La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Det er virkelig et godt hold!

Jeg tror dog rafinha vil starte foran dølle. Men det er positionen som jeg vil forstærke hvis vi skal spille 4-2-3-1. Det kan dog være de begge kan løfte sig med en træner der tror på dem. Og så har jeg en fidus til at roberto med tiden kan udfordre rak. Han er dynamisk og kan løbe solen sort.

Men hvis man lige tager bredden med:

MAtS (cillesen)
Semedo (vidal), Pique (masche), Umtiti (Marlon), Alba (digne)
Bussi (Gomes), Rak (Roberto)
Rafinha (dølle), Messi (iniesta), Neymar (Denis)
Suarez (Paco)

Og så er der spillere som Verm, Arda, Samper, Alena, Cucu, Palencia og Munir. Det synes jeg altså er en rigtig fin bredde. Og et virkelig godt hold. Det kan forstærkes med f.eks. en verratti i stedet for rak eller en bedre kant men jeg ser det ikke som en absolut nødvendighed!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det er virkelig et godt hold!

Jeg tror dog rafinha vil starte foran dølle. Men det er positionen som jeg vil forstærke hvis vi skal spille 4-2-3-1. Det kan dog være de begge kan løfte sig med en træner der tror på dem. Og så har jeg en fidus til at roberto med tiden kan udfordre rak. Han er dynamisk og kan løbe solen sort.

Men hvis man lige tager bredden med:

MAtS (cillesen)
Semedo (vidal), Pique (masche), Umtiti (Marlon), Alba (digne)
Bussi (Gomes), Rak (Roberto)
Rafinha (dølle), Messi (iniesta), Neymar (Denis)
Suarez (Paco)

Og så er der spillere som Verm, Arda, Samper, Alena, Cucu, Palencia og Munir. Det synes jeg altså er en rigtig fin bredde. Og et virkelig godt hold. Det kan forstærkes med f.eks. en verratti i stedet for rak eller en bedre kant men jeg ser det ikke som en absolut nødvendighed!
Er Verm, Arda, Munir ikke fortid da? Har svært ved at se dem have en fremtid, måske kun Arda kan overbevise Ernesto.

Men ja, det er på papiret et godt hold, men jeg har stadigvæk stor irritation på midtbanen. I en 4-2-3-1 så mener jeg, at det er næsten et krav, at minimum af en af de to DM/CM er utrolig god til at kreere spillet. Heynckes Bayern havde Schweinsteiger, Juventus havde Pirlo, United havde Scholes, Real havde Xabi og nu Modric eller Kroos, vi havde Xavi.

Jeg har flere gange set Busquets være god til at lægge afleveringer, men mestrer han også den lange, penetrerende aflevering som vi f.eks. så så mange gange Xavi lave for vores hold eller sågar Iniesta? Rakitic var også god til det i Sevilla, men han har siden han har været i BArca slet ikke vist det. Der har han været mere end powerhouse, der skal løbe og arbejde meget.

Jeg vil helst ikke se Messi gang på gang være helt nede foran forsvaret og derfra starte angrebene, hvis vi spiller 4-2-3-1. Vi mangler en ordentlig playmaker, og så tror jeg, at jeg vil være lige så optimistisk som dig.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Vores backups har vitterligt kun niveauet til at være backups. Man ville jo ikke være tryg ved Rafinha, Gomes eller Denis, hvis de skulle starte hver uge.

I Real Madrid har de flere reelle startere siddende på bænken. Morata og Isco ville eksempelvis starte for de fleste tophold. Det er forskellen på de to holds bredde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Jo de burde alle blive sendt videre. Men man ved aldrig og hvis de bliver så kan de måske spille en mindre rolle.

Omkring midten, playmaker osv så ser jeg det egentlig som en ret god kombi. Bussi er god til at holde spillet i gang, rak ligeså (også med lange afleveringer) og messi vil stå for det offensive. Her tror jeg egentlig ikke at verratti vil ændre det store. IMO vil verratti gøre den største forskel hvis vi holdte vores 4-3-3. I en 4-2-3-1 vil Messi bliver playmakeren og dem bag ham vil stå for at holde spillet i gang og støtte ham defensivt.

Jeg tror desuden du skal forberede dig på at se messi spille på den måde (gå dybt). Det er bare blevet måden han gør det på. Han vil være involveret overalt og han har friheden til det. Problemet med det har mere været at vores højreside har været fuldstændig tom fordi messi ikke var der da han var på midten og rak/roberto ikke kunne udfylde siden. Det kan være at semedo nu kan ændre på det. Ellers vil 4-2-3-1 give messi mere frihed mens balancen holdes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:Vores backups har vitterligt kun niveauet til at være backups. Man ville jo ikke være tryg ved Rafinha, Gomes eller Denis, hvis de skulle starte hver uge.

I Real Madrid har de flere reelle startere siddende på bænken. Morata og Isco ville eksempelvis starte for de fleste tophold. Det er forskellen på de to holds bredde.
Ja det mener du. Jeg venter som sagt med at komme med den konklusion.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Jo de burde alle blive sendt videre. Men man ved aldrig og hvis de bliver så kan de måske spille en mindre rolle.

Omkring midten, playmaker osv så ser jeg det egentlig som en ret god kombi. Bussi er god til at holde spillet i gang, rak ligeså (også med lange afleveringer) og messi vil stå for det offensive. Her tror jeg egentlig ikke at verratti vil ændre det store. IMO vil verratti gøre den største forskel hvis vi holdte vores 4-3-3. I en 4-2-3-1 vil Messi bliver playmakeren og dem bag ham vil stå for at holde spillet i gang og støtte ham defensivt.

Jeg tror desuden du skal forberede dig på at se messi spille på den måde (gå dybt). Det er bare blevet måden han gør det på. Han vil være involveret overalt og han har friheden til det. Problemet med det har mere været at vores højreside har været fuldstændig tom fordi messi ikke var der da han var på midten og rak/roberto ikke kunne udfylde siden. Det kan være at semedo nu kan ændre på det. Ellers vil 4-2-3-1 give messi mere frihed mens balancen holdes.
Ja, er helt bekendt med Messis kommende rolle i en eventuelt 4-2-3-1, men jeg synes virkelig, at vi allerede i denne sæson så, hvor frustreret Messi blev, når han gang på gang skulle helt ned og deraf starte angrebene. Jeg tror, det ville hjælpe Messi en del at have en dybt a la Modric, Scholes elelr Xavi, der kan tage over, når messi ikke kan/vil og han derfor vil hellere være tæt på banen. Jeg følte ikke, at hverken Bussen eller Rak gjorde det nok godt i de kampe de var på banen, når Ini ikke var med eller startede ude.

Det kan selvfølgelig være noget andet nu, hvor der er nye tanker og ny træner med Valverdes ankomst, men vi må håbe, Valverde har en løsning på, at Messi ikke hver evig eneste gang skal være den, der skaber angrebene og så Rak og Bus bare er støttepædagoger. Der skal tages mere ansvar fra dem IMO.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Ok sådan så jeg det godt nok ikke. IMO spillede messi præcist som han har gjort i en del år nu. Han er der hvor bolden er og hvor han kan blive farlig. Men vi ser åbenbart forskelligt på det.

Personligt synes jeg ikke at vi har brug for 2 playmakere når vi har den bedste overhovedet i messi. Men ja vi må se. Vi ved ikke hvad valverde har tænkt sig. Alt i alt er jeg dog tilfreds med holdet. Ja det kan forstærkes men det vil kræve spillere fra den absolutte top.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvad med 4-3-2-1

--------------------- mats -----------------
Semedo ------ pique ---- umtiti--- alba
---- rakitic ---- busquets--- roberto-----
------------------ messi - neymar----------
--------------------- suarez------------------

Ini kunne spille både robertos og neymars plads ind i mellem
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Tello »

Eller; 4-2-1-3.

Mats (Chillesen)

Semedo (Palencia). Pique (Masch/Vermaelen). Umtiti (Marlon/Cucu). Alba (Digne).

Bussi (Gomes/Alena). Rak (Roberto/ Samper).

Messi (Iniesta/Dølløfø).

Rafinha (Vidal). Neymar (Arda). Suarez (Paco/Munir).

Det kunne være lidt sexy med Dølløfø som rendte rundt og tryllede på den plads, hvis han altså kan få hovedet ud af røven.

Altså, hvis vi bliver tvunget til at beholde alle spillerne, så kan vi lige så godt forsøge.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af SpillerSomMESSI »

I min verden ville en 4-2-3-1 se sådan ud

------------------------ mats -------------------
Senedo ----- pique ----- umtiti----- alba ---
----------- rakitic ---------- busquets --------
----- messi ------ iniesta ------ neymar -----
---------------------- s u a r e z ---------------
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af A$AP »

Fatter ikke det her..
he draw for the 2017/18 fixture list is underway!
Livestream: http://www.laliga.es/directos/sorteo-ca ... -2017-2018

https://en.as.com/en/2017/07/21/footbal ... 11776.html

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Piquénbauer »

Kom nu med et let program i starten! Bare de første 2-3 runder!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af A$AP »

Starter hjemme mod Betis. Ikke dårligt. I det mindste ikke ude mod Bilbao og Aduriz.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af A$AP »

Real starter ude mod Depor.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af De La Barça »

"The draw will generate the first round of fixtures before the computer whirrs into action and we get the full fixture list. Kick off times will be decided at a later date ... "

Vi starter hjemme mod Betis


Visca el Barça i Visca Catalunya

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster