Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Champions league

Indlæg af B-Freak »

ulrich skrev:

o_O
Mon ikke Roma havde forberedt alle 3 modstandere i deres system, så de bare kunne trykke på "start" knappen.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Xavi6Smede skrev:De har slået følgende ud de sidste to sæsoner: Napoli med 6-2, Bayern med 6-3, Atletico med 4-2, Juventus med 4-1, PSG med 5-2 og Juventus med 4-3. Kun imod Bayern havde dommeren en indflydelse, og det var slet ikke en så stor skandale som mange gør det til.
Dommeren havde også temmelig stor indflydelse mod Juventus. Straffesparket var så formentlig korrekt dømt, men det var stadig afgørende.

Ellers har du nok ret. Det er ikke ligefrem de letteste hold, de har trukket i de seneste to sæsoner.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

zqa skrev:Må man nu ikke have lov til, at brokke sig over Madrid? Hvad er det for en verden vi lever? ;)
Jo for søren, har stort set ikke lavet andet de sidste par dage! Men det fordi de er pisse irriterende, ikke fordi de åbenbart får foræret den ene CL efter den anden :grin:

Antimadridista
Indlæg: 9338
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 950 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Hej, tillader mig lige at komme med et indlæg herpå. ( har været passiv medlem et stykke tid)

Mod PSG, vil jeg, med mine Barca briller, også mene at tingene gik Reals vej. Ikke kun kendelser, men også de der irriterende og afgørende marginaler.
I starten af kampen diver Kroos i feltet, en lidt pernitten dommer havde måske uddelt et gult. Havde Kroos haft et gult, havde han sikkert ikke lagt sig så let, da lo celso lægger hånden på hans skulder, lige før pausen. Desuden kom Kroos fra offside. Imo er dette en enorm vigtig hændelse, samlet set. 0-1 ift 1-1 er en verden til forskel. Mentalt.

Herfra kommer alle de irriterende marginaler så også iført hvidt. Ronaldos tilfældige knæ. Mbappes offside på friløber, Neymars skade inden kamp 2 etc.
Ved god at man selvfølgelig ikke kan bygge korruption på marginaler og tilfældigheder, men syntes bare altid at de der små ting går Reals vej.

Desuden mener jeg at Bayern kampene sidste år VAR en fadæse og ikke småting. Offside mål, samt udvisninger hver gang kampene var på vippen!

Nå, bare lige en beskeden mening, fra en stadig forbitret antimadridista.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Xavi6Smede skrev:
zqa skrev:Må man nu ikke have lov til, at brokke sig over Madrid? Hvad er det for en verden vi lever? ;)
Jo for søren, har stort set ikke lavet andet de sidste par dage! Men det fordi de er pisse irriterende, ikke fordi de åbenbart får foræret den ene CL efter den anden :grin:
Det er da heller ikke den ene efter den anden, det er den tredje efter den anden!

:lol: :| :sad:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Xavi6Smede skrev:
zqa skrev:Må man nu ikke have lov til, at brokke sig over Madrid? Hvad er det for en verden vi lever? ;)
Jo for søren, har stort set ikke lavet andet de sidste par dage! Men det fordi de er pisse irriterende, ikke fordi de åbenbart får foræret den ene CL efter den anden :grin:
Deres fans er mest irriterende. Bare fordi de er videre i CL tror de at ingen klub i verden kan måles med dem. De tabte hjemme 3:1 til Juve og var tæt på at ryge ud. Og i ligaen er de bagud med 15 point. Fucking hele 15 point :eek: Det er ikke sket i lang tid så i år er de helt fucked op i ligaen. Vi bankede dem 3:0 på deres hjemmebane. Og de røg tidligt ud i copaen. Deres sæson er pinligt lige meget om de vinder CL eller ej.
Men det værste er at de er overbevist om at Ronaldo er flere niveauer over Messi. Shut the fuck up!!
MDCCCXCIX

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af ulrich »

B-Freak skrev:
ulrich skrev:

o_O
Mon ikke Roma havde forberedt alle 3 modstandere i deres system, så de bare kunne trykke på "start" knappen.
Jow. Men det her er fra flere timer inden lodtrækningen. Hvorfor skulle det være public?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Fodbold98 skrev:
Lopezzz skrev:
Fodbold98 skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:Faktummet er dog, at CL er den største og mest prestigefyldte turnering i klubs henseende.
Hvorfor?
Jeg tror at det handler kun om penge og ikke andet. Der er historisk utrolig mange dommer fejl i CL og år efter år bliver klubber snydt for mål eller noget andet som giver videre avancement.
Og så det at bedste spiller i verden næsten altid kommer fra den klub som vinder CL.

For mig er det mest falske turnering hvor der er 100% korruption involveret i det...
Fordi det er den turnering, hvor de bedste klubhold fra Europa deltager i og kæmper indbyrdes om at vinde det? Og til det andet kan jeg ikke sige andet end, ok.
Lige et sidste svar og så retter vi fokus på Valencia kampen.

Det er altid de samme hold der deltager i CL. De samme hold går videre eller går hele vejen. Hvorfor? Fordi de andre klubber har 0% chance for at vinde noget som helst. Det er så uretfærdigt.
Hvis CL skal være den største turnering så skulle de lave en liga kun for tophold (rige klubber) fra de 5 bedste ligaer i Europa (Ger-Spa-Eng-Fra-Ita)
Alle skal spille mod hinanden og så kunne vi se hvem der er bedst. Det der gruppespil er latterlig for de mindre klubber. De har ingen chance men kun mirakel som sker 1 gang hver 15-20 år.

Nå.. videre til næste kamp
Getafe og Malaga har ingen chance for at vinde ligaen, skal de bare melde sig ud eller? ;)
Nej de skal blive. Jeg tænker på champions league kun for top 3-4 hold fra de 5 ligaer og demi
Din pointe var jo at holdene der nok ikke vinder, ikke havde nogen grund til at deltage, men så burde la liga vel bestå af Barca, Madrid og Madrid groft sagt. Klubberne fra de små lande kan jo udvikle sig, et hold som Ajax har vundet chl 3 gange eksempelvis. Tror også de små klubber lige kæmper en ekstra for at få lov til at være med i Chl. Som fx i Dk, der er det ret stort at FCK kommer med, når de nu gør.
Nej. Jeg mener at Barca - Atletico - Madrid - Valencia - Sevilla skal ikke spille i La liga men i et fælleseuropæisk liga hvor kun de største klubber deltager.

F.eks.

Barca- Real- Atletico- Valencia- Sevilla
United- City- Arsenal- Chelsea- Liverpool- Tottenham
Juventus- Inter- Roma- Milan- Napoli
Psg- Lyon- Marseille
Bayern- Schalke- Dortmund

Eller gøre sådan at det er KUN VINDEREN af deres respektive liga der skal videre til CL. Altså hver land i Europa skal have maks en deltager i CL.
Det vil være mere fair over for alle.
MDCCCXCIX

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Antimadridista skrev: Desuden mener jeg at Bayern kampene sidste år VAR en fadæse og ikke småting. Offside mål, samt udvisninger hver gang kampene var på vippen!
Omvendt kan man sige, at kampen slet ikke burde være endt med forlænget spilletid, hvor offside-målene faldt.

I de 2 KO-opgør får Bayern 1 ikke-eksisterende straffespark + 1 meget tyndt straffespark, mens Ramos også laver et selvmål.
Man kan altid diskutere hvordan kampene var endt, hvis Casemiro var blevet smidt ud osv. osv. osv., men det bliver jo bare gætterier.

Kort sagt synes jeg at forskellen på RM og deres modstandere er, at RM kender deres besøgstid og formår at lægge et tungt pres på modstanderne, når det kræves af dem. Deres tunge pres resulterer i sidste ende i situationer, der fremtvinger afgørende kendelser til RMs fordel. At sige at alle afgørende kendelser går til RM synes jeg bare at forkert.

I PSG kampen sidste år havde vi heller ikke fået tilkendt et straffespark til Suarez til sidst, hvis vi ikke havde lagt det tunge pres på dem, hvilket fremtvinger den slags situationer.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

Bayern er stærkere nu, end de har været de sidste par 2 år. Det helt store problem er selvfølgelig Neuers fravær. Heynckes er god i disse kampe, han har prøvet dem mange gange før og hans spillestil er også bedre mod hold som Real Madrid, end Ancelottis, Pep's osv.

Det er dog blevet offentliggjort at man ikke vil straffe Ramos for at gå ned på bænken, på trods af karantæne. Hvilket er pisse latterligt, fuck alle regler så. Han var god sidste gang de spillede på Allianz, Lewandowski ville have haft godt af et Real hold uden Ramos.

Jeg har dog stadig Bayern som favoritter.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

A$AP skrev:Bayern er stærkere nu, end de har været de sidste par 2 år. Det helt store problem er selvfølgelig Neuers fravær. Heynckes er god i disse kampe, han har prøvet dem mange gange før og hans spillestil er også bedre mod hold som Real Madrid, end Ancelottis, Pep's osv.....
Men de skal først score mindst 5 mål på Bernabeu ellers RAUS!
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9338
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 950 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Kawhi@

Jeg vil ikke ubetinget give dig ret. Str i kamp 1 blev brændt. Altså blev det, på trods af en egentlig forkert dom, en at de marginaler der faktisk gik Reals vej. I anden halvleg bliver Martinez smidt ud da kampen er på vippen, modsat Casemiero.

I kamp 2 får Bayern et "Kroos/PSG" agtigt str, hvilket selvfølgelig var en bayern hjælp. Marginalerne gik også med Bayern ifm selvmålet, men derfra får Vidal et forkert rødt, da det står samlet 3-3. Dernæst de 2 offside mål.

Så var der vist også en friløber til Levandowski, kan ikke lige huske hvornår det var?

Som jeg ser det går de 2 str ind under Bayern fordel/hjælp, men da det ene bliver brændt, blev det nærmere en lille livline til real. Plus Ramos's selvmål.

Real fordele/hjælp er Vidals udvisning (samlet spillede de ca 1 time i overtal), casemieros manglende udvisning, de 2 offside mål, samt Lewans friløber.

Jeg syntes der er en klar overvægt.

Jeg er dog selvfølgelig farvet og vil også medgive at Real har en forbandet ukuelig tro på sagerne, nærmest hver gang og lige meget hvor lang tid der er igen.

Noget af min mavesurhed, hænger nok også sammen med flere andre afgørende, tætte kampe (de 2 finaler mod Atletico), hvor småting, nærmest tilfældigheder, gjorde at det begge gange faldt ud til Reals fordel. Så forsamler galden sig nok bare lidt:)

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Vi er enige langt hen ad vejen. Min pointe er bare, at de forkerte kendelser ikke er så ensidige som det bliver gjort til.
Modsat andre hold har Real dog været kyniske og udnyttet de fejldomme der er dømt i deres retning. :-)

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

God start for Bayern

:lol:


MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:God start for Bayern

:lol:



Men hvad står der på de to første tweets?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster