Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Siempre Barca »

Åh, gud. Andalusien må da være Real Madrids favorit region at spille i. Real Betis, Sevilla og nu Malaga.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:jefe er fuld, og det tog mig nok 23 minutttter at læse din post, Visxa!

Men seriøst hvor er det vildt man! 16 point foran de hvide! OG det er simpelthen bare den reneste retfærdighed at Mourinho krakelerer under presset. Nu må hans psykopatiske opførsel snart være tydeligt for selv den mest hardcore madridista! Længe leve vores forspring, jeg elsker det.

Visca, jeg brugte s¨rn 30 min på at læse dit indlæg... kom nu lige lidt, og kort dem ned for en gangs skyld. Men hey, love til dig. Godnat folkens!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ser ud til at du har haft en god aften, dagen i dag bliver nok ikke sörlig god, gætter jeg :glad: .

Jeg skal nok prøve næste gang :razz: . Jeg fryder mig også en lille smule over oversætterens perosnlig nedtur, han er nemlig ikke særlig god under pressede situationer, selvom folk gerne vil gøre ham til en mester i alle aspekter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Mine tømmermænd plejes i dag med en herlig omgang selverkendelse inde på madridista ... En distance på 16 point var tilsyneladende hvad der skulle til, for at man ikke var somos de Mou, og man ikke forsvarede voldelig handlinger fra svinet. Jeg bringer lidt hygge løsning på denne 4. Søndag i Advent
Kun i Real Madrid bør det koste at smadre stemningen i truppen.

Kun i Real Madrid bør det have konsekvenser at lægge sig ud med klubbens principper.

Og kun i Real Madrid har man ’cojones’ store nok til at fyre verdens såkaldt bedste træner.

 

Den tid er nu kommet.

 

Et modløst og tragikomisk Real Madrid hold faldt igen sammen på grønsværen, og i trænerboksen sad en meget lidt engageret José Mourinho. Meget lidt gjorde han for at vinde slagets gang. Nærmest tværtimod.

 

Måske nok personificeret ved udskiftningerne af de spanske landsholdskoryfæer Xabi Alonso og Arbeloa i en situation, hvor det havde givet mere mening at flå en fejlplaceret Essien og en svagtspillende Khedira ud, men allermest med beslutningen om at smide verdens uomtvisteligt bedste målmand Casillas på bænken til fordel for Antonio Adán. Sidstnævnte risikerer nu at blive gjort til uretfærdig syndebuk qua portugiserens manglende lederevner. På efterfølgende pressemøde smed Mourinho endda om sig med ordene:

 

 

”Adán está mejor que Iker Casillas …” (Adán er bedre end Iker Casillas, red.) Den lader vi lige stå et øjeblik.

 

 

En sådan udtalelse er ikke blot virkelighedsfjern fornægtelse, men slet og ret idioti fra et opmærksomhedskrævende pattebarn, der i den grad viser, at han er faret vild i sit eget taktiske spil. Et spil, han havde en vis succes med i Chelsea, men den engelske rigmandsklub kan hverken på sportslige resultater, klubånd eller selvopfattelse sammenlignes. Så hvad der fungerede i London kikser nu totalt for Mourinho i verdens mægtigste klub. I Real Madrid kan man ikke forvente, at alle bukker, nejer og bøjer af for diverse hjerneblødninger. Heller ikke selvom man hedder José Mourinho.

 

 

De 16 point op til Barcelona er naturligvis også en medvirkende faktor i alt det her, men det er mere det elendige arbejde på selve banen og de udeblevne taktiske oplæg, der smerter, end det er afstanden i sig selv. Mourinho har på en sommerferie ødelagt et hold, der sidste sæson slog alle rekorder. En ting er sikkert, spillerne glemmer ikke, hvordan spillet med bolden med fungerer. Derfor bør og skal hovedparten af ansvaret placeres på trænerens tynde skuldre.

 

 

Grunden til Mourinhos manglende arbejdslyst i Madrid kan være mange, men alt fra forhåndsaftaler med Paris SG, intern splid, en tabt magtkamp på direktionsgangen, uenigheder med den magtfulde presse eller manglende respekt fra centrale aktører har været nævnt. Og alle forslag kan som sådan være rigtige nok.

 

Uanset hvad underbygger det blot det uomtvistelige faktum:Florentino Perez bør bruge den lillejuleaften på at overveje om ikke tiden er inde til at skille sig af med trænernes enfant terrible. Det mener jeg personligt, det er (- faktisk har jeg ment det siden ansættelsen for tre år siden). Mourinho har ikke vist sig voksen nok til at lede en klub som Real Madrid, og derfor bør det være slut. Dette er hverken spillerne eller dets fans være tjent med.

 

Det er evident, at en fyring vil være et hårdt slag mod Florentinos eget projekt med Mourinho i midten. Portugiseren, der fik øgede beføjelser og en stor magt i klubben, således at han kunne skabe et magisk altdominerende Real Madrid, men det er en kamel, som præsidenten bliver nødt til at sluge. For det projekt er fuldstændig fejlet.

 

 

Timingen for en fyring er også ganske god, forude ligger vinterpause og et mesterskab, der allerede er tabt. Det giver et par måneder til de altoverskyggende Champions League-kampene mod Manchester United. God tid for en ny træner til at finde sig til rette i verdens varmeste trænersæde –på rygtebasis har navne som Jupp Heynckes været nævnt, og det kunne være en fin overgangsfigur til et egentlig trænerindkøb i sommerpausen.

 

 

Noget må der ske og den bedste julegave vil være en pressemeddelelse fra det nordlige Madrid i løbet af i dag, hvor man offentliggør fyringen af det portugisiske problem.

 

 

Hala Madrid!

 

Oscar Gomez Svendsen
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

http://www.marca.com/2012/12/22/futbol/ ... 14905.html

Hahhaha, læg mærke til Perez' reaktion, da han opdager, at Casillas ikke er i startopstillingen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Afellay99

Re: Real Madrid

Indlæg af Afellay99 »

Florentino Perez bør bruge den lillejuleaften på at overveje om ikke tiden er inde til at skille sig af med trænernes enfant terrible. Det mener jeg personligt, det er (- faktisk har jeg ment det siden ansættelsen for tre år siden)
Sjovt, som de fleste Real Madrid fans de sidste par dage, lige har skulle nævne de faktisk fra start har ment Mourinho skulle ud fra starten af.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Iker har udtalt til en ven at han vil smadre Mous ansigt med et slag, men ifølge Guillem.

Personligt er der for mit vedkommende ikke tale om ligeså høj fryd for at det går Real skidt som jeg frydes over at det er Mou der har det mere end hårdt, og udstiller sig selv kamp efter kamp. Jeg mener ikke at nogen har hoveret i denne tråd, eller nedgjort Real på en grov måde. Føler at vi alle især frydes over at det er Mou det her sker for. :grin:
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Iker har udtalt til en ven at han vil smadre Mous ansigt med et slag, men ifølge Guillem.

Personligt er der for mit vedkommende ikke tale om ligeså høj fryd for at det går Real skidt som jeg frydes over at det er Mou der har det mere end hårdt, og udstiller sig selv kamp efter kamp. Jeg mener ikke at nogen har hoveret i denne tråd, eller nedgjort Real på en grov måde. Føler at vi alle især frydes over at det er Mou det her sker for. :grin:
Spot on. Jeg er netop lykkelig over retfærdighed sker fyldest og Mou bliver udstillet, som den magtliderlige satan han er. Adan bedre end Casillas - omg hvor er han dog syg at høre på.

Jeg savner de dage hvor man havde respekt for sin rival. Måske kan det genetableres hvis de finder en træner med stil og klasse.
Forumlegende

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af mathi »

Må ærligt indrømme at det også fryder mig uendeligt at se Mourinho i modgang. Jeg brød mig ikke om ham i Chelsea, han var svært usympisk i Inter og i RMA hader jeg ham bare slet og ret.

Det er ærgerligt for RMA, med Mourinho har i den grad været med til at tegne et skidt billede af klubben, og til at skabe en hadsk stemning. Det der undrer mig, er at det har taget SÅ lang tid for klubbens fans (i hvert fald størstedelen af dem) at indse, hvor skidt en person Mourinho er. Sidste år var alle ved at falde på halen over deres rekordsæson. Alt det lort han har lavet i sin tid i RMA, som toppede med fingeren i øjet på Tito og at han kaldte ham 'tissemand' på det efterfølgende pressemøde har fans godt kunne tilgive ham. Men nu hvor resultaterne svigter (der er selvfølgelig mange tilhørende grunde), så siger fansne stop, først nu. Det giver ingen mening. Mourinho har ødelagt RMAs image og formentlig meget mere end det internt, og det vil tage lang tid at bygge op igen.

Glædelig jul til alle, hvide som blårøde.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

mathi skrev:Må ærligt indrømme at det også fryder mig uendeligt at se Mourinho i modgang. Jeg brød mig ikke om ham i Chelsea, han var svært usympisk i Inter og i RMA hader jeg ham bare slet og ret.

Det er ærgerligt for RMA, med Mourinho har i den grad været med til at tegne et skidt billede af klubben, og til at skabe en hadsk stemning. Det der undrer mig, er at det har taget SÅ lang tid for klubbens fans (i hvert fald størstedelen af dem) at indse, hvor skidt en person Mourinho er. Sidste år var alle ved at falde på halen over deres rekordsæson. Alt det lort han har lavet i sin tid i RMA, som toppede med fingeren i øjet på Tito og at han kaldte ham 'tissemand' på det efterfølgende pressemøde har fans godt kunne tilgive ham. Men nu hvor resultaterne svigter (der er selvfølgelig mange tilhørende grunde), så siger fansne stop, først nu. Det giver ingen mening. Mourinho har ødelagt RMAs image og formentlig meget mere end det internt, og det vil tage lang tid at bygge op igen.

Glædelig jul til alle, hvide som blårøde.
Jeg har selv forsvaret Mourinho, men har, ligesom mange andre RM fans, lavet en kovending og synes nu, at det er tid til at afskedige Mourinho.

Man støtter vel altid sin klub og blot fordi Barca i de seneste mange år har haft et fantastisk koncept uden det har lignet et galehus, så har Barca også haft personer som har gjort ting, som ikke har passet ind i klubbens filosofi. Alligevel forsvarer man stadig klubben, hvis resultaterne kommer og det må man jo sige, at det gjorde med Mourinho sidste sæson. Så bliver man selvfølgelig medrevet og lykkedes altså for os at vælte verdens bedste hold af pinden. Det skyldtes måske mere mæthed fra Barcas side, men det lykkedes trods alt.

Men nu kan jeg ikke forsvare Mou længere. Han har altid sat sig selv over klubben, men så længe han skaffede resultater, havde jeg egentlig ikke det store problem med det, men nu snakker manden jo ikke om andet end hans næste destination eller tilsvining af hans egne spillere. Mourinho har lavet meget lort i sin tid i Real, men har kunne forsvare det med hans resultater, men når resultaterne ikke er der, så er der ikke meget tilbage. Og det er jo ikke bare sådan, at det er fordi Barca er bedre end Real (som det fx var tilfældet med Pellegrini). Nej man er dårligere end mange andre hold lige nu. Man var heldige med at komme videre fra CL, mest på grund af Citys elendighed og et Ronaldo mål i sidste sekund mod selvsamme City. Man er tættere på EL pladserne end 2. pladsen i en historisk ringe La Liga og sidst, men ikke mindst, var man heldige at få et 2-1 nederlag med fra Celta Vigo, hvis stjernespiller er en tidligere middelmådig Brøndby spiller.

I har hadet Mou, så det er selvfølgelig forståeligt, at I synes det er underligt, at vi det ene øjeblik elskede ham, men her et halvt år efter rekordsæsonen, nu vil have ham fyret, men han formåede jo at skaffe os det ene mesterskab og det skulle så fortsætte her i år. Det er bare gået meget længere ned og ender med at sætte fucking Adan på mål i stedet for en af de eneste klubmænd der er tilbage i klubben, mens han selv kun snakker om PSG og en vin-date med Sir Alex Ferguson.

Nogle snakker om at I stadig skal have den klasse og ikke håne Real Madrid for meget, men efter lige at have læst indlæggene fra gårsdagens kamp, så synes jeg slet ikke i har hånet nok. Det er jo i hvert fald ikke på madridista niveau når de snakker om Barca, endnu.

I har været fantastiske, mens vi har været mere elendige end elendig. Det gør bare at La Liga går en forårssæson i møde som bliver dødssyg. Det er sgu lidt ærgerligt, men det har I jo nok ikke det store imod, selvom det altid er sjovere at vinde et tæt mesterskab, da det gør euforien større.

Men som sagt, jeg håber Mou bliver fyret, koste hvad det vil. Han har skabt splid i truppen og det virker jo også som om han selv gerne vil videre. Han vil bare lige prøve en sidste gang at vinde CL. Det sker ikke med ham, men selv hvis det skulle ske, vil han jo blot tage alt æren for det og forlade holdet i ruiner med en masse kontroverser, som en ny træner så skulle prøve at løse. Det kræver ofte en udskiftning af hele truppen efter en Mourinho periode virker det som om. Bare se Chelsea og Inter der hele tiden prøver at bygge noget nyt op, og det samme skal Real nok forberede sig på. Det bliver dog stadig nemmere med Real, da man jo trods alt har en af de mest vanvittige trupper man overhovedet kan få, hvilket bare gør det endnu mere elendigt af Mourinho.

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Dhacarbe »

Real Madrid er selv skyld i alt det lort der sker nu. At man har givet så meget magt til Mourinho og bare sad og så på mens han lavede alle de numre i sidste sæson, siger vist det hele. Godt nok vandt de ligaen, men forhelvede hvad havde de ikke været igennem. - Synd for klubben, ja! Men hvem havde ikke set det her komme :S

Valdanos grin kan høres i lille sæding!
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

At du, Michael, siger at han har lavet meget lort men det kunne forsvares med resultaterne, bevidner desværre om, at I som fans er kørt fuldstændig og aldeles ud på et sidespor. Mourinho hr i sin tid i RMA dræbt madridismoen, og jeres desperate tørst efter titler herunder Barcas dominerende periode, har tilsyneladende blændet jer for sandheden.

Utroligt at du vil argumentere for, at Mourinho med 1 pokaltitel og en liga titel på 3½ sæson kan retfærdiggøre hvad han har gjort. Det er simpelthen en brist i karakter, at I ikke for længst har forlangt ham fyret. JEg har absolut INGEN respekt for, at I nu kommer kravlende og forlanger han skal fyres, fordi i er 16 point bagud - For det er absolut ENESTE grund til at i nu ytre jeres utilfredshed. Det er de 16 point som gør at Mourinho atter opfører sig som et pattebarn. Så JO det er den eneste grund til i lider under hans elendige opførsel, og dermed forlanger hans fyring.

I skulle som sagt have forlangt dette for længe siden. Havde Pep begået vold mod en kollega, så skulle du nok se et ramaskrig i vores klub, og en fyring eller påtvungen opsigelse havde fundet sted. Om ikke andet, så havde vi fans med en smule karakter da forlangt det.

Som du nok kan fornemme, så er jeg direkte forarget og ærlig talt vred over nu at skulle høre på jeres klynkeri. Det er formuleret hårdt dette her, for det er i min lille snæversynede verden, en ret så stor mangel på integritet, når I fans har fundet jer i mandens opførsel, blot for at vinde 2 titler mod Barcas 13...
Forumlegende

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Det at man støttetede op om ham fordi han leverede resultater kan jeg godt følge, da man har været titelløs i tre år, og man ville godtage alt for en titel. Capello vandt hellere ikke på den skønne måde, men det var tiltrængt på det tidspunkt, og man accepterede det.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Det at man støttetede op om ham fordi han leverede resultater kan jeg godt følge, da man har været titelløs i tre år, og man ville godtage alt for en titel. Capello vandt hellere ikke på den skønne måde, men det var tiltrængt på det tidspunkt, og man accepterede det.
Hvordan kan du seriøst mene det, emo. Taget vores filosofi in mente?..

Fair nok at du kan sætte dig i deres sted. Jeg kan da også godt forstå at de som klub hentede ham. Men når han begynder at bebrejde UNICEF for korruption og begå vold mod en kollega, så stopper legen altså. Det er ulækkert, at man vil forsøge at undskylde dette med - jaja men han vinder jo titler.

Han vandt fucking 2 på 3 sæsoner. Den ene er ikke meget værd, og mesterskabet er jo tydeligvis endnu engang Barcas... Real går en mørk tid i møde. Holdet ligger i ruiner, og den store træner med den formidable mandskabspleje har skabt kliker og had i omklædningsrummet - Det må og skal formidles i medierne, at Mourinho ikke blot er en stor træner, men også en meget meget lille person.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:At du, Michael, siger at han har lavet meget lort men det kunne forsvares med resultaterne, bevidner desværre om, at I som fans er kørt fuldstændig og aldeles ud på et sidespor. Mourinho hr i sin tid i RMA dræbt madridismoen, og jeres desperate tørst efter titler herunder Barcas dominerende periode, har tilsyneladende blændet jer for sandheden.

Utroligt at du vil argumentere for, at Mourinho med 1 pokaltitel og en liga titel på 3½ sæson kan retfærdiggøre hvad han har gjort. Det er simpelthen en brist i karakter, at I ikke for længst har forlangt ham fyret. JEg har absolut INGEN respekt for, at I nu kommer kravlende og forlanger han skal fyres, fordi i er 16 point bagud - For det er absolut ENESTE grund til at i nu ytre jeres utilfredshed. Det er de 16 point som gør at Mourinho atter opfører sig som et pattebarn. Så JO det er den eneste grund til i lider under hans elendige opførsel, og dermed forlanger hans fyring.

I skulle som sagt have forlangt dette for længe siden. Havde Pep begået vold mod en kollega, så skulle du nok se et ramaskrig i vores klub, og en fyring eller påtvungen opsigelse havde fundet sted. Om ikke andet, så havde vi fans med en smule karakter da forlangt det.

Som du nok kan fornemme, så er jeg direkte forarget og ærlig talt vred over nu at skulle høre på jeres klynkeri. Det er formuleret hårdt dette her, for det er i min lille snæversynede verden, en ret så stor mangel på integritet, når I fans har fundet jer i mandens opførsel, blot for at vinde 2 titler mod Barcas 13...
Men det er sgu også så let at være vred og forarget på andre over, at man har accepteret Mourinho på grund af titlerne, når man selv er Barcelona fan, hvor man jo vandt det hele med det smukkeste fodboldspil. Mourinho fik jeg væk fra tronen den ene sæson efter at alle havde snakket om jeres smukke fodbold i 5 år eller lignende, mens der ikke havde været andet end kriser i Real Madrid med fejlagtige køb og en trup som end ikke kunne respektere en træner som Pellegrini. Det fik Mourinho rettet op på i sine første to sæsoner, hvor det faktisk så lovende ud.

Mourinho ville aldrig blive en ligeså smuk historie som La Masia succesen, men det skabte succes de to første sæsoner og så støtter man selvfølgelig op. Så var der nogle ting man ikke brød sig om som fx det med Tito, men jeg bryder mig heller ikke om når Cristiano smider sig i feltet, ligesom i ikke burde bryde jer om Busquets når han filmer, for det kan sgu næsten ikke blive mere usportsligt.

Jeg forstår godt at du fryder dig, men jeg kan simpelthen ikke se, at man kan være vrede på Real Madrid fans. Det er som sagt meget lettere når man er fan af Barca. Intet ondt i det, men Barca er højst sandsynlig den letteste klub at være fan af i disse år. Jeg tror alle andre klubber havde accepteret en type som Mourinho, hvilket man også bare kan se i klubber som Chelsea og Inter, mens United fans skriger efter at han skal afløse Ferguson.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Set fra deres synspunkt. De har intet der minder om det vi har. Det er måske derfor svært for os at tænke på den måde. Real har ikke en fast filosofi, de skiftet stil fra træner til træner. Det vel en af de store årsager til at holdet er så svingende.

Men set fra deres synspunkt, ydmyget af Peps Barca, de var ovenpå da han kom, og ud af de blå owner Peps hold alt og alle. Med rivaliseringen in mente, så ville de acceptere alt for at skubbe Barca væk fra tronen, og det kan jeg godt forstå. Ikke at jeg ville ønske det samme for os, for selvom mange mener at det er noget romantisk pis, så spiller vi for at underholde og ikke for at vinde for enhver pris.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster