Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Milanrossonero

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Milanrossonero »

Visca El Barca skrev:Sport skriver at Milan skulle være villige til at sælge Thiago Silva, hvis man sender Thiago samt 10 millioner euro den anden vej.

Nu er det sikkert bare et rygte, og derfor behøver det ikke at være andet end et gæt, men hvis det passe, så skal vi helt klart sige nej tak. Selvom jeg har været efter Thiago i år, synes han spiller lidt for nonchalant, og har ikke holdt et højt niveau i denne sæson, så er talentet der. Han er en spiller der kan overtage pladsen efter Ini og være en bærende spiller for Barca de næste 10-12 år. Det ville i mine øjne være dumt at sende ham plus 10 millioner euro for en 27 årig spiller. Derudover er der altid en vis risiko forbundet med forsvarsspillere som kommer fra Serie til en anden liga.

Tag f.eks. Simon Kjær. Jeg siger ikke at Kjær havde ligeså meget klasse som Silva, men manden kunne slet ikke klare det i bundesliga, fordi spillestilen er så anderledes. Samuel er et andet eksempel, måske verdens bedste midterforsvar i Roma, i hvert fald en af de bedste spillere på den position, men han kæmpede i den grad i La Liga, hvor spillet går for hurtigt, og hvor det ikke handler om at næsten alle mand er bag bolden, ligeså snart man kommer foran 1-0.

For min skyld må Milan godt beholde Thiago Silva, som nogle kalder verdens bedste midterforsvarer, vi skal ikke sende Thiago afsted. Jeg mener heller ikke vi skal give mere end de 25-30 millioner euro for ham, og da Milan helt sikkert ikke vil sælge til den pris, så er han spild af tid synes jeg. Jeg synes derfor man burde koncentrere sig om Javi Martinez, og prøve på at hente ham før EM (bliver svært men ikke umuligt). Han er yngre, vant til ligaen og spillestil, kan sproget, god i luften, god teknik (bedre end Silva, selvom Silva også er ret god teknisk), vant til at spille i midterforsvaret, mere fleksibel da han også kan spille på midten, forholdsvis hurtig og også en ledertype (det er Silva også). Jeg tror godt man kan få ham til 25-30 millioner euro, og så tror jeg han vil være meget interesseret i at komme til Barca.

Grunden til jeg skriver at vi skal helst hente ham før EM slutrunden, skyldes at Del Bosque har luftet ideen om at lade ham spille i midterforsvaret. Hvis han går hen og fyrer en rigtig god slutrunde af, hvilket er meget realistisk, så vil hans pris ryger 10-15 millioner euro op.

Lad Silva ikke blive en anden Cesc, hvor man spilder næsten et helt transfervindue på ham (sommeren 2010), hvorefter man finder ud at handlen er umulig. Lad os koncentrere os om alternativer, og her synes jeg Martinez virker meget meget spændende.
Har nu også godt læst det rygte. Men i Milan lejren siger vi i den grad også "Nej tak" uden at tøve i noget nær 1 sekund.
Det er noget nær et hån mod T. Silva at sige 10 mio euro, plus en spiller der som sådan ikke rigtig har slået igennem for barca. Jovist har Thiago et talent. Men Silva er verden absolut bedste forsvarsspiller og langt mere værd.

kan godt forstå du er lidt skeptisk mht til spillere fra serie a, og la liga.

Men i Italien er forsvarsspillerne ærlig talt meget bedre til at forsvare end de forsvarsspillere i spanien er. Silva er nu også et godt eksempel på det.
Silva er voldsom hurtigt, og umiddelbart den hurtigste midterforsvar du finder i europærisk fodbold. Og det er jo sådan set en kæmpe fordel.
Han hovedsspil er fuldstændig outstanding. (Det så i vel lidt af på camp nou i 2-2 kampen)
Han er ekstrem dygtig pasningsspiller, det er jo sådan set også et must hvis du spiller i spanien, eller bare Barcelona.
Hans tekniske niveau er helt sublimt, og hans langskud er ligeledes rigtig gode!

Så alt i alt er jeg ikke et sekund i tvivl om at han ville blive et hit i spanien, uanset hvem han spiller for. Men det virker dog stadig utrolig urealistisk at Milan vil sælge ham, med flere af de udmeldinger han selv kommer med, og de udmeldinger Galliani, og Berlusconi kommer med. :smile:


Fx på forsiden med nyhederne, der mangler lidt en del citater med at galliani ca siger: Vi skal prøve at holde på silva selvom nogen af de største klubber jagter ham. Men igen, vi sælger ham ikke!

Derfor virker det igen urealistisk når Milan er igang med at bygge et hold op omkring både ham og zlatan. :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Milanrossonero skrev: Har nu også godt læst det rygte. Men i Milan lejren siger vi i den grad også "Nej tak" uden at tøve i noget nær 1 sekund.
Det er noget nær et hån mod T. Silva at sige 10 mio euro, plus en spiller der som sådan ikke rigtig har slået igennem for barca. Jovist har Thiago et talent. Men Silva er verden absolut bedste forsvarsspiller og langt mere værd.
Jamen så er det åbenbart en win-win situation for begge hold, at Milan beholder Silva og vi beholder Thiago ;-) . Det der med verdens absolut bedste forsvarsspiller er i den grad en subjetkiv vurdering, f.eks. vil Man Utd fans sige at Vidic er verdens klart bedste forsvarsspiller.

Og jeg mener ærlig talt at en som Martinez er meget bedre for Barca end Silva. Han er vant til at spille i det centrale forsvar, faktisk har han spillet største delen af kampe i denne sæson på den position. Han har bedre teknik end Silva, er bedre pasningsspiller og så er han vant til spillestilen samt ligaen.

Jeg siger helt klart nej tak til ham, selvom Milan fans kalder ham verdens absolut bedste forsvarsspiller.
Milanrossonero skrev: kan godt forstå du er lidt skeptisk mht til spillere fra serie a, og la liga.
Men i Italien er forsvarsspillerne ærlig talt meget bedre til at forsvare end de forsvarsspillere i spanien er. Silva er nu også et godt eksempel på det.
Det der med at Serie A forsvarsspillere er meget bedre til at forsvare end forsvarsspillere i Spanien er jeg ikke helt enig i. Det er rigtigt at forsvarsspil i de to lande er anderledes, det er to vidt forskellige stilarter. Jeg synes dog man kan finde en hel masse dygtige forsvarsspillere i både ligaer, Silva er en af dem.
Milanrossonero skrev: Silva er voldsom hurtigt, og umiddelbart den hurtigste midterforsvar du finder i europærisk fodbold. Og det er jo sådan set en kæmpe fordel.
Han hovedsspil er fuldstændig outstanding. (Det så i vel lidt af på camp nou i 2-2 kampen)
Han er ekstrem dygtig pasningsspiller, det er jo sådan set også et must hvis du spiller i spanien, eller bare Barcelona.
Hans tekniske niveau er helt sublimt, og hans langskud er ligeledes rigtig gode!
Jeg er ikke enig i det hele, men jeg tror jeg ved hvad du prøver at påpege, at Silva er en dygtig forsvarsspiller. Det er der ingen som betvivler det, tror jeg. Jeg synes bare han først og fremmest er ret så svær at få fat i, og så synes jeg faktisk at Martinez passer bedre til Barca og den filosofi man har i Barca ( at spillerene helst skal være fleksible så de kan spille flere positioner) end Thiago Silva.
Milanrossonero skrev: Så alt i alt er jeg ikke et sekund i tvivl om at han ville blive et hit i spanien, uanset hvem han spiller for. Men det virker dog stadig utrolig urealistisk at Milan vil sælge ham, med flere af de udmeldinger han selv kommer med, og de udmeldinger Galliani, og Berlusconi kommer med. :smile:
Som sagt, jeg har mine tvivl. Forsvarsspillere som kommer fra Serie til Spanien er jeg ikke en stor fan af. Men jo, umiddelbart virker Silva som en, der kan få succes i Spanien og Barca. Som du siger, han har god teknik, er hovedstødsstærk, er hurtig og er en god pasningsspiller.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Noget tyder på at Llorente ikke gider at forlade Bilbao? Måske er spin - sådan lige inden en pokalfinale..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Noget tyder på at Llorente ikke gider at forlade Bilbao? Måske er spin - sådan lige inden en pokalfinale..
Link?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Tottenham last week sent a formal letter to all clubs that asked for Bale, among which Barcelona, telling them he is not for sale. [md]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep


Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Aha, tak for linket. Ja jeg ved ikke hvordan man skal fortolke hans udtalelser. Han er jo 27 år, hvis han vil skifte til en større klub så er det vel på tide, især ovenpå en imponerende sæson. Men omvendt kan det godt være, at han er en af de der klubfolk, som er så glad for sin klub, at han ikke kan få sig selv til at skifte.

Det kan også være at Bielsa har overbevist ham om, at det er bedst for ham at blive, i det mindste en sæson til.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Aha, tak for linket. Ja jeg ved ikke hvordan man skal fortolke hans udtalelser. Han er jo 27 år, hvis han vil skifte til en større klub så er det vel på tide, især ovenpå en imponerende sæson. Men omvendt kan det godt være, at han er en af de der klubfolk, som er så glad for sin klub, at han ikke kan få sig selv til at skifte.

Det kan også være at Bielsa har overbevist ham om, at det er bedst for ham at blive, i det mindste en sæson til.
ja eller noget helt tredje, nemlig at han holder alt hemmeligt inden pokalfinalen ...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:
Aha, tak for linket. Ja jeg ved ikke hvordan man skal fortolke hans udtalelser. Han er jo 27 år, hvis han vil skifte til en større klub så er det vel på tide, især ovenpå en imponerende sæson. Men omvendt kan det godt være, at han er en af de der klubfolk, som er så glad for sin klub, at han ikke kan få sig selv til at skifte.

Det kan også være at Bielsa har overbevist ham om, at det er bedst for ham at blive, i det mindste en sæson til.
ja eller noget helt tredje, nemlig at han holder alt hemmeligt inden pokalfinalen ...
Ja, det kan også være det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Bingocaller

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bingocaller »

Skal vi tro på det her? Eller er det bare for at få Giovincos pris til at stige?

http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... says-agent

P.S. Barcelona har vist en plan om at stille med det laveste hold nogensinde hehe Giovinco er fem centimeter lavere end Messi..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af JonasV »

Bingocaller skrev:P.S. Barcelona har vist en plan om at stille med det laveste hold nogensinde hehe Giovinco er fem centimeter lavere end Messi..
Billede

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Pieyanthikos »

FCM har vores Armand Ella fra Juvenil A på besøg i det midtjyske:
http://www.bold.dk/nyt/FCM-dropper-Ba-- ... rca-talent
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blach »

Pieyanthikos skrev:FCM har vores Armand Ella fra Juvenil A på besøg i det midtjyske:
http://www.bold.dk/nyt/FCM-dropper-Ba-- ... rca-talent
Det ligner der står: http://www.bold.dk/nyt/FCM-dropper-Ba....rca-talent :roll:
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Man City right back Pablo Zabaleta (27) is not interested in a possible move to Barcelona. He will get a pay rise at the English club. [sun]
Det er glad for, bliv hvor du er!

Drake
Indlæg: 4332
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Er der nogen der har set Giorgio Chiellini spille meget? For jeg har kun set ham på youyube. Kunne han ikke være en perfekt afløser for Puyol?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster