FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Eksempler på sponsorater i den størrelse du nævner.

Og ja neymar-klausulen var ikke god men hvis man ser på klubbens økonomiske udvikling så har de gjort et godt arbejde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Absurd at binde sig i 30 år, og når man gør det, burde man så ikke kræve omkring 900-1000 mio. euro, især markedet og udvikling taget i betragtning?
Har du nogle eksempler på det? Jeg har kigget lidt rundt men har ikke rigtigt kunne finde nogle.

Jeg tvivler desuden på at man ikke på en eller anden måde vil kunne komme ud af aftalen hvis markedet ændrer sig. Selvom flere herinde gerne vil portrættere ledelsen som nogle der ikke ved hvad de laver så tvivler jeg på at de ved mindre end fansene. Og hvis der er noget de har tjek på så er det økonomien.
Det er muligt, at ledelsen fokuserer på økonomi, men de udviser reelt ikke rettidig omhu rent økonomisk. Det er som om, at de ikke kan tænke bare en anelse ud i fremtiden.

Det er jo helt grotesk, at Umtiti har en frikøbskluasul på €60 mio og Roberto har en på €40 mio.
Nej det er det virkelig ikke. Du sad i sommers og snakkede om at en af verdens bedste cm'er kunne købes for 60. I forhold til de er de priser på spillere høje. Jeg tror det kom bag på rigtig mange hvordan priserne ændrede sig.

Og nu spiller disse klausuler ikke det store i klubbens samlede økonomi. Hvis man ser på sponsorater osv så har de gjort de godt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Eksempler på sponsorater i den størrelse du nævner.

Og ja neymar-klausulen var ikke god men hvis man ser på klubbens økonomiske udvikling så har de gjort et godt arbejde.
Jeg har ingen steder i mit indlæg skrevet at det er faktum. Jeg stiller et spørgsmål og undrer. Spørger om andres synspunkt omkring det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Eksempler på sponsorater i den størrelse du nævner.

Og ja neymar-klausulen var ikke god men hvis man ser på klubbens økonomiske udvikling så har de gjort et godt arbejde.
Jeg har ingen steder i mit indlæg skrevet at det er faktum. Jeg stiller et spørgsmål og undrer. Spørger om andres synspunkt omkring det.
Du henviser til markedet og så spørger jeg bare hvad der ifølge markedet ville være en god aftale. Men ok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Eksempler på sponsorater i den størrelse du nævner.

Og ja neymar-klausulen var ikke god men hvis man ser på klubbens økonomiske udvikling så har de gjort et godt arbejde.
Jeg har ingen steder i mit indlæg skrevet at det er faktum. Jeg stiller et spørgsmål og undrer. Spørger om andres synspunkt omkring det.
Du henviser til markedet og så spørger jeg bare hvad der ifølge markedet ville være en god aftale. Men ok.
Nej, det gør jeg ikke. Jeg stiller spørgsmål omkring det hele. Det eneste, jeg skriver, er, at markedet og udvikling har forandret sig virkelig meget, og på basis af det, spørger jeg andre, om beløbet ikke skal være større, når det er over 30 år. Jeg stiller spørgsmål og undrer, som sagt. Jeg siger ikke, at det skal være sådan. Det er vel ikke forkert?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Nej det er det virkelig ikke. Du sad i sommers og snakkede om at en af verdens bedste cm'er kunne købes for 60. I forhold til de er de priser på spillere høje. Jeg tror det kom bag på rigtig mange hvordan priserne ændrede sig.

Og nu spiller disse klausuler ikke det store i klubbens samlede økonomi. Hvis man ser på sponsorater osv så har de gjort de godt.
Det er da spøjst, at jeg kunne forudsige en stigning i priserne, når ledelsen med al dens visdom ikke kunne.

Rettidig omhu handler om at tage højde for en usikker fremtid. Den evne udviser ledelsen overhovedet ikke, når det kommer til frikøbsklausuler. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes med sponsorater.

Derudover er vores sponsorater intet specielt. Vores trøjesponsorat ligner et røverkøb sammenlignet med Uniteds. Det er imponerende, hvordan United bliver ved med at hive latterlige summer ind på trods af falmende sportslig succes.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

selvfølgelig ikke. Men hvis Barca ikke kan få mere end 400 mio over 30 år så er det vel fordi markedet dikterer det. Jeg tænker ikke man ville sige nej til en bedre aftale hvis der var muligheden for en.

Med det sagt så har det firma som skulle sponsore os været ude og benægte alt om en aftale. Så måske er det bare sludder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt, så aner jeg ikke, hvad der vil være godt ift. markedet, men det er bare lidt vildt at binde sig i 30 år og så til det beløb.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er da spøjst, at jeg kunne forudsige en stigning i priserne, når ledelsen med al dens visdom ikke kunne.
Ja det er spøjst eftersom du ikke ret lang tid efter åbenbart fuldstændig havde glemt det.
Rettidig omhu handler om at tage højde for en usikker fremtid. Den evne udviser ledelsen overhovedet ikke, når det kommer til frikøbsklausuler. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes med sponsorater.
Kan det tænkes at klubben måske ikke lægger det store i frikøbsklausuler?

Og eftersom sponsorater er en del vigtigere for klubben økonomisk så tænker jeg at man tænker en smule mere over det end hvad en ung cb skal kunne smutte for.
Derudover er vores sponsorater intet specielt. Vores trøjesponsorat ligner et røverkøb sammenlignet med Uniteds. Det er imponerende, hvordan United bliver ved med at hive latterlige summer ind på trods af falmende sportslig succes.
Større marked = flere penge. Der er penge i PL og United er stadig en af verdens største klubber.

Men jeg mener da at vores aftale er bedre end man u? Og her snakker jeg ikke om aftalen med nike.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Men jeg mener da at vores aftale er bedre end man u? Og her snakker jeg ikke om aftalen med nike.
United indgik i 2012 en aftale med Chevrolet, hvor de fik €70 mio om året i syv år.

Vi indgik i 2016 en aftale med Rakuten, hvor vi fik €55 mio om året i fire år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.espnfc.com/barcelona/story/2 ... th-rakuten

Nu ved jeg ikke helt med kilden men den siger noget andet?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.bbc.com/news/business-38003752

Her får vi samme beløb som man u. Og så får vi selvfølgelig det dobbelte pr sæson fra nike i forhold til hvad de får fra adidas.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:http://www.espnfc.com/barcelona/story/2 ... th-rakuten

Nu ved jeg ikke helt med kilden men den siger noget andet?
Det skyldes valutakursudviklingen (Brexit). I 2012 var Uniteds £52 mio mere værd end vores €61,5 mio :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ah. Dårlig planlægning fra man u. De burde have vidst at Brexit var på vej ;-)

Men det ændrer altså ikke på at ledelsen har gjort et fint arbejde med hensyn til sponsorater. Vi kan sikkert om nogle år sidde og sige at vi skal have flere penge men man må forholde sig til det marked man forhandler i og der får man altså ikke meget ud af at det måske har ændret sig om 3 år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:http://www.bbc.com/news/business-38003752

Her får vi samme beløb som man u. Og så får vi selvfølgelig det dobbelte pr sæson fra nike i forhold til hvad de får fra adidas.
Det er faktisk et flot sponsorat af ledelsen. Kontraktlængden kan holdes til 5 år og beløbet er 50% højere end det Real Madrid har fået i deres nye aftale med Adidas.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster