Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Storken »

Hvis citaterne fra Cesc viser sig at være ægte, så skal det tages alvorligt. Det værste klubben kan gøre er at se passivt til. Han er tydeligvis ikke en 'happy camper' og forhåbentlig bliver han god igen.

Det kræver dog spilletid og mål, hvilket han har manglet på det seneste. Tito Vilanova kunne med fordel vise sin mandskabspleje i denne sag. Jeg kan godt frygte, at Tito ikke indgyder den respekt man så ved Guardiola. Cesc så op til Pep som lille og det var Pep der ønskede Cesc til klubben.

Jeg tror kun man kan undervurdere værdien af harmoni i en trup. Klubben må for alt i verden ikke se passivt til, mens truppen langsomt laver en 'Galacticos' undergang'. Det ville mit Barca-hjerte ikke kun klare.

Mvh
Anders

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Dytrax »

Tænk hvis Fabregas havde nettet på de mega-chancer han fik i opgøret mod Valencia. Da ville status være en ganske anden og problemet ville være forsvindende småt. Glæder mig over at han trods alt får skudt og senere har mod på at prøve igen.
Det skal nok komme. :glad:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Lige nu tror jeg ikke at man skal være nervøs. Cesc ved godt at han lige skal finde den sidste selvtillid og opportunisme for at præstere på et forventet niveau, og så snart at han begynder at score og lave assists så tror jeg personer som Xavi og Tito vil være de første til at "hype" ham da de ved hvor stort et potentiale han har for Barca...

Så jeg tror ikke at vi skal frygte for Harmonien. Noget tyder på at Tito arbejder mere minitueøst med Cesc end Pep gjorde det. Dels har de haft noget pre-season sammen og til dels virker det som om at Tito mere er coach'ende overfor Cesc og Pep var mere en mentor, her er der en forskel. Noget tyder på at Cesc havde brug for mere coaching fra Pep, men tiden måske ikke har været til det (bl.a. pga Titos kræftoperation).

Hvis jeg skal gætte, så tror jeg Pep var bad cop (hvor kun Messi, Xavi, Ini, Valdes og Keita ikke blev skældt ud) og Tito var good cop. Idag ligner Roura tilgengæld en som pga hans bull dog udstråling og historie kunne være en seriøs bad cop ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er helt på linje med rummenigge. Jeg forstår egentlig ikke, hvorfor man fortolker hans udtalelser som værende negative eller alarmerende. Han giver jo bare udtryk for, at han ikke vil sidde på bænken, men helst vil spille. Med andre ord, det er da godt at høre, at han har ambitioner. Samtidig lægger han ikke skjul på, at konkurrencen er hård, og så siger han klart og tydeligt, at han ikke er i Barca for 2-3 år, men for resten af sin karriere. Det er kun positivt synes jeg.

Dernæst, jeg er faktisk ikke så sikker på at det var Pep, der ønskede ham til klubben. Allerede før hans handel, var der rygter om at det rent faktisk var Tito der ville have ham til klubben, han mente f.eks. at han kunne tilføre holdet flere taktiske aspekter og koncepter. Tito havde også indgående kendskab til Cescs evner, da han var træner for ham på ungdomsholdet. Det kan så være, at Titos ideér ikke blev førdt ud i livet sidste sæson, men som Rumme skriver, nu har han netop mulighed for at udføre det, han havde tænkt da han foreslog Cesc i sin tid.

Tito havde en meget større rolle i holdets sammensætning under Pep, end man tror. F.eks var Tito efter sigende imod Ibras køb i sin tid, han ville helst have Villa til klubben, han fik så sin vilje et år efter. Det er der artikler om, sikkert også nogle der er postet herinde, orker bare ikke at lede efter dem. Dernæst kan jeg huske, at Tito var meget ivrig efter at få Rooney til klubben, det mener jeg der var rygter om en sommer, men ham fik vi så ikke. Man mener også at Maschs køb var Titos idé. Med andre ord, Tito havde stor indflydelse på holdet under Pep, ikke kun i træningen og på det taktiske plan, men også på spillerkøb. Jeg mener at Cescs køb var noget, som Tito ønskede først og fremmest, Pep så selvfølgelig muligheder og derfor blev købet til virkeligheden.

Summa summarum, jeg tager Cescs udtalelser med knusende ro, han er som person meget afbalanceret og afklaret. Mon ikke han kommer tilbage i fuld styrke, og nu har han fået Tito som cheftræner, som i sin tid hentede ham til klubben.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Italian club AC Milan could try to sign Cesc Fabregas (25) on loan during the winter transfer window in January. [corriere dello sport]
Helt sikkert, vi låner ham også ud.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Italian club AC Milan could try to sign Cesc Fabregas (25) on loan during the winter transfer window in January. [corriere dello sport]
Helt sikkert, vi låner ham også ud.
Det håber jeg VIRKELIG ikke! Han bliver vital for os til vinter, når Xavi føler sig gammel og grå igen!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:
Italian club AC Milan could try to sign Cesc Fabregas (25) on loan during the winter transfer window in January. [corriere dello sport]
Helt sikkert, vi låner ham også ud.
Det håber jeg VIRKELIG ikke! Han bliver vital for os til vinter, når Xavi føler sig gammel og grå igen!
Jeg ser faktisk mere Sergio R + Thiago som nogle der kommer til at efterfølge Xavi og Ini på netop de pladser... Cesc kommer til at være rotations spiller og en gang i mellem den 4. spiller på midtbanen i en 3-4-3
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Heartbreaker »

Lad nu lige Cesc få en chance.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Næh, vi skal bare leje ham ud. Han bliver alligevel ikke andet end en 4. eller 5. reserve, Thiago og S. Roberto har et større talent end ham. Cesc er ikke andet en en breddespiller.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Afellay99

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Afellay99 »

hvad så vi egentligt også i ham ? på arsenals første hold siden han var 16 og anfører i flere år for en så middelmådig klub...fejlkøb

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Heartbreaker »

teemuss er begyndt at hacke eller forhekse hele forummets medlemmer. :lol:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Afellay99 skrev:hvad så vi egentligt også i ham ? på arsenals første hold siden han var 16 og anfører i flere år for en så middelmådig klub...fejlkøb
Nemli, vi skulle have gået all in på at hente en klasse spiller som f.eks Joey Barton, som jo var "up for graps", eller Van Der Vaart som vist nok blev kåret som den allerstørste af de allerstørste driblere i Europa inden det blev afsløret at det faktisk ikke var ham der driblede... nogen ka stadig huske det store virvar der var da han blev frakendt sin titel som Verdens Bedste Fodboldspiller og mange gik og nynnede "Girl you know it's true...uh uh uh I love you!" bare for at føje skade til fro!

Hence the loook:
Billede

Cesc er middel fra miderste skuffe og hans talent rækker nok ikke til mere end et alibi indhop de sidste 3 minuter hvis vi fører smalt med 7 eller 8 0, i de små indledende CDR kampe mod segunda hold, inden det for alvor blir sjov.

Ej, jeg er FABtisk ret benovet over ham.. den naturlige replacement for Xavi!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Cesc: "All Barcelona midfielders have the same philosophy but their style's a bit different. Fans need time to adapt to that." [cat radio]
Cesc: "When Guardiola left, Xavi was criticized, people didn't understand his game. Now he's one of the best players in the club's history."
Cesc: "I don't have the pause of Xavi or Iniesta, always look how to go forward, people are maybe not used to that at Barça, they need time"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Lauren (ex-Mallorca): "Cesc's not as sharp as a few months ago, there are always ups and downs. Better now than at the end of the season."
Lauren (ex-Arsenal): "Because Cesc scored a lot when he arrived, people got used to that, but he shouldn't be judged as a goalscorer" [rac1]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Cesc: "I've always strongly believed in my instinct. When leaving at 16, and when returning knowing I'd compete with the world's best"
Cesc: "Casillas is a great guy. He wouldd fit in at Barça, he has the same values as Puyol, Xavi, or Victor." [catalunya radio]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster