FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

hackmann
Indlæg: 397
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 8:47 am

Det blir da ikke den opstilling der hvis vi er tvunget til at sælge og terminere nogle kontrakter. Vi er vel tvungent til at skulle sælge nogle af flg. De Jong/Griezmann eller måske endda Pedri blot for at nævne nogle som faktisk kan sælges.
Vi skal sælge dem for mere end der mangler af afskrivning på dem. Det er 80M på Griezmann, 50M på DeJong og kun 8M på Pedri

Da Griezmann får mere end 5% af vores lønudgift så kan vi bruge en 2 for 1 regel. Men kun for salgsdelen over 80M

Men vi er ikke tvunget til det. Ikke i år

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Paulinho15 »

SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 10:45 pm
hackmann skrev:
lør aug 07, 2021 10:39 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 1:14 pm

I know, men jeg spørger: er vi ikke TVUNGET til at sælge spillere for at kunne comply med reglerne for lønloftet?

Det er det jeg spørger om.
Nej vi er ikke tvunget til at sælge nogen. Med besparelsen af Messis løn kan vi indskrive de fire nye spillere. Vi kommer ikke under lønloftet, ikke uden at sælge en spiller vi gerne vil beholde

I et normalt år fik en bøde og måske en nedrykning. Men det er sat på pause

Vores bedste vej er at hæve indtægterne så hæver vi også lønloftet til næste år
Det er netop det jeg mener, at vi ikke kommer uden om at skulle sælge en spiller som vi gerne vil beholde for at kunne comply med reglerne når vinduet er lukket.

Ergo: hvm andre end enten Griezmann, Pedri eller De Jong er salgbare?

Jeg mener vi er tvunget til at sælge en af dem.

Hvordan skal vi hæve indtægterne med falden salg af Messi trøjer, merchandise, og sponsorer der trækker sig pga Messis fravær?
Der er mange måder at hæve indtægterne på. Det handler om at se mulighederne og ikke mindst om at skabe nye muligheder.

Det er selvfølgelig et stort tab at miste Messi. Men det giver mulighed for at andre spillere på holdet virkelig kan steppe op. Alle spillere har muligheden for at blive verdens bedste, fordi potentiale er ubegrænset. Det handler om øvelse, øvelse og øvelse. Og den rette mentalitet.

Måske Memphis virkelig stepper op nu og blomstrer igennem. Vi får Ansu tilbage. Spillere som disse kan virkelig steppe op og griber de verdensscenen så bliver der jo bare solgt en masse merchandise med dem.

Når det er sagt skal det ikke lyde som om jeg ikke er ked af at Messi rejser, men her kigger jeg bare på mulighederne i det nuværende hold. Vote øjner side hvor de sidder for at se fremad. Der kommer nye talenter, nye spillere. Det hele vil og skal nok løse sig.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

hackmann
Indlæg: 397
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 10:45 pm
hackmann skrev:
lør aug 07, 2021 10:39 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør aug 07, 2021 1:14 pm

I know, men jeg spørger: er vi ikke TVUNGET til at sælge spillere for at kunne comply med reglerne for lønloftet?

Det er det jeg spørger om.
Nej vi er ikke tvunget til at sælge nogen. Med besparelsen af Messis løn kan vi indskrive de fire nye spillere. Vi kommer ikke under lønloftet, ikke uden at sælge en spiller vi gerne vil beholde

I et normalt år fik en bøde og måske en nedrykning. Men det er sat på pause

Vores bedste vej er at hæve indtægterne så hæver vi også lønloftet til næste år
Det er netop det jeg mener, at vi ikke kommer uden om at skulle sælge en spiller som vi gerne vil beholde for at kunne comply med reglerne når vinduet er lukket.

Ergo: hvm andre end enten Griezmann, Pedri eller De Jong er salgbare?

Jeg mener vi er tvunget til at sælge en af dem.

Hvordan skal vi hæve indtægterne med falden salg af Messi trøjer, merchandise, og sponsorer der trækker sig pga Messis fravær?
Griezmann er ikke salgbar, vi skal have 80M før det giver overskud.

Vi skal hellere acceptere at vi ikke kommer under lønloftet og tage tabene i år da der ikke er bøder. F.eks tabe 45M ved at sende Pjanic gratis til Juventus i stedet for at en besparelse på 16M ved at låne ham et år eller to

I august må der mindste være 40% tilskuer på åbne stadium. Regionerne må godt tillade mere men ikke mindre.

Laporta har udpeget over 40 områder uden sponsor. Jeg håber han levere på noget af det.

Det er allerede blevet nemmere at blive medlem. Og til oktober kan det nok klares online uden personlige fremmøde i Barcelona

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Jeg håber nu stadig, vi får smidt noget dødvægt ud asap!
Pjanic, Umtiti osv. er jo heller ikke noget værd næste år.

Nu hvor Messi har forladt os, så er det ledelsens eneste opgave.
Det burde også være muligt nu, at få spillerne til at indse lønnedgang eller afgang er det eneste rigtige. Klimaet i klubben og i særdeleshed blandt fansene ihvertfald nok minde dem om det.
Hvis dagen idag ikke er en eye-opener, så hved jeg ikke hvad

Filten
Indlæg: 1975
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 212 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Filten »

ladislau skrev:
søn aug 08, 2021 4:09 pm
Jeg håber nu stadig, vi får smidt noget dødvægt ud asap!
Pjanic, Umtiti osv. er jo heller ikke noget værd næste år.

Nu hvor Messi har forladt os, så er det ledelsens eneste opgave.
Det burde også være muligt nu, at få spillerne til at indse lønnedgang eller afgang er det eneste rigtige. Klimaet i klubben og i særdeleshed blandt fansene ihvertfald nok minde dem om det.
Hvis dagen idag ikke er en eye-opener, så hved jeg ikke hvad
Ja vi skal af med Roberto, lenglet, umtiti, pjanic, coutinho, MB, Griezmann og dembele.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Som jeg forstår det, så er vores lønbudget udfordret, selvom Messi har forladt os.
Så enten vil nogle spillere være uregistreret og altså ikke til rådighed - ellers skal de sælges.

Pjanic bør være på vej ud - og så står den på forhandlinger med nøglespillere med fokus på nedskæring af lønnen.

Er ikke som i manager, hvor man sælger og flytter transfersummerne over på lønbudget :razz: , det handler om de 70%.

Vi lå på 115%’s kapacitet inden Messi, men selvom han tog en luns, så skal vi ned på 70%. Altså en alvorlig nedskæring.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Filten
Indlæg: 1975
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 212 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Champione skrev:
søn aug 08, 2021 5:23 pm
Som jeg forstår det, så er vores lønbudget udfordret, selvom Messi har forladt os.
Så enten vil nogle spillere være uregistreret og altså ikke til rådighed - ellers skal de sælges.

Pjanic bør være på vej ud - og så står den på forhandlinger med nøglespillere med fokus på nedskæring af lønnen.

Er ikke som i manager, hvor man sælger og flytter transfersummerne over på lønbudget :razz: , det handler om de 70%.

Vi lå på 115%’s kapacitet inden Messi, men selvom han tog en luns, så skal vi ned på 70%. Altså en alvorlig nedskæring.
Men vil vores lønbudget ikke se bedre ud i løbet af sæsonen når der begynder at komme tilskuere på stadion?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Filten skrev:
søn aug 08, 2021 5:32 pm
Champione skrev:
søn aug 08, 2021 5:23 pm
Som jeg forstår det, så er vores lønbudget udfordret, selvom Messi har forladt os.
Så enten vil nogle spillere være uregistreret og altså ikke til rådighed - ellers skal de sælges.

Pjanic bør være på vej ud - og så står den på forhandlinger med nøglespillere med fokus på nedskæring af lønnen.

Er ikke som i manager, hvor man sælger og flytter transfersummerne over på lønbudget :razz: , det handler om de 70%.

Vi lå på 115%’s kapacitet inden Messi, men selvom han tog en luns, så skal vi ned på 70%. Altså en alvorlig nedskæring.
Men vil vores lønbudget ikke se bedre ud i løbet af sæsonen når der begynder at komme tilskuere på stadion?
Overhovedet ikke. Har intet med hinanden at gøre.
Indtægterne vil se bedre ud til den tid, men ændrer ikke på den lønramme, som vi skal imødekomme.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
søn aug 08, 2021 5:32 pm
Champione skrev:
søn aug 08, 2021 5:23 pm
Som jeg forstår det, så er vores lønbudget udfordret, selvom Messi har forladt os.
Så enten vil nogle spillere være uregistreret og altså ikke til rådighed - ellers skal de sælges.

Pjanic bør være på vej ud - og så står den på forhandlinger med nøglespillere med fokus på nedskæring af lønnen.

Er ikke som i manager, hvor man sælger og flytter transfersummerne over på lønbudget :razz: , det handler om de 70%.

Vi lå på 115%’s kapacitet inden Messi, men selvom han tog en luns, så skal vi ned på 70%. Altså en alvorlig nedskæring.
Men vil vores lønbudget ikke se bedre ud i løbet af sæsonen når der begynder at komme tilskuere på stadion?
Hvis budgettet bliver tilpasset i løbet af sæsonen, så bør det skabe lidt rum, når man kan registrer igen i januar, men jo. Den cashflow, der trods alt begynder at komme, når sæsonen starter bør kunne skabe lidt rum. Det batter selvfølgelig først rigtigt, når tribunerne er helt fyldte igen og realistisk set, så kommer der ikke til at ske det store, før til næste sommer og man skal næremere bruge vintervinduet på at forsøge at sælge en spiller eller to til klubber, som har et akut behov. Jeg tror at man nu vil se Laporta gå efter at skaffe sig så godt et udgangspunkt til næste sommer, som muligt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Jordi Alba will become the fourth captain of Barça after Messi's departure. The left-back wins the game over Ter Stegen and will accompany Sergio Busquets, Gerard Piqué and Sergi Roberto as captains. [sport]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Er det bare mig eller virker det til at der er lidt problemer mellem MAtS og nogle af de gamle? Han hentydede selv til det i sin hyldest til Messi og jeg ville da mene at han er/var en bedre kandidat end Alba…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Champione skrev:
søn aug 08, 2021 5:23 pm
Som jeg forstår det, så er vores lønbudget udfordret, selvom Messi har forladt os.
Så enten vil nogle spillere være uregistreret og altså ikke til rådighed - ellers skal de sælges.

Pjanic bør være på vej ud - og så står den på forhandlinger med nøglespillere med fokus på nedskæring af lønnen.

Er ikke som i manager, hvor man sælger og flytter transfersummerne over på lønbudget :razz: , det handler om de 70%.

Vi lå på 115%’s kapacitet inden Messi, men selvom han tog en luns, så skal vi ned på 70%. Altså en alvorlig nedskæring.
Her bliver der sat ord på den finansielle situation omkring lønrammen.
Kommer fra en anerkendt journalist.
Ramón Álvarez de Mon
@Ramon_AlvarezMM
Calculo que para inscribir a los 4 fichajes el Barça deberá generar 128 y 144 millones en plusvalías y ahorro de salarios. No creo que los 4 jueguen en el Barça esta temporada salvo que haya una rebaja salarial importante de la plantilla.
Oversat fra spansk af
Jeg beregner, at for at registrere de 4 signeringer skal Barça generere 128 og 144 millioner i gevinster og besparelser i lønninger. Jeg tror ikke, at de 4 spiller for Barça i denne sæson, medmindre der er en betydelig lønnedgang fra truppen.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5496
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Er det i virkeligheden derfor Aguero er "skadet" så længe?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1585
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

SpillerSomMESSI skrev:
man aug 09, 2021 1:39 pm
Er det i virkeligheden derfor Aguero er "skadet" så længe?
Er ihvertfald et par afgørende figurer, som står med et meget alvorligt forklaringsproblem, hvis man ikke kan registrere nye transfers..
---------------------------------------
Barca is my religion!

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Ihh til corona lempelser så skal man ikke helt ned på 70

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster