Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Det er nu Sunderland, men okay...

Jeg siger ikke at hans personlighed er særlig tiltalende, omend jeg ikke vil lade janteloven styre mig. Han fortjener anerkendelse for hans præstation i aften. Flot spil af en mand uden kamp træning.
Meget. Jeg var overrasket over, at han overhovedet startede inde. Man må sige, at motivation kan flytte bjerge.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Boilesen imponerer mig i øvrigt sindssygt meget - han minder mig virkelig om Abidal på mange måder. Han virker til at have samme 'kølighed' i sit forsvarsspil og samme drive når bolden skal fremad. Vanvittigt spændende spiller.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Pieyanthikos »

Flere medier giver Bendtner topkarakter i dag - jeg er muligvis blevet snæversynet af at se for meget Barcelona, men jeg synes stadig han mangler noget i genpresset. Ind i mellem tog han det lange løb for at presse, men det er stadig tilfældigt og især sjældent efter boldtab. Som sagt var jeg mest imponeret over backs og særligt midtbanen. Jeg tror ikke, at Bendtner havde vist samme gejst uden midtbanetrioen Zimling/Kvist/Eriksen, der var meget offensivt indstillet og placeret. Netop det at bringe boldene fremad fungerede godt i går, hvor også Agger deltog i det opbyggende.

For min skyld kunne man godt prøve med en Schøne frem for Krohn Dehli, han virker altid utrolig opsat når han spiller på landsholdet. Ellers har jeg svært ved at se, hvor vi kan forbedre holdet ift. kampen i går.

EDIT: Mht. Bendtner skal man selvfølgelig også have in mente, at han er uden kampform. Forhåbentlig for alle parter kan han få lidt succes og spilletid i Sunderland, selvom jeg godt kan tvivle.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af zqa »

Han gjorde det udemærket, ja. Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor han til tider skal helt ned på midten for at modtage en aflevering, for så at ligge den tilbage og lunte tilage til feltet.
#jesuisSheep

BarçaDK

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af BarçaDK »

Danmark var fantastiske i går.

Kjær spillede ikke godt, Krohn-Dehli var lidt anonym, men nogenlunde solid indsats fra ham.

Boilesen havde nogle gode aktioner. Som Blaugrana92 siger, en rigtig spændende spiller, men en sammenligning med Abidal synes jeg er lige tidligt nok. Det var for mig tydeligt i går at Boilesen kun er omkring 20 år, han så lidt urutineret ud i visse situationer, men potentiale, det er der helt sikkert!

Zimling, Kvist, Eriksen og Bendtner spillede rigtig rigtig godt synes jeg. Zimling og Kvist var bare solide og lavede meget få fejl, hvis de overhovedet lavede nogle. Eriksen var konstant farlig og fremtvang også en rigtig flot norsk redning. Bendtner var kampens overraskelse for mig. Forsvarede godt over for Hangeland og scorede som bekendt de to mål. Dog kunne man se han manglede kampform, efter en times tid blev han mere anonym, han må have været træt.

Jeg håber han får et godt ophold i Sunderland!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Bager »

Typisk. Bendtner scorer to mål og pludselig kan danskerne ikke få armene ned. Cmon, han er jo ikke en bedre fodboldspiller end han var før kampen. Danskerne spillede fint, men det er et tamt norsk hold vi er oppe imod og så på hjemmebane. Træerne groer altså ikke ind i himlen.

Dét som jeg derimod faktisk synes var mest imponerende ved Danmark igår var deres boldomgang i de bagerste kæder. Jeg har sjældent set det fungere så godt. Det var fortrøstningsfuld. Nu håber jeg bare Olsen holder fast ved samme grundstamme - Jacobsen-Agger-Kjær-Boilesen. Førstenævnte er den ældste, men tilgengæld osse den svageste af dem i mine øjne. De tre øvrige bør være grundstammen på holdet i årene fremover. Tilsæt en mere og mere solid Kvist og en Christian Poulsen samt en Eriksen som offensiv midt, så har vi et hold som kan flytte bolden nogenlunde. Det er præmisset for at spille godt. Den mest spektakulære kantspiller vi har er Rommedahl. Så længe han bliver iscenesat rigtigt så har han jo nogle kvaliteter i form at hurtighed, samt at han hjælper til i det defensive. Bendtner på toppen. Personligt bryder jeg mig ikke om ham, men tror han kan få et rigtig godt sammenspil med Eriksen. Bendtner forstår at holde fast i bolden. På ondt, men osse på godt. Han har et fint blik for sine medspillere, hvilket Eriksen bl.a. kan nyde godt af når han kommer i dybdeløb osv.
Visca el Barca

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Daluigi skrev:Det er nu Sunderland, men okay...

Jeg siger ikke at hans personlighed er særlig tiltalende, omend jeg ikke vil lade janteloven styre mig. Han fortjener anerkendelse for hans præstation i aften. Flot spil af en mand uden kamp træning.
Det skulle ikke tages bogstaveligt - jeg ved godt, at han ikke kom til Stoke, men han passer perfekt ind i deres spillestil.

Jeg ligger ikke under for janteloven, den er noget juks, der skal dø ved kølle - jeg mener bare ikke, at Bendtner er udtryk for masser af selvtillid, men nærmere decideret selvbedrag. Talentet rækker ikke til mere end en middelklub, selvom det da er fint, at han aspirerer til mere.

Mest af alt er det Arsenal, jeg ryster på hovedet af - hvad i al verden de vil med en spiller, der er så middelmådig på alt andet end at tage den ned med brystet, forstår jeg ikke.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Boilesen havde nogle gode aktioner. Som Blaugrana92 siger, en rigtig spændende spiller, men en sammenligning med Abidal synes jeg er lige tidligt nok. Det var for mig tydeligt i går at Boilesen kun er omkring 20 år, han så lidt urutineret ud i visse situationer, men potentiale, det er der helt sikkert!
'Amen, hør nu lige her. Det er jo for fa'en da heller ikke en niveau-mæssig sammenligning jeg laver. Det er naturligvis spillestilen jeg drager paralleller ved. Hans måde at behandle bolden på, det drive han besidder, den måde hvorpå han løser sine defensive opgaver.

BarçaDK

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:'Amen, hør nu lige her. Det er jo for fa'en da heller ikke en niveau-mæssig sammenligning jeg laver. Det er naturligvis spillestilen jeg drager paralleller ved. Hans måde at behandle bolden på, det drive han besidder, den måde hvorpå han løser sine defensive opgaver.
Jeg snakker heller ikke om en niveaumæssig sammenligning.

Jeg synes bare ikke han har køligheden endnu, han spiller lidt for kækt, synes jeg. Der var mindst to situationer i Danmark-Norge kampen i går, hvor Boilesen med bolden blev presset nede ved Danmarks hjørneflag, hvor han var for usikker og vist mistede bolden den ene gang og gav hjørne eller indkast den anden. Der holder Abidal som regel hovedet koldt og får spillet sig ud af det, men det har selvfølgelig også noget med niveau at gøre.

Når det er sagt, har jeg svært ved at forestille mig, han ikke vil være førstevalg på venstreback pladsen for Danmark de næste mange mange år.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Lige præcis - at han ikke kommer til at fremstå som værende bare halvt så kølig som Abidal, hænger selvsagt sammen med den massive difference der er i niveau. Ikke desto mindre synes jeg det er tydeligt at Boilesen ikke lader sig kue af at der kommer en højrekant stormende, på samme måde som Abidal ikke gør det. At Boilesen så måske bør lade sig kue en smule, grundet hans nuværende niveau, er en helt anden snak.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... e-not-set-

Er ikke fan af en europæisk superliga, sådan som Rummenigge har foreslået, men FIFA må da for helvede snart vågne op og skære ned på antallet af ligegyldige, internationale venskabskampe.

Det er meget muligt, at der er andre interessenter end de europæiske klubber, men de europæiske klubber er nu engang dem, der betaler milliarder af kroner (til sammen) for de spillere, der udgør FIFA og UEFA's produkt. Hvor meget mon klubber uden for Europa bidrager af spillere til et VM?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

AA94

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af AA94 »

Hvem tager EM-smutvejen? (bold.dk) af bloggeren Musclebundt. Vidunderlig blog, der giver et godt overblik over Danmarks situation i EM kvalifikationen.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Pieyanthikos »

Laudrup er nu definitivt ude af ræset om landstrænerposten. Spændende hvem det så bliver, - og hvad Laudrup vil lave, når han højest sandsynligt er færdig i Mallorca inden sommeren 2012.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20899
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Laudrup er nu definitivt ude af ræset om landstrænerposten. Spændende hvem det så bliver, - og hvad Laudrup vil lave, når han højest sandsynligt er færdig i Mallorca inden sommeren 2012.
Jobbet som Real Madrid træner?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster