Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Hmmm, jeg har altid troet at bjørnetjeneste var "en stor tjeneste", men hva' faen.

Jeg skal nok rette mig efter de rette stavemåder og grammatiske regler næste gang. Undskyld.

Edit: Er du lærer?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Toure skrev:Hmmm, jeg har altid troet at bjørnetjeneste var "en stor tjeneste", men hva' faen.
Nej, vel?
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Toure skrev:Hmmm, jeg har altid troet at bjørnetjeneste var "en stor tjeneste", men hva' faen.

Jeg skal nok rette mig efter de rette stavemåder og grammatiske regler næste gang. Undskyld.

Edit: Er du lærer?
En bjørnetjeneste er at gøre en anden en velment tjeneste, der så viser sig at gøre mere skade [harme ;)] end gavn. Og som sagt, er ikke for at være alt for pedantisk - skammer mig jo næsten over at rette på folk - for jeg går ikke efter stavemåde eller grammatik, jeg kommer bare med bemærkninger til dit ordvalg. Ikke fordi jeg kan lide at rette på dig, men fordi, hvis det var mig, der elskede ord og synonymer (hvilket jeg gør), så ville jeg da ønske at vide det, når mit ordvalg var i bedste fald tvetydigt, og i værste fald forkert... Man lærer jo af at blive rettet på. :)

Men nej, jeg er ikke lærer, jeg er jura & økonomi-studerende (tro det eller ej efter den omgang flueknepperi).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af benjamin »

Mander skrev:
Toure skrev:1. Harme kunne bruge som "at gøre fortræd". Det er en daniseret engelsk ord, ligesom hamburger, jeans osv.

2. jeg skal nok huske kursiv næste gang :wink:
1. Tjoh, måske en fordanskning (vil slet ikke til at diskutere danisering...!) i det der nymodens "slang", som de unge er så vilde med, men hvor hamburger og jeans (som alligevel er hhv. tysk og fransk af oprindelse ;)) er alment udbredte efterhånden, tror jeg ikke at "harme" bliver en fordanskning alene qua dit brug af det i den betydning. En bjørnetjeneste betyder jo heller ikke "at gøre nogen en kæmpe tjeneste", bare fordi nok unge mennesker bruger udtrykket forkert. :)

2. Und dann sage ich "danke schön"! :D
hold kæft hvor er du dog bare fesen - duuuuuuude! Opret dog en tråd om lingvistik, hvis du finder det så interessant at rette på andres grammatik og ordforbrug.
Stick to your guns.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

benjamin skrev:hold kæft hvor er du dog bare fesen - duuuuuuude! Opret dog en tråd om lingvistik, hvis du finder det så interessant at rette på andres grammatik og ordforbrug.
... læs dog alle indlæg før du skriver - eventuelt det der er skrevet LIGE før dit eget! :wink:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

benjamin skrev:hold kæft hvor er du dog bare fesen - duuuuuuude! Opret dog en tråd om lingvistik, hvis du finder det så interessant at rette på andres grammatik og ordforbrug.
Næ, så interessant synes jeg slet ikke, at det er - ellers kunne jeg jo bruge stort set hele dagen på at sidde og rette, og på at lade som om, at jeg selv er fejlfri.
Senest rettet af Mander ons maj 13, 2009 11:06 pm, rettet i alt 1 gang.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Boooooooriiiiiinnnngggg...
#jesuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af benjamin »

Mander skrev:
benjamin skrev:hold kæft hvor er du dog bare fesen - duuuuuuude! Opret dog en tråd om lingvistik, hvis du finder det så interessant at rette på andres grammatik og ordforbrug.
Næ, så interessant synes jeg slet ikke, at det er - ellers kunne jeg jo stort set hele dagen på at sidde og rette, og på at lade som om, at jeg selv er fejlfri.
yep okay, det er så bare helt i orden.
Stick to your guns.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Anyways, Serie A:

Er det bare mig, der synes, at rygterne om Thiago Motta er lidt vilde? Jeg tror, at jeg hørte rygter om et prisskilt på €30 mio. - selv for et rygte er det jo helt vanvittigt mange penge for Motta!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

XaviHernandez

Re: Serie A tråden

Indlæg af XaviHernandez »

Mander skrev:Anyways, Serie A:

Er det bare mig, der synes, at rygterne om Thiago Motta er lidt vilde? Jeg tror, at jeg hørte rygter om et prisskilt på €30 mio. - selv for et rygte er det jo helt vanvittigt mange penge for Motta!
Seriøst? Ser ud til italiensk fodbold passer til hans spillestil..

Lush

Re: Serie A tråden

Indlæg af Lush »

Toure skrev:
Lush skrev:Sådan!! Så er Bari rykket op i Serie A!!! :D :D 8)
Ja. Dét er de...
Jep, er jo Bari fan :)

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af emo »

Juve har fyret en Rainieri efter en ret skuffende sæson, især de sidste par måneder har været det. Deres nye træner, en gammel topspiller for Juve, Ciro Ferrara er blevet ansat, bliver spændende at se hvad han kan, lidt ala samme situation som Pep, dog har Ciro ikke trænet noget ungdomshold før, som manager.

Let's kick ass JUVE!
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Også skidt at tabe anden pladsen på den måde de har gjort. Fint, fint.
#jesuisSheep

Rivaldo10

Re: Serie A tråden

Indlæg af Rivaldo10 »

Så vandt Inter deres 4 mesterskab i træk. Og det har været en fornøjelse at følge Ibracadabra i år. (Som jo skiftede til os :D )
Senest rettet af Rivaldo10 man jan 11, 2010 4:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

3 i træk.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster