Awards-tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af MessiPogba »

Tænker lige jeg ville bruge denne tråd til at kigge nærmere på noget, en på Twitter slog op for noget tid siden.

Han havde opdelt fodbold op i fire tidsperioder, da han mente, at fodbold varierer, og der er forskellige syn på tingene, og spillerne topper forskelligt.

Så han opdelte de sidste 28 år i følgende.
1989/1990 - 1995/1996
1996/1997 - 2002/2003
2003/2004 - 2009/2010
2010/2011 - 2016/2017

Han prøvede at lave et all-star hold af bedste spillere for hvert af de fire tidsperioder, og hvis en spiller (Såsom Messi) både havde været vild i den ene og anden tidsperiode, så skulle man placere ham i den tidsperiode, hvor han var bedst. Ligeledes skal der placeres en træner i selvsamme periode. Og han må også kun være der, hvor han var bedst.

Tænker lige, at det kunne være sjovt at se holdene og så bedømme, hvilket et af de fire ville være bedst.

Mit bud:

1989/1990-1996/1997-holdet
Her er jeg ikke så stor ekspert. Men tænker det må være Maldini, Schmeichel, Michael Laudrup, ROmario, Matthæus, van Basten, Baresi osv og træneren kan og kun være Cruyff.

1996/1997-2002/2003-holdet
Kahn
Cafu - Nesta - Stam - Roberto Carlos
Makelele
Figo - Zidane
Rivaldo
Ronaldo Il Fenomeno - van Nistelrooy
Træner: Sir Alex Ferguson

2003/2004-2009/2010-holdet
van der Sar
Puyol - Rio - Vidic - Ashley Cole
Essien
Xavi - Scholes
Ronaldinho
Cristiano - Henry
Træner: José Mourinho (Overgår Pep og Sir Alex pga. to CL-titler, og et meget, meget dominerende Chelsea-hold og en treble med Inter)

2010/2011-2016/2017-holdet
de Gea (Synes ærligt talt at de Gea har været bedre end Neuer)
Dani Alves - Godin - Chiellini - Lahm
Busquets
Modric - Iniesta
Messi - Lewandowski - Neymar
Træner: Pep Guardiola

Det ville være mine fire bud (Jeg har helt sikkert glemt nogle legender), men tænker nok, at mit 2003 eller 2010-hold ville løbe med det hele. 1996-holdet er alt for ubalanceret til min smag, men godt nok mange sindssyge talenter.

Håber I er med på legen. Kunne være sjovt at se opdelingen af stjernerne fra de her fire tidsaldre.
Senest rettet af MessiPogba tirs nov 21, 2017 4:05 pm, rettet i alt 2 gange.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Kawhi »

Jeg er ret vild med legen. Og så er jeg ret enig i, at fodbolden bør deles op i tidsaldre.
Da jeg er på arbejde lige nu har jeg ikke tid til at komme med bud på de fire hold.

Jeg er dog meget overrasket over, at du ikke har kunne finde plads til Ronaldinho på 03/04-09/10-holdet :glad:
Det er selvfølgelig heller ikke nemt, når man er oppe imod Xavi, Scholes og Iniesta, men nu er vi trods alt på et Barca forum ;-)

Et par store navne, der ikke er med på holdene:
Beckham, Casillas, Buffon, Eto'o, Drogba, Pirlo, Cannavaro, Seedorf, Giggs, Cafu, Del Piero, Xabi Alonso, Rooney, David Villa, Suarez og Van Persie.

Jeg er dog enig i at mine nævnte spillere ikke bør være med på dine hold.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:Jeg er ret vild med legen. Og så er jeg ret enig i, at fodbolden bør deles op i tidsaldre.
Da jeg er på arbejde lige nu har jeg ikke tid til at komme med bud på de fire hold.

Jeg er dog meget overrasket over, at du ikke har kunne finde plads til Ronaldinho på 03/04-09/10-holdet :glad:
Det er selvfølgelig heller ikke nemt, når man er oppe imod Xavi, Scholes og Iniesta, men nu er vi trods alt på et Barca forum ;-)

Et par store navne, der ikke er med på holdene:
Beckham, Casillas, Buffon, Eto'o, Drogba, Pirlo, Cannavaro, Seedorf, Giggs, Cafu, Del Piero, Xabi Alonso, Rooney, David Villa, Suarez og Van Persie.

Jeg er dog enig i at mine nævnte spillere ikke bør være med på dine hold.
Hahaha, hvordan fanden kunne jeg dog glemme min all-time favorit i Ronaldinho. Dum en fejl. Det retter jeg lige!

Ser frem til dit bud!
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af zqa »

Det er ganske imponerende, at du ikke har fået plads til Buffon.

Lækkert du lige får den defensive kujon dinosaur anti-topholds Mourinho ind som træner.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Det er ganske imponerende, at du ikke har fået plads til Buffon.

Lækkert du lige får den defensive kujon dinosaur anti-topholds Mourinho ind som træner.
Hvor skulle Buffon placeres? Han var bedst i perioden fra 2003-2010, men der er han IMO slået af van der Sar, som slog flere rekorder med United, og var styrmanden bag den bedste defensiv, der var i Europa på det tidspunkt.

van der Sar, Vidic, Rio var en force, som var utrolig svær at hamle op imod. Husk ligeså, at van der Sar havde en periode på 14 kampe i 2008/2009 sæsonen, hvor hna ikke indkasserede et eneste mål, og han var i to CL-finaler i træk.

I den periode kæmpe Buffon dog med nedrykninger og Juventus' deroute, hvorfor han sjældent var en afgørende force i CL og i ligaen efter 2006. Buffon er dog en nævneværdig konkurrent, helt enig, men van der Sar var sikkerheden himself og en meget stor andel i det mesterhold, Sir Alex Ferguson og Carlos Querioz fik stablet på benene fra 2005-2011 i Uniteds seneste storhedstid.

Ja, Mourinho er blevet langt mere pragmatisk her de senere år, men da han var træner for Porto, Chelsea og Inter fra 2003-2010 var de ikke topklubber, hvorfor jeg godt kan acceptere hans tilgang til spillet, og han var i den periode den mest vindende træner og to gange trebles. Det er svært at hamle op imod, selvom jeg altid har hadet manden, så var hans resultater i den periode vilde.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af ulrich »

Inter ikke topklub? Var de ikke blevet mestre flere sæsoner i streg inden Mourinho kom til?

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af emo »

Nærmest ikke... Og jo, de fin foræret nogle titler, vidst, politisk. [emoji39]

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af MessiPogba »



De nominerede til årets hold for de fire kæder. Stadigvæk vildt, at en som Yerra Mina er nomineret. Det gør det sgu lidt useriøst, at 3 fine kampe er nok efterhånden.

Mit bud på årets hold.

De Gea
Kimmich - Godin - van Dijk - Alba
De Bruyne - Modric
Hazard
Messi - Kane - Griezmann

Det ville være mit årets hold ud fra VM, sæsonen sidste år for klubber og starten af denne sæson.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Awards-tråden

Indlæg af Lopezzz »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/mess ... -best.html

Kan nogen forklare mig hvad laver Penaldo på den her liste? Skal han bare være med hver gang bare på grund af hans navn?
Han har været vildt dårlig indtil videre
MDCCCXCIX

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af ulrich »

Lopezzz skrev:https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/mess ... -best.html

Kan nogen forklare mig hvad laver Penaldo på den her liste? Skal han bare være med hver gang bare på grund af hans navn?
Han har været vildt dårlig indtil videre
Han vandt da Royal League for landshold.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af B-Freak »

ulrich skrev:
Lopezzz skrev:https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/mess ... -best.html

Kan nogen forklare mig hvad laver Penaldo på den her liste? Skal han bare være med hver gang bare på grund af hans navn?
Han har været vildt dårlig indtil videre
Han vandt da Royal League for landshold.
Tænkte faktisk det samme i år.

Det virke som om at manden SKAL være med, men lige i år har han ikke præsteret godt nok.
Det skyldes nok hans skifte med nye holdkammerater etc, men sådan er det.

Se lige stillingen
http://messivsronaldo.net/
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Awards-tråden

Indlæg af Lopezzz »

HUSK HUSK HUSK HUSK HUSK at stemme på Messi :cool:
https://www.fifa.com/the-best-fifa-foot ... ns-player/

Og lad være med at opgive det bare fordi man skal registreres først :smile:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Yep og stem gerne for hustruen/kæresten, børnene osv :cool:

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af ulrich »

Ronaldo i top 3 til årets spiller af UEFA.

Jow jow.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Awards-tråden

Indlæg af Antimadridista »

ulrich skrev:Ronaldo i top 3 til årets spiller af UEFA.

Jow jow.

WHAT!!!!

Hold nu kæft hvor er det råddent :-o Dijk er jo favorit pga CL. Dvs Messi efter sit suveræne år, stadig sandsynligvis blot ender 1 placering over Cristiano!!! Det er så plat.

Messi bliver simpelthen vejet på en anden vægt. Specielt ift Cristiano.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster