Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Lad os lige bytte Casillas ud med Puyol og Ronaldo ud med Messi. Puyol har spillet en kamp af lort og reelt kostet to mål. Messi har omvendt scoret to ekstremt vigtige mål. Jeg ville til enhver tid støtte Puyol - fuldkommen ubetinget i øvrigt - i en sådan situation. Der er tale om en anfører og et klubkoryfæ uden lige, der har givet så meget til klubben, at en dårlig præstation på dagen, ikke giver holdets absolut største stjerne nogen som helst ret til at udfordre anførerens autoritet som lederskikkelse blandt spillerne. Især ikke når det omhandler noget så banalt som at sætte pris på de fremmødte tilskuere.

At det så er ganske utænkeligt at Messi skulle udfordre Puyol og dennes autoritet er en helt anden sag. Pointen er bare at anføreren er holdets lederskikkelse og man er nødt til at respektere og acceptere hans autoritet - ellers fremstår man som en splittet flok, et svagt hold uden nogen rigtig leder og med interne problemer. Præcis som Real Madrid fremstår lige nu.
Spot on.

Det er fuldstændig tosset, at anvende argumentet om hvem der spillede bedst i kampen. Det er jo fuldstændig irrelevant i forhold til at vise sin respekt efter kampen? Casillas har da selvfølgelig kæmpet hvad han kan på banen. At Ronaldo header to bolde i kassen giver ham da ikke ret til at pisse på sin anførers anvisninger! Især ikke når Casillas vil vise tilhængerne respekt. Det er videre komisk, at man kan blive kaldt biased og skudt i skoene at har et blindt had til Ronaldo i denne sag. Især når referencerammen så sættes til hvad Reals tilhængere nogen steder på nettet mener .. Jøsses.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Der var ingen som "pissede" på Casillas anvisninger. Ronaldo, Isco og co. gik tilbage på banen, selvom de forståeligt nok var i et dårligt humør. Min pointe er, at Casillas bare skulle have droppet showet. Jeg havde ikke opført mig sådan (som jeg skrev oprindeligt). Der er nemlig forskel på at lege politibetjent og hundse folk rundt i en tom gestus, der ikke engang overbeviser Reals fans, og så rent faktisk være en leder, der inspirerer og driver holdet frem, når der er behov for det. Sidstnævnte formåede Casillas slet ikke. Dét havde været at vise respekt for fansene.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:Der var ingen som "pissede" på Casillas anvisninger. Ronaldo, Isco og co. gik tilbage på banen, selvom de forståeligt nok var i et dårligt humør. Min pointe er, at Casillas bare skulle have droppet showet. Jeg havde ikke opført mig sådan (som jeg skrev oprindeligt). Der er nemlig forskel på at lege politibetjent og hundse folk rundt i en tom gestus, der ikke engang overbeviser Reals fans, og så rent faktisk være en leder, der inspirerer og driver holdet frem, når der er behov for det. Sidstnævnte formåede Casillas slet ikke. Dét havde været at vise respekt for fansene.
Reals fans gennemgår det ene pinlige nederlag og pointtab efter det andet. Selvfølgelig stiller de sig ikke tilfredse med klapsalver fra spillerne - men det ændrer ikke på, at i det er i sportens ånd at gøre det, og her træder Casillas i karakter og sætter sine spillere på plads, som en sand leder skal gøre.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Der er vi så bare uenige. I min bog er en sand leder ikke en emsig boss, der kæmper ligegyldige kampe, men derimod en person, der forener, inspirerer og præsterer, når det for alvor gælder. Men som sagt: nok om det.

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

I de fleste lande, så kommer fansene for at støtte holdet. I Spanien spiller holdene for fansene, og det er en meget markant kultur især i Barca og Real Madrid. Vi så også Puyol hive fat i Thiago og Alves, da deres målfejring ikke var respektfuld overfor modstanderens fans for et par år siden.

Real har for tredie kamp i streg skuffet deres fans mht resultaterne. Spillemæssigt står det endnu værre til. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, og derfor skal spillerne udvise ydmyghed.
Kan ikke forestille mig, at Casillas prøver at score billige point. Han følger blot sædvane og lever op til standarden for en anfører.
At han i den pågældende kamp har en off-Day er vel knap så relevant. Det handler jo lige så meget om de foregående kampe. Derudover, så handler det jo også om ikke, at have hele sit hjemmepublikum imod sig i weekendens kamp mod Levante. Det er en forudseende og rutineret anfører imo.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Jeg kan huske at jeg var rigtig skuffet over, at Barcelona spillerne ikke kom ud "til os på tribunen" efter FCK-FCB champions league kampen. Der stod en tribune fyldt med Barcelona fans, mange som kom lang vejs fra, og jeg forventede da også at de ville komme ud og takke os for vores opbakning, især efter sådan en skuffende indsats. Jeg føler at det er "en del af jobbet" at takke sine fans, som man ikke ville have et fodboldjob uden, både når det går godt og skidt - så kan man surmule nede i omklædningsrummet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:Jeg føler at det er "en del af jobbet" at takke sine fans, som man ikke ville have et fodboldjob uden.
Det er jeg ikke uenig i. Men hvis tilskuerne buher holdet af banen og råber "fuera fuera," så synes jeg, at det er fjollet at tonse rundt og hive spillerne ind igen. Det er ligegyldig spil for galleriet.
Senest rettet af Flax_Generous ons mar 11, 2015 4:32 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:Jeg kan huske at jeg var rigtig skuffet over, at Barcelona spillerne ikke kom ud "til os på tribunen" efter FCK-FCB champions league kampen. Der stod en tribune fyldt med Barcelona fans, mange som kom lang vejs fra, og jeg forventede da også at de ville komme ud og takke os for vores opbakning, især efter sådan en skuffende indsats. Jeg føler at det er "en del af jobbet" at takke sine fans, som man ikke ville have et fodboldjob uden, både når det går godt og skidt - så kan man surmule nede i omklædningsrummet.
Jeg tænkte præcis det samme! Kan nemlig også huske hvor skuffet jeg var, da de bare vadede ind i omklædningen. Her stod man og så sit hold spille Champions league med så skuffende en indsats, og så gad de ikke engang sende en hilsen ud til os... Der var enkelte spillere som gjorde det, men ikke mange. Det er vel et godt eksempel på at dette ikke handler om tilhørsforhold, men at det er en respektfuld ting at gøre - især når man har tabt på hjemmebane!
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:Jeg føler at det er "en del af jobbet" at takke sine fans, som man ikke ville have et fodboldjob uden.
Det er jeg ikke uenig i. Men hvis tilskuerne buher én af banen og råber "fuera fuera," så synes jeg, at det er fjollet at tonse rundt og hive spillerne ind igen. Det er ligegyldig spil for galleriet.

"Det ligegyldige spil for galleriet" er en del af jobbet, uagtet om det er gået godt eller skidt. Der vil stadig sidde mange tilskuere derude som vil sætte pris på den 'respekt' fra Real spillerne - en form for klasse. Her kunne de eksempelvis tage ved lære fra Dortmund spillerne, hvor nogle af dem, efter en lang række nederlag, gik ud og snakkede med de forreste fans. Noget vi alle herinde faktisk hyldede.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:Jeg føler at det er "en del af jobbet" at takke sine fans, som man ikke ville have et fodboldjob uden.
Det er jeg ikke uenig i. Men hvis tilskuerne buher én af banen og råber "fuera fuera," så synes jeg, at det er fjollet at tonse rundt og hive spillerne ind igen. Det er ligegyldig spil for galleriet.

"Det ligegyldige spil for galleriet" er en del af jobbet, uagtet om det er gået godt eller skidt. Der vil stadig sidde mange tilskuere derude som vil sætte pris på den 'respekt' fra Real spillerne - en form for klasse. Her kunne de eksempelvis tage ved lære fra Dortmund spillerne, hvor nogle af dem, efter en lang række nederlag, gik ud og snakkede med de forreste fans. Noget vi alle herinde faktisk hyldede.
Præcis.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Ikke bare Dortmund, men Bundesligaen i det hele taget, er fantastisk gode til at involvere tilskuerne og få dem til at føle sig værdsat. Bundesligaen er på rigtig mange punkter en forbilledlig godt drevet liga. De har i det store hele styr på lortet dernede.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:"Det ligegyldige spil for galleriet" er en del af jobbet, uagtet om det er gået godt eller skidt. Der vil stadig sidde mange tilskuere derude som vil sætte pris på den 'respekt' fra Real spillerne - en form for klasse. Her kunne de eksempelvis tage ved lære fra Dortmund spillerne, hvor nogle af dem, efter en lang række nederlag, gik ud og snakkede med de forreste fans. Noget vi alle herinde faktisk hyldede.
Interessant diskussion. Jeg mener ikke, at spillerne altid er forpligtet til at stille sig i midtercirklen og modtage alverdens buh- og "fuera"-tilråb. Måske hvis det er kulminationen på en lang nedtur, hvor fansene har støttet spillerne (ligesom Dortmunds fans gjorde med det her banner fra da Dortmund lå sidst, hvor der står "Og når du falder, så er jeg med dig"), men det er jo ikke sådan virkeligheden ser ud i Real Madrid. De er jo bare forkælede.

Den afgørende respekt overfor fansene - den som ikke bare er en gestus - skal i øvrigt vises som fight på banen.
Senest rettet af Flax_Generous ons mar 11, 2015 5:07 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:"Det ligegyldige spil for galleriet" er en del af jobbet, uagtet om det er gået godt eller skidt. Der vil stadig sidde mange tilskuere derude som vil sætte pris på den 'respekt' fra Real spillerne - en form for klasse. Her kunne de eksempelvis tage ved lære fra Dortmund spillerne, hvor nogle af dem, efter en lang række nederlag, gik ud og snakkede med de forreste fans. Noget vi alle herinde faktisk hyldede.
Interessant diskussion. Jeg mener ikke, at spillerne altid er forpligtet til at stille sig i midtercirklen og modtage alverdens buh- og "fuera"-tilråb. Måske hvis det er kulminationen på en lang nedtur, hvor fansene har støttet spillerne (ligesom Dortmunds fans gjorde med det her banner fra da Dortmund lå sidst, hvor der står "Og når du falder, så er jeg med dig"), men det er jo ikke sådan virkeligheden ser ud i Real Madrid.

Den afgørende respekt overfor fansene - den som ikke bare er en gestus - skal i øvrigt vises som fight på banen.
Hvad skal Casillas gøre for at fighte mere på banen? Kaste sig efter en bold han ved går ind uanset hvad? Jeg forstår ikke, at man kan have som argument at fight på banen er den mest afgørende måde at vise respekt på. Publikum føler sig værdsat når spillerne viser at de hører og ser dem. Derfor er en gestus i midtercirklen en meget respektfuld ting, og Casillas gik forrest i netop dette.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Champions league

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:
Brombi skrev:"Det ligegyldige spil for galleriet" er en del af jobbet, uagtet om det er gået godt eller skidt. Der vil stadig sidde mange tilskuere derude som vil sætte pris på den 'respekt' fra Real spillerne - en form for klasse. Her kunne de eksempelvis tage ved lære fra Dortmund spillerne, hvor nogle af dem, efter en lang række nederlag, gik ud og snakkede med de forreste fans. Noget vi alle herinde faktisk hyldede.
Interessant diskussion. Jeg mener ikke, at spillerne altid er forpligtet til at stille sig i midtercirklen og modtage alverdens buh- og "fuera"-tilråb. Måske hvis det er kulminationen på en lang nedtur, hvor fansene har støttet spillerne (ligesom Dortmunds fans gjorde med det her banner fra da Dortmund lå sidst, hvor der står "Og når du falder, så er jeg med dig"), men det er jo ikke sådan virkeligheden ser ud i Real Madrid.

Den afgørende respekt overfor fansene - den som ikke bare er en gestus - skal i øvrigt vises som fight på banen.

Så er det nok dér vi er uenige, selvom jeg heller ikke mener at de ALTID skal gøre det. Jeg mener dog, at de efter en række dårlige præstationer, skal gøre det og især når de taber hjemme mod et 'lidt-over-middel'-hold fra Tyskland.

Jeg mindes et citat, som jeg mener omhandlede Michael Jordan og hvordan han kunne motivere sig selv i så mange år, selv efter at fået ring nummer 5. Han sagde at der ude blandt publikum altid vil være en knægt som aldrig har set ham live - som ikke havde set hvad kan kunne gøre på en basketballbane i levende live.. Jeg mener ikke at Real eller Barca spillerne nødvendigvis skal have samme motivation som Jordan, men jeg mener at de bør have det samme i tankerne; der sidder altid nogle derude, som er inde og se dem spille for første gang, og de skal takkes. DE er grunden til at spillerne har et job. Uden fans/tilskuere eksisterer arbejdspladsen ikke, så simpelt er det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Daluigi skrev:Hvad skal Casillas gøre for at fighte mere på banen? Kaste sig efter en bold han ved går ind uanset hvad? Jeg forstår ikke, at man kan have som argument at fight på banen er den eneste måde at vise respekt på. Publikum føler sig værdsat når spillerne viser at de hører og ser dem. Derfor er en gestus i midtercirklen en meget respektfuld ting, og Casillas gik forrest i netop dette.
Først og fremmest kunne han anstrenge sig lidt mere for at undgå målmandsdrop. De kommer jo højre og venstre for tiden. Den slags er nok vigtigere for fansene end om de får mulighed for at buhe lidt ekstra efter kampen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster