EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu nærmer vi os så småt starten på årets europamesterskaber. De fleste trupper er efterhånden ved at være på plads. Hvis man skulle være i tvivl om grupperne:
Spoiler
Vis
Gruppe A
Frankrig
Rumænien
Albanien
Schweiz


Gruppe B
England
Rusland
Wales
Slovakiet


Gruppe C
Tyskland
Ukraine
Polen
Nordirland


Gruppe D
Spanien
Tjekkiet
Tyrkiet
Kroatien


Gruppe E
Belgien
Italien
Irland
Sverige


Gruppe F
Portugal
Island
Østrig
Ungarn
5 nationer er med for første gang: Albanien, Island, Nordirland, Slovakiet og Wales.

Selvfølgelig har vi nogle spillere med:
Spoiler
Vis
Marc-André ter Stegen, Tyskland
Gerard Piqué, Spanien
Jordi Alba, Spanien
Marc Bartra, Spanien
Andrés Iniesta, Spanien
Sergio Busquets, Spanien
Arda Turan, Tyrkiet
Ivan Rakitic, Kroatien
Thomas Vermaelen, Belgien
Vi er altså godt repræsenteret, med hele 9 spillere.

Første kamp: 10. juni.
Finale: 10. juli.

Hvem holder I med? Jeg håber selvfølgelig at Spanien, med Iniesta, Piqué og Busquets som lederskikkelser, kan gå hele vejen og vinde sit tredje EM i træk. Derudover synes jeg det kunne være skægt hvis Italien gik hele vejen, ene og alene fordi de fleste allerede på forhånd har afskrevet dem på grund af deres nærmest historisk svage trup. Frankrig kunne også være meget skægt. De har mange spillere jeg rigtig godt kan lide, og endelig også en træner med nosser der tør at fravælge problembørnene. Så længe hverken Portugal, England eller Tyskland (jeg er lidt træt af at høre om Thomas Müller) vinder skal jeg dog ikke brokke mig.
Senest rettet af Blaugrana92 tirs maj 31, 2016 9:33 pm, rettet i alt 1 gang.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: EM 2016

Indlæg af PuyolErGud »

Omkring hvem jeg holder med, er det langt hen ad vejen det samme som du har skrevet, bortset fra Italien. Jeg har ikke det store imod Italien, men de tiltaler mig heller ikke rigtig. Tilgengæld kan man næsten ikke undgå at holde lidt med Island. Det de formår/har formået er satme imponerende. De måtte gerne gå videre, og gerne sammen med Østrig, så Portugal kunne ryge tidligt på sommerferie. Ronaldo vil vel også hurtigst muligt gerne til Marokko.

Til sidst håber jeg også det går rigtig godt for Kroatien. Både grundet Rakitic og Halilovic, men også bare fordi de er fucking fede som hold.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt tror jeg ikke selv en meter på Italien, efter at have set deres trup. Antonio Conte har tabt sutten fuldstændig, når han vælger at tage Thiago Motta og Stefano Sturaro over spillere som Giacomo Bonaventura og Jorginho. Bonaventura havde bragt særdeles tiltrængt kreativitet, mens Jorginho kan kontrollere spillet. Det kan Thiago Motta for så vidt også, men han er bare 180 år gammel og har en dertil matchende fysik. Jorginho har været eminent i denne sæson.

Derudover tyder alt på at Conte vil starte med Graziano Pellè og Éder på toppen. Éder har som sådan gjort det fint nok i denne sæson, men heller ikke mere. Pellè har scoret 14 mål i 37 kampe. Dertil er Ciro Immobile udtaget. Hvorfor Domenico Berardi, Franco Vázquez eller Leonardo Pavoletti ikke er indkaldt er totalt uforståeligt, især når man ser at en spiller som Emmanuele Giaccherini er med. Lorenzo Insigne kommer sandsynligvis heller ikke til at starte.

Italien har i forvejen en af de svageste puljer af spillere set i mange, mange, mange år ... men Conte har af uransagelige årsager valgt at gøre det ekstra svært, ved ikke at tage de åbenlyst bedste spillere med.

Men alt det jeg lige har skrevet, er netop grunden til at jeg tror Italien kan vinde det hele. Det ville være italiensk fodbold i en nøddeskal, at holde nullet hele turneringen igennem, med en jerndefensiv anført af Buffon, og vinde finalen på straffespark. Det ville sgu være meget skægt. Men det ikke sådan at jeg ligefrem håber det sker.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Madbassen »

Blaugrana92 skrev: Vi er altså godt repræsenteret, med hele 10 spillere (hvis man vel at mærke tæller Halilovic med).
Halilovic er ikke med.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Madbassen skrev:
Blaugrana92 skrev: Vi er altså godt repræsenteret, med hele 10 spillere (hvis man vel at mærke tæller Halilovic med).
Halilovic er ikke med.
Nej, han er lige blevet sorteret fra, som i for under en halv time siden. Havde jeg ikke lige fanget.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: EM 2016

Indlæg af kklaus »

Blaugrana92 skrev:
Madbassen skrev:
Blaugrana92 skrev: Vi er altså godt repræsenteret, med hele 10 spillere (hvis man vel at mærke tæller Halilovic med).
Halilovic er ikke med.
Nej, han er lige blevet sorteret fra, som i for under en halv time siden. Havde jeg ikke lige fanget.
Tsk, sløvt.

;-)


Jeg håber England flopper. Ikke fordi jeg som sådan har noget imod England, det er bare lige sjovt hver gang.
Giv mig min sko tilbage, røv!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: EM 2016

Indlæg af emo »

En ting som jeg synes er svagt fra Contes side er at han afskrevet dem som spiller i USA, og en fænomenal Giovinco er derfor ikke med.

Spanien all in!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg håber som altid, at det mest underholdende hold vinder. Jeg har på fornemmelsen, at Frankrig bliver lidt af en oplevelse. De er på hjemmebane, og de har mange hurtige, driblestærke spillere.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Flax_Generous »

kklaus skrev:Jeg håber England flopper. Ikke fordi jeg som sådan har noget imod England, det er bare lige sjovt hver gang.
Jeg tror, de flopper. Det er i hvert fald temmelig risikabelt at tage fire halvskadede spillere med i truppen. Wilshere har ikke spillet en hel kamp siden september 2014 (hvorfor ikke Drinkwater?), Henderson har spillet 90 minutter i de seneste to måneder, Sturridge er stort set altid skadet og har da heller ikke trænet i de seneste to uger, og Cahill er på smertestillende (og der er kun én reserve til centerforsvaret). Det er også lidt risikabelt at tage Rashford er med, men det er et fedt gamble, for han er nemlig underholdende. Udfordringer og hælafleveringer i spandevis.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Enig med Flax. Lad os få en vinder, hvis lyst til at vinde overstiger deres frygt for at tabe.

Jeg både tror og håber, at værtsnationen, Belgien og Tyskland kunne være et bud på et sådant hold og derfor, forhåbentlig, et bud på en samlet vinder. Polen, Kroatien og Schweiz stiller også med ganske interessante mandskaber, men de mangler nok lige det sidste.

Hvem fikser i øvrigt en pulje i holdet.dk's managerspil?

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Luis Enrique skrev:Hvem fikser i øvrigt en pulje i holdet.dk's managerspil?
Det gjorde jeg.

Navn: fcb.dk - eller måske fcbarcelona.dk
Kodeord: Efternavnet på anføreren.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: EM 2016

Indlæg af A$AP »

Frankrig eller Belgien herfra. Og så håber jeg at Østrig kan gøre en god figur også. Det er virkelig bare en skam at Frankrig ikke har Ben Arfa med, havde ellers håbet på at han ville blive udtaget.

Spanien håber jeg selvfølgelig når så langt som muligt, men jeg tror virkelig ikke at de når længere end semifinalen, og det er hvis de er heldige. De mangler lige El Guaje fra 2012 eller Torres fra 2008.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:En ting som jeg synes er svagt fra Contes side er at han afskrevet dem som spiller i USA, og en fænomenal Giovinco er derfor ikke med.

Spanien all in!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ja, det er helt sort at han i stedet har så intetsigende og sløv en spiller som Giaccherini med. Giovinco havde været et rigtig godt, friskt pust for Italien. En teknisk sublim spiller, med et godt blik for spillet og med masser af selvtillid. Berardi havde dog været det bedste for den her trup. Han mangler virkelig.

Det faktum at Totti overhovedet er blevet nævnt som en seriøs kandidat i de italienske medier, snart 40 år gammel og med ikke specielt mange minutter i benene i denne sæson, siger alt om den offensive situation på det italienske landshold; der mangler kreativitet i skræmmende grad. Og det hjælper ikke at udelade en spiller som Insigne fra startopstillingen. Jeg håber at Conte fortsætter den her stil i Chelsea. Ikke fordi jeg ikke kan lide Conte. Jeg kan til gengæld ikke lide Chelsea.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Jesni »

Belgien! Og som andre har nævnt, så er det franske hold ekstremt spændende kombineret med deres hjemmebanefordel.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Belgien måtte blot gerne spille mere underholdende og "frit" denne gang. Ved VM nåede de da kvartfinalen, men uden at spille specielt inspirerende. De har jo virkelig mange, dygtige spillere i truppen.

Noget a la det her:

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster