FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Spændende med dine spekulationer… jeg håber personligt på en stramme rolle fordeling og struktur på midtbanen - jeg er som udgangspunkt er skuffet over, at Xavi ikke har formået at skabe en klare struktur i boldbesiddelse, blandt andet nogle klare spilmønstre. Den store variation i kvalitet på banen, specielt på midtbanen og offensivt vidne for mig om, at holdet ikke er tilstrækkeligt afstemt. At Xavi gav så meget rum til Dembeles kreative drev med bolden, indikere også for mig, at han var lidt rådvild, ifht. hvordan han organisere offensiven…

Faktisk er jeg overordnet lidt skuffet over Xavis tilgang til spillet - det er mere statisk og konservativt, end jeg havde forventet. Jeg håber, at han har været tynget af præstationspres og får foldet det hele mere ud i den kommende sæson, men det er ærgerligt talt aktuelt mere et håb end en tro på, at det vil blive en realitet. En mere flydende struktur på midtbanen kræver en meget klar rollefordeling og struktur, og Xavi bedrifter hidtil vidner ikke om, at det er en opgave han aktuelt kan løfte.

Jeg skal ikke ligge skjul på, at jeg er stor fan er alt hvad Pep rører ved - så jeg håber på den traditionelle 4-3-3 med meget bevægelige interiors, og helt klare rolle og spilmønstre. Dermed ser jeg også hellere, at det er systemet fremfor spillerne, der skaber offensiven.. vi har ikke brug for Messis Magi, hvis blot skarpt pasningsspil, løb uden bold, 110 % afstemte spilmønstrene, så skal åbningerne nok komme. Men det kræver en stor træner indsats…

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

To win the league while handing so many minutes to U21 players is no mean feat. Since 2000 across the top five European leagues, no other team to win a title has given over 6,000 minutes to young players apart from Nantes in Ligue 1 2001-02 (6,882)
https://theanalyst.com/eu/2023/06/how-m ... s-2022-23/
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15098
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1699 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Er der nogen der kan forklare hvorfor skal vi beholde Lewandowski?
Han har scoret mange mål som har haft betydning for mesterskabet men han har været katastrofalt efter VM.
Jeg er bange for at han ikke ændrer sig.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Victor Font: "A motion of no confidence is always the last solution... I hope I don't get to that situation, although the reality of Barça is not exactly the best."

Font: "Getting financing by selling assets is the worst solution."

Font: "Guardiola? I'm sure he will return if we are able to create the right conditions. He has 2 years left on his contract... And hopefully from there he will return to Barça."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Victor Font on Barca's failure to re-sign Messi:

"We have been deceived or we are not told the truth about why Messi was not renewed two years ago or why now he was going to come and in the end he does not come. It is a leadership and management problem."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hvor er det vildt at man ikke kan undgå at skulle hente penge fra de stater der... de har virkelig sat sig i en god position dernede. :oops:
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9307
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
fre jun 16, 2023 10:11 am
Hvor er det vildt at man ikke kan undgå at skulle hente penge fra de stater der... de har virkelig sat sig i en god position dernede. :oops:
:sick: :?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

📰 [Diario Sport] | Barcelona may be part of the Super League organised by Saudi Arabia.

This could happen if the Catalans would be punished by UEFA for their involvement in the notorious Negreira case which has to do with alleged referee payments.

Juventus, one of the few European Super League founders, could also face a punishment for their financial breach. In this case, Saudi Arabia would invite them to join the Super League as well.

UEFA 'would be scared' to see big European clubs being part of the Saudi Arabian project, it is noted.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20776
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billederne taler for sig selv... :sad:




Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

https://www.fcbarcelona.dk/Artikler/lew ... emsen.html

Lidt betryggende trods alt, at det tilsyneladende var en del af strategien at spille tandløst... Efter den resulterende initiale succes, så er det forhåbentligt ikke en undskyld længere..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster