FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis. Hele debatten mangler nuancer. Trup og modstander skal tages med i overvejelserne.

En ting der feks er glippet fuldstændig er at vi ikke kan presse som tidligere pga Messi. Det kan vi bare ikke. Den form for presspil vi var så gode til var kollektivt og fjerner man en så falder det til jorden.

Og så synes jeg det er spændende det med at vi bliver presset højere på banen end under pep. Jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at høre pique gå i dybden men forskelle osv. Virkelig spændende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Fedt at høre Piqué fortælle at de godt er klar over at spillet ikke har været som tidligere.
Når det så er sagt så ville jeg da også helst se dem spille som under Pep men det kommer ikke til at ske, af flere årsager.

Synes nogle af de spillere vi har i truppen mangler lidt Barca dna, så håber Arthur og De jong kan være fremtidens midtbane, for de har ummidelbart hvad der skal til.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:Præcis. Hele debatten mangler nuancer. Trup og modstander skal tages med i overvejelserne.

En ting der feks er glippet fuldstændig er at vi ikke kan presse som tidligere pga Messi. Det kan vi bare ikke. Den form for presspil vi var så gode til var kollektivt og fjerner man en så falder det til jorden.

Og så synes jeg det er spændende det med at vi bliver presset højere på banen end under pep. Jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at høre pique gå i dybden men forskelle osv. Virkelig spændende.
Men jeg synes alligevel det falder lidt til jorden når han siger Valverde vil spille på samme måde som Pep. For det ser jeg slet ikke uagtet at spillerne er anderledes. Vi spiller anderledes og ikke kun pga spillerne

Angående det med Messi. Nu er det baseret på 2 hele kampe jeg så men så meget pressede og løb Messi faktisk ikke. Så jeg tror faktisk sagtens vi kan spille på den måde igen men det kræver at Messi ligger centralt igen og at vi har 2 kanter der løber. Og dermed skal vi af med Suarez

Noget andet jeg ved mærke i var at specielt 2011 hvor Villa udgangsposition var HW men han lagde sig ind som traditionel 9er og forsøgte at strække banen når vi var i boldbesiddeldse ligesom Suarez gør. Hans udgangspunkt var bare HW men lavede mange af de samme ting som Suarez gør nu. Men det var selvfølgelig også kun muligt fordi vi havde Alves

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men det ved pique vel bedre end os? Han kender vel om noget bedre til de principper som Valverde arbejder efter? Ja vi spiller anderledes men det er ikke ensbetydende med at man forsøger at bruge de samme våben. Jeg vil desuden sige at da vi i sidste sæson gik over i 442 der spillede vi noget af det mest pepske bold overhovedet. Sjovt nok var det der snakken om det kedelige for alvor begyndte.

Det er ikke kun suarez vi skal af med. Demb skal også væk. Det samme skal cou og malcom. Og vi skal ikke hente griez. Samtlige af disse spillere er bedst med bolden for fødderne og det er ikke de vi har brug for hvis Messi skal ind centralt. Så er det løb uden bold og afslutninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Jeg siger ikke Malcom og dembele et villa/Pedro typer men jeg tror sagtens de kan fungere i en sådan rolle. De har hvert fald begge farten til det. Og så skal midtbanen generelt løbe mere. I begge finaler var det tydeligt at midtbanen var så meget mere dynamisk. Når Messi trak ned i banen og kombinerede løb xavi eller iniesta ofte frem og lagde sig mellem modstanderens forsvar og midtbane som bolden så kunne spilles op på og de kunne spillere videre til pedro/villa. Men det ser vi ikke med vores nuværende midtbane. Jo Vidal gør det faktisk men han er jo ikke den tekniske cm. Det er sjældent man set Bus og Rak gøre det. De står mest bare ved siden af Messi og venter på han laver noget vildt. Det er ikke kun wings der skal løbe omkring Messi. Det skal midtbanen også

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Demb og malcom arbejder ikke nok uden bold. Og man kan ikke stole på dem med bolden for fødderne. De kan trylle, lave fantastiske ting men de kan også uprovokeret smide bolden væk.

Jeg er dog helt enig i at midtbanen skal ændres og være mere dynamisk. For mig er det imidlertid ikke så meget med bolden men mere uden. Det er i bund og grund vores helt store problem - vi bliver løbet over da vi er for langsomme.

Men nu er det blevet en snak om holdet. Det var som sådan ikke pointen. Pointen var at der altid vil være kritik og sammenligninger med pep. Det er bare ikke rigtigt holdbart at holdet ændre sig og det samme gør modstanderne. Så når man er efter holdet på grund af måden de spiller så kig på det større billede - ligesom vi lige har gjort i det ovenstående.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:Demb og malcom arbejder ikke nok uden bold. Og man kan ikke stole på dem med bolden for fødderne. De kan trylle, lave fantastiske ting men de kan også uprovokeret smide bolden væk.

Jeg er dog helt enig i at midtbanen skal ændres og være mere dynamisk. For mig er det imidlertid ikke så meget med bolden men mere uden. Det er i bund og grund vores helt store problem - vi bliver løbet over da vi er for langsomme.

Men nu er det blevet en snak om holdet. Det var som sådan ikke pointen. Pointen var at der altid vil være kritik og sammenligninger med pep. Det er bare ikke rigtigt holdbart at holdet ændre sig og det samme gør modstanderne. Så når man er efter holdet på grund af måden de spiller så kig på det større billede - ligesom vi lige har gjort i det ovenstående.
Nej er desværre enig hvad angår de 2. Men de kunne være den ene af de 2 wings og så en træfsikker type på den anden (som griez fx)

Midtbanen er et kæmpe problem. Både spillet mæssigt og taktisk. Det err os derfor man er så absurd spændt på De Jong fordi han både løber solen sort, sindssyg stærk pasnings spiller og dygtig defensivt. Han har det hele og vores midtbane har i den grad brug for hans type. Rakitic havde jo lidt det samme i Sevilla og starten af Barca med løbe villigheden men han er bare blevet et for sikkert kort på CM desværre. Jeg elskede ham i Sevilla

Dit sidste afsnit er jeg enig i hvad angår snakken om holdet. Men der er nogle fundamentale ting omkring vores spil hvor jeg slet ikke ser Valverde prøve at spille Pep'sk. Og ikke at han nødvendigvis skal gøre det. Jeg ved bare ikke om Valverde er den rigtige til at få os tilbage til pep/totalfodbold igen. Men det virker som om han sten sikkert er her næste sæson så vi kan kun vente og se jo

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det finder vi jo ikke ud af hvor holdet omkring ham er til det. Som du selv siger så er midtbanen ikke god nok og det er ret svært at spille pep'sk hvis midten ikke er til det. Jeg vil dog mene at da vi spillede 442 og havde overtallet centralt så var der rigtig mange pep'sk ideer på midten med kontrol osv.

Hermed ikke sagt at jeg synes at Valverde skal blive. Jeg synes vi skal have en ny træner ind men nej det kommer ikke til at ske. Og jeg har allerede hovedpine af den snak vi uden tvivl kommer til at høre på i næste sæson med at vi skal have "det gamle Barca" tilbage og det er kedeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nå men det var så den sæson. For mig kan en sæson hvor man vinder ligaen aldrig være en decideret skuffelse men det er en noget flad fornemmelse man sidder med efter måden vi sluttede af på.

Som altid så glæder jeg mig dog til at se hvad der sker over sommeren. Der er noget der siger mig det bliver hektisk. Og så længe det ikke bliver panisk så er det fint med mig. Lad os få noget nyt blod ind på holdet og nogle frisk/sultne ben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og først og fremmest forsøge at finde tilbage til Barcas DNA spillestil, og ikke spille hverken fugl eller fisk. En ny træner med nye ideer og et mere Barca trademark spillesystem er øverst på ønskelisten.
Pep ville kunne få selv denne spilletrup til at spille markant bedre!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg gider som sådan ikke bruge tid på de der typiske Barca-floskler med DNA osv. I stedet vil jeg have en træner ind der kan løse de problemer vi har som feks at få sat et system sammen der gør at vi ikke bliver løbet over centralt, får spredt de offensive pligter, får etableret en højreside offensivt osv.

Nogle gode transfers og en træner der løser de problemer og så er vi allerede kommet langt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det vanvittigt at kalde Messi for et problem, men man må også erkende, at han begrænser trænernes taktiske muligheder betragteligt.

Hvordan skal vi forsvare os uden bold? Med Messi, der ikke deltager defensivt, samt et ellers ret langsomt hold, er højt genpres ikke en mulighed. Men vi har heller ikke holdet til at forsvare dybt.

Vi har ikke haft en offensiv i højre side i årevis. Men alternativet er vi dropper vores angriberposition og begynder at spille med to kanter, eller 4-4-2, for Messi skal selvfølgelig spille derinde hvor han er bedst.

Jeg kan sagtens se meningen i, at Messi skal koncentrere sig om det han er historiens bedste til, men jeg kan stadigvæk blive småirriteret over hvor meget frihed han har.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis. Og det betyder blandt andet at alle andre end Messi bliver hamrende bange for at miste bolden da de ved det betyder problemer i den anden ende.

Jeg kan bare ikke se hvordan det kan løses udover at man går all in på kontrol som da vi gik i en 442 i sidste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ren spekulation. Hverken du eller jeg, eller nogen anden, kan vide, om vi ville have vundet, hvis vi havde spillet i en anden formation. Jeg er ikke enig i, at Valverdes taktik har været kampafgørende eller på nogen måde imponerende.
Nej. Det er ren spekulation at påstå at en anden kunne gøre det ligeså godt.

Kan du huske hvilke spillere vi havde? Det var altså dølle, Vidal og den slags der skulle starte hvis vi ikke var gået over i en 442. Resultaterne taler desuden sit tydelig sprog efter vi gik over i 442.

Og så kan man bare ikke se bort fra det faktum med valverdes udskiftninger. Han har ofte vist sig rigtig, rigtig god til at ændre kampe.
At nøglespillere bakker ham op, ser jeg ikke udelukkende som et tegn på at manden er kvalificeret, men også som resultat af, at spillerne får det nøjagtigt som de vil have det. De er, på ingen måde, truede på deres startplads. Hvis de havde været det, ville Coutinho have set meget fodbold fra bænken i år.
Først. Cou spillede fordi demb var skadet. Da demb var frisk spillede han.

Og påstår du seriøst at vores spillere går mere op i at spille end at vinde? Tror du Messi er glad for at smide pokaler så længe hans venner render rundt på banen med ham? Var det det der fik ham til at sætte sig for første gang siden 2015 inden en kamp og støtte træneren?

Jeg synes hele den påstand er et tegn på manglende respekt for en gruppe spillere der har givet utroligt meget. Udover at den er komplet spekulativt så pådutter man dem en råddent syn på spillet.
Når det så er sagt, kan der snildt være kontraktmæssige ting som gør at Valverde er nødt til/presset til at anvende visse spillere. Og det pres må komme oppefra. I virkeligheden, ved vi jo kun hvad vi kan se og hvad pressen snuser sig frem til.
Ja det gør vi nemlig men alligevel ser vi bort fra den info vi får fodret direkte fra spilleren. Så hvorfor er det så at ingen tager støtten fra truppen til sig? Hvorfor tror vi ikke på Messi når han siger at kollapset mod pool var spillernes skyld? Hvorfor tror vi ikke på pique når han siger at Valverde arbejder efter de samme principper som alle andre barcatrænere men at tiderne har ændret sig?

Det mest sandsynlige er nok at valverde spiller de bedste spillere. Det gør en pragmatisk træner og Valverde er pragmatisk. At en masse så er af en anden overbevisning hjemme fra sofaerne er hvad det er. Sådan har det altid været. Men på et tidspunkt må man også indse at man ikke har samme data som trænerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev: Ja det gør vi nemlig men alligevel ser vi bort fra den info vi får fodret direkte fra spilleren. Så hvorfor er det så at ingen tager støtten fra truppen til sig? Hvorfor tror vi ikke på Messi når han siger at kollapset mod pool var spillernes skyld? Hvorfor tror vi ikke på pique når han siger at Valverde arbejder efter de samme principper som alle andre barcatrænere men at tiderne har ændret sig?
Tjoo.. Men tror du spillerne nogensinde ville gå ud til et pressemøde og sige, at de synes træneren skal fyres, fordi det ikke er godt nok?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster