Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Proev engang at se mit profilbillede, saa har du svaret (IT, FR). :) (jeg siger i oevrigt ikke mere hehe)

Rèmy er nu alligevel meget god. En verden til forskel mellem ham og Hoarau.

Naa, den blev desvaerre 1-1 mellem Frankrig og Chile. Frankrig er dog allerede millevidt fra det forfald de led under Domenech.

Man kunne heller ikke forvente andet, nu naar Lolo blev udnaevnt.

M'Villa er i oevrigt af stor, stor klasse. Haaber ikke, at Madrid henter ham i den kommende fremtid, interessen har vaeret der laenge.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Mangler der ikke 1/8 af et polsk flag, hvis jeg husker ret?

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Mander skrev:Mangler der ikke 1/8 af et polsk flag, hvis jeg husker ret?
Nah, det ville vaere for omfattende ogsaa skulle der ligeledes tilfoejes et russisk, tysk samt spansk mfl. Men det er noget laengere ude (3 og 4 generation og laengere tilbage endnu).

Men i bund og grund er de fleste jo etniske blandinger. Nutidens englaendere er eksempelvis en blanding af germanere (anglo-saksere), keltere, og i mindre grad gallere. Frankrig af gallere, frankere (en germansk stamme) og romere mfl.

Mener ligeledes at hver 5 dansker har et efternavn af tysk oprindelse. Saadan kan man blive ved.

Men kan man forvente andet, naar vi eftersigende allesammen er part of one big happy family? :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

DonIniesta skrev:Men kan man forvente andet, naar vi eftersigende allesammen er part of one big happy family? :)
Jeg er ikke. Jeg er jyde.

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Mander skrev:
DonIniesta skrev:Men kan man forvente andet, naar vi eftersigende allesammen er part of one big happy family? :)
Jeg er ikke. Jeg er jyde.
:lol:

Altsaa med andre ord er du medlem af stammen kendt under navnet, sentinelese?



Jeg har forresten nogle kokosnoedder jeg skal af med!1

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af abx »

Multikulturelle Danmark er en gave :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

DonIniesta skrev:
Mander skrev:
DonIniesta skrev:Men kan man forvente andet, naar vi eftersigende allesammen er part of one big happy family? :)
Jeg er ikke. Jeg er jyde.
:lol:

Altsaa med andre ord er du medlem af stammen kendt under navnet, sentinelese?



Jeg har forresten nogle kokosnoedder jeg skal af med!1
Næ, jeg er bare jyde. Ikke så meget pjat dér.

Men hvis du vil se noget fascinerende, så tag et kig på denne dokumentar, hvor en stamme på Papua Ny Guinea møder hvide mænd for første gang. Han bliver næsten skudt med bue og pil, ham antropologen. Og et spejl laver komplet mindfuck på dem.

Men det er måske en smule off-topic...

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Germaner, siger jeg dig :)

Ja, disse programmer er helt fantastiske. Helt ufatteligt, at der den dag i dag kan leve uncontacted tribes. Og Papua New Guinea har jeg altid ville besoege og sidst jeg var i omraadet skete det desvaerre ikke.

Nu har jeg ikke set den dokumentar du linker til, men jeg saa en dokumentar om det samme emne paa BBC i sin tid, hvor der var en amerikaner, der arrangerede ture dybt inde i Vest Papuas regnskove (og bjergomraader) for at opleve first hand encounters med disse uncontacted tribes. Det viste sig dog senere hen (mod al forventning), at de stammer de moedte fik penge af bagmaendende for at opfoere sig som uncontacted tribes.

Apropos videoer, saa er denne video helt fantastisk. (og der kan man vaere mere sikker paa autenciteten)



For de interesserede, saa kan denne her side anbefales at tage et kig paa.

http://www.survivalinternational.org/

Min far, som har rejst meget i Amazonas, har som princip at donere et par tusind kroner aarligt til organisationen og jeg maa ogsaa indroemme, at det er et beundringsvaerdigt projekt. Men selvfoelgelig skal katastrofer og bekaempelse af fattigdom prioriteres, men det goer det ogsaa.

Edit: Jeg har faktisk en smule dansk i mig, da jeg er efterkommer af Leo Ulfeldt (soen af Corlitz) :lol: :) Om han var jyde ved jeg faktisk ikke.

F.eks. er jeg ogsaa blevet ret hooked paa at tage til Nicobarerne, dels fordi det eftersigende er et fantastisk sted, men ikke saa eksponeret som Maldiverne, der ogsaa ligger i det Indiske Ocean.

Det er korrekt, abx :)

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Lige for at vende tilbage til topic.

http://www.marca.com/2011/08/10/futbol/ ... 06839.html

Og folk kan ikke lide Balo? :roll: 8)

Det maa da give street credit hos dig Mander. :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Mander »

Måske jeg har fejlbedømt ham. Måske han har tre brikker at rykke rundt med, ikke kun to.

DonIniesta

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af DonIniesta »

Balo er grandioso, punto final :)

Glemte jeg forresten at naevne, at han er Milanista? Det hjaelper hvert fald paa det for mit vedkommende.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Ronaldinho »

Holland ny verdens-etter.......

Wtf siger jeg bare.
Ronaldinho Gaúcho

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Jamial »

Ronaldinho skrev:Holland ny verdens-etter.......

Wtf siger jeg bare.
Det siger alt om hvor ubrugelig den rangliste er.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Guardiola »

Nu er du jo ikke en liste baseret på subjektive overvejelser, hvilken vej vinden blæser, eller om Sepp Blatter har røde eller grønne sokker på.

Når en rangliste er baseret på koefficienter og point, er den vel noget nær det mest fair, man kan komme. Og ud fra dette har Holland altså skaffet flest point for nuværende. Mon ikke, om et par år, så har Spanien degraderet de andre hold.

Man kan være uenig i pointsystemet, men ligefrem at kalde det ubrugeligt, er lige hårdt nok.

BarçaDK

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af BarçaDK »

det jeg synes stinker ved ranglisten er at den ikke tager i forhold til hvor mange kampe man har spillet. Det er jo ikke fair...

Men jeg synes nu Holland har gjort det godt på det seneste, dog i ubetydelige kampe.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster