men noget andet er at fuldføre det i praksis. Lyon var også temmelig defensive hos stadionet opkaldt efter fascisten, men han formåede alligevel ikke at vise det store, når lokummet virkelig brændte på ved 1-1 stillingen. Der er flere eksempler på det. Men jeg skal da ikke benægte, at jeg gerne så Ronaldo i klubben. Men omvendt har vi da klaret det ganske fint uden ham under Laporta (7 år).

Min drømmesigning ville være Ronaldinho anno 2003-2006. Og han måtte gerne koste det sammen. Ham og Messi på hver kant og Ibra/Villa i midten. :lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Rivaldo10 skrev:Jeg forstår heller ikke kritikken af Messi mod de ultradefensive hold.

Det var nu også mere det, at han er mere brugbar på standardsituationer og farligere udefra. Men noget andet er at fuldføre det i praksis. Lyon var også temmelig defensive hos stadionet opkaldt efter fascisten, men han formåede alligevel ikke at vise det store, når lokummet virkelig brændte på ved 1-1 stillingen. Der er flere eksempler på det. Men jeg skal da ikke benægte, at jeg gerne så Ronaldo i klubben. Men omvendt har vi da klaret det ganske fint uden ham under Laporta (7 år).

Min drømmesigning ville være Ronaldinho anno 2003-2006. Og han måtte gerne koste det sammen. Ham og Messi på hver kant og Ibra/Villa i midten. :lol:
Synes slet ikke Cristianos profil passer til vores klub, så selvom han er en god spiller, ønsker jeg ham ikke i Barca.

Den sidste del er jo ren GIFT for modstandere! En Ronnie i absoult topform og Messi i topform, og så har de enten Villa eller Ibra liggende i midten, det er det rene vanvid! Det er jo synd for de modstandere vi kommer til at møde!

Synes nu det nuværende hold er også ret giftig, selvom handlen med Cesc skulle falde igennem! Villa-ibra og Messi eller Pedro-Villa-Messi er jo vanvittigt krydret med Xavi og Ini på midtbanen!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

http://www.goal.com/en/news/1863/world- ... dan-gaspar

Så spiller violinerne :P Seriøst, der findes vel ikke en fodboldspiller i verden, der ikke ville gøre det som Cristiano gør der? Utrolig at man gør ham til en helgen på den baggrund.. Men fin historie, bevares, bare lidt en sludder for en sladder.... som jeg så af en underlig grund poster :wink:
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:http://www.goal.com/en/news/1863/world- ... dan-gaspar

Så spiller violinerne :P Seriøst, der findes vel ikke en fodboldspiller i verden, der ikke ville gøre det som Cristiano gør der? Utrolig at man gør ham til en helgen på den baggrund.. Men fin historie, bevares, bare lidt en sludder for en sladder.... som jeg så af en underlig grund poster :wink:
Men hvis det var Messi eller Ronaldinho, så var I alle sammen de første til at rose deres gerning.

Ærligt talt, jeg har aldrig forstået, hvorfor Ronaldo er det mest hadede fodboldmenneske i verden. Enten hader du ham så meget, at du ønsker, at han brækker benet, hver gang han spiller, ellers synes man godt om. Hvorfor frygter/hader folk ham så meget? I mine øjne er det ikke andet end misundelse fra folk rundt om kloden. Det er det typiske mennesketræk, at man skal hade en, der lever et kendt liv og som er god til noget. Det her minder mig om David Beckham-tiden, hvor mange også hadede ham og kaldte ham for * og jeg ved ikke hvad, men han er vel nok noget af det mest sympatiske menneske i fodboldverdenen.

Ærligt talt, det irriterer mig, at folk skal bedømme Cristiano på hans spil på banen. "Han er en opblæst nar" osv osv osv. "Jeg håber, han snart brækker benet". Helt ærligt, manden er jo en fodboldspiller, der bare vil vinde.

Undskyld, jeg skriver det her, men jeg forstår ærlig talt ikke de delte meninger om Cristiano Ronaldo, der altid har været omkring ham. Manden er et godt menneske, ligesom Messi, Xavi, Pep og alle Jeres Barca-idoler.

Og lad mig sige noget andet. Jeg synes, det var sjovt, at I aldrig har ville have Ronaldo i Jeres turp, men I valgte at tage imod Zlatan med åbne arme, selvom han i sin unge dage har været meget værrer end Ronaldo. Men se hvordan Zlatan er blevet nu. En ydmyg person, der viser sit sande jeg. Man skal lade være med at dømme folk på forhånd. Det kan jo være, at det er deres omstændigheder, der gør dem til enfant terrible.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af mathi »



Hvis i trænger til at smile oven på den seriøse debat :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Daluigi skrev:http://www.goal.com/en/news/1863/world- ... dan-gaspar

Så spiller violinerne :P Seriøst, der findes vel ikke en fodboldspiller i verden, der ikke ville gøre det som Cristiano gør der? Utrolig at man gør ham til en helgen på den baggrund.. Men fin historie, bevares, bare lidt en sludder for en sladder.... som jeg så af en underlig grund poster :wink:
Men hvis det var Messi eller Ronaldinho, så var I alle sammen de første til at rose deres gerning.

Ærligt talt, jeg har aldrig forstået, hvorfor Ronaldo er det mest hadede fodboldmenneske i verden. Enten hader du ham så meget, at du ønsker, at han brækker benet, hver gang han spiller, ellers synes man godt om. Hvorfor frygter/hader folk ham så meget? I mine øjne er det ikke andet end misundelse fra folk rundt om kloden. Det er det typiske mennesketræk, at man skal hade en, der lever et kendt liv og som er god til noget. Det her minder mig om David Beckham-tiden, hvor mange også hadede ham og kaldte ham for * og jeg ved ikke hvad, men han er vel nok noget af det mest sympatiske menneske i fodboldverdenen.

Ærligt talt, det irriterer mig, at folk skal bedømme Cristiano på hans spil på banen. "Han er en opblæst nar" osv osv osv. "Jeg håber, han snart brækker benet". Helt ærligt, manden er jo en fodboldspiller, der bare vil vinde.


Undskyld, jeg skriver det her, men jeg forstår ærlig talt ikke de delte meninger om Cristiano Ronaldo, der altid har været omkring ham. Manden er et godt menneske, ligesom Messi, Xavi, Pep og alle Jeres Barca-idoler.

Og lad mig sige noget andet. Jeg synes, det var sjovt, at I aldrig har ville have Ronaldo i Jeres turp, men I valgte at tage imod Zlatan med åbne arme, selvom han i sin unge dage har været meget værrer end Ronaldo. Men se hvordan Zlatan er blevet nu. En ydmyg person, der viser sit sande jeg. Man skal lade være med at dømme folk på forhånd. Det kan jo være, at det er deres omstændigheder, der gør dem til enfant terrible.
Drop nu det der jalousi pis, for ingen er Jaloux på Cristiano. Hvorfor tror du der er så mange der hader Cristiano? Det er fordi, manden er arrogant, han er en selvisk, OGSÅ på en fodboldbane. Nu skal jeg fortælle dig, hvornår jeg kom til at hade ham. Jeg havde sådan set ingenting imod ham, lige indtil hans "wink" episode, hvorefter han blev døbt som " The Winker"! Det er den slags ting, der gør at man hader ham. Et andet eksempel var at han nægtede at juble fordi en af hans egne scorede, men det var ikke ham. Og så var der selvfølgelig Mtiliga episoden, manden var jo nærmest sur på mtiliga, fordi hans næse var så svag, at den brækkede, det er sådan nogle ting, der gør at man hader ham. Du må gerne elske ham, men det er ærlig talt lidt underligt, at du har så svært ved at forstå, hvorfor folk hader ham.

Han er måske en god spiller på fodboldbanen, men ikke en holdspiller. Og ligegyldig hvor god han skulle være på fodbolden, så er det hele pakken, folk dømmer ud fra. Sådan er mennesker, og udenfor banen er han en skændsel, rent ud sagt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Ret beset, hvis der var tale om jalousi, så skulle vi jo hade alle professionelle fodboldspillere, fordi de har mere succes og flere penge end os. Det er vel næppe tilfældet. Messi er fx bedre betalt end Cronaldo, og har pt. også noget mere succes, så det skulle vel betyde, at alle ville hade ham... men det er sjovt nok stadig Cronaldo som folk ikke kan fordrage.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster