Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Han har da ikke undervurderet ligaen. Han sagde, at han vidste, at luftspillet var rigtig vigtigt i PL, men vidste ikke, at det var så vigtigt. Selv de bedste kan blive overrasket. Skal man ikke lige give ham noget tid? Desuden har han også sagt flere gange, at det ikke bliver ligesom Barca eller Bayern, og at han har brug for tid.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Jeg er dog enig med Xavi6smede. Det vi ser lige nu er ikke godt nok. Holdet er bedre end det pep får ud af det.
Er den nu også det? Peps filosofi og tilgang er jo ofte meget krævende, abstrakt og låst i rammer. Mange af Citys spillere er jo ikke de skarpeste kniv i skuffen. Det er kun Gundogan, Silva, de Bruyne, Sterling og Aguero, som passer Peps filosofi. Stones ville også, men han kan ikke forsvare. Resten af truppen er mere eller mindre spillere, som ikke forstår Pep, og det er det, der er problemet.

De har jo hverken balance på holdet. Yaya som 6'er sammen med Zabaleta er jo ikke spillere, der kan det, Pep gerne vil have sit hold til. Fernandinhos mange røde kort har kostet, og Gundogans fravær mærkes, foruden det faktum, at Stones er en skandale, og at Otamendi har været en katastrofe og er en ufattelig overvurderet forsvarsspiller.

Jeg har aldrig set et godt hold, hvor forsvaret er en katastrofe, og hvor målmanden aldrig har en redning. Det skaber uro i alle leder og kanter på holdet, og det er det, der ses nu hos City. De har jo i næsten alle deres kampe været gode mod de store hold, men deres forsvar har sejlet forfærdeligt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Rygter om, at Pep får 250 mio. euro at lege med til sommer for at forstærke holdet.

Man må håbe, at Pep får sat et ordentligt aftryk og først kigger defensivt. Det er så utroligt, hvor ringe Citys defensiv er.

Hvem tror I, at Pep vil have fokus på? Jeg synes faktisk hellere ikke, at hans track-record inden for køb er så god faktisk. Douglas Costa var et fantastisk køb for Bayern, og Thiago uden alle de 100 skader havde også været fantastisk, og David Villa i den første sæson i Barca. Det var ikke Pep, der købte Dani Alves, var det? Ved godt de kom til Barca i samme sæson, men var det ikke mere bestyrelsen, der havde købt ham end Pep selv??

Men ellers synes jeg virkelig, at Peps køb ikke har altid været godt.

Og noget helt andet, kvalitets forsvarsspillere? Hvem kan City og Pep hente?? Og målmænd, for BRavo tager ikke en skid.

Jeg læste her forleden, at der har været 22 skud inden for rammen mod City og Bravo, og 14 har disse er blevet til mål. Det er fandme skidt, hvis I spørger mig.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

De skal i hvert fald købe bedre end Stones og Bravo. Dem brugte de over en halv milliard på i sommers. Faktisk brugte de en halvanden milliard samlet set i sommers, selvom man måske ikke skulle tro det.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Peps køb tilbage i 2008-2009 var Pique, Alves, Keita, Caceres, Hleb, Henrique og Pinto. Nogle af dem var enormt succesfulde, andre var ikke.

I sæson 2009-2010: Zlatan, Maxwell, Keirrison og Chygrynskiy(Maxell var et godt køb, Zlatan scorede en del mål, men passede ikke ind, mens Chygrynskiy aldrig for alvor fik chancen og Keirrison havde måske potentiale, men fik det ikke indfriet).

Sæson 2010-2011: David Villa, Mascherano, Adriano og Affelay. Reelt set var det kun Affelay, der blev et flop.

Sæson 2011-2012: Cesc og Alexis.

Bayern:

Sæson 2013-2014: Thiago, da han ingen indflydelse havde på købene af Gotze og Kirchhoff(aftalerne var kommet på plads forinden).

Sæson 2014-2015: Benatia, Bernat, Xabi Alonso, P. Reina, Lewan og Sebastian Rode.

Sæson 2015-2016: Vidal, Costa, Kimmich, Coman, Tasci og Sven Ulreich.

Så må man selv bedømme. Disse handler er jo ikke alene foretaget af Pep, men i samråd med sportsdirektøren, både i Barca og i den grad i Bayern, hvor Sammer havde en del at sige ift. køb.
Senest rettet af Kubala ons jan 18, 2017 6:02 pm, rettet i alt 1 gang.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Adriano, Mascherano og Alexis var også gode køb. Keita var også, men jeg ved ikke, om Pep stod for den handel.
qepd

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Som jeg skrev, så er det jo ikke udelukkende træneren, der står for handlerne, men det sker i samråd. Han var træneren, da disse spillere blev købt.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Lige nu får Pep kritik for alt. Sådan er det, når tingene ikke går helt, som de skal. Da alt i starten sprudlede for City, så havde Pep foretaget alt rigtigt. Det vender hurtigt i fodbold.
Senest rettet af Kubala ons jan 18, 2017 6:13 pm, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Peps køb tilbage i 2008-2009 var Pique, Alves, Keita, Caceres, Hleb, Henrique og Pinto. Nogle af dem var enormt succesfulde, andre var ikke.

I sæson 2009-2010: Zlatan, Maxwell, Keirrison og Chygrynskiy(Maxell var et godt køb, Zlatan scorede en del mål, men passede ikke ind, mens Chygrynskiy aldrig for alvor fik chancen og Keirrison havde måske potentiale, men fik det ikke indfriet).

Sæson 2010-2011: David Villa, Mascherano, Adriano og Affelay. Reelt set var det kun Affelay, der blev et flop.

Sæson 2011-2012: Cesc og Alexis.

Bayern:

Sæson 2013-2014: Thiago, da han ingen indflydelse havde på købene af Gotze og Kirchhoff(aftalerne var kommet på plads forinden).

Sæson 2014-2015: Benatia, Bernat, Xabi Alonso, P. Reina, Lewan og Sebastian Rode.

Sæson 2015-2016: Vidal, Costa, Kimmich, Coman, Tasci og Sven Ulreich.

Så må man selv bedømme. Disse handler er jo ikke alene foretaget af Pep, men i samråd med sportsdirektøren, både i Barca og i den grad i Bayern, hvor Sammer havde en del at sige ift. køb.

Haha, holy shit. Jeg havde sgu da lige glemt Lewan (Var det et Pep-køb, eller var det Bayerns bestyrelse, der trumfede det køb igennem?), Mascherano, Adriano, Bernat osv.

My bad.

Pointen var, at jeg tror, at Pep får et svært arbejde til sommer. Det er begrænset, hvor mange dygtige forsvarsspillere, der er derude, som både har alderen og kvaliteten med sig. Godin er fantastisk, men slet ikke en Pep ville have, vil jeg tro. Boateng vil Bayern aldrig sælge, Alaba ej hellere, og af højre backs, er der vel kun pt. Passlack fra Dortmund, Cancelo fra Valencia og Nelson Semedo fra Benfica, som er spændende. Udvalget er småt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Lige nu får Pep kritik for alt. Sådan er det, når tingene ikke går helt, som de skal. Da tingene i starten sprudlede for City, så havde Pep foretaget alt rigtigt. Det vender hurtigt i fodbold.
Pep får kritik, fordi han har fjernet Englands nummer 1 keeper, og når det indtil videre har givet så meget bagslag, som det har, så falder det tilbage på Pep. Især fordi at Bravo hovedsageligt er købt for sit spil med fødderne. Rent målmandsteknisk er Hart jo en rigtig dygtig målmand, og har reddet Citys røv mange gange de senere år.

Plus hna lige har smasket 50 mio. pund afsted for Stones, som har været helt, helt væk, omend jeg har stor tro på, at Stones nok en dag skal blive god. Pique og Boateng var jo også to forsvarsspillere, der før i tiden lavede en god portion fejl, som Pep fik rettet op på. Spørgsmålet er bare langt mere rådigheden over kvalitetsforsvarsspillere eller talenter på markedet. Pep har på ingen måder råd til at fortsætte med nuværende udvalg i defensiven. De er horrible.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Så er det godt, at det ikke er fans, der skal ud og handle for klubberne. Hvem havde troet, at David Luiz skulle vise klasse forsvarsspil?

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Lige nu får Pep kritik for alt. Sådan er det, når tingene ikke går helt, som de skal. Da tingene i starten sprudlede for City, så havde Pep foretaget alt rigtigt. Det vender hurtigt i fodbold.
Pep får kritik, fordi han har fjernet Englands nummer 1 keeper, og når det indtil videre har givet så meget bagslag, som det har, så falder det tilbage på Pep. Især fordi at Bravo hovedsageligt er købt for sit spil med fødderne. Rent målmandsteknisk er Hart jo en rigtig dygtig målmand, og har reddet Citys røv mange gange de senere år.

Plus hna lige har smasket 50 mio. pund afsted for Stones, som har været helt, helt væk, omend jeg har stor tro på, at Stones nok en dag skal blive god. Pique og Boateng var jo også to forsvarsspillere, der før i tiden lavede en god portion fejl, som Pep fik rettet op på. Spørgsmålet er bare langt mere rådigheden over kvalitetsforsvarsspillere eller talenter på markedet. Pep har på ingen måder råd til at fortsætte med nuværende udvalg i defensiven. De er horrible.
Hart blev da kritiseret rimelig ofte, da han vogtede for City. Han lavede drops hver sæson. Ja, Bravo har været dårlig og Stones har heller ikke været god, men tingene kan vende i fodbold og gør de ikke det, så skiller man sig af med spillerne og må erkende, at man foretog forkerte valg. Folk går dog i selvsving nogle gange, ligesom eksperterne gik i selvsving med Zlatan; var han nu det rigtige valg, da målene ikke blev scoret.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Lige nu får Pep kritik for alt. Sådan er det, når tingene ikke går helt, som de skal. Da tingene i starten sprudlede for City, så havde Pep foretaget alt rigtigt. Det vender hurtigt i fodbold.
Pep får kritik, fordi han har fjernet Englands nummer 1 keeper, og når det indtil videre har givet så meget bagslag, som det har, så falder det tilbage på Pep. Især fordi at Bravo hovedsageligt er købt for sit spil med fødderne. Rent målmandsteknisk er Hart jo en rigtig dygtig målmand, og har reddet Citys røv mange gange de senere år.

Plus hna lige har smasket 50 mio. pund afsted for Stones, som har været helt, helt væk, omend jeg har stor tro på, at Stones nok en dag skal blive god. Pique og Boateng var jo også to forsvarsspillere, der før i tiden lavede en god portion fejl, som Pep fik rettet op på. Spørgsmålet er bare langt mere rådigheden over kvalitetsforsvarsspillere eller talenter på markedet. Pep har på ingen måder råd til at fortsætte med nuværende udvalg i defensiven. De er horrible.
Hart blev da kritiseret rimelig ofte, da han vogtede for City. Han lavede drops hver sæson. Ja, Bravo har været dårlig og Stones har heller ikke været god, men tingene kan vende i fodbold og gør de ikke det, så skiller man sig af med spillerne og må erkende, at man foretog forkerte valg. Folk går dog i selvsving nogle gange, ligesom eksperterne gik i selvsving med Zlatan; var han nu det rigtige valg, da målene ikke blev scoret.

Det var såmænd ikke et forsvar af Hart. Det var mere, at Pep har fået folk efter sig, fordi han har smidt Englands nummer 1 væk, og sådan noget går jo ikke uden om den engelske presse og den almene (uvidende) engelske fan. Hvis man følger lidt med, så mener størstedelen af engelske fans, at Guardiola er en svindler, der bare har været heldig med at vinde med Barca og Bayern pga. talentet i holdene, men de glemmer i samme ombæring, at alene at have de bedste spillere også kræver en gemen leder og fantastisk management, ellers skulle Real Madrid da siden 2009 have vundet rub og stub, og Tata Martino have vundet Tre Treble i 2013-2014, men sådan gik det jo ikke.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Ja, fans vil altid male fanden på væggen. Dem der sagde, at han er overvurderet osv., sidder nu og glider sig i hænderne, men med dem burde man være lidt ligeglade med, for selv hvis Pep gjorde det godt, ville de finde fejl.


Hart var jo blevet kritiseret en del, og jeg mener, at han hørte blandt de svage målmænd i PL, især blandt storklubbernes målmænd, sammen med Mignolet, så uanset hvad, skulle City efter min mening investere i en ny målmand.

Hvad Pep gjorde med Barca og hans ideer(spillestilen), har revolutioneret fodbold, hvilket burde være nok til, at folk anerkender ham som en virkelig dygtig træner, en af de bedste. Dem der ikke gør, kan man som sagt alligevel ikke overbevise.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Ja, fans vil altid male fanden på væggen. Dem der sagde, at han er overvurderet osv., sidder nu og glider sig i hænderne, men med dem burde man være lidt ligeglade med, for selv hvis Pep gjorde det godt, ville de finde fejl.


Hart var jo blevet kritiseret en del, og jeg mener, at han hørte blandt de svage målmænd i PL, især blandt storklubbernes målmænd, sammen med Mignolet, så uanset hvad, skulle City efter min mening investere i en ny målmand.

Hvad Pep gjorde med Barca og hans ideer(spillestilen), har revolutioneret fodbold, hvilket burde være nok til, at folk anerkender ham som en virkelig dygtig træner, en af de bedste. Dem der ikke gør, kan man som sagt alligevel ikke overbevise.
Jeg tror dog stadigvæk, at Premier League er den største udfordring for Pep. Måske ikke rent emotionelt, da Barca er hans hjemmeby og hjerteklub, men i forhold til konkurrencen. Selvom La Liga er den bedste liga, så synes jeg ikke, at man ser så mange hold give op på forhånd, som man ser i La Liga. Der er lidt mindre respekt for de største klubber i Premier League sammenlignet med La Liga, hvor mange af Barcas og Reals hjemmebane kampe kommer holdene nærmest med det hvide flag oprejst.

Men jeg er dog stadigvæk sikker på, at Pep nok skal blive dominerende i England. Mod Chelsea og senest Leicester var de det bedre hold, men de blev bare slagtet på omstillinger og håbløse fejl. Everton havde fem skud på mål, 4 af dem gik ind (Skandaløst af Bravo). Mod Chelsea havde de smadret dem, hvis de Bruyne ikke havde ramt stolpen, men i stedet scoret ved 1-0-føringen til City, inden Chelsea vandt 3-1.

Men jeg tror dog stadigvæk lidt, at Pep måske lige har undervurderet Premier League en lille smule. Måske ikke på decideret kvalitet, men det fysiske aspekt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster