Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Hårdt, fladt og i en af siderne. Det er det eneste rigtige.
Nah, hvis du hedder Ronaldinho så skal den bare trykkes op i venstre hjørne - altså fra straffesparksplettens synspunkt. Virkelig så lækkert når han gjorde det. Det så altid så let ud.

Nå, Sverige er beviset på at man i 2015, stadig sagtens kan spille fodbold, ligesom Grækenland gjorde i 2004 og vinde en turnering. Hvor er det sørgeligt. Må de falme hen i middelmådighed som størstedelen af deres hold fra 2009 er endt med.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Prøv og tænk hvis vi får endnu et Guidetti interview, denne gang bare dobbelt så klamt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad sagde han i interviewet i klippet? Forstår intet svensk.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af puyol83 »

Brombi skrev:Nu spørger jeg måske lige om noget dumt, men jeg har tit tænkt på hvordan lande som Sverige, Tyskland, Schweiz kan have så mange indvandrere på landsholdet, sammenlignet med Danmark. Er de bare heldige rent.. "indvandringsmæssigt", eller er vi for dårlige til at udnytte/integrere vores?
Mener bl.a. det har noget at gøre med at klubberne ikke integrerer børn med indvandrerbaggrund så godt, men er ikke helt sikker. Der er skrevet en rapport om det som kan downloades nederst på siden her: http://www.cur.nu/undersoegelser/dialog-og-integration/

PS: f**k Sverige
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Badabing »

Heartbreaker skrev:Hvad sagde han i interviewet i klippet? Forstår intet svensk.
dr r ånnertekstr brothr
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Heartbreaker »

Ek på mobil brothr. Jaj må se den på komputr
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:

Nu spørger jeg måske lige om noget dumt, men jeg har tit tænkt på hvordan lande som Sverige, Tyskland, Schweiz kan have så mange indvandrere på landsholdet, sammenlignet med Danmark. Er de bare heldige rent.. "indvandringsmæssigt", eller er vi for dårlige til at udnytte/integrere vores?
Som Puyol83 skrev, så er det pga. dårlig integration.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Heartbreaker »

Kæft, en klovn.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:
Brombi skrev:

Nu spørger jeg måske lige om noget dumt, men jeg har tit tænkt på hvordan lande som Sverige, Tyskland, Schweiz kan have så mange indvandrere på landsholdet, sammenlignet med Danmark. Er de bare heldige rent.. "indvandringsmæssigt", eller er vi for dårlige til at udnytte/integrere vores?
Som Puyol83 skrev, så er det pga. dårlig integration.
Det er muligvis en del af svaret, men det handler altså også bare om, at puljen - om man vil - af folk med anden etnisk baggrund, ganske enkelt bare er langt, langt større i lande som Sverige, Schweiz og Tyskland.

Om Danmark:
"According to 2012 figures from Statistics Denmark, 89.6% of Denmark's population of over 5,580,516 is of Danish descent (defined as having at least one parent who was born in Denmark and has Danish citizenship). Many of the remaining 10.4% are immigrants—or descendants of recent immigrants — that came mainly from Turkey, Iraq, Somalia, Bosnia and Herzegovina, South Asia and the Middle East. Of the 10.4%, approximately 200,000 (34%) are of a Western background, and approx. 390,000 (66%) have a non-Western background (primarily Turkey, Iraq, Romani, Somalia, Pakistan, Iran, and Thailand)."
Om Sverige:
"There are no official statistics on ethnicity, but according to Statistics Sweden around 1,921,000 (20.1%) inhabitants of Sweden were of a foreign background in 2012, defined as being born abroad or born in Sweden to two parents born abroad. With the same definition, the most common countries of origin were Finland (2.38%), former Yugoslavia or its successing states (2.06%), Iraq (1.74%), Poland (0.91%) and Iran (0.84%)."
Om Schweiz:
"The largest immigrant groups in Switzerland are those from Italy, Germany, Former Yugoslavia and Albania, Portugal and Turkey (Turks and Kurds). Between them, these five groups account for about 1.5 million people, 60% of the Swiss population with immigrant background, or close to 20% of total Swiss population."
Om Tyskland:
"According to the Federal Statistical Office of Germany in 2012, 92% of residents (73.9 million) in Germany had German citizenship, with 80% of the population were Germans (64.7 million) having no immigrant background. Of the 20% (16.3 million) people with immigrant background, 3.0 million (3.7%) had Turkish, 1.5 million (1.9%) Polish, 1.2 million (1.5%) Russian and 0.85 million (0.9%) Italian background."
Jeg har understreget de mest væsentlige passager, der konkretiserer procentdelen af indbyggere med anden etnisk baggrund.

Som det kan ses er procentdelen, af indbyggere med anden etnisk baggrund, altså dobbelt så høj i de tre nævnte lande som den er i Danmark. Integration er givetvis en del af forklaringen, men det her er utvivlsomt også en stor del af forklaringen.

Det er jo altså heller ikke fordi at vi ikke har haft fodboldspillere, med anden etnisk baggrund end dansk - og i øjeblikket er der da også en hel del, især hvis vi ser på de nyere generationer. De har som regel bare ikke været helt gode nok.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Brombi »

@Blau

Jeg ved ikke helt om jeg er helt med på forklaringen. Det har selvfølgelig lidt med antallet at gøre, men lad os nu tage Holland for eksempel. 3 gange så mange indbyggere, ca. 3 gange så mange indvandrere. Men de har flere end 3 gange så mange indvandrere på landsholdene.

Østrig? Næsten 3 millioner flere mennesker end i Danmark, men færre indvandrere i forhold til Danmark. Deres landshold er fyldt med indvandrere.

Og så synes jeg at tallene fra Schweiz er lidt misvisende. Ja der er 1.5 millioner indvandere i Schweiz, men ca 950.000 af dem bor i Schweiz pga samarbejdsaftaler med andre EU lande, og dermed mener jeg ikke at de kan sammenlignes med de "traditionelle" indvandrere :) Det efterlader ca 500.000 indvandrere. Altså ca samme antal som i Danmark, men med en population på 8 millioner mennesker. Landsholdet er også fyldt med indvandrere (tror sidst jeg talte at der var 12-13 stykker)

Det har måske noget at gøre med antal, og måske puljen. Men jeg tror helt klart en af hovedårsagerne er integrationen. Jeg kender fandme mange som har spildt deres vanvittige talent på byture og ballede.. Og så selvfølgelig også et par stykker som ikke gad de danske ungdomslandshold.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
Brombi skrev:

Nu spørger jeg måske lige om noget dumt, men jeg har tit tænkt på hvordan lande som Sverige, Tyskland, Schweiz kan have så mange indvandrere på landsholdet, sammenlignet med Danmark. Er de bare heldige rent.. "indvandringsmæssigt", eller er vi for dårlige til at udnytte/integrere vores?
Som Puyol83 skrev, så er det pga. dårlig integration.
Det er muligvis en del af svaret, men det handler altså også bare om, at puljen - om man vil - af folk med anden etnisk baggrund, ganske enkelt bare er langt, langt større i lande som Sverige, Schweiz og Tyskland.

Om Danmark:
"According to 2012 figures from Statistics Denmark, 89.6% of Denmark's population of over 5,580,516 is of Danish descent (defined as having at least one parent who was born in Denmark and has Danish citizenship). Many of the remaining 10.4% are immigrants—or descendants of recent immigrants — that came mainly from Turkey, Iraq, Somalia, Bosnia and Herzegovina, South Asia and the Middle East. Of the 10.4%, approximately 200,000 (34%) are of a Western background, and approx. 390,000 (66%) have a non-Western background (primarily Turkey, Iraq, Romani, Somalia, Pakistan, Iran, and Thailand)."
Om Sverige:
"There are no official statistics on ethnicity, but according to Statistics Sweden around 1,921,000 (20.1%) inhabitants of Sweden were of a foreign background in 2012, defined as being born abroad or born in Sweden to two parents born abroad. With the same definition, the most common countries of origin were Finland (2.38%), former Yugoslavia or its successing states (2.06%), Iraq (1.74%), Poland (0.91%) and Iran (0.84%)."
Om Schweiz:
"The largest immigrant groups in Switzerland are those from Italy, Germany, Former Yugoslavia and Albania, Portugal and Turkey (Turks and Kurds). Between them, these five groups account for about 1.5 million people, 60% of the Swiss population with immigrant background, or close to 20% of total Swiss population."
Om Tyskland:
"According to the Federal Statistical Office of Germany in 2012, 92% of residents (73.9 million) in Germany had German citizenship, with 80% of the population were Germans (64.7 million) having no immigrant background. Of the 20% (16.3 million) people with immigrant background, 3.0 million (3.7%) had Turkish, 1.5 million (1.9%) Polish, 1.2 million (1.5%) Russian and 0.85 million (0.9%) Italian background."
Jeg har understreget de mest væsentlige passager, der konkretiserer procentdelen af indbyggere med anden etnisk baggrund.

Som det kan ses er procentdelen, af indbyggere med anden etnisk baggrund, altså dobbelt så høj i de tre nævnte lande som den er i Danmark. Integration er givetvis en del af forklaringen, men det her er utvivlsomt også en stor del af forklaringen.

Det er jo altså heller ikke fordi at vi ikke har haft fodboldspillere, med anden etnisk baggrund end dansk - og i øjeblikket er der da også en hel del, især hvis vi ser på de nyere generationer. De har som regel bare ikke været helt gode nok.

Helt sikkert, Blau. Det kan selvfølgelig ikke stå alene. Der er flere faktorer med i det, hvilket en af dem kunne tyde på integration.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Jeg ved ikke helt om jeg er helt med på forklaringen. Det har selvfølgelig lidt med antallet at gøre, men lad os nu tage Holland for eksempel. 3 gange så mange indbyggere, ca. 3 gange så mange indvandrere. Men de har flere end 3 gange så mange indvandrere på landsholdene.
Først og fremmest skal mit indlæg jo overhovedet ikke forstås, som at dårlig integration ikke har nogen rolle at spille. Derudover synes jeg ikke at du kan sammenligne de hollandske 'tal' med de danske 'tal'. Langt størstedelen af de nævnte 'indvandrere' på landsholdet - der er faktisk kun tre der ikke er født i Holland - har nemlig sin etniske baggrund i den tidligere hollandske koloni, Suriname, eller i det konstituerede land under det hollandske kongerige, Curaçao. Fra Suriname kan jeg tælle 10 ud af de 21 jeg fandt på Wikipedia og fra Curaçao kan jeg tælle yderligere 4. Som bekendt er de altså alle født i Holland og rigtig mange af dem, har da også enten en hollandsk mor eller far.
Brombi skrev:Østrig? Næsten 3 millioner flere mennesker end i Danmark, men færre indvandrere i forhold til Danmark. Deres landshold er fyldt med indvandrere.
Hvor får du de tal fra? Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er 15,2% af den samlede østrigske befolkning født i et andet land end Østrig, mens 9,1% af den samlede befolkning sågar er født i et land helt udenfor EU. Faktisk så anslår Statistik Austria at mindst 19% af den østrigske befolkning har minimum én forælder med anden etnisk baggrund end østrigsk.

Men derudover er Østrig da helt sikkert et eksempel på hvordan man kan lykkes med det. De har især haft succes med dem med tyrkiske og serbiske rødder.
Brombi skrev:Og så synes jeg at tallene fra Schweiz er lidt misvisende. Ja der er 1.5 millioner indvandere i Schweiz, men ca 950.000 af dem bor i Schweiz pga samarbejdsaftaler med andre EU lande, og dermed mener jeg ikke at de kan sammenlignes med de "traditionelle" indvandrere :) Det efterlader ca 500.000 indvandrere. Altså ca samme antal som i Danmark, men med en population på 8 millioner mennesker. Landsholdet er også fyldt med indvandrere (tror sidst jeg talte at der var 12-13 stykker)
Point taken. Schweiz er velsagtens også det allerbedste eksempel på et land, der virkelig har formået at udnytte deres influx af udlændinge til at fostre dygtige fodboldspillere.
Brombi skrev:Det har måske noget at gøre med antal, og måske puljen. Men jeg tror helt klart en af hovedårsagerne er integrationen. Jeg kender fandme mange som har spildt deres vanvittige talent på byture og ballede.. Og så selvfølgelig også et par stykker som ikke gad de danske ungdomslandshold.
Jeg synes ikke det er fair at sige, at det måske har noget at gøre med antallet og procentdelen. Jeg er slet ikke i tvivl om at det har noget at gøre med antallet og procentdelen, ligesom jeg slet ikke er i tvivl om at det også har noget med dårlig integration at gøre. Nu håber jeg i øvrigt ikke at jeg træder nogle over tæerne, men at spile sit talent på byture og ballade lyder umiddelbart mere som dårlig opdragelse og mangel på disciplin, end det lyder som dårlig integration. Jeg kender skam også en del etniske danskere der har formået at gøre det samme.

I øvrigt er det jo slet ikke for at anfægte at integrationen i Danmark ikke fungerer optimalt. Det er der da ikke nogen tvivl om at den ikke gør. Jeg synes bare at det er utrolig vigtigt, at vi ikke gør det værre end det i virkeligheden er, for selvom vi sidder her og snakker varmt om andre landes integration, så er der altså også problemer i Sverige og i Schweiz - der i øvrigt også scorer lavere end Danmark hos MIPEX, der ser på rammerne og vilkårene for immigranter.

Afslutningsvis er jeg nødt til igen at påpege, at det jo ikke er fordi at der ikke eksisterer professionelle danske fodboldspillere med anden etnisk afstamning end dansk. Jeg kan da hurtigt lige nævne de der er eller har været inde over landsholdet, nemlig Pione Sisto (der er født i Uganda af sydsudanske forældre), Yussuf Poulsen (hvis far var fra Tanzania), Jores Okore (der er født i Elfenbenskysten), Erik Sviatchenko (der har en ukrainsk forælder), Mathias Zanka (der har en gambiansk forælder), Martin Braithwaite (der har rødder i Guyana), Riza Durmisi (der har albanske rødder) og Pierre-Emile Højbjerg (der har en fransk far). Derudover er der Simon Busk og Thomas Delaney, der begge har en amerikansk forælder, og Jannik Vestergaard og Alexander Scholz har begge tysk blod i årerne.

Dertil er der dem der har været inde over U21 landsholdet, i form af Frans Dhia Putros med irakisk afstamning (åh, gammel GF-talent, der aldrig rigtig blev til det ventede), Bassel Jradi med libanesisk afstamning og Kenneth Zohore med ivoriansk afstamning. Og sidst men ikke mindst, så er der alle dem, der bare ikke var gode nok til landsholdet. Bajram Fetai for eksempel.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Det er virkelig små tal, vi snakker om. Jeg kan slet ikke forestille mig, at en variabel som "god/dårlig integration" vil vise sig at have statistisk signifikans. Det er mere sandsynligt, at størrelsen af indvandrerbefolkningen vil have det, men det vil ikke overraske mig, hvis man heller ikke finder noget der.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Det er virkelig små tal, vi snakker om. Jeg kan slet ikke forestille mig, at en variabel som "god/dårlig integration" vil vise sig at have statistisk signifikans. Det er mere sandsynligt, at størrelsen af indvandrerbefolkningen vil have det, men det vil ikke overraske mig, hvis man heller ikke finder noget der.
Altså, jeg kan sagtens forestille mig at begge har en eller anden betydning, men når det kommer til stykket handler det jo nok bare dels om tilfældighedernes spil, dels om helt generelt at være dygtig til at udvikle spillere, uanset etnisk baggrund.

Sendt fra min A0001 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg kan også sagtens forestille mig, at det har betydning. Sammen med en masse andre faktorer (f.eks. organisation i klubberne, trænernes baggrund, indvandrernes baggrund, osv.). Men jeg kan ikke forestille mig, at andet end størrelsen på indvandrerbefolkningen er statistisk signifikant. Og så kan det hele jo lige så vel være tilfældigheder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Rb88 og 19 gæster