Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jamial »

ladislau skrev:Oh så sandt. I det mindste slap man for lidt af de tarveligste udbrud fra ulidelige Werge, når Michael Laudrup er med.
Hvorfor har alle folk så stort et problem med Carsten Werge? Ignorer da hans udbrud og lyt til hvad han siger. Han er ikke uduelig. Han er oceaner bedre end Morten Bruun fra C5/9, så hvis I vil brokke jer over nogen, så brok jer over ham. Werge er i det mindst sjov engang imellem :p

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor folk har noget imod Morten Bruun. Jeg syntes da han forholder sig forholdsvis objektiv til tingene, og har ofte nogle velbegrundede argumenter for det hans siger.

Toure

Re: Champions league

Indlæg af Toure »

Jbninc skrev:Jeg forstår ikke rigtig hvorfor folk har noget imod Morten Bruun. Jeg syntes da han forholder sig forholdsvis objektiv til tingene, og har ofte nogle velbegrundede argumenter for det hans siger.
Jeps. Der var en gang at jeg synes at Morten Bruun var den mest irriterende mand på jorden, men jeg synes faktisk at han bliver mere og mere objektiv. Også selvom ham og Peter stadig holder med de hold som Barca spiller imod...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Jeg synes altid, at Bruun virker bitter. Om det er fordi, at han aldrig opnåede noget inden for fodbold ved jeg ikke, men han virker i hvert fald irriteret på hele vores hold - men nogle gange er han da okay, og han er i hvert fald altid bedre end Per Frimann.

Jeg tror endnu ikke, at jeg har hørt Werge sige noget sjovt. Han er endnu et tågehorn i en lang række af irriterende kommentatorer. Desværre vil jeg gerne have lyden fra stadion osv. med, så mute er ikke nogen specielt god løsning. Hvis bare de kunne holde sig til at fortælle, hvem der har bolden, hvem der er skadet, diverse andre facts, og den slags, så ville jeg være glad. Det meste af tiden sidder jeg alligevel og bliver irriteret over, at de aldrig lægger mærke til noget som heslt, eller fuldstændigt misforstår situationer. Der var Laudrup i det mindste dejlig i f.eks. Shakhtar-kampen, da han nævnte, at dommerne har en tendens til at give gult kort for film, hvis man falder i feltet, også selvom spilleren ikke faldt med vilje.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Champions league

Indlæg af ladislau »

Sjovt? Han har aldrig været noget der ligner spas. At ham og Frimann sidder og klovner, kunne være sjovt, hvis de kunne magte deres primære job. Det de mener er er sjovt, skal man nu være noget stivf or at trække på smilebåndet af. Det har jeg dem nu også nogen gange mistænkt for at være.

Jeg er nu meget begejstret for Piil og Brun. De er godt forbedte med flere gode betragtninger synes jeg. Synes ikke bruun er bitter eller anti barca. Tror bare hans monotone stemme arbejder imod ham, og han stille rnaturligvis høje krav til underholdningen som barca jo i sagens natur ikke kan leve op til ihver eneste kamp. Desuden har Piil jo, som journalist, altid senstationen for øje, det tror jeg ikke der er noget i. Det gør han også i Real kampene.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Toure skrev:Der var en gang at jeg synes at Morten Bruun var den mest irriterende mand på jorden, men jeg synes faktisk at han bliver mere og mere objektiv. Også selvom ham og Peter stadig holder med de hold som Barca spiller imod...
Har det på præcis samme måde. Jeg har fået meget mere respekt for ham med tiden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Ligesom Toure og JonasV må jeg altså også indrømme at jeg slet ikk er så irriteret over Morten Bruun længere - tværtimod. Jeg synes han er virkelig dygtig til sit arbejde. Han har en fremragende taktisk indsigt - han er måske det skarpeste hovede rent taktisk i Danmark sammen med Troels Bech (at Bruun så ikke har kunnet udnytte det i praksis, fortæller nok lidt om hans lederegenskaber). Da han så har denne taktiske viden synes jeg også som regel at hans analyser bliver rigtig spændende og for det meste også fornuftige. Peter Piil er bare endnu en kommentator. Ham er jeg hverken for eller imod. Der er efterhånden kun én ting der irriterer mig ved Morten Bruun: Hans stemme! :P

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Jeg må ærligt indrømme, at jeg har svært ved at se det helt fantastiske i taktiske analyser. Det er fodbold, ikke atomfysik; så meget er der heller ikke at analysere på. Enten er du bedre/mere effektiv [på dagen] end din modstander, eller også er du ikke. De eneste, der rent faktisk kan have et behov for at analysere, er trænerne, og de hører næppe efter hverken Bruun eller Troels Bech (selvom Troels Bech nok gerne vil tro, at de gør). Ergo, analyserne hjælper ingen med noget som helst, da vi alligevel ikke kan ændre på noget eller handle ud fra det (det er jo ikke ligesom aktiemarkedet, hvor man baserer sine investeringer på analyser; med mindre man da spiller penge på kampene, så er det vel godtaget).

Nej, så hellere trivia, og info om skader/rekorder/hvem der har bolden.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Jeg må ærligt indrømme, at jeg har svært ved at se det helt fantastiske i taktiske analyser. Det er fodbold, ikke atomfysik; så meget er der heller ikke at analysere på. Enten er du bedre/mere effektiv [på dagen] end din modstander, eller også er du ikke. De eneste, der rent faktisk kan have et behov for at analysere, er trænerne, og de hører næppe efter hverken Bruun eller Troels Bech (selvom Troels Bech nok gerne vil tro, at de gør). Ergo, analyserne hjælper ingen med noget som helst, da vi alligevel ikke kan ændre på noget eller handle ud fra det (det er jo ikke ligesom aktiemarkedet, hvor man baserer sine investeringer på analyser; med mindre man da spiller penge på kampene, så er det vel godtaget).

Nej, så hellere trivia, og info om skader/rekorder/hvem der har bolden.
Ikke desto mindre er taktik nu engang en relativt vigtig del af fodbold. Jeg vil meget gerne kunne forstå fodbold helt ind til benet, så at kunne være med på det taktiske plan er noget jeg bestræber mig på. Troels Bech kan med garanti også skrive under på at det er en yderst god idé at have bare en smule taktisk snilde - det er i hvert fald via god taktik at Silkeborg henter størstedelen af deres point (no offense, SIF!). Hvorvidt du kan bruge det til noget eller ej, skal jeg jo så ikke kunne sige - dermed ikke sagt at jeg kan bruge det til andet end at kunne forstå og analysere en fodboldkamp til mindste detalje. Hver sin smag. Jeg kan i hvert fald godt lide det.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Ja, taktik er en vigtig del af fodbold. Men jeg kan ikke huske én eneste gang, hvor jeg har tænkt: "Wow, det var sgu godt set af kommentatoren." Tværtimod, så synes jeg altid, at "analyse" betyder, at der sidder nogle gutter i et studie og kommer med en sludder for en sladder, mens de bruger replays (gerne med gule tusch-markeringer) til at vise, hvor gode de forskellige spillere er til at placere sig (à la CL-studiet på 3+) - intet spændende i det, eftersom man skulle være blind som en muldvarp, for ikke at lægge mærke til, f.eks., at Barca roterer oppe foran, og søger hullerne. Den slags.

Så er der kommentatorerne under kampene, hvor jeg synes, at analysen begrænser sig til, at man snakker om, hvordan ditten eller datten venstreback har været dårlig/god til at håndtere Messi. Måske jeg bare ikke har lagt mærke til det, men jeg kan slet ikke nikke genkendende til det billede af at blive bedre til at forstå fodbold qua kommentatorer og værter. Det skulle højst være en eller anden obskur regel, de kan forklare, eller noget historisk vigtigt, som de kan fortælle om.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Ja, taktik er en vigtig del af fodbold. Men jeg kan ikke huske én eneste gang, hvor jeg har tænkt: "Wow, det var sgu godt set af kommentatoren." Tværtimod, så synes jeg altid, at "analyse" betyder, at der sidder nogle gutter i et studie og kommer med en sludder for en sladder, mens de bruger replays (gerne med gule tusch-markeringer) til at vise, hvor gode de forskellige spillere er til at placere sig (à la CL-studiet på 3+) - intet spændende i det, eftersom man skulle være blind som en muldvarp, for ikke at lægge mærke til, f.eks., at Barca roterer oppe foran, og søger hullerne. Den slags.

Så er der kommentatorerne under kampene, hvor jeg synes, at analysen begrænser sig til, at man snakker om, hvordan ditten eller datten venstreback har været dårlig/god til at håndtere Messi. Måske jeg bare ikke har lagt mærke til det, men jeg kan slet ikke nikke genkendende til det billede af at blive bedre til at forstå fodbold qua kommentatorer og værter. Det skulle højst være en eller anden obskur regel, de kan forklare, eller noget historisk vigtigt, som de kan fortælle om.
Meget muligt, men jeg synes nu stadig det er spændende. Nok off-topic!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Ligesom Toure og JonasV må jeg altså også indrømme at jeg slet ikk er så irriteret over Morten Bruun længere - tværtimod. Jeg synes han er virkelig dygtig til sit arbejde. Han har en fremragende taktisk indsigt - han er måske det skarpeste hovede rent taktisk i Danmark sammen med Troels Bech (at Bruun så ikke har kunnet udnytte det i praksis, fortæller nok lidt om hans lederegenskaber). Da han så har denne taktiske viden synes jeg også som regel at hans analyser bliver rigtig spændende og for det meste også fornuftige. Peter Piil er bare endnu en kommentator. Ham er jeg hverken for eller imod. Der er efterhånden kun én ting der irriterer mig ved Morten Bruun: Hans stemme! :P

Hehe, det er sjovt. Jeg har det på samme måde mht. Piil og Bruun.

Bruun og Piil synes jeg er ikke irriterende længere når de kommenterer Barca. Det er fedt at Bruun f.eks. har fået enormt respekt for Barca (det manglede bare), ja næsten mere end hans ynglinge fra ManU. Piil kan stadig godt være meget hurtig på aftrækkeren hvad angår kritik men han gør det imod alle hold, og så har han altid lidt gossip i ærmet og en masse roser til Barca :)

3+ dækning af Barca er jeg ikke glad for. Jo, Luna og nu M.Laudrup er fede men det er irriterende at Schmeicel og co gang på gang skal kimse af Luna da hun jo alligevel er Barca og LaLiga fan i deres øjne. M.Laurdrup er for 'diplomatisk'.

CHL dækningen er ellers ALT for anglofil, og pisser mig af da det kun er Arsenal som er underholdende at se ude i Europa mens de andre engelske hold er for defensive lige så snart de møder kompetent modstand. Nu da Elkjær også er hoppet på UK vognen pga Seria As midlertidige forfald så kan det ikke blive meget værre.

8)

P.s.
Sorry, hvis mine pointer er sagt før, har ikke læst hele beskedkæden igennem.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Nu hvor 3+ har valgt at sende to forfærdelige kampe i næste uge (Liverpool og Real Madrid), så kan jeg informere om, at følgende kampe vises på TV2 Sport:

Tirsdag:
kl. 18.25 - 20.30 Rubin Kazan - Inter
Kl. 20.30 - 23.15 Dynamo Kiev - Barcelona

Begge kampe direkte da russiske kampe spilles tidligere end resten af CL-kampene.

Onsdag:
Kl. 20.15 - 23.15 Manchester Utd. - Wolfsburg
Kl. 23.15 - 01.00 Bayern München - Juventus (forskudt)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Champions league

Indlæg af Jbninc »

Hvorfor er det forfærdeligt?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Champions league

Indlæg af Mander »

Fordi begge kampe er forfærdelige. Liverpool har så mange fanboys i Danmark, at det er til at brække sig over (de kan kendes på deres messen af "You'll Never Walk Alone" - en sang fra en musical, ikke engang en sang om deres klub - og "Gerrard", deres elskede kaptajn, der smider sig i feltet, og bagefter brokker sig over spanierne), og Real Madrid - ja, de er Real. Har ikke brug for at se Cronaldo score et par frisparksmål pga. målmandsfejl, og høre kommentatorerne hive ham op på en piedestal.

Nu er det jo heller ikke fordi, alternativerne er dårlige. Barca om tirsdagen, og Utd - Wolfsburg onsdag burde vel også kunne stille sulten efter fodbold. Jeg klager heller ikke over, at det er TV2 Sport, der får kampene, for som sagt betyder det, at vi slipper for Schmeichel og Elkjær (og Werge).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster