Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Nielsen
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 12:13 am
Geografisk sted: København
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Champions league

Indlæg af Nielsen »

Xavi6Smede skrev:
Storken skrev:Ronaldo scorer 3 mål på 4 skud, hvor afbrænderen var et langskud. Det er selvfølgelig kynisk, men det er et eller andet sted mere imponerende, når han kommer til 10 chancer og kun scorer 2 mål. Han har nemlig en forrygende evne til at komme frem til chancer.

Ronaldo var dominerende i dag, men det var hovedsageligt på måltavlen. Jeg har set bedre kampe fra ham, selvom det altid er flot med et hattrick.
Dybt uenig. Når han har 10 afslutninger, så er 9 af dem ligegyldige langskud, hvor han ødelægger deres opspil. I dag var han for en gangs skyld med til at spille chancerne større.
Enig med det sidste. Men det skal jo ikke begynde at hedde sig at han kan andet end at afslutte ;)
Flere husmandsfinter !

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Xavi6Smede skrev:
Storken skrev:Ronaldo scorer 3 mål på 4 skud, hvor afbrænderen var et langskud. Det er selvfølgelig kynisk, men det er et eller andet sted mere imponerende, når han kommer til 10 chancer og kun scorer 2 mål. Han har nemlig en forrygende evne til at komme frem til chancer.

Ronaldo var dominerende i dag, men det var hovedsageligt på måltavlen. Jeg har set bedre kampe fra ham, selvom det altid er flot med et hattrick.
Dybt uenig. Når han har 10 afslutninger, så er 9 af dem ligegyldige langskud, hvor han ødelægger deres opspil. I dag var han for en gangs skyld med til at spille chancerne større.
Ronaldo tager væsentligt færre langskud i denne sæson i forhold til tidligere. Det er cirka hvert tredje skud, der er uden for feltet, hvor han tidligere har været på 50%.

Ronaldo har kampe, hvor han har 2 expected goals på 10 skud. Der er ikke mange spillere, der har den samme evne til at komme til chancer. Det er simpelthen dybt imponerende, at han kan snitte de her 6 skud per kamp.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Vi må håbe at juve kan stoppe Real... Jeg har min tvivl men Real må bare ikke vinde cl 3 gange på 4 år. Det har de slet ikke været gode nok til.

Og så er jeg ligeglad med BdO og Ronaldo. Den spiller der vinder mest/cl af Ronaldo og messi vinder BdO. Sådan er det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBSOCI »

No hala Madrid, sino Visca él Barca.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Jeg kan huske en kamp mod Malaga for et par år tilbage, hvor Ronaldo har 14 afslutninger og 11 af dem er inde fra feltet. Han scorer utroligt nok ikke på nogle af afslutningerne, selvom der var flere store chancer i blandt.

Ronaldo fik kritik efterfølgende, men det er stadig en af de mest dominerende præstationer, jeg har set fra en angriber. Det var grotesk, at han kunne komme frem til så mange chancer i en enkelt kamp.

Det er hans placeringsevne, der gør ham til en fantastisk fodboldspiller; ikke hans afslutninger.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15143
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Pussy må ikke score flere mål så Messi bliver topscorer. Men helt ærligt hvordan er det overhoved muligt for ham at score 3 mål mod Atletico :?:
Det er også helt utroligt at han bliver ved med at forfølge Messi hver eneste år.
Så mange tap-ins, penaldos, offside mål, skuespil osv osv... og folk sammenligner ham med Messi som også bliver sparket og slået utallige gange i hver eneste kamp men rejser sig og kæmper videre.
Jeg brækker mig hvis cristina vinder BDO igen. Det vil være kæmpe chok
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor så meget fokus på BdO? Det er da meget mere irriterende at vores rival har succes end at en spiller kan vinde en individuel pris?

Real må simpelthen ikke vinde cl i år. Jeg gider det ikke. 3 gange på 4 år ville være så latterligt i forhold til det niveau de har vist.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Hvornår slutter denne lorte sæson her?

Real står til at blive den første klub til at genvinde Champions League. Jeg kan allerede ikke engang overskue tankens om at høre deres lorte fans.

Derudover skal jeg nu høre, at Ronaldo er verdnes bedste igen. Han er en fantastisk målmaskine - det er der ingen som helst tvivl om. Hans placeringsevne og forudseenhed, hvad det angår, er fuldkommen umenneskelig, men hans overall game? Helt væk. Men der er stadigvæk så langt til det bidrag Messi yder kamp efter kamp.

PS. Hvis man ikke vidste bedre, så skulle man tro, at Preben Elkjærs far spillede for Real Madrid. Hold kæft, hvor var han dog glad og smilende i CL-studiet efter kampen. I modsætning til, hvor rasende han var efter vores sejr over PSG. Lorte "ekspert".

Denne sæson må bare meget gerne forsvinde langt ud af min bevidsthed. Det er lort på lort på lort. Lucho giver mig AIDS, Real Madrids uendelige heldighedstogt med offsidemål (Ronaldos første mål skulle aldrig have fundet sted pga., han er i offside i situationen før målet), og så deres 130 indlæg pr. kamp, der resulterer i mål samt Lucho igen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

De massive investeringer Real foretog sig gennem årene, er begyndt at bære frugt. Tre CL på 4 år kan blive en realitet og så også ligaen, som det ser ud nu.

Jeg sidder med en følelse af, at Barca har gang i fuldkommen forkerte køb, ligesom dengang med spillere som Rochemback etc. Det er bare kvantitet, men ikke kvalitet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Jeg kan godt sidde med en fornemmelse af, at vi i øjeblikket finder nyindkøb ved at kaste med dartpile efter en liste med spillere. Det virker i hvert fald fuldstændig tilfældigt, når vi smider €20-40 mio efter nye spillere.

Man tænker, at en virksomhed som Mærsk laver en analyse på hundrede sider, når de investerer for flere hundrede millioner kroner. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse de analyser, der ligger til grund for vores indkøb de senere år. Jeg nægter at tro på, at der har været skrevet fem sider om mange af spillerne.

Real Madrids scouting virker derimod langt mere omhyggelig, hvis man ser bort fra de lejlighedsvise Galacticos indkøb fra Florentino Perez (Bale, James osv). Det samme kan siges om Bayern, der må være den gyldne standard, når det kommer til rettidig omhu på transfermarkedet. Det giver mening, når de køber en spiller.
Senest rettet af Storken ons maj 03, 2017 2:19 am, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Hvornår slutter denne lorte sæson her?

Real står til at blive den første klub til at genvinde Champions League.

Jeg kan allerede ikke engang overskue tankens om at høre deres lorte fans.

Derudover skal jeg nu høre, at Ronaldo er verdnes bedste igen. Han er en fantastisk målmaskine - det er der ingen som helst tvivl om. Hans placeringsevne og forudseenhed, hvad det angår, er fuldkommen umenneskelig, men hans overall game? Helt væk. Men der er stadigvæk så langt til det bidrag Messi yder kamp efter kamp.

PS. Hvis man ikke vidste bedre, så skulle man tro, at Preben Elkjærs far spillede for Real Madrid. Hold kæft, hvor var han dog glad og smilende i CL-studiet efter kampen. I modsætning til, hvor rasende han var efter vores sejr over PSG. Lorte "ekspert".

Denne sæson må bare meget gerne forsvinde langt ud af min bevidsthed. Det er lort på lort på lort. Lucho giver mig AIDS, Real Madrids uendelige heldighedstogt med offsidemål (Ronaldos første mål skulle aldrig have fundet sted pga., han er i offside i situationen før målet), og så deres 130 indlæg pr. kamp, der resulterer i mål samt Lucho igen.
Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Man ser det man vil se. Vores ledelse har lavet rigtig mange gode køb. Både prismæssigt og niveaumæssigt. De har i høj grad været med til at skabe de hold der vandt en Treble og en Double. Og ja så har der været nogle svipsere og nogle unge spillere der ikke er slået til (endnu) men sådan er det når man bevæger sig ud på markedet.

Her kan man jo f.eks. se på Real som bliver rost til skyerne. Modric blev kåret til et af de dårligste køb i la liga i sin første sæson, isco er vitterligt først ved at slå igennem nu, kovacic har stadig ikke vist ret meget og så er der selvfølgelig køb som Bale, Danilo og James der var skudt helt ved siden af.

Problemet for os er ikke købene af verm, Mathieu osv. Det var rutinerede spillere som ikke kostede det store og kunne udfylde en lille med nødvendig rolle. Problemet er at vi har været for langsomme til at få unge spillere ind hvorfor vi har været nødsaget til at have en sæson som den vi har gang i nu med en bredde der ikke har været klar. Real har derimod købt ungt til bredden over tid og langsomt kunne spille de unge ind.

Et par gode køb til os til sommer så er vi helt med igen. Og så skal der selvfølgelig et bedre system på benene. Men vi er virkelig ikke så langt bagefter som man skulle tro når man læser hvad der bliver skrevet her.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Jeg kan godt sidde med en fornemmelse af, at vi i øjeblikket finder nyindkøb ved at kaste med dartpile efter en liste med spillere. Det virker i hvert fald fuldstændig tilfældigt, når vi smider €20-40 mio efter nye spillere.

Man tænker, at en virksomhed som Mærsk laver en analyse på hundrede sider, når de investerer for flere hundrede millioner kroner. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse de analyser, der ligger til grund for vores indkøb de senere år. Jeg nægter at tro på, at der har været skrevet fem sider om mange af spillerne.

Real Madrids scouting virker derimod langt mere omhyggelig, hvis man ser bort fra de lejlighedsvise Galacticos indkøb fra Florentino Perez (Bale, James osv). Det samme kan siges om Bayern, der må være den gyldne standard, når det kommer til rettidig omhu på transfermarkedet. Det giver mening, når de køber en spiller.
Jeg tænker på alle indkøbene under Perez. Det kan jo i visse tilfælde betale sig at købe sig til succes. Det tager bare tid, men så begynder det også at bære frugt. Bale har altså afgjort en del vigtige kampe for dem, og selvom James bliver kritiseret, så har han altså ok fine stats.

De senere års indkøb af Barca minder lige nu rimelig meget om Rochemback osv., selvom der er enkelte undtagelser.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror ikke Storkens pointe var, at Bale og James nødvendigvis var dårlige indkøb. De er måske bare ikke de bedste eksempler på omhyggelig scouting, da de fleste nok godt vidste, hvad man fik med Bale og James.

Hvis man derimod ser på spillere som Varane, Asensio, Isco, Casemiro og snart formentlig også en fyr som Vallejo, så virker de jo som ekstremt fornuftige indkøb. Ingen har været voldsomt dyre, i hvert fald ikke dyrere end André Gomes, alle har en god alder og de passer alle fint ind i Madrids måde at spille fodbold på, både da man havde Ancelotti og nu med Zidane.

Når nu Storken nævner Mærsk, går jeg ud fra, at 'rettidig omhu' er lige om hjørnet. De fem spillere jeg nævner, er vel alle fine eksempler på det. Alle køb opfylder i hvert fald kriteriet om langtidsholdbare resultater. Især fordi Madrid rent faktisk har holdt fast i - og ikke mindst troet på - dem. Gad vide hvordan Munir havde gjort det, hvis vi havde gjort det samme med ham.

Nuvel, der er også masser af eksempler på at Real gør det modsatte, men jeg synes det er lettere at finde positive eksempler hos Madrid end hos os, hvis man ser på de seneste par sæsoner. Umtiti er vel nærmest det eneste positive eksempel for os.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Champions league

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Når nu Storken nævner Mærsk, går jeg ud fra, at 'rettidig omhu' er lige om hjørnet.
Læs mit indlæg igen :glad:

Jeg brugte netop eksemplet med Mærsk, så jeg kunne flette rettidig omhu ind i mit indlæg :grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 72 gæster