Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

Man vinder ikke mesterskaber med Giggs inde i en så vigtig kamp og samtidig lader sæsonens bedste spiller (Valencia) starte ude.

Jeg ved inderligt ikke, hvad fanden Ferguson har tænkt på, da han udtog holdet. Det var som at se Grækenland anno 2004 med alle mænd bag boldene og så fuldkommen malplaceret Giggs, som slet ikk er den samme mere.

Ferguson tabte kampen på taktikbordet.

Værste dag i mit liv som United-fan.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Visca El Barca skrev:Rolig nu, kujon fodbold, og en sejr for fodbolden, den sætning er efterhånden trættende at høre på.

Jeg er enig i, at Man Utd i aften spillede lidt for defensivt, men det er vel også kun Barca i fodboldens verden, der spiller sit eget spil, uanset hvad. Jeg vil mene at ALLE hold ville have spillet tilbageholdende, på rivalens udebane, hvor man kunne nøjes med uafgjort. I aften spillede de defensivt, men de har i sæsonen spillet offensivt.

Jeg er dog enig i, at de mangler kvalitet.
Ja, jeg synes også at det er hårdt at sige at Man U spillede kujonagtigt, men dog var de ekstremt defensive, og det er klart at man prøver at spille på resultatet, da man starter kampen med et trepoints forspring.


Jeg synes så til gengæld at de skulle have en offensiv tilgang til spillet, da jeg har observeret at når de styrer begivenhederne, så virker de stærke, men selvfølgelig er Man city ikke Wolverhampton, og de kom her med et forspring.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Lopezzz »

Jeg kunne godt tænke mig at se Yaya Toure igen i Barcelona.
Han er en monster når man snakker om fysikken.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Rolig nu, kujon fodbold, og en sejr for fodbolden, den sætning er efterhånden trættende at høre på.

Jeg er enig i, at Man Utd i aften spillede lidt for defensivt, men det er vel også kun Barca i fodboldens verden, der spiller sit eget spil, uanset hvad. Jeg vil mene at ALLE hold ville have spillet tilbageholdende, på rivalens udebane, hvor man kunne nøjes med uafgjort. I aften spillede de defensivt, men de har i sæsonen spillet offensivt.

Jeg er dog enig i, at de mangler kvalitet.
Jeg medgiver kujonfodbold er en tåbelig vending... omend den er aktuel i disse dage.

Det er simpelthen til grin at se den mangel på reaktion United stod for i dag. Det er forventeligt at de holder igen på rivalens udebane ja, men når man så kommer bagud 1-0 og stadig pakker sig og udelukkende forsøger med lange bolde frem, så er det pinligt og uværdigt for et tophold.

Havde Man U et forsøg indenfor målrammen i hele kampen?... Pinligt.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Daluigi »

Jeg er i øvrigt meget enig i, at SAF tabte på taktikboardet... Jøsses en tåbelig tendens han har med Park inde! Manden har jo ikke spillet en hel fodboldkamp i 2 måneder? Og Valencia som har fysik og speed venter han med til 10 min før tid?..
Forumlegende

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8382
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Michman »

Har set en del Man U kampe efterhånden. Har aldrig set så svag en indsats..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

vamosbarca

Re: Premier League Tråden

Indlæg af vamosbarca »

Visca El Barca den med en sejr for fodbolden brugte man osse efter chelseas kamp mod os,ja goddaw do
så jeg har det på samme måde som dig det er så trættende at høre på.undtagen hvis det virkelig er det underholdende seværdige bold der vinder. :smile:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af rummenigge »

Er du gal hvor er PL spændende nu!

Kedelig 1.halvleg men en meget spændende 2.halvleg pga kampens vigtighed.

Meget skuffende præstation af United. Fatter ikke at man ikke spiller med mere mod. Kujonfodbold er måske et slidt udtryk men der er noget om det! Storhold i dagens fodbold mangler mod (det hele går op i minitieøst taktisk spil), og det er ufatteligt irriterende. F.eks. ville det være meget ufortjent hvis United igår havde scoret på sit hjørnespark i overtiden. Måske er det godt med spænding men for helvede hvor ville fodboldkampe være meget sjovere over 90 min hvis begge manskaber spillede med mere mod (FFS bare ved tanken for man jo lyst til at sparke Drogba i bollerne)!

Indtil nu har City haft en ret sympatisk profil på og udenfor banen (hvis man da lige ser bort fra De Jong og Ballotelli) og Mancini kan jeg godt lide, så hvis mesterskabet går til dem er både fortjent nok men heller ikke dårligt for fodbolden i England IMO.

United skal nok komme tilbage (hvis de ikke bliver mestre i år), de har vist at de kan være med selv med et andenrangshold (overdrivelse fremmer forst...)....de bliver spændende at følge i transferviduet.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Kubala skrev:
Visca El Barca skrev:Rolig nu, kujon fodbold, og en sejr for fodbolden, den sætning er efterhånden trættende at høre på.

Jeg er enig i, at Man Utd i aften spillede lidt for defensivt, men det er vel også kun Barca i fodboldens verden, der spiller sit eget spil, uanset hvad. Jeg vil mene at ALLE hold ville have spillet tilbageholdende, på rivalens udebane, hvor man kunne nøjes med uafgjort. I aften spillede de defensivt, men de har i sæsonen spillet offensivt.

Jeg er dog enig i, at de mangler kvalitet.
Ja, jeg synes også at det er hårdt at sige at Man U spillede kujonagtigt, men dog var de ekstremt defensive, og det er klart at man prøver at spille på resultatet, da man starter kampen med et trepoints forspring.


Jeg synes så til gengæld at de skulle have en offensiv tilgang til spillet, da jeg har observeret at når de styrer begivenhederne, så virker de stærke, men selvfølgelig er Man city ikke Wolverhampton, og de kom her med et forspring.
Ja de har i hvert fald ikke holdet til at fedte 0-0 eller 1-0 hjem, som de havde for nogle år siden. Vidic er skadet, Evra er dalet meget i niveau, er i min bog en af de svageste hos dem, Rio er dalet i niveau, Scholes, Carrick, en klasse højreback, disse mangler har de, og derfor er det svært at fedte resultater hjem.

I mine øjne har Man Utd en stærk offensiv, og noget vinder mentalitet samt Sir Alex, det har bragt dem langt i år, og måske er nederlaget ikke så dårligt igen, med tanke på Man Utd fremtid. Jeg synes tit at Man Utd fans glemmer de mangler holdet så åbenlyst har, fordi de ligger nummer 1. Tit og ofte, når man snakker om manglerne, så bliver det forsvaret med, at vi jo var gode nok til at vinde mesterskabet og kom i C.L finale (man glemmer hurtigt lodtrækning og sæsonen som helhed), nu hvor de måske ikke vinder noget, kan det være det går op for dem at holdet simpelthen ikke har kvalitet på alle pladser, og det er ikke så skidt igen. Jeg vil nu sige mesterskabet ligger til dem, men selvom de skulle vinde så skal de ikke lade sig forblinde af det. Holdet SKAL forstærkes, hvis man igen vil være den dominerende part mod alle modstandere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev: Jeg medgiver kujonfodbold er en tåbelig vending... omend den er aktuel i disse dage.

Det er simpelthen til grin at se den mangel på reaktion United stod for i dag. Det er forventeligt at de holder igen på rivalens udebane ja, men når man så kommer bagud 1-0 og stadig pakker sig og udelukkende forsøger med lange bolde frem, så er det pinligt og uværdigt for et tophold.

Havde Man U et forsøg indenfor målrammen i hele kampen?... Pinligt.
Det er jeg mere eller mindre enig i. Jeg tror dog det var bare manglerne der blev udstillet i går. Som jeg skrev i mit indlæg ovenover, de har rigtig mange spillere, som ikke er på toppen, og faktisk på vej ned, mange centrale spillere, samtidig har de mangler på nogle positioner, samt nogle unge talenter som lige skal spilles lidt mere ind.

Med andre ord, for mig var kampen i går bare endnu et bevis på, at dette Man Utd hold ikke er godt nok, der skal fortærkes til sommer. At man henter en Scholes tilbage fra pension, siger vel alt om det problemer man har. Man har derudover en anfører, som er en af de svageste på holdet (en anfører skal helts være en af de stærkeste spillere på holdet, og jeg snakker om Evra ikke Vidic), de har talentfulde højrebacks, men ikke færdigudviklet, langtfra. De har en Carrick som er mere på vej ned end op ( han har spillet stærkt, men han er ikke blandt verdens allerbedste DM som han var for nogle år siden), og de har brug for en Carrick på absolut topniveau. Så er der midtbanen, det er heller ikke godt nok som sagt, og så har de Nani der har en tendens til at falde ud af kampene, når meget står på spil.

Som sagt, i mine øjne er det ikke taktikken der gør at de tabte, i går blev deres mangler endnu engang udstillet, og selvom man kan vinde med svagere hold med disse mangler, så er det svært at gøre det mod et hold af Citys kaliber.

I min verden skal de helst have en venstreback, en midterforsvar til vil heller ikke være tosset (med tanke på at Rio er ikke hvad han har været og jeg ikke har den stor fidus til Evans), så skal de ikke have en men hele to midtbanespillere. Der skal arbejdes lidt mere med Nanis psyke, og så tror jeg de er ved at være der.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af # 23 »

@ Visca.

Det er for nemt at kritisere Nani. Manden har ikke spillet fodbold rigtigt i små 3 måneder, og det er aldeles Fergusons skyld, at han kan starte med Nani inde frem for en in-form spiller som Valencia, der har været fuldkommen fantastisk.

United mistede deres indpisker på holdet i form af Vidics lange skade, som medfører tryghed, arbejdsiver og ro på holdet. Manden er alfa omega for United, og det er tydeligt at se, at hans indflydelse på holdet har kostet en del dumme point. Jeg vil næsten vædde med, at hvis Vidic var der i går, havde Kompany ikke steget så nemt til vejrs og heade den ind. Samtidig er jeg meget i tvivl om, at Vidics tilstedeværelse ville tillade holdet at nulre sig selv i søvne mod Everton.

Det er selvfølgeligt svagt, at Uniteds defensiv står og falder med Vidic, men det er omstændighederne for vores genopbygning, når du har en aldrende Rio, en skandaløst ringe Evra og lidt for grønne Smalling og Jones og for evigtskadede Fabio og Rafael.

Jeg er dog meget optimistisk mht. fremtiden. Cleverley, Pogba, Welbeck, Rafael, Jones, Smalling, De Gea er ved at blive kørt ind på holdet, og når de får den mest sikre mand tilbage i Vidic, er jeg sikre på, det bliver endnu mere konkurrencestærkt hold, vi får at se.

United skal bare have omjusteret lidt af filosofien og have indkøbt 1-2 midtbanespillere, hvis teknik kan håndtere holdet, der praktiserer højt presspil. United har tabt nogle vigtige kampe mod løbevillige og højtpressende hold. Selvom Scholes er klart den bedste United-spiller, kan han ikke være med, hvis en kamp foregår 90 minutter i højt tempo. Hertil er Carrick, til trods for sin meget flotte sæson, en alt for stationær spiller.

Rygterne siger, at Kagawa, Hazard og Martinez er de tre nye indkøb til United, og hvis det er sandt, vil det stykre United ufatteligt. Det er spillere, som har en den fornødne teknik til at fastholde bolden i egne rækker mod meget stærke hold og samtidig kan diktere og styre en midtbane.

Uniteds sæson har været meget ødelagt af skader, men i sidste ende er det sgu flot at United har formået at holde i stand, når man har haft så mange spillere skadet og samtidig skulle køre en ny forsvarskonstellation ind efter VDS' pension og der skal udarbejdes nye rutiner med De Gea. Absolut godkendt, men det værste er, at man til trods for alt det her modgang stadig havde muligheden for at slå City, men i sidste ende gav dem førertrøjen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Jeg er dog enig i, at de mangler kvalitet.
Det kan ikke være meget kvalitet, som United mangler, eftersom de har lige så mange point som verdens dyreste fodboldhold på trods af at have haft mindst 4 skader til hver eneste kamp (og oftest flere).

Kujonbold er måske i overkanten, men det var i den grad taktikken, der fik United til at fremstå initiativfattige og ved siden af sig selv. Det var copy-paste fra Camp Nou-opgøret i 2008 eller 0-0-kampen mod Arsenal i 2009, hvor man i begge tilfælde også gik efter uafgjort. Det var bare en fejl at forsøge sig med sådan en taktik. Særligt Park var en eklatant fiasko. Desuden manglede Vidic og Fletcher, to spillere, der kunne have lukket ned på dødbolde og overfor Nasri, der vel var kampens bedste offensive spiller. Desuden var Carrick, Evra, Park og Rio nok også alle bedre spillere dengang.

I stedet skulle United have forsøgt med det som har fungeret det meste af denne sæson, og det er kantspillet samt Rooneys mere tilbagetrukne rolle bagved Welbeck. Så faktisk er jeg rimelig enig med rummenigge, når han skriver, at United skulle have spillet med mere mod. Holdet har hidtil i denne sæson vundet over Arsenal ude og hjemme, vundet over Chelsea hjemme og spillet uafgjort ude, slået Spurs ude og hjemme, slået City ude og på Wembley og slået Liverpool hjemme og spillet uafgjort ude. Alle de kampe var med markant mere modigt spil.

Det betyder ikke, at United ikke kan forstærkes. For det første mangler holdet mangler rutine i forsvaret (se bare kampen mod Everton). Det løser sig måske med Vidics tilbagekomst. For det andet mangler United et supplement til Carrick på den defensive midtbane. Måske kan Fletcher udfylde den rolle, men hvis ikke skal der hentes en ny mand. Og for det tredje mangler United kreativitet fra centrale områder. Uden de tre svagheder havde United måske fedtet 0-0 hjem. Men de havde spillet lige så uinspirerende.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Flax_Generous skrev:For det andet mangler United et supplement til Carrick på den defensive midtbane. Måske kan Fletcher udfylde den rolle, men hvis ikke skal der hentes en ny mand. Og for det tredje mangler United kreativitet fra centrale områder.
Det her kan reelt godt bare være én spiller. En Yaya Toure-type, altså.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax;

Det kommer helt an på, hvordan man fortolker kvaitet, hvad er f.eks. meget eller lidt kvalitet.

I min verden mangler Man Utd kvalitet, når de f.eks. har en så svag kæde som deres midtbane. Den midtbane kæde taber gang på gang deres direkte midtbane "slagsmål" mod hold med kvalitet. Oftest sidder man med samme fornemmelse efter en Man Utd kamp, at deres midtbane er ikke stærk nok, det har jeg gjort tit i denne sæson og sidste sæson, i denne sæson endda i kampe mod Newcastle, Chelsea (under AVB, siger lidt om det) og endda også Liverpool ( siger også lidt, da jeg ikke rangerer Liverpool højt ellers).

Det er også problematisk synes jeg, at man hele tiden skal snakke om, at man manglede den og den spiller. Fletcher f.eks., manden har en kronisk sygdom, og det er ikke engang sikkert han nogensinde kommer tilbage, og hvis han kommer tilbage, så er der ingen garanti for, at han kan spille uden problemer. Hvorfor dvæle ved det så?. Man Utd vidste allerede før sommerferien, hvad han fejlede, og de har sikkert også vidst, at der var en risiko for, at han ikke kunne spille denne sæson. At man ikke gjorde noget ved problemer, det kan man kun bebrejde sig selv for. Desuden har Fletcher udover en enkelt og med god vilje to sæsoner, aldrig været en dominerende spiller i min bog, ikke sådan en verdensklassespiller. Og jeg mener et hold af Man Utd kaliber skal have så mange verdensklassespillere, som overhvedet muligt.

Derudover skriver du selv, at Rio, Carrick, Evra og Park var bedre spillere dengang. Jeg har den samme opfattelse, og derfor mener jeg ikke man skal koncentrere sig om enkelt kampe, og så sige, jamen vi vandt over det og det hold, og så er alt godt. Eller at vi har så mange point og så er alt godt. Man skal i stedet kigge på spillet synes jeg, man skal kigge på filosofien, hvad er det man ønsker, hvordan vil man spille, og så kigge på holdet og sige, har vi nogle mangler.

Hvis man kiggede på enkelte kampe, og hvem der kan komme tilbage, og hvor mange point man får, så behøvede Barca heller ikke at forstærke sig efter Peps første sæson, men det gjorde det, fordi der stadig var mangler på holdet.

Min fortolkning af fodbolden er, at man aldrig skal stille sig tilfreds med det man har opnået, man skal hele tiden forbedre sig, man skal være et skridt foran sin modstander. Og så skal man stræbe efter at minimere sine svagheder og svagpunkter, så meget man nu kan. Det synes jeg ikke Man Utd har formået de sidste 2 år. Du snakker om kantspillet, og ja Man Utd har haft succes med den del i denne sæson, men når du møder et hold med en meget dominerende midtbane, og et hold der er gode til at lukke ned samtidig, så er det ikke nok, at forsvaret kan spille ud til kanterne. I sådan en kamp har man brug for en fysisk stærk midtbane ( det behøver ikke at være muskler, men løbevillighed er også fysik), der samtidig tænker hurtigt. Carrick og Scholes samt Giggs er for langsomme, Cleverley alt alt for ung, alt for meget skadet og alt for urutineret. Jeg holder stadig fast i, at de har brug for to midtbanespillere. En Martinez type, og en der kan styre tempoet, altså en yngre Scholes/Pirlo/Xavi.

Derudover er det for nemt at sige, at når Vidic kommer tilbage, så løser han alle forsvarets problemer. Sådan ser jeg overhovedet ikke på det. Som sagt, Rio var for nogle år siden en af verdens absolut bedste forsvarsspillere, faktisk var han i top 3 i min verden for 2-3 år siden (den andre to var Puyi og Vidic), nu er Rio en halv gamel mand (i fodbold forstand), og så har han sine problemer med ryggen. Jones og Smalling er alt for unge, og Evans, ham har jeg som sagt ikke den store tiltro til. En midterforsvar vil pynte, men det er ikke et akut problem, og man kan nok godt klare sig med de midterforsvarer, som man har i truppen. Rutinen har Rio masser af, måske mere end Vidic, men han kunne heller ikke klare det mod Everton.

Der kan dog ikke være nogen tvivl om, at Man Utd efter min opfattelse har behov for at forstærke sig på venstrebacks pladsen. Evra har nu i snart 3 år spillet under standard, eller skal jeg sige tidligere niveau. Når man ikke kan præstere optimalt i så lang tid, så vil jeg sige, at det måske er Evras niveau lige nu. Måske kan han ikke gøre det bedre, for ellers havde de vel gjort noget ved det. Og så er der højreback, jeg mener stadig at et hold som Man Utd burde have en af de bedste backs i verden til den plads, i stedet for at de hele tiden skubber en midterforsvar derud. Rafael har talentet, hvis man har titlro til ham som fremtiden højreback, så hav titlro til ham, lad ham spille selv efter han har begået fejl. Det vil han lære af, og gør ham stærkere. Jeg ved han har spillet meget i år, men jeg synes ikke Sir Alex viser at han har 100% tiltro til ham. Hvis man har sine tvivl omkring ham som fremtidens back, så burde man købe en ny back.

Jeg synes netop problemet først og fremmest er, at man lader sig "forblinde" eller snyde rettere sagt, af enkelte resultater. City kampen i FA Cup, var City bedre synes jeg, især med 10 mand. Den anden kamp var en træningskamp, hvor man skifter 5-6 eller 7 spillere ud. Den kamp kan man ikke rigtig konkludere noget udfra. AVBs Chelsea spillede lige op med Man Utd synes jeg, selvom man vandt og var mindst ligeså gode på S.B, måske bedre. Og Man Utd var nok heldige med nogle dommerkendelser, kan jeg huske.

Men igen, det er enkelte kampe. Som helhed har Man Utd en virkelig svag midtbanekæde, det vidner Scholes' comeback alt om. Skader eller ej, man burde kunne gøre det bedre. Og så er der venstrebacken og højrebacken som er et problem. Det er efter min mening manglen på kvalitet.

Man Utd ryger f.eks. ud af C.L, man snakker om arrogancen, men hvordan kan det være at en manager af Sir Alex' kaliber ikke er i stand til at rette op på det, når han fik ikke bare et eller to men hele 3 forsøg. Først smider man det hele mod Basel på hjemmebane, manglende respekt og arrogancen?. Ok det siger vi, så sker det mod Benfica, ok endnu engang er personlige fejl samt undervurdering af modstanderen med til, at man smider det hele på guldt. Alt imens en mand som Sir Alex kigger på, og ikke gør noget ved det. Så skal man ud og spille en absolut do or die kampen i Schweiz, og man formår ikke at kvalificere sig. Er det virkelig arrogancen?. Jeg mener det er manglende kvalitet. Det samme skete mod Athletic, igen snakkede Man Utd fans om negligering, men helt ærligt, jeg tror ikke man i Man Utd var glade for den måde man blev udspillet på. De blev jo kvalt med Athletics tempo, i begge kampe, og igen var midtbanen samt venstreback et stort problem.

Man skulle have været modig, måske. Men mon ikke folk havde råbt taktisk brøler (ikke dig men de fleste Man Utd fans), hvis Sir Alex Ferguson havde stillet med 4-4-2 eller en mere offensiv opstilling og det var gået galt. Så havde man netop snakket om, at var hovedløst og hvorfor man spillede så offensivt, når man godt kunne nøjes med et uafgjort resultat. De var forsigtige i starten, men jeg synes de prøvede at ændre kampen efter halvlegen, og lagde et godt tryk fra starten af anden halvleg, uden at blive alt for farlige. Sir Alex skiftede endda Welbeck ind, men det var bare tydeligt at især midtbanen var overmatchet og så havde deres backs godt styr på Man Utds kanter. Jeg var f.eks. helt overrasket over Clichy, han spillede jo som en ægte back og kunne faktisk finde ud af at forsvare. I går var midtbanen endnu engang svag og så havde Evra igen sine problemer. Når det sker, så kan man ikke forvente at man vinder kampe mod et hold af Citys kaliber, og det er ligegyldigt hvor meget mod man ellers har. Det er i hvert fald sådan jeg opfatter fodbold spillet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Det der er alt for langt til jeg gider at læse.

Umiddelbart kan jeg skimme mig frem til, at du mener, at United skal have en eller to nye midtbanespillere. Det er jo også, hvad jeg har skrevet. Og at du for øvrigt mener, at forsvaret er svagt. Hvilket også er sandt, som jeg skrev, men samtidig ganske forståeligt, når nu VDS, Brown og O'Shea forsvandt og blev erstattet med unge spillere som De Gea, Jones, Smalling og Da Silva-tvillingerne samtidig med Vidic (og en del andre) blev skadet.

At ovenstående er sandt betyder dog ikke, at United mangler en masse kvalitet. Ja, United mangler rutine, kontinuitet og koncentration i forsvaret og ikke mindst en bedre central midtbane. Men det første kommer nok af sig selv med tiden, mens det sidste forhåbentlig bliver løst på transfermarkedet til sommer - og så har United et talentfuldt hold, der mindst er på niveau med de andre i ligaen.

Disse mangler har dog alverdens at gøre med gårsdagens kamp. Manglerne kunne snarere ses i kampene mod Wigan og Everton, hvor United jo på egen hånd smed mesterskabet væk pga. svage midtbanepræstationer og urutinerede koncentrationsfejl i forsvaret. I går var det i stedet det taktiske oplæg, som fik United til at se så dårlige ud. United skulle ikke havde amputeret sig selv ved at smide Valencia og Welbeck på bænken for at få plads til kampens to dårligste spillere, Giggs og Park. United anno 2012 kan ikke spille som United anno 2009.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster