La Liga 2016/2017

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Jesni »

Men det er jo ligegyldigt, når han har vundet klart mest, og det er det, der tæller blandt dem, der stemmer. Og så skal de der "facts" tages med lidt ro, for spillestil har så meget at skulle have sagt i måleffektivitet, så det afspejler sku ikke "sandheden", selvom det måske passer dejligt ind i din agenda.

Og så giver dit argument om at ikke tage straffespark fra, fordi det er en fordel for Ronaldo, og i sidste ende dit argument, ingen mening. Hvis du vil fremstille "objektivt", så gør det, og ikke skævvrid dataen uagtet intention.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Bager »

Starnils skrev:Og selvom Ronaldo ikke er på årets hold, så er han alligevel verdens bedste spiller, og vinder Ballon d'or...
Det værste er, at det er fodboldjournalister, som stemmer. Det giver virkelig ingen mening, at folk som ser fodbold, og har set det i mange år, mener at Ronaldo er bedre, og at han har spillet en bedre sæson end Messi.
De bliver bedømt efter to forskellige standarder. Det er sørgeligt, men sandt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Blaugrana92 »

Igen er jeg nødt til at betvivle dine læseevner, Jesni. Enten læser du ikke ret godt, eller også vælger du bevidst at overse de dele af mit indlæg, hvor jeg rent faktisk adresserer det du vælger at kommentere på:

"Kort sagt har Ronaldo ikke været ret god i denne sæson. Eller jo, han har jo selvfølgelig været rigtig god, men han er langt fra det niveau, som de fleste plejer at kende ham for, og han har ikke været i nærheden af, at være blandt de 10 bedste spillere i denne sæson; for det her er jo altså kun offensive spillere. Vi har slet ikke snakket om spillere som Kroos, Modric eller Marcelo, der selvfølgelig alle har været langt bedre og vigtigere for Madrid i denne sæson. Ballon d'Or min bare. Ronaldo fortjener det ikke mere end Mbappé eller Falcao gør det."

Ronaldo har under ingen omstændigheder - ingen - været bedre eller vigtigere end de tre jeg nævner, så hvorfor skulle han være en bedre kandidat?

Ja, spillestil har selvfølgelig noget at skulle sagt. En af grundene til at Ronaldo har en ringe scoringsrate, er da utvivlsomt at hans fodboldintelligens er hamrende elendig og at han er super egoistisk. Jeg har i hvert fald ikke andre forklaringer på, at han stadig vælger at skyde 49 gange fra positioner udenfor feltet, selvom han de forgange 7 sæsoner kun har scoret på 5% af den slags afslutninger.

Du skal i øvrigt ikke snakke om at skævvride data. Jeg har på intet tidspunkt foregivet, at der skulle være tale om et perfekt argument, at der skulle være tale om en tilpasset scoringsrate eller at min intention var at være fuldstændig objektiv. Er det ikke ret tydeligt, at mit mål er at bevise, at Ronaldo ikke (længere) er noget specielt?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev: Ja, spillestil har selvfølgelig noget at skulle sagt. En af grundene til at Ronaldo har en ringe scoringsrate, er da utvivlsomt at hans fodboldintelligens er hamrende elendig og at han er super egoistisk. Jeg har i hvert fald ikke andre forklaringer på, at han stadig vælger at skyde 49 gange fra positioner udenfor feltet, selvom han de forgange 7 sæsoner kun har scoret på 5% af den slags afslutninger.
Det er faktisk ikke helt dårligt, at han scorer 5% af gangene på skud uden for feltet. Jeg ved ikke om mange af dem er frispark, men et normalt skud uden for feltet går i mål 3% af gangene. Ved direkte frispark er det 5-6%.

Man kan selvfølgelig argumentere for, at han ikke burde sparke i første omgang, men selve scoringsraten er fin.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Heartbreaker »

Uden at bruge særlig man jernekrafter, så er jeg overbevist om at Blau selvfølgelig hentyder til, at Ronaldo i størstedelen af de situationer burde aflevere bolden til sine medspillere i stedet for at skyde. :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Uden at bruge særlig man jernekrafter, så er jeg overbevist om at Blau selvfølgelig hentyder til, at Ronaldo i størstedelen af de situationer burde aflevere bolden til sine medspillere i stedet for at skyde. :glad:
:mrgreen:

Jeg vil sige det sådan, at de fleste spillere tager en andel af deres skud uden for feltet. Ronaldo er faktisk blevet bedre på det punkt, hvorfor han tager væsentligt færre langskud end tidligere. Jeg synes derfor ikke, at man kan bruge det som et kritikpunkt, når nu han faktisk scorer 5% af gangene.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Ronaldo har under ingen omstændigheder - ingen - været bedre eller vigtigere end de tre jeg nævner, så hvorfor skulle han være en bedre kandidat?
Simpelthen ingen omstændigheder, for du har naturligvis evnet at analysere samtlige omsætndigheder igennem. Men det harjo været min kritik af statistiske idioters fremmarch i fodboldverdenen - kun det målbare tæller. Og der tæller Ronaldo jo absurd meget kontra Kroos, Modric etc.
Blaugrana92 skrev:Ja, spillestil har selvfølgelig noget at skulle sagt. En af grundene til at Ronaldo har en ringe scoringsrate, er da utvivlsomt at hans fodboldintelligens er hamrende elendig og at han er super egoistisk. Jeg har i hvert fald ikke andre forklaringer på, at han stadig vælger at skyde 49 gange fra positioner udenfor feltet, selvom han de forgange 7 sæsoner kun har scoret på 5% af den slags afslutninger.
5% er så ikke helt dårligt, faktisk. Så det er lidt en ommer.
Blaugrana92 skrev:Du skal i øvrigt ikke snakke om at skævvride data. Jeg har på intet tidspunkt foregivet, at der skulle være tale om et perfekt argument, at der skulle være tale om en tilpasset scoringsrate eller at min intention var at være fuldstændig objektiv. Er det ikke ret tydeligt, at mit mål er at bevise, at Ronaldo ikke (længere) er noget specielt?
Og hvor langt kommer du med det argument, hvis du bygger det på varm luft? Jesus christ.
Senest rettet af Jesni tirs maj 23, 2017 4:15 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Piquénbauer »

Men det harjo været min kritik af statistiske idioters fremmarch i fodboldverdenen - kun det målbare tæller. Og der tæller Ronaldo jo absurd meget kontra Kroos, Modric etc.
Er pointen ikke at Ronaldo lige netop kun kan følge med hvis man ser på dennes stats? Spilmæssigt har han efterhånden været elendig i nogle sæsoner hvis man altså ser bort fra de enkelte berøringer der har ført til mål. Og når Ronaldo så ikke engang er noget specielt statsmæssigt så er der vitterligt ikke en eneste grund til at nævne ham som en af de bedste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Er pointen ikke at Ronaldo lige netop kun kan følge med hvis man ser på dennes stats? Spilmæssigt har han efterhånden været elendig i nogle sæsoner hvis man altså ser bort fra de enkelte berøringer der har ført til mål. Og når Ronaldo så ikke engang er noget specielt statsmæssigt så er der vitterligt ikke en eneste grund til at nævne ham som en af de bedste.
Jeg er indifferent ifht hvem der vinder, så om han, Messi eller en tredje vinder, gør ikke noget for mig. Jeg ved, Messi er længder bedre ved at se ham spille. Jeg har for længst tabt troen på deskriptiv fremstilling af fodbold, og deraf de fleste kåringer.

Men de fleste, der statistisk set er hans ligesindende, har jo ikke vundet det, han har. Dem der har vundet, det han har, Modric, Kroos etc, har jo statistisk set ikke hans styrker, da de ikke scorer mål og afgører kampe som han - det vægter i fodboldverdenen. Og jeg er fuldstændig enig med Blau på flere punkter, heraf at MOdric og Kroos naturligvis er vanvittig vigtige for holdet - de bliver bare ikke hyldet for det, fordi man ser alt igennem tal i dag, hvilket er en idiotisk beslutning i fodboldverdenen.
Senest rettet af Jesni tirs maj 23, 2017 4:06 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er indifferent ifht hvem der vinder, så om han, Messi eller en tredje vinder, gør ikke noget for mig. Jeg ved, Messi er længder bedre ved at se ham spille. Jeg har for længst tabt troen på deskriptiv fremstilling af fodbold, og deraf de fleste kåringer.
Der er vi enige. Jeg gider virkelig ikke bruge mere tid på BdO osv. Det er spild af tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Simpelthen ingen omstændigheder, for du har naturligvis evnet at analysere samtlige omsætndigheder igennem. Men det harjo været min kritik af statistiske idioters fremmarch i fodboldverdenen - kun det målbare tæller. Og der tæller Ronaldo jo absurd meget kontra Kroos, Modric etc.
Men gør han nu også det? Kommer det ikke fuldkommen an på, hvilke parametre vi vægter højest rent statistisk? Hvor meget er 90 gennemførte afleveringer værd? Hvor meget er 5 chanceskabende afleveringer værd? Hvor meget er en bolderobring værd, en dribling, en clearing eller et (taktisk) frispark? Det lader ikke helt til, at du overhovedet har fattet pointen i mit første indlæg. Pointen var netop at det statistiske output, som længe har været Ronaldo-fortalernes allersidste bastion, nu også er faldet for portugiseren. Ikke engang her kan han længere gøre sig anseeligt bemærket. I hvert fald ikke positivt da.
Jesni skrev:5% er så ikke helt dårligt, faktisk. Så det er lidt en ommer.
5% er givetvis over gennemsnittet på tværs af de store ligaer - som så også inkluderer spillere som Andros Townsend og Charlie Adam - men du skal ikke bilde mig ind, at du ikke har siddet og undret dig gevaldigt, over de beslutninger Ronaldo ofte træffer. Hvor ofte har man ikke siddet, og kløet sig i baghovedet over, at Ronaldo afslutter fra 30 meters afstand, når en aflevering på tværs af banen - eller, Gud forbyde det, bagud - åbenlyst kunne have spillet chancen (meget!) større.
Jesni skrev:Og hvor langt kommer du med det argument, hvis du bygger det på varm luft? Jesus christ.
Varm luft? Hvad er nu det for en varm luft? Tallene er altså reelle nok, kære Jesni. Hans scoringsrate er præcis som jeg har præsenteret den. At den så er endnu værre, hvis vi tager højde for straffespark, er jo ikke ligefrem til Ronaldos fordel.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:Simpelthen ingen omstændigheder, for du har naturligvis evnet at analysere samtlige omsætndigheder igennem. Men det harjo været min kritik af statistiske idioters fremmarch i fodboldverdenen - kun det målbare tæller. Og der tæller Ronaldo jo absurd meget kontra Kroos, Modric etc.
Men gør han nu også det? Kommer det ikke fuldkommen an på, hvilke parametre vi vægter højest rent statistisk? Hvor meget er 90 gennemførte afleveringer værd? Hvor meget er 5 chanceskabende afleveringer værd? Hvor meget er en bolderobring værd, en dribling, en clearing eller et (taktisk) frispark? Det lader ikke helt til, at du overhovedet har fattet pointen i mit første indlæg. Pointen var netop at det statistiske output, som længe har været Ronaldo-fortalernes allersidste bastion, nu også er faldet for portugiseren. Ikke engang her kan han længere gøre sig anseeligt bemærket. I hvert fald ikke positivt da.
Fuldstændig enig.
Blaugrana92 skrev:5% er givetvis over gennemsnittet på tværs af de store ligaer - som så også inkluderer spillere som Andros Townsend og Charlie Adam - men du skal ikke bilde mig ind, at du ikke har siddet og undret dig gevaldigt, over de beslutninger Ronaldo ofte træffer. Hvor ofte har man ikke siddet, og kløet sig i baghovedet over, at Ronaldo afslutter fra 30 meters afstand, når en aflevering på tværs af banen - eller, Gud forbyde det, bagud - åbenlyst kunne have spillet chancen (meget!) større.
Med den betydning han har for Real Madrid, må man også indse, at man giver ham lidt mere frirum. Og når han han faktisk scorer ok ude fra distancen, så giver det jo mening. Derudover vil skud udefra jo tvinge et forsvar fremad, som så bagefter åbner op for mere plads til kombinationsspillet, så der er jo flere effekter af det. Derudover er Real Madrids spillerstil jo ret direkte, så hurtige afslutninger er jo den del af konceptet, relativt til vores gode gamle opfattelse af, hvordan fodbold spilles.

Blaugrana92 skrev:Varm luft? Hvad er nu det for en varm luft? Tallene er altså reelle nok, kære Jesni. Hans scoringsrate er præcis som jeg har præsenteret den. At den så er endnu værre, hvis vi tager højde for straffespark, er jo ikke ligefrem til Ronaldos fordel.
Uagtet intention skal du jo fremvise det på best mulig vis. Straffespark giver ikke meget mening ifht. din argumentaiton. At du så bagefter begynder en eller anden håbløs forsvarstale om at dine argumenter ikke behøver at være "perfekte", fordi du er biased, får kæden til at hoppe helt af.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af kklaus »

Lidt stats (fra Sextuple‏ @BarcaStat)
Barça record this season
59 official games
42W 9D 8L
Goals: 171-58
Cleansheets: 22
Trophies:2
Most Barça GOALS 2016/17
Messi 54
Suarez 37
Neymar 20
Arda 13
Paco 8
Rakitic 8
Rafinha 7
Pique 3
Denis 3
Gomes 3
Most Barça ASSISTS 2016/17
Neymar 21
Messi Suarez 16
Rakitic Roberto Alba Arda 6
Vidal 5
Iniesta Rafinha Masche Paco 4
Most Chances created for Barcelona 2016/17
Neymar 127
Messi 117
Suarez 74
Arda 39
Roberto 38
Rakitic 38
Iniesta 34
Alba 32
Denis 24
Most Barcelona DRIBBLES 2016/17
Ney 239
Messi 193
Roberto 57
Iniesta 46
Suarez 43
Gomes 35
Arda 30
Rakitic 28
Busquets 24
Rafa 23
Denis 21
Most Barça PASSES 2016/17
Busquets 3080
Umtiti 2912
Pique 2762
Masche 2687
Messi 2624
Roberto 2617
Ney 2433
Alba 2407
Raki 2253
Iniesta 1909
Most BALLS WON for Barça 2016/17
Busq 281
Pique 273
Umtiti 241
Raki 240
Alba 208
NEY 191
Masche 183
Sergi 171
Iniesta 162
Gomes 148
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af zqa »

Neymar <3
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: La Liga 2016/2017

Indlæg af Skydefinten »

Most Barcelona DRIBBLES 2016/17
Ney 239
Matthieu 201
Messi 193
Roberto 57
Iniesta 46
Suarez 43
Gomes 35
Arda 30
Rakitic 28
Busquets 24
Rafa 23
Denis 21
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster