Copa del Rey

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Problemet er ikke cdr. Problemet er tankegangen om at: "vi er Barca og derfor skal barca kunne klare at spille med i alle turneringer". Den gør at vi lige netop ikke bruger vores trup men spiller de stærkeste 11 ligeså snart vi rammer januar. Hvis vi konsekvent spillede med et hold bestående hovedsageligt af reservere så ville jeg ikke have det store problem med cdr. Det fører os videre til næste punkt.

Jeg køber ikke den der med Messi. Han er verdens klart bedste spiller og vi bliver meget bedre med ham. Men vi har efterhånden vist en del gange efterhånden at vi også kan ude messi. Problemet er derimod at holdets rygrad ikke er helt unge mere. Alba, Bussi, Pique, Rak, Messi og Suarez er enten tæt på 30 eller over og de har sæson efter sæson spillet kamp efter kamp. Det har de fordi, hvis vi lige vender tilbage til: "vi er Barca og derfor skal barca kunne klare at spille med i alle turneringer".

På et eller andet tidspunkt må man sgu se i øjnene at en treble ikke er et realistisk mål. Man bliver nødt til at prioritere. Vi kommer til at spille med enten stærkeste 11 eller meget tæt på i stort set hver eneste kamp i feb og nok også frem. Det er ca en kamp hver tredje dag over en længere periode. Det får konsekvenser for hvad vi kommer til at se i la liga og cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Platon
Indlæg: 117
Tilmeldt: lør okt 29, 2011 5:15 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Platon »

Det er en kamp ca hver fjerde dag (fra Anti's indlæg på s. 81):

2 feb, Valencia H
6 feb, Real H
10 feb Bilbao U
(Ingen midtuge)
16 feb Valladolid H
19 feb Lyon U
24 feb Sevilla U
27 feb Real U
2 mar Real U
(Ingen midtuge)
10 mar Rayo H
13 mar Lyon H
17 mar Betis U

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Ba sai luo na »

Tror ikke vi er helt uenige .

Hvis de spiller med de samme spillere kamp efter kamp - så giver det bagslag.
Valverde må rotere fra kamp til kamp . 1-3 pladser af gangen og ikke 7-9 pladser bare fordi det er Copa del Rey - og slet ikke når det er semi mod Real.

Barcas trup bør simpelthen være god nok til at kunne opretholde niveauet mod Bilbao , Lyon , og Copa del Rey Real selvom et par enkelte profiler ikke er med. ellers er truppen bare ikke sammensat rigtigt. Det kan så også være den ikke er det.

Den eneste der spiller som ikke kan erstattes er Messi . Han alene gør holdet bedre. Så må man vælge hans kampe.
Måske Barca kunne slå Bilbao uden Messi ? Vil man være 100% i ligaen - Eller er det vigtigere at få Real ud af Copa.

Jeg ville foretrække Messi slet ikke spillede Copa del Rey . Men ellers synes jeg så absolut de skal fighte for det trofæ.
det er da klart - det ikke den turnering spillerne skal spille med ømme muskler og smertestillende osv .

Men altså Real Madrid står jo i samme situation . Også en røvfuld af kampe med en betydeligt dårligere trup.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Real har ikke en betydelig dårligere trup... on par ca, hvis vi tager Messi ud af ligningen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af A$AP »

Det er virkelig ærgerligt, at Dembele ikke bliver klar til første kamp. Han har bare at være klar til at massakrere Real Madrid og Marcelo over to kampe i slut februar.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Copa del Rey

Indlæg af Blaugrana al vent »

Det er aldrig godt at møde et Real hold som er 100% underdogs. Jeg forventer to tætte kampe hvor intet er afgjort efter på onsdag.
Jeg bløder Blaugrana

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Det er virkelig ærgerligt, at Dembele ikke bliver klar til første kamp. Han har bare at være klar til at massakrere Real Madrid og Marcelo over to kampe i slut februar.
Tror faktisk han ville pisse Marcelo godt og grundigt af, for ikke at nævne Ramos, hvis han spiller som sidste gang. Han tørrede jo røv i modstanderne sidste gang.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Copa del Rey

Indlæg af Lopezzz »

Vi skal gå all in i CDR. Hvem siger at vi ikke vinder Champions League hvis vi går også efter Copa?
Det er en dårlig undskyldning
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lopezzz skrev:Vi skal gå all in i CDR. Hvem siger at vi ikke vinder Champions League hvis vi går også efter Copa?
Det er en dårlig undskyldning
Det siger år 2014, 2016, 2017, 2018
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:
Lopezzz skrev:Vi skal gå all in i CDR. Hvem siger at vi ikke vinder Champions League hvis vi går også efter Copa?
Det er en dårlig undskyldning
Det siger år 2014, 2016, 2017, 2018
Så den svipser imod Roma, det var CDRs fejl? at vi tæver dem 4-1 ugen inden nærmest og så smider det hele kampen efter imod dem, er CDRs fejl?

Jeg synes at der er for meget snak om CDR og dens indflydelse, ligeså snart man har et dårligt resultat så bruger man den som undskyldning, de år man vandt Treble var der ingen der snakkede om at CDR gjorde os trætte.

Jeg synes at alt denne snak er for søgt. Vi er i en semifinale nu, kommer ikke tættere på en finale, vi spiller imod vores største rival, selvf. skal vi gå all in og prøve at vinde de kampe. Ingen siger at han ikke må rotere på 1-2 pladser, som ikke er alt for vitale.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har vitterligt vundet en treble to gange i hele vores historie. Hvis der er noget der er søgt så er det at tage det frem som et eksempel på at man skal gå efter alt.

Det er naivt at tro at 6 ekstra kampe fordelt over 2 måneder ikke gør en forskel når man ser på det allerede pressede program la liga hold har fra januar og frem. Så nej der er ingen der siger at cdr alene er årsagen men det har konsekvenser med ekstra kampe. Og her er der så mange der ikke mener at de ekstra kampe er det værd. Det er der sgu ikke noget søgt ved.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Antimadridista »

Nu kan jeg ikke lige huske hvor pokker jeg læste det henne, men LE skulle efter sigende have roteret temmelig meget og ikke kørt konsekvent Galla i efteråret 2014. Derfor skulle foråret 2015 (treble) have været lettere at håndtere, ift alle 3 turneringer, end efterfølgende år.

Et andet argument, som Piq også har pointeret, så er stamspillerne i høj grad de samme, blot 4 år ældre...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Det er skyggen fra peps første sæson der hviler over holdet. Treble, treble, treble. Intet andet hold på jorden går ind til en sæson med et succeskriterie der hedder en treble. Det er hovedløst og som barcafan hører man det konstant. Hvis målet for hver sæson er det umulige så bliver stort set hver eneste sæson en fiasko. Man bliver nødt til at prioritere og endnu mere nu hvor hele vores stamme af bærende spillere er omkring 30.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af emo »

Kriteriet for hver sæson skal være liga, det er succes, alt andet er bonus. Klart at CHL vægter højt og der er prestige i det, selvom mange af os fik talt Reals chl triumf under vores double.

Nu søger vi alle. Men mener i at vores koks imod Roma var ekstra minutter til spillerne i Cdr? Vi blev udspillet, det var intet med vores ekstra kampe at gøre for hvorfor poker kan vi så levere en kamp på hjemmebane inden som resultatmæssigt er klasse.

For meget snak om det her. Jeg er uenig. Vi skal gå efter Cdr når vi er så langt og det viser klubben også ellers havde de ikke stillet stærkt op imod Sevilla hjemme.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Copa del Rey

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skrev allerede i første kamp mod roma at spillerne så trætte ud. Du skrev flere gange at vi var elendige (det gav du så Valverde skylden for). Vi var ikke gode mod dem og du sagde selv at det var fuld fortjent at vi røg ud over 2 kampe. Jeg siger ikke at det var cdr alene men det havde sgu konsekvenser.

Og det er ikke fordi du først mener at vi skal gå efter cdr nu. Du har sagt det i længere tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster