Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af FCBSOCI »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Peps køb tilbage i 2008-2009 var Pique, Alves, Keita, Caceres, Hleb, Henrique og Pinto. Nogle af dem var enormt succesfulde, andre var ikke.

I sæson 2009-2010: Zlatan, Maxwell, Keirrison og Chygrynskiy(Maxell var et godt køb, Zlatan scorede en del mål, men passede ikke ind, mens Chygrynskiy aldrig for alvor fik chancen og Keirrison havde måske potentiale, men fik det ikke indfriet).

Sæson 2010-2011: David Villa, Mascherano, Adriano og Affelay. Reelt set var det kun Affelay, der blev et flop.

Sæson 2011-2012: Cesc og Alexis.

Bayern:

Sæson 2013-2014: Thiago, da han ingen indflydelse havde på købene af Gotze og Kirchhoff(aftalerne var kommet på plads forinden).

Sæson 2014-2015: Benatia, Bernat, Xabi Alonso, P. Reina, Lewan og Sebastian Rode.

Sæson 2015-2016: Vidal, Costa, Kimmich, Coman, Tasci og Sven Ulreich.

Så må man selv bedømme. Disse handler er jo ikke alene foretaget af Pep, men i samråd med sportsdirektøren, både i Barca og i den grad i Bayern, hvor Sammer havde en del at sige ift. køb.

Haha, holy shit. Jeg havde sgu da lige glemt Lewan (Var det et Pep-køb, eller var det Bayerns bestyrelse, der trumfede det køb igennem?), Mascherano, Adriano, Bernat osv.

My bad.

Pointen var, at jeg tror, at Pep får et svært arbejde til sommer. Det er begrænset, hvor mange dygtige forsvarsspillere, der er derude, som både har alderen og kvaliteten med sig. Godin er fantastisk, men slet ikke en Pep ville have, vil jeg tro. Boateng vil Bayern aldrig sælge, Alaba ej hellere, og af højre backs, er der vel kun pt. Passlack fra Dortmund, Cancelo fra Valencia og Nelson Semedo fra Benfica, som er spændende. Udvalget er småt.
Ja, og Cancelo snupper vi. Det håber jeg i hvert fald.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, fans vil altid male fanden på væggen. Dem der sagde, at han er overvurderet osv., sidder nu og glider sig i hænderne, men med dem burde man være lidt ligeglade med, for selv hvis Pep gjorde det godt, ville de finde fejl.


Hart var jo blevet kritiseret en del, og jeg mener, at han hørte blandt de svage målmænd i PL, især blandt storklubbernes målmænd, sammen med Mignolet, så uanset hvad, skulle City efter min mening investere i en ny målmand.

Hvad Pep gjorde med Barca og hans ideer(spillestilen), har revolutioneret fodbold, hvilket burde være nok til, at folk anerkender ham som en virkelig dygtig træner, en af de bedste. Dem der ikke gør, kan man som sagt alligevel ikke overbevise.
Jeg tror dog stadigvæk, at Premier League er den største udfordring for Pep. Måske ikke rent emotionelt, da Barca er hans hjemmeby og hjerteklub, men i forhold til konkurrencen. Selvom La Liga er den bedste liga, så synes jeg ikke, at man ser så mange hold give op på forhånd, som man ser i La Liga. Der er lidt mindre respekt for de største klubber i Premier League sammenlignet med La Liga, hvor mange af Barcas og Reals hjemmebane kampe kommer holdene nærmest med det hvide flag oprejst.

Men jeg er dog stadigvæk sikker på, at Pep nok skal blive dominerende i England. Mod Chelsea og senest Leicester var de det bedre hold, men de blev bare slagtet på omstillinger og håbløse fejl. Everton havde fem skud på mål, 4 af dem gik ind (Skandaløst af Bravo). Mod Chelsea havde de smadret dem, hvis de Bruyne ikke havde ramt stolpen, men i stedet scoret ved 1-0-føringen til City, inden Chelsea vandt 3-1.

Men jeg tror dog stadigvæk lidt, at Pep måske lige har undervurderet Premier League en lille smule. Måske ikke på decideret kvalitet, men det fysiske aspekt.
Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Når du skriver, at PL stadig er den største udfordring, skal det forstås således, at Pep ikke har vist sig som en af de bedste, hvis han ikke lykkes i PL? Hvis ja, så mener jeg, at det er forkert. Pep har allerede vist, at han hører blandt de bedste, udfaldet i PL kommer ikke til at ændre det for mig. PL er mere jævnbyrdig, når man tager topholdene. Især de senere år har topholdene været tætte på hinanden. Hvis man gik og troede, at Pep fra dag et ville dominere med City, så var man lidt naiv, heller ikke efter et halvt år eller et år, og måske kommer Pep aldrig til at dominere med dem, ligesom han gjorde med Barca og til dels Bayern. Hvis City skulle gøre det, så skulle de være ligeså stærkt et hold som Real eller Barca, hvilket de langt fra er.

Mht. Pep har undervurderet PL, vil jeg bare sige: Hvordan ved man det? Ud fra de pressekonferencer, jeg har set med ham i City, har han talt om, at tiden i Barca og Bayern var speciel, noget der vil være virkelig svær at gentage. Han har talt om styrkeforholdet i PL og lovede endda ingenting; her snakkede han om sin egen udfordring og udvikling, derfor var han her i PL.

Pep har også på det seneste talt om, at han måske stopper karrieren efter 3-4 år, hvilket han trak lidt(de 3-4 år), men sagde at han ingen intentioner havde om at træne i mange år frem. Hvis vi antager, at Pep er i City i 4 sæsoner, så tror jeg ikke, at man skal regne med tre mesterskaber, 1-2 CL, måske to FA-cups og en Carling cup, men meget mindre end det. Har han vundet CL med dem en gang og hentet to mesterskaber på 4 sæsoner, vil det være en stor bedrift, imo.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

City har 10 forsøg på mål, hvor 4 af dem er on target, men stadig står der 0-0. Der har efterhånden været nogle kampe, hvor effektivitet har kostet dem sejren; de har ikke heldet med sig.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Nu står det så 2-1 til City. Gik stærkt lige pludseligt. To kæmpe fejl af Lloris, der har ført til City's mål.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Tottenham har et forsøg på target, hvilket resulterer i mål, sådan har flere kampe været for Citys vedkommende. Modstanderne er vanvittig effektive, mens de selv er vanvittig ineffektive.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Tottenham har et forsøg på target, hvilket resulterer i mål, sådan har flere kampe været for Citys vedkommende. Modstanderne er vanvittig effektive, mens de selv er vanvittig ineffektive.
Bravo har indkasseret 16 mål på de sidste 24 skud inden for rammen. Han har heller ikke nogen redning i dag.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Tottenham har et forsøg på target, hvilket resulterer i mål, sådan har flere kampe været for Citys vedkommende. Modstanderne er vanvittig effektive, mens de selv er vanvittig ineffektive.
Bravo har indkasseret 16 mål på de sidste 24 skud inden for rammen. Han har heller ikke nogen redning i dag.
Ja, Bravo har også været et problem. Nu står der 2-2. To skud mål og to mål, jamen altså.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Det er svært at komme det til livs, at angriberne falder let i feltet, når der ikke bliver dømt noget, hvis de bliver på benene.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Storken skrev:
Kubala skrev:Tottenham har et forsøg på target, hvilket resulterer i mål, sådan har flere kampe været for Citys vedkommende. Modstanderne er vanvittig effektive, mens de selv er vanvittig ineffektive.
Bravo har indkasseret 16 mål på de sidste 24 skud inden for rammen. Han har heller ikke nogen redning i dag.
Ja, Bravo har også været et problem. Nu står der 2-2. To skud mål og to mål, jamen altså.
City have now allowed 8 goals in their last 4 games. Only in the Burnley game did they record a save.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Storken »

Jeg får helt ondt af Citys fans. Det er fandme frustrerende, når alting går én imod.

If it wasn't for bad luck, I would have no luck at all.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:
Storken skrev:
Kubala skrev:Tottenham har et forsøg på target, hvilket resulterer i mål, sådan har flere kampe været for Citys vedkommende. Modstanderne er vanvittig effektive, mens de selv er vanvittig ineffektive.
Bravo har indkasseret 16 mål på de sidste 24 skud inden for rammen. Han har heller ikke nogen redning i dag.
Ja, Bravo har også været et problem. Nu står der 2-2. To skud mål og to mål, jamen altså.
City have now allowed 8 goals in their last 4 games. Only in the Burnley game did they record a save.
Jamen, jeg er enig med dig. To mål pr. kamp er sgu virkelig skidt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, fans vil altid male fanden på væggen. Dem der sagde, at han er overvurderet osv., sidder nu og glider sig i hænderne, men med dem burde man være lidt ligeglade med, for selv hvis Pep gjorde det godt, ville de finde fejl.


Hart var jo blevet kritiseret en del, og jeg mener, at han hørte blandt de svage målmænd i PL, især blandt storklubbernes målmænd, sammen med Mignolet, så uanset hvad, skulle City efter min mening investere i en ny målmand.

Hvad Pep gjorde med Barca og hans ideer(spillestilen), har revolutioneret fodbold, hvilket burde være nok til, at folk anerkender ham som en virkelig dygtig træner, en af de bedste. Dem der ikke gør, kan man som sagt alligevel ikke overbevise.
Jeg tror dog stadigvæk, at Premier League er den største udfordring for Pep. Måske ikke rent emotionelt, da Barca er hans hjemmeby og hjerteklub, men i forhold til konkurrencen. Selvom La Liga er den bedste liga, så synes jeg ikke, at man ser så mange hold give op på forhånd, som man ser i La Liga. Der er lidt mindre respekt for de største klubber i Premier League sammenlignet med La Liga, hvor mange af Barcas og Reals hjemmebane kampe kommer holdene nærmest med det hvide flag oprejst.

Men jeg er dog stadigvæk sikker på, at Pep nok skal blive dominerende i England. Mod Chelsea og senest Leicester var de det bedre hold, men de blev bare slagtet på omstillinger og håbløse fejl. Everton havde fem skud på mål, 4 af dem gik ind (Skandaløst af Bravo). Mod Chelsea havde de smadret dem, hvis de Bruyne ikke havde ramt stolpen, men i stedet scoret ved 1-0-føringen til City, inden Chelsea vandt 3-1.

Men jeg tror dog stadigvæk lidt, at Pep måske lige har undervurderet Premier League en lille smule. Måske ikke på decideret kvalitet, men det fysiske aspekt.
Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Når du skriver, at PL stadig er den største udfordring, skal det forstås således, at Pep ikke har vist sig som en af de bedste, hvis han ikke lykkes i PL? Hvis ja, så mener jeg, at det er forkert. Pep har allerede vist, at han hører blandt de bedste, udfaldet i PL kommer ikke til at ændre det for mig. PL er mere jævnbyrdig, når man tager topholdene. Især de senere år har topholdene været tætte på hinanden. Hvis man gik og troede, at Pep fra dag et ville dominere med City, så var man lidt naiv, heller ikke efter et halvt år eller et år, og måske kommer Pep aldrig til at dominere med dem, ligesom han gjorde med Barca og til dels Bayern. Hvis City skulle gøre det, så skulle de være ligeså stærkt et hold som Real eller Barca, hvilket de langt fra er.

Mht. Pep har undervurderet PL, vil jeg bare sige: Hvordan ved man det? Ud fra de pressekonferencer, jeg har set med ham i City, har han talt om, at tiden i Barca og Bayern var speciel, noget der vil være virkelig svær at gentage. Han har talt om styrkeforholdet i PL og lovede endda ingenting; her snakkede han om sin egen udfordring og udvikling, derfor var han her i PL.

Pep har også på det seneste talt om, at han måske stopper karrieren efter 3-4 år, hvilket han trak lidt(de 3-4 år), men sagde at han ingen intentioner havde om at træne i mange år frem. Hvis vi antager, at Pep er i City i 4 sæsoner, så tror jeg ikke, at man skal regne med tre mesterskaber, 1-2 CL, måske to FA-cups og en Carling cup, men meget mindre end det. Har han vundet CL med dem en gang og hentet to mesterskaber på 4 sæsoner, vil det være en stor bedrift, imo.
Nej, jeg negligerer slet ikke Pep. Pep var med til at ændre spillet, men jeg synes, City er den største udfordring, han har haft. De bærende spiller er mere eller mindre ved at blive for gamle, målmanden er en skandale, og Kompany, som er deres ubestridte leder, har ikke været god siden 2013, og han er mere skadet end han kan trække vejret. De har store mangler. Peps vigtigste indkøb i denne sæson var Gundogan, og nu er han ude i et halvt år, og alternativer er ikke de bedste.

Pep skal nok vinde noget i City, men han har et stort arbejde forude i klubben. Der skal købes minimum fire nye spillere, hvor disse fire har et højt niveau og helst ska lvære defensive.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af MessiPogba »

Det er godt nok en vild omgang Herfølge, det Leicester har gang i i denne sæson. Det er for vildt, hvor ringe de er nu.

Omvendt er de fløjet igennem i CL. Kunne være sjovt, hvis de vandt CL, og de rykkede ned.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, fans vil altid male fanden på væggen. Dem der sagde, at han er overvurderet osv., sidder nu og glider sig i hænderne, men med dem burde man være lidt ligeglade med, for selv hvis Pep gjorde det godt, ville de finde fejl.


Hart var jo blevet kritiseret en del, og jeg mener, at han hørte blandt de svage målmænd i PL, især blandt storklubbernes målmænd, sammen med Mignolet, så uanset hvad, skulle City efter min mening investere i en ny målmand.

Hvad Pep gjorde med Barca og hans ideer(spillestilen), har revolutioneret fodbold, hvilket burde være nok til, at folk anerkender ham som en virkelig dygtig træner, en af de bedste. Dem der ikke gør, kan man som sagt alligevel ikke overbevise.
Jeg tror dog stadigvæk, at Premier League er den største udfordring for Pep. Måske ikke rent emotionelt, da Barca er hans hjemmeby og hjerteklub, men i forhold til konkurrencen. Selvom La Liga er den bedste liga, så synes jeg ikke, at man ser så mange hold give op på forhånd, som man ser i La Liga. Der er lidt mindre respekt for de største klubber i Premier League sammenlignet med La Liga, hvor mange af Barcas og Reals hjemmebane kampe kommer holdene nærmest med det hvide flag oprejst.

Men jeg er dog stadigvæk sikker på, at Pep nok skal blive dominerende i England. Mod Chelsea og senest Leicester var de det bedre hold, men de blev bare slagtet på omstillinger og håbløse fejl. Everton havde fem skud på mål, 4 af dem gik ind (Skandaløst af Bravo). Mod Chelsea havde de smadret dem, hvis de Bruyne ikke havde ramt stolpen, men i stedet scoret ved 1-0-føringen til City, inden Chelsea vandt 3-1.

Men jeg tror dog stadigvæk lidt, at Pep måske lige har undervurderet Premier League en lille smule. Måske ikke på decideret kvalitet, men det fysiske aspekt.
Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Når du skriver, at PL stadig er den største udfordring, skal det forstås således, at Pep ikke har vist sig som en af de bedste, hvis han ikke lykkes i PL? Hvis ja, så mener jeg, at det er forkert. Pep har allerede vist, at han hører blandt de bedste, udfaldet i PL kommer ikke til at ændre det for mig. PL er mere jævnbyrdig, når man tager topholdene. Især de senere år har topholdene været tætte på hinanden. Hvis man gik og troede, at Pep fra dag et ville dominere med City, så var man lidt naiv, heller ikke efter et halvt år eller et år, og måske kommer Pep aldrig til at dominere med dem, ligesom han gjorde med Barca og til dels Bayern. Hvis City skulle gøre det, så skulle de være ligeså stærkt et hold som Real eller Barca, hvilket de langt fra er.

Mht. Pep har undervurderet PL, vil jeg bare sige: Hvordan ved man det? Ud fra de pressekonferencer, jeg har set med ham i City, har han talt om, at tiden i Barca og Bayern var speciel, noget der vil være virkelig svær at gentage. Han har talt om styrkeforholdet i PL og lovede endda ingenting; her snakkede han om sin egen udfordring og udvikling, derfor var han her i PL.

Pep har også på det seneste talt om, at han måske stopper karrieren efter 3-4 år, hvilket han trak lidt(de 3-4 år), men sagde at han ingen intentioner havde om at træne i mange år frem. Hvis vi antager, at Pep er i City i 4 sæsoner, så tror jeg ikke, at man skal regne med tre mesterskaber, 1-2 CL, måske to FA-cups og en Carling cup, men meget mindre end det. Har han vundet CL med dem en gang og hentet to mesterskaber på 4 sæsoner, vil det være en stor bedrift, imo.
Nej, jeg negligerer slet ikke Pep. Pep var med til at ændre spillet, men jeg synes, City er den største udfordring, han har haft. De bærende spiller er mere eller mindre ved at blive for gamle, målmanden er en skandale, og Kompany, som er deres ubestridte leder, har ikke været god siden 2013, og han er mere skadet end han kan trække vejret. De har store mangler. Peps vigtigste indkøb i denne sæson var Gundogan, og nu er han ude i et halvt år, og alternativer er ikke de bedste.

Pep skal nok vinde noget i City, men han har et stort arbejde forude i klubben. Der skal købes minimum fire nye spillere, hvor disse fire har et højt niveau og helst ska lvære defensive.
Den største udfordring var, da han blev ansat for at være træner for Barca, efter to meget skuffende sæsoner, hvor Peps eneste erfaring kom fra at være træner for B-holdet i et års tid. Han skulle overtage et job, hvor presset er enormt, mere end de fleste andre steder, og samtidig skulle han levere med det samme. Det gik dog smertefrit, derfor synes man nu, at det var en meget let opgave; det var let fordi, Pep gjorde det let.

Men jo, City-jobbet er den mest udfordrende i Peps karriere, fordi han har været en enormt succesfuld træner i de to andre klubber. Det er jo heller ikke her, jeg er uenig med dig, og heller ikke i de andre ting, du nævner i dette indlæg, men har man den holdning, at Pep ikke hører til blandt de bedste, fordi han ikke får succes i PL, er man helt forkert på den efter min mening. Han er allerede blandt en af de bedste trænere.

Og så er der udsagn som, han har undervurderet PL, hvilket jeg synes, er forestillinger, for han har sagt det stik modsatte i sine pressekonferencer; at det her job er anderledes, og at Bayern og Barca tid var noget unikt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af A$AP »

Billede

Bravo droppet, og Aguero også med en meget fortjent tur på bænken. Jesus starter, interessant.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster