Serie A tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Du interessere dig altså for Bari's oprykning til Serie a?
#jesuisSheep

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Ja, hvorfor ikke? Det er meget godt at vide, hvad der sker rundt omkring en i fodboldverdenen. Nu der er en Serie A-tråd, hvorfor så ikke skrive at Bari lige rykkede op?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Bari skal man ikke afskrive... det er jo Cassanos barndomsklub, selvom de ikke har gjort noget nævneværdigt siden han blev købt af Roma. :)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af zqa »

Helt i orden så ;)

AC Milan - Juventus i aften.. great. Go Juve.
#jesuisSheep

XaviHernandez

Re: Serie A tråden

Indlæg af XaviHernandez »

Go Milan :P

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Lad os få noget debat om Serie A! Jeg giver bolden op:

Så sidder man lige og griner over lidt danske Milan-fans, som mener det var Berlusconis nærighed der kostede dem mesterskabet - og så igen: Det kan jo i princippet stadig nåes?
Det er vel noget nær den klub der har handlet mest ind i denne sæson? Flamini, Borriello, Zambrotta, Abbiati, Antonini, Abate, Ronaldinho, Cardaccio, Viudez, Shevchenko, samt Senderos, Becham og Mattioni på lån. Jeg tror sgu nærmere problemet ligger i deres sportsdirektør, eller hvem der nu ellers står for indkøbene. For, bevares, det er da fine indkøb, men det er jo ikke optimalt for en storklub som Mialn at hente spillere som Antonini, Abate, Cardaccio eller Viudez? Det er jo ganske enkelt ikke Milan-materiale. Til gengæld synes jeg Inter's køb op til denne sæson var fine - eller det gjorde jeg i hvert fald dengang. At Quaresma så har skuffet fælt, munder vel ud i at han ikke just passer ind i italiensk fodbold - eller måske at han bare slet ikke har niveauet til en top-liga? Men køb som Sulley Muntari og Mancini synes jeg jo er fremragende køb. Især Muntari har for mig vist sig at være en langt bedre fodboldspiller en først antaget. At man så valgte at hente Hernán Crespo, må jo så betegnes som decideret dumt. Men altså - hovedpointen er at Inter bare har en meget stærkere trup end Milan. Ja, Milan's trup er erfaren. Ja, Milan's trup er god. Men, nej - den er ikke bedre end Inters. Hvis Milan vil se mesterskabet igen skal de igang med et generationsskifte der næsten kun kan gå for langsomt, omend det måske ville betyder fodbold på lidt lavere niveau end vanligt i et par sæsoner.
Det samme kan for så vidt siges om Juventus. Måske ikke lige delen vedrørende et generationsskifte, men deres trup er bare ikke bred og god nok til at slå Inter, selvom jeg som sådan egentlig synes de har en rigtig fin trup. Men når alt dette er sagt, må man altså også tage hatten af for Inter - eller Zlatan Ibrahimovic? Nu når de for fjerde år i træk står til at blive mester - det skal gå meget galt hvis de skal tabe det - må man jo simpelthen bare konstatere at de har en vindermentalitet, som ingen andre i Serie A har formået at opbygge, og at de har en Zlatan der ofte sikrer dem sejre på, ja, praktisk talt egen hånd. Spørgsmålet er dog hvor imponerende et grundlag deres dominans er skabt på? De kom til fadet for første gang i 17 år, i en sæson hvor Juventus var blevet tvangsnedrykket og Milan fratrukket flere point, og har altså holdt ved lige siden. Har Calciopoli-skandalen ødelagt italiensk fodbold og blot givet Serie A en Ligue 1-lignende tilstand, hvor et hold dominerer flere år i træk (omend stimen meget vel kan blive brudt i år), eller er konkurrencen bare blevet skærpet? Hvad mener I?

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Jeg giver dig ret i flere aspekter, og jeg må indrømme at Milans trup er kaotisk... De har ikke rigtigt superstjerne for tiden (folk som Messi, C. Ronaldo osv), men de har faldne stjerner (Beckham, Ronaldinho, Shevchenko osv.) Dette er virkelig ikke godt, og man må sige at spillere som Kaká har skuffet, når man tænker på hans egentlige kvalitet. Hvis Milan henter et par gode køb, kunne deres hold se således ud:

----------------------------------------Frey---------------------------------------
---------------------Santacroce----------------Nesta-------------------------
---Zambrotta------------------------------------------------------Clichy------
------------------------------Flamini---------Mascherano---------------------
-------------Pirlo------------------------------------------------Ronaldinho---
------------------------------------Kaká-------------------------------------------
--------------------------------------------------Pato------------------------------

Bænk: Abbiati, Senderos, Jankulovski, Gourcuff, Seedorf, Inzaghi, Borriello

Hvad siger I til den? :D

Men jeg må sige at Internazionale har leveret fantastiske præstationer, selvom jeg ikke tror at Mourinho bliver hos dem næste sæson. Han har udtalt, at det, at være manager i Italien, er et helvede, og at England er et fantastisk managerland. Så han vil selvfølgelig gerne gøre arbejdet færdigt i Chelsea... Men det skal ikke tage æren fra Inters fantastiske arbejde de seneste år!

Juventus er et hold der er stærkt på vej tilbage. Jeg synes at de har gjort det rigtigt godt de seneste år, og jeg forventer de blander sig i titelstriden næste år allerede. Men til sommer skal de virkelig forstærke truppen (Diego, anybody?), og de får endnu engang en stærk trup (tror jeg).

Og bolden bliver spillet videre... :wink:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er bestemt en stærk startopstilling du har fundet dig der, men jeg anser det ikke som realistisk at hente Clichy og/eller Mascherano. Der skal en ordentlig sum penge til for at hente Clichy, det er jeg slet ikke i tvivl om, og med Mascheranos stødt stigende vigtighed i Liverpool, tror jeg overhovedet ikke de er interesserede i at sælge ham. Santacroce og Frey tror jeg ikke er helt urealistisk, omend jeg forventer at Fiorentina vil kæmpe hårdt for at beholde Frey, for han er målmand af kaliber. Til midtbanen ville spillere som Angelo Palombo, Alessandro Rosina eller Riccardo Montolivo vel være oplagte muligheder for dem, men spørgsmålet er naturligvis om de ikke mere er ude efter en decideret defensivt orienteret midtbanespiller, altså lidt ligesom Mascherano. I så fald kan de jo forsøge at stjæle Yaya, men det får absolut ikke mulighed for! Til venstrebacken kunne jeg godt tænke mig at se Juan Manuel Vargas. Så alt i alt, bør de vel købe halvdelen af Fiorentina? :P

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Tja, det tror jeg muligvis du kunne have ret i! :)

Men faktum er jo, at Fiorentina har et utroligt godt og talenteret hold, og spillerne der burde fås til en relativ god pris. Jeg er sikker på at Clichy og Mascherano kan hentes! Selvom de anses som umulige køb, så har Milan altså Italiens præsident som præsident. Så mon ikke borgernes skattepenge bliver brugt på dem? :wink:

Men ja, med nogle radikale ændringer, bliver Milans hold virkeligt stærkt! Det bliver spændende at se hvad der sker til sommer!

XaviHernandez

Re: Serie A tråden

Indlæg af XaviHernandez »

Toure skrev:Tja, det tror jeg muligvis du kunne have ret i! :)

Men faktum er jo, at Fiorentina har et utroligt godt og talenteret hold, og spillerne der burde fås til en relativ god pris. Jeg er sikker på at Clichy og Mascherano kan hentes! Selvom de anses som umulige køb, så har Milan altså Italiens præsident som præsident. Så mon ikke borgernes skattepenge bliver brugt på dem? :wink:

Men ja, med nogle radikale ændringer, bliver Milans hold virkeligt stærkt! Det bliver spændende at se hvad der sker til sommer!
Det er jo der problemet ligger på en måde. Siden han blev præsident, har han ikke rigtig brugt store summer på stjernespillere, nogle borgere ville måske endda mene, at han prioritere fodbold højere end hans pligter som Italiens præsident, hvis han gik hen og luftede tegnedrengen til sommer.

Har jo, som tidligere skrevet i denne tråd, sympati for Milan, og håber sgu de vender tilbage til fordums styrke, bare de ikke står i vejen for vores succes :twisted:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Toure skrev:Tja, det tror jeg muligvis du kunne have ret i! :)

Men faktum er jo, at Fiorentina har et utroligt godt og talenteret hold, og spillerne der burde fås til en relativ god pris. Jeg er sikker på at Clichy og Mascherano kan hentes! Selvom de anses som umulige køb, så har Milan altså Italiens præsident som præsident. Så mon ikke borgernes skattepenge bliver brugt på dem? :wink:

Men ja, med nogle radikale ændringer, bliver Milans hold virkeligt stærkt! Det bliver spændende at se hvad der sker til sommer!
Berlusconi har jo netop lagt vægt på at gøre det klart at han ikke vil engagere sig specielt meget i Milan, så længe han er præsident, så pt. er det jo Galliani der 'har magten', selvom vi alle sammen jo godt ved at det stadig er Berlusconi der har det sidste og afgørende ord.

Med hensyn til Fiorentina's spillere, tror jeg næppe du skal regne med at de kan hive Frey, Montolivo, Melo, Vargas etc. til Milano for en slik, og jeg tror meget at Della Valle gerne så sig fri for nogle bud på spillerne overhovedet, for han og resten af 'Fiorentina-crewet' ved jo godt at det bliver svært at holde på spillerne hvis først Milan melder sig interesserede. Jeg tror bestemt ikke det er så ligetil at hente Fiorentina's vigtige spillere. Det svarer vel lidt til Sevilla & Alves sagaerne: Der skal penge på bordet. Og som sagt, har jeg svært ved at forestille mig hverken Clichy eller Mascherano komme til Milan; det tror jeg ganske enkelt ikke på kommer til at ske! Jeg synes de bør kigge på nøgleprofilerne i klubber som Genoa, Udinese, Palermo, ja, Fiorentina osv. Altså toppen af den italienske midt, hvis man da ellers kan kalde det for det.

Lush

Re: Serie A tråden

Indlæg af Lush »

Sådan!! Så er Bari rykket op i Serie A!!! :D :D 8)

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Lush skrev:Sådan!! Så er Bari rykket op i Serie A!!! :D :D 8)
Ja. Dét er de...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Serie A tråden

Indlæg af Mander »

Fiorentina har faktisk et rigtig, rigtig fremragende hold, der spiller vidunderlig fodbold - når de gider. Ustabilt hold extraordinaire. Hvis Milan kunne overtage bare halvdelen af spillerne fra Firenze, ville de ikke blot have gode spillere, men også et generationsskifte - meeen, mon ikke det højst bliver til Frey, som det også er sagt før mig...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: Serie A tråden

Indlæg af Toure »

Jo, jeg tror også kun at det bliver Frey - selvom spillere som Vargas, Montolivo osv. ville være gode spillere for Milan. Hvis der er noget man kan sige om Milan, så er det at deres målmandsbesætning er uhyre tynd. De har faktisk ikke en rigtig god målmand, som alle andre tophold besidder.
F.eks.

Internazionale - Júlio César
Juventus - Gianluigi Buffon
Fiorentina - Sébastien Frey
AS Roma - Doni

Allesammen er de rigtig gode keepere. AC Milan har godt nok Dida, Abbiati og Kalac - med al respekt for dem - de er ikke topklasse. De er mellemvaren, og hvis Milan vil have et tophold, så skal de først og fremmest finde en ordentlig målmand. Frey er det perfekte bud dér.

For det andet skal de finde et stabilt forsvar. Go'e gamle Maldini stopper meget sandsynligvis, og en spiller som Fabiano Santacroce fra Napoli (som har haft en fremragende sæson, ville være mit umiddelbare bud til en forsvarsforstærkning (Salvatore Boccheti fra Genoa kunne også være en option?). Ellers har man Nesta (som har sagt at han tvivler på at han fortsætter sin karriere - jeg går ud fra han IKKE stopper), som er god og stabil, og passer perfekt ind på den anden centerbackplads. Backsene kunne være Zambrotta (dog ved at være senior), og Vargas (som er en super god back, og som de burde købe), men jeg tvivler på at det sker. Til venstraback KUNNE man købe Liverpools Andrea Dossena, som er rigtig god, men som Liverpool ikke giver spilletid.

Midtbaneforstærkninger kunne være Palombo (før nævnt) eller Montolivo (dyr), men jeg tvivler på at de bliver købt. Midtbanen er jo også Milans stærkeste position, og jeg tror ikke at den behøver så meget skift. Dog ville jeg gerne have at Flamini spillede noget oftere end han gør nu, og at Ronaldinho får lov til at vise hvad han kan. Eller har man spillere som Kaká, muligvis Beckham osv. som gør midtbanen helt ekseptionel.

Angrebet er også godt, men nogle få forbedringer ville ikke harme. For det første: væk med Shevchenko. Han er en has-been, og hans niveau er simpelthen fór lavt. I stedet for kunne man købe Fabio Quagliarella eller Giampaolo Pazzini, som virkelig er italienske storspillere.

Og så til sidst et trænerskifte (måske Rijkaard), da Carlo Ancelotti laver fór mange forkerte beslutninger (Ronaldinho på tribunen? WHAT!?), og simpelthen ikke kan få sit hold til at yde optimalt.

Det var det! :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster