EM 2016

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Tyskland mangler en angriber. Sådan helt generelt. Ja, Gómez gjorde det fint for dem, men det er jo ikke nok at have én god angriber. Tyskland bugner af dygtige forsvars- og midtbanespillere, men det halter gevaldigt helt i front og det er et stort problem, når man insisterer på at være så boldbesiddende. Som omstillingsorienteret hold kan du slippe afsted med knapt så dygtige angribere, men med høj boldbesiddelse er det nødvendigt med en teknisk dygtig og skarp spiller i boksen. Det mangler Tyskland.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Kubala »

To latterlige hold, der har været sindssyg heldige, mødes i finalen. EM har virkelig været skuffende ringe.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg synes det er meget svært at begribe, at det franske landshold skulle være "latterligt".

Jeg håber i øvrigt Rizzoli også får finalen, men det er nok desværre utænkeligt. Han ydede en verdensklassepræstation i dag og ville pille alle Portugals svinestreger fra hinanden i finalen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

Det var bogstaveligt talt stolpe ud for tyskerne i dag. Bolden ville bare ikke i kassen.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique skrev:Jeg synes det er meget svært at begribe, at det franske landshold skulle være "latterligt".

Jeg håber i øvrigt Rizzoli også får finalen, men det er nok desværre utænkeligt. Han ydede en verdensklassepræstation i dag og ville pille alle Portugals svinestreger fra hinanden i finalen.
Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Griezmann is having the tournament Cristiano's fans think Cristiano is having.
Haha!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Luis Enrique »

Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Frankrigs 10 sidste kampe mod Portugal. Jeg smider penge på Portugal med det samme da det ikke kan blive ved...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Luis Enrique skrev:Jeg håber i øvrigt Rizzoli også får finalen, men det er nok desværre utænkeligt. Han ydede en verdensklassepræstation i dag og ville pille alle Portugals svinestreger fra hinanden i finalen.
Kenn Hansen er i hvert fald fuldstændig enig med dig.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.
Fair nok. Jeg synes, at det er pudsigt, at man kan forsvare det ene hold, men ikke det andet. Det har selvfølgelig at gøre med præferencer, for neutralt set, har Frankrig spillet på samme måde som Portugal, forskellen er den, at Frankrig har været effektive, mens Portugal ikke har været det. Desuden har Portugal mødt sværere modstandere set over hele turnering end Frankrig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Piquénbauer »

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:
Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.
Fair nok. Jeg synes, at det er pudsigt, at man kan forsvare det ene hold, men ikke det andet. Det har selvfølgelig at gøre med præferencer, for neutralt set, har Frankrig spillet på samme måde som Portugal, forskellen er den, at Frankrig har været effektive, mens Portugal ikke har været det. Desuden har Portugal mødt sværere modstandere set over hele turnering end Frankrig.
Altså ... Portugal var i den ringeste gruppe jeg nogensinde har set ved en større international landsholdsturnering. Alligevel formåede de ikke at vinde én eneste kamp. Franskmændene havde heller ikke nogen svær gruppe, men umiddelbart tror jeg da de fleste ville mene at Schweiz er et bedre landshold end både Østrig, Ungarn og Island er. Og så har Frankrig altså lige slået de regerende verdensmestre. Frankrig har rent faktisk skulle slå et af verdens allerbedste hold, for at stå i den her finale. Det samme kan slet ikke siges om Portugal, der ikke har mødt ét eneste hold fra den allerøverste hylde. De har mødt den bløde mellemvare hele vejen til finalen. Frankrig mødte rigtig nok også en blød mellemvare i de første fem kampe, men nu har de altså også lige mødt verdensmestrene.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.
Fair nok. Jeg synes, at det er pudsigt, at man kan forsvare det ene hold, men ikke det andet. Det har selvfølgelig at gøre med præferencer, for neutralt set, har Frankrig spillet på samme måde som Portugal, forskellen er den, at Frankrig har været effektive, mens Portugal ikke har været det. Desuden har Portugal mødt sværere modstandere set over hele turnering end Frankrig.
Altså ... Portugal var i den ringeste gruppe jeg nogensinde har set ved en større international landsholdsturnering. Alligevel formåede de ikke at vinde én eneste kamp. Franskmændene havde heller ikke nogen svær gruppe, men umiddelbart tror jeg da de fleste ville mene at Schweiz er et bedre landshold end både Østrig, Ungarn og Island er. Og så har Frankrig altså lige slået de regerende verdensmestre. Frankrig har rent faktisk skulle slå et af verdens allerbedste hold, for at stå i den her finale. Det samme kan slet ikke siges om Portugal, der ikke har mødt ét eneste hold fra den allerøverste hylde. De har mødt den bløde mellemvare hele vejen til finalen. Frankrig mødte rigtig nok også en blød mellemvare i de første fem kampe, men nu har de altså også lige mødt verdensmestrene.
Jeg er enig i, at Portugals gruppe var nem, men jeg synes heller ikke, at Frankrigs var meget bedre. I knockout kampene mødt Portugal, Kroatien(nok det bedste hold i gruppespillet), Polen(også et rimelig stærkt hold) og så Wales, som overraskede. Hvis man sætter de hold sammen overfor Frankrigs modstandere, så synes jeg, at Portugal har mødt sværere modstandere. Ja, Portugal havde svært ved at vinde, men de skabte en hel del chancer og var ineffektive, hvorimod Frankrig var effektive.

Min anke er dog mest over, at begge hold spiller sygt kedeligt og kalkulerende fodbold. Det er egentlig bare det, jeg ville frem til.
Senest rettet af Kubala tors jul 07, 2016 11:54 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Luis Enrique skrev:
Kubala skrev: Så Portugal er latterlige, men det er Frankrig ikke? Hvorfor? Franskmændene har spillet samme omgang bold som portugiserne og de har mødt virkelig lette modstandere(samlet set, vil jeg sige, at Portugal endda har mødt sværere modstandere end Frankrig).
Vi må være enige om at være uenige. Det går ikke med så forskellige perception.
Fair nok. Jeg synes, at det er pudsigt, at man kan forsvare det ene hold, men ikke det andet. Det har selvfølgelig at gøre med præferencer, for neutralt set, har Frankrig spillet på samme måde som Portugal, forskellen er den, at Frankrig har været effektive, mens Portugal ikke har været det. Desuden har Portugal mødt sværere modstandere set over hele turnering end Frankrig.
Altså ... Portugal var i den ringeste gruppe jeg nogensinde har set ved en større international landsholdsturnering. Alligevel formåede de ikke at vinde én eneste kamp. Franskmændene havde heller ikke nogen svær gruppe, men umiddelbart tror jeg da de fleste ville mene at Schweiz er et bedre landshold end både Østrig, Ungarn og Island er. Og så har Frankrig altså lige slået de regerende verdensmestre.
Det skal du ikke være sikker på. Østrig havde gjort det rigtig godt op til EM. De var også langt større favoritter til at vinde EM end Schweiz på oddset.

Man kan ikke komme uden om, at Frankrig har haft en nem vej. Den har måske været sværere end Portugals, men det siger heller ikke meget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: EM 2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvor er de dog idiotiske at høre på i studiet. Hvorfor skal der 30 minutters Ronaldo-hyldest til efter en kamp mellem Frankrig og Tyskland? Og hvorfor har Ronaldo båret Portugal til finalen? Renato Sanches og Pepe har ærligt talt været både vigtigere og bedre for Portugal. Men det overrasker mig nu ikke at Peter Sørensen sidder og siger noget dumt. Han er sådan en fucking arrogant idiot.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster