Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Ronaldo, har i hans nu 5 kampe mod barca, aldrig scoret mod os!

Messi har derimod scoret mod samtlige topklubber i Europa.

- Ronaldo var jo en endnu engang en klasse under Messi i El Classico
Jeg tænkte lidt på det samme, og han har endda brændt et straffe imod os som ManU spiller.

Mon ikke Barca er dét hold i verden han helst vil score imod :wink: Lad os håbe det aldrig sker.

Jeg synes også kampen var et godt eksempel på at Messi besidder større spilintelligens. Ikke at Cronaldo er dårlig til at tage initiativ det er bare ikke helt så gennemtænkt. Alt for mange gange ser han ikke sine medspillere eller formøbler situationer som oplagt kan føre til kæmpechancer. Omvendt er Messi bedre til at forvandle ufarlige situationer til målgivende chancer.

Kort sagt, Messi er allerede nu en mere moden playmaker-angriber-type der spiller fodbold med større intelligens og med den form han er i nu er hans afslutninger helt utrolige og skarpere end hvad Cronaldo nogensinde har præsteret.

Igen Cronaldo er nået meget langt sin alder taget i betragtning og det kan jo også bare være at han havde en off day i lørdags. Det ændrer bare ikke på at Messi med den form han er i nu er en klasse bedre end hvad Cronaldo nogensinde har været.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

IMO er Messi og Ronaldo verdens bedste spillere. Der er kun en, der kan true de to, og det er Iniesta. Xavi kan også inddrages, men han ville ikke kunne ændre en kamp, hvis han havde Morten Duncan som angriberpartner, hvis I forstår den. :)

Messi er verdens bedste lige nu, men når de begge er i topform, så synes jeg, at de to kan noget helt vildt ekstraordinært. Cristiano Ronaldo er den mest komplette fodboldspiller, jeg nogensinde har set. Det eneste punkt, jeg synes, han godt kunne udvikle sig på, er hans fodboldforståelse.

Messi, derimod, er en magiker. En tro Maradona-kopi, og det er exceptionelt, hvor nemt det hele er for ham. Han gør, hvad der passer ham, og det er en sand fornøjelse at se den lille dreng snoe sig igennem enhver forsvar, som var det FIFA.

Men jeg synes nu, at folk overser et væsentlig stor faktor.

Messi skaber selv mange chancer, men han spillede nu ikke en stor kamp mod Real Madrid. Men hvem var det, der lagde op til hans mål?! Det gjorde Xavi. Hvem lagde op til Messis mål mod Manchester United? Det gjorde Xavi. Osv osv. Det er nemmere for Messi eller enhver fodboldspiller, når dine holdkammerater næsten er på samme niveau som en selv.

I Real Madrid synes jeg, at en Cristiano Ronaldo er for "alene" til at kunne være lige så overbevisende som Messi er. Der er nogle kampe, hvor Cristiano Ronaldo er i hopla og gør tingene, der passer ham, men der er så snadelig også kampe, hvor det slet ikke køre for ham og han så slet ikke får scoret.

Det samme med Messi. Der er nogle kampe, hvor han bogstaveligt talt voldtager de andre hold alene, mens der er andre kampe, hvor han spiller dårligt, men stadigvæk scorer, fordi han lige får en sukkerbold serveret af Xavi eller Iniesta.
Hos de hvide klovne, har Ronaldo ofte en fodboldfatsvag Marcelo eller en boldmongol som Gago bag sig eller Lass, der ikke har afleveringer som spidskompetence. VdV mangler stadig at gøre det godt mod de store, så ham gider jeg ikke engang inkludere, for han er mindst 3 niveauer fra Xavi og Iniesta.
Holdet betyder ekstremt meget for spillernes omgivelser. I Barcelona kan du ikke bare dække Messi op, får så afgør Zlatan det bare. Du kan ikke dække Xavi op, for så overtager Iniesta dirigentstokken og fører holdet til sejr.

I Real Madrid er det Ronaldo ofte med Higuain. Og når Real Madrids bedste offensive kreatør sjældent starter inde, så får de overladt for meget til dem selv.
Summa summarum.
Messi og Ronaldo er verdens bedste på hver deres måde. Den ene er bare for overlegen i denne sæson i forhold til den anden, der fik spoleret sin ellers gode start af en skade og efterfølgende af to idiotiske røde kort.
Ligeledes synes jeg, det er irriterende, at mål og assist altid skal bruges som argument for at man er så god og ih åh.
For så skulle en Iniesta aldrig nogensinde nævnes som en af verdens bedste, når der er andre midtbanesspillere, der er god for 15-20 mål pr. sæson. (Gerrard, Lampard, Paul Scholes i de gamle dage, Diego i Werder Bremen-tiden osv).
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

Ja, vi er alle klar over Xavis kæmpe betydning for holdet, og Messi. Men prøv at se alle Messis sæsonscoringer. Han skaber simpelthen hvert andet mål fuldstændig af sig selv og ud af det blå. Han har gentagende gange, reddet os i nogle kampe, hvor holdet har været for stilstående, og dermed er Xavi blevet taget en smule ud af spillet, da fok ikke løer nok for ham. Her kan Messi så have modtaget bolden på midten, og så sætter han ellers bare 5 forsvare af og lægger den ind bag keeperen.

Det er den egenskab Ronaldo ikke har i samme grad, det er yderst begrænset hvor mange kampe Ronaldo har reddet for real iår når de har det svært. især pga. hans evigt opgivende attitude og selviske mangel på fodboldforståelse.

Så ja, Messi er da på et bedre hold, og det hjælper ham selvfølgelig. Men hans niveau er så meget højere når han er i topform, at Ronaldo ikke kan følge med, selv når han sprudler, som i ManU
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ladislau »

Jeg har aldrig helt forstået, det der C Ronaldo er mere komplet end Messi argumantation. I hele Messi-C Ronaldo virakken.

Først og fremmest, så må det være deres spidskompetencer, altså det de afgører fodbold kampe, som man bør vurdere hvem der er bedst på.
Dernæst, så vil jeg mene, at det trods alt stadig er et holdspil. Ronaldo er bedre fysisk og især med hovedet, og det gør ham komplet?
Messi har meget bedre overblik, går til tider med ned i de opbyggende spil, har blik for medspillerne og viser moralsk støtte for sine holdkammeraterbla. i Zlatan situationen. At Messi spiller foret bedre hold end Christiano, det hænger jo bla. også sammen med at han gør det bedre. Jeg ser Messi som en stjerne ogenholdspiller, hvilket gør ham til en meget mere komplet spiller C Ronaldo.

B-Lund93

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af B-Lund93 »

kuk kuk vågn lige op jo :D .... i kan ikke som barca fans sige at ronaldo vil passe godt ind i barca??? ronaldo er en god spiller bevares, men hans egoisme og selvcharme passer slet ikke ind i barca, om real madrid så ville sælge ham til barca for en flad 5'er ville jeg ikke ønske at se ham i en barca trøje !!- og så er han altså også real madrid'er og han ville nok aldrig nogensinde tage til barca??!

teemuss

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af teemuss »

c ronaldo i barca nej tak det forbyde Gud :x

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Daluigi »

B-Lund93 skrev:kuk kuk vågn lige op jo :D .... i kan ikke som barca fans sige at ronaldo vil passe godt ind i barca??? ronaldo er en god spiller bevares, men hans egoisme og selvcharme passer slet ikke ind i barca, om real madrid så ville sælge ham til barca for en flad 5'er ville jeg ikke ønske at se ham i en barca trøje !!- og så er han altså også real madrid'er og han ville nok aldrig nogensinde tage til barca??!
Hvem i alverden har foreslået at han kommer hertil?.. altså nogle lidt underlige indlæg du smider afsted :roll:
Forumlegende

B-Lund93

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af B-Lund93 »

Daluigi skrev:
B-Lund93 skrev:kuk kuk vågn lige op jo :D .... i kan ikke som barca fans sige at ronaldo vil passe godt ind i barca??? ronaldo er en god spiller bevares, men hans egoisme og selvcharme passer slet ikke ind i barca, om real madrid så ville sælge ham til barca for en flad 5'er ville jeg ikke ønske at se ham i en barca trøje !!- og så er han altså også real madrid'er og han ville nok aldrig nogensinde tage til barca??!
Hvem i alverden har foreslået at han kommer hertil?.. altså nogle lidt underlige indlæg du smider afsted :roll:
ja, hvis du kigger på side 1 af 17 indlæg, så er der en der spørger om det ikke kunne være fedt hvis ronaldo om til barca???????

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesus Kristus! Det er to et halvt år siden, at denne her blev bragt på banen. Der er sket meget siden - blandt andet et skifte til Real Madrid!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

Det kan godt være, I ikke kan lide ham, men som spiller ville han have været et fantastisk indkøb for Jer. Hans kvaliteter er noget af det vildeste, man kan få. Desværre er det bare ærgerligt, at han spiller for cirkusklubben.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

# 23 skrev:Det kan godt være, I ikke kan lide ham, men som spiller ville han have været et fantastisk indkøb for Jer. Hans kvaliteter er noget af det vildeste, man kan få. Desværre er det bare ærgerligt, at han spiller for cirkusklubben.
Ja hans offensive kvaliteter, men defensivt har han sine mangler, på det punkt adskiller en Messi sig meget.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
# 23 skrev:Det kan godt være, I ikke kan lide ham, men som spiller ville han have været et fantastisk indkøb for Jer. Hans kvaliteter er noget af det vildeste, man kan få. Desværre er det bare ærgerligt, at han spiller for cirkusklubben.
Ja hans offensive kvaliteter, men defensivt har han sine mangler, på det punkt adskiller en Messi sig meget.
Jamen, hvad gør Messi af defensivt arbejde udover at lige lægge førstepresset? Det er jo ikke fordi, at du ser Messi være en Rooney eller Carlos Tevez, der bruger unødvendige kræfter på at tackle og erobre bolde hele tiden :) Ronaldo kan godt lægge arbejde i det defensive, men generelt er jeg ikke så meget for, at holdets offensive stjerner skal bruge energi på at forsvare. Ronaldo kan i modsætning til Messi, som du inddrager, benyttes på hjørnespark i forsvaret, hvor han er fremragende i luftspillet. Så defensivt kan han ;)

Det så man f.eks. hos United, hvor Rooney inden denne sæson hele tiden brugte masser af energi på at forsvare, men så snart hna fik bolden frit foran mål, brændte han, fordi han havde brugt energien forkert. Forstå mig ret.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Udover at lægge førstepresset som du selv nævner, så plejer han også hvis nødvendigt at presse spilleren helt tilbage på sin egen banehalvdel og erobre bolden der, og dermed starte et angreb dernedefra. Messi yder defensivt arbejde, hvorimod Ronaldo slå op i banen og overlader det til sine defensive medspillere til at klare det. Du kan sikkert finde et klip eller to hvor Cristiano er defensiv, men er det ikke ligeså konstant som Messi.

At du foretrækker den spillestil er så noget andet, jeg kan se fordele i at man bliver hængende i offensiven og venter på en direkte pasning og tager den så derfra. Men når Messi besidder den evne at presse, erobre og starte angreb fra egen banehalvdel er det normalt at praktisere det.

Alle hold kan bruge en spiller som Ronaldo, det kan ikke diskutteres, men om han vil falde ind i rytmen og spille som der ønskes af ham er mere tvivlsomt, et eksempel er Zlatan i denne sæson.
Allez...

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Jeg mener det er forkert at sammenligne Messi og Ronaldo på hjørnespark. Sparker du den indover, er det klart, at Ronaldo er en force. Men Barcelona praktiserer meget korte hjørnespark og her er Messi ligeså god at have som Ronaldo.
El Señor de las Tartas

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Udover at lægge førstepresset som du selv nævner, så plejer han også hvis nødvendigt at presse spilleren helt tilbage på sin egen banehalvdel og erobre bolden der, og dermed starte et angreb dernedefra. Messi yder defensivt arbejde, hvorimod Ronaldo slå op i banen og overlader det til sine defensive medspillere til at klare det. Du kan sikkert finde et klip eller to hvor Cristiano er defensiv, men er det ikke ligeså konstant som Messi.

At du foretrækker den spillestil er så noget andet, jeg kan se fordele i at man bliver hængende i offensiven og venter på en direkte pasning og tager den så derfra. Men når Messi besidder den evne at presse, erobre og starte angreb fra egen banehalvdel er det normalt at praktisere det.

Alle hold kan bruge en spiller som Ronaldo, det kan ikke diskutteres, men om han vil falde ind i rytmen og spille som der ønskes af ham er mere tvivlsomt, et eksempel er Zlatan i denne sæson.
Jeg synes slet ikke, at man kan sammenligne Ronaldo med Zlatan. Zlatan er IMO alt for stationær i forhold til Ronaldo. Det er der, ejg synes problemet ligger for Zlatan kontra Barcelona. De to passer ikek sammen 100 %, for under Eto'o tiden havde man en vanvittig hurtig angriber, der var bevægelig og god til at udnytte sin hurtighed. Med Ronaldo kunne I opleve det samme.

Det med Messi kontra Ronaldo i det defensive afhænger af taktikken. Jeg mindes ikke, at Messi under Rijkaard gjorde disse ting her. Han var ligesom Ronaldo, der var meget afventende oppe på banen med Ronaldinho og Eto'o.

I de kampe, hvor Ronaldo var united-spiller, hvor holdet skulle bruge en arbejdssejr, der kæmpede Ronaldo også. Han gjorde meget i det defensive med tilbageløb og presse. Det så man bl.a. mod Jer i CL-semifinalen 2008 på Old Trafford, hvor United efter Scholes føringsmål kørte den hjem med disciplin og engelsk mentalitet med 110 % overalt på banen.

Så igen, jeg tror, at det afhænger af taktikken fra træneren, hvordan han vil have, man skal være, når modstanderen har bolden .
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster