Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

ahh, fjerde..
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

zqa skrev:3 i træk.
Nemlig, 2005/2006 var Juventuses mesterskab, og det er klamt at se Inter fryde sig med at de vandt det. Før sæsonen 2005/2006 hvor de fik tildelt mesterksabet har Inter jo ikke været er frygtindgydende hold. Siden deres mesterskab i 89, har de indtil 2005/2006 sæsonen endt på en anden plads 3 gange, og har generelt i halvfemserne of starten af det 21 århundrede været den evige taber i Seria A.

Inter er et usympatisk hold, der kun ser stærke ud i Italien fordi Juventus er blevet svækket så meget som de er efter 05/06 og at Milan tildels er blevet straffet, samtidigt med at de ikke har kunne forny deres hold ordenligt.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

soul_pitcher skrev:ahh, fjerde..
3..
#jesuisSheep

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

emo skrev:
zqa skrev:3 i træk.
Nemlig, 2005/2006 var Juventuses mesterskab, og det er klamt at se Inter fryde sig med at de vandt det. Før sæsonen 2005/2006 hvor de fik tildelt mesterksabet har Inter jo ikke været er frygtindgydende hold. Siden deres mesterskab i 89, har de indtil 2005/2006 sæsonen endt på en anden plads 3 gange, og har generelt i halvfemserne of starten af det 21 århundrede været den evige taber i Seria A.

Inter er et usympatisk hold, der kun ser stærke ud i Italien fordi Juventus er blevet svækket så meget som de er efter 05/06 og at Milan tildels er blevet straffet, samtidigt med at de ikke har kunne forny deres hold ordenligt.
Det var da helt fair at Inter vandt i 05/06?

Sjovt du ikke kommenterer Moggi i din post... :wink:

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

zqa skrev:
soul_pitcher skrev:ahh, fjerde..
3..
4...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

3.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:
zqa skrev:3 i træk.
Nemlig, 2005/2006 var Juventuses mesterskab, og det er klamt at se Inter fryde sig med at de vandt det. Før sæsonen 2005/2006 hvor de fik tildelt mesterksabet har Inter jo ikke været er frygtindgydende hold. Siden deres mesterskab i 89, har de indtil 2005/2006 sæsonen endt på en anden plads 3 gange, og har generelt i halvfemserne of starten af det 21 århundrede været den evige taber i Seria A.

Inter er et usympatisk hold, der kun ser stærke ud i Italien fordi Juventus er blevet svækket så meget som de er efter 05/06 og at Milan tildels er blevet straffet, samtidigt med at de ikke har kunne forny deres hold ordenligt.
Jeg finder det satme også usympatisk at bestikke dommere! Juventus blev retfærdigt straffet. At Inter er glad for de blev mestre er da klart. En underlig ting at hidse sig op over, taget juventus forkastelige handling i betragtning
Forumlegende

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

Kan ikke se hvorfor det skal tælle som en sejr, når man snyder sig til det. De blev anklaget og dømt for match-fixing, så er det vel fair, at det ikke tæller.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Nu er det en del år siden at jeg læste og interesserede mig for emnet, men på det tidspunkt var der imo ligeså gode beviser fremme at Inter ligeledes havde fingerene i kagedåsen, men de blev ikke straffet, måske Moratti har en finger med i spillet, hvem ved.

Det mesterskab skulle være blevet annulleret og ikke gået til noget hold. At mestrene i enkelte kampe har snydt sig til point gør ikke en tredjeplads værdig til at få overrakt pokalen. Bedste løsning ville være at sløjfe den sæson og historisk arkivere den som "scandal".

Derfor, 3 !
Allez...

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

Om Moratti har haft en finger i kagedåsen skla jeg lade være udsagt, jeg kan kun forholde mig til de fakta, der blev fremstillet og de domme der blev dømt.
Jeg har ikke en brøkdel af indsigt i sagen som de involverede personer, men ligesom i andre sportsgrene (f.eks. cykling hvor nr. 2 har vundet Tour de France, da vinderen var dopet), er det vel kun fair, at det er de efterfølgende pladser, der rykker op.

Du kan da ikke annullere en helt sæson og så lade være med at kåre nogen mester. Hvis Juventus, Milan etc. nu ikke havde snydt, hvem siger så ikke at Inter kunne have vundet på reel vis?

FIGC har Inter stående som vindere af 2005/2006 sæsonen, at I så ikke er enige, er der vel ikke noget at gøre ved.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Daluigi »

haha man kan da ikke bare sløjfe en sæson! Det gør sig da gældene i samtlige sportsgrene, at diskvalificeres vinderen af en turneringen, så er det nr. 2 der bliver kåret som mester. Hvis nr. 2 så også diskvalificeres, så er det naturligt nr. 3 der bliver mester. Sårn har det altid været, og det er uden tvivl den mest logiske og fair løsning.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Selvf. kan man ikke bare sløjfe en sæson, ligemget hvilken sporstgren det er. Men denne sag har været meget følsom og har haft mange involverede parter, og det er sikkert som det også er i andre sager at ikke alle beviserne er lagt på bordet. Vil ikke undre mig at der kom nye fældende beviser om 5-10 år i den sag her.

Netop på grund af sagens følsomhed, tvivlsomme beviser, manglede beviser og så de beviser der er fremlagt, samt det at Itaiansk fodbold ikke er sport efter bogen, mener jeg at en vinder ikke skulle have været kåret. Der er sikkert formalier der gør dette umuligt, men imo vil det have været mest retfærdigt.

Om inter kunne have været en bejler til mesterskabet den pågældende sæson ved jeg ikke, men Juventus fik 91 point den sæson (med evt. dommerhjælp) mens Inter kun skrabede 76 point sammen, så er det vel op til den enekelte at vurdere om Inter egentlig kunne have været en kandidat.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Meh. Jeg har svært ved at savne præ-calciopoli-Juventus... var det ikke noget i stil med fem eller seks CL-kampe i træk, hvor de vandt 1-0? Forfærdelig kedeligt. At Milan så ikke har kunnet udfordre Inter efter skandalerne hænger da mest af alt sammen med, at deres aldersgennemsnit ligger i den ende, der giver adgang til pensionistrabatter i det offentlige, og at de åbenbart ikke er interesserede i at forny sig. Det kan jeg absolut ikke have ondt af.

Man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, så jeg vil da absolut mene, at Inters mesterskab i den sæson tæller. Juventus kunne jo bare lade være med at snyde (eller måske lade være med at blive fanget, hvis det ligger mere til den italienske natur), og så ville det have været deres fair and square.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af soul_pitcher »

De fleste af sådanne sager er vel føsomme? Denne sag er da ikke mere speciel? Om alle beviser er lagt på bordet eller ej, ved hverken du eller jeg, også derfor man kun kan tage fat i de fakta der nu engang er fremlagt. Hvad der sker i fremtiden kan vi ikke spå om, så det argument holder ikke. Det er klart at du, som juventus fan nødigt ser mesterskabet givet væk, men hvis det er tilegnet sig gennem ufine metoder, så må du vel kunne se at det er fair nok, det som er sket.

Jeg er ikke helt med. Hvilke beviser er det, som ikke er fremlagt, som du kender til og som ville have ændret dommen?
Italiensk fodbold er ikke efter bogen? Vil det så sige at de 29 titler Juventus har vundet skal sløjfes? Skal Inters 17? Meninger og postulater er alt sammen meget godt, men det vejer altså ikke særlig tungt.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Man kan også vende det hele om og kigge på denne sæson. Godt nok har Juventus selv smidt mange point i de sidste par kampe og Milan var længe om at starte, men hvad sker der for Inters 2 TYDELIGE og 1 mindre tydelig hånd-scoring som ender med at være den afgørende, og giver dem point, desuden kom to af de scoringer i to kampe lige efter hinanden.

Serie A er præget af aftalt spil det ved alle, derfor er det stadig imo fladt at et mesterskab ikke vundet af Inter skal gå til dem og at de så jubler over mesterskabet som om de har offret alt deres blod for det.

Inter har tydeligt været favoriseret i denne sæson og har fået foræret sindsyg mange point. (Kilde, min objektivitet, Inters kampe i år, samt channel4.sport)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster