Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Schuster er en knag, I like:

http://www.goal.com/en/news/1716/champi ... -barcelona
The German says he does not like seeing teams set up to just defend when they line up against the Spanish giants, after seeing Barca beat the Scottish outfit 2-1 at Camp Nou on Tuesday night.

“I’m fed up of seeing these type of matches,” said Schuster.

“There shouldn’t be teams like [Celtic] in the Champions League.

“We saw it last year with Chelsea. It was a very bad example for football and it is regrettable that they became champions.

“You see Celtic defending with 10 and almost snatching a point, and that’s not fair.”

The 52-year-old also poured scorn on Real Madrid’s youth academy, claiming the club is always looking to improve the squad but they rightfully neglect to look at the academy’s players.

“The youth academy is a lie. When you are at Madrid there is so much pressure nobody remembers the youth team.

“There are certain games where you put them in because you know you are going to win easily. You are looking for other solutions, but not from the youth team.

“Real Madrid has to win. If you don’t, you are not worth anything. It is best if you play well and win. [Fabio] Capello played badly and won. Few have done it and one of them was [Vicente] del Bosque. The rest just needed to win. What counts are titles.”

Real Madrid are hosted by Borussia Dortmund in Wednesday night’s round of Champions League games.
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Hehe, han er præcis ligeså udtalt, nogle vil måske endda kalde det kontroversiel, som han altid har været. Spøjs fætter, ham Bernd! ;-)

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Madbassen »

Så gider man da heller ikke.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Der er seriøst en ting, der overrasker mig stadig, nu hvor jeg ser Reals kamp mod Mallorca.

Normalt har man med Mourinho (inden han overtog Real) altid forbundet ham med omstillingsspil og meget striks defensiv organisation, hvor der er ikke deles gaver ud.

I Real har en fantastisk offensiv, som scorer og kreerer de mål, der skal til. Det kan man ikke sådan klandre ham for, at hans hold ikke gør.

Men defensiven. Lad os tage den under lup.

Ramos har virkelig udviklet sig til en af de aller aller bedste på sin position. Pepe er en fantastisk duelspiller qua hans meget aggressive stil, hvor han gerne går kompromisløst ind i en tackling, og så lige det faktum, at han er hurtigt, hvilket hjælper ham i mange af duellerne til at indhente de hurtige spillere. Det samme med Ramos. Han er også hurtig.

Så har man i Marcelo en, der har udviklet sig under Mourinho rent defensiv. Han er selvfølgelig ingen Abidal i forsvaret, men han har blevet en hæderlig forsvarsspil. Intet under, men det er forbedret. I Coentrao har man en dygtig tovejsspiller, når denne har tillid og selvtillid. I Benfica og for det Portugal gjorde/gør han det altid fortræffeligt, men hos Real virker han fuldstændig sterilliseret. Men generelt er hans kvaliteter super gode.

I Arbeloa har man en boldmongol. Nok om ham. I Varane har man virkelig skudt papegøjen, for han har hele pakken. Boldkontrol, teknik, hurtigheden, højden, fysikken, placeringsspillet, afleveringer. Jeg siger slet ikke, han er verdensklasse, for det har han ikke, men allerede nu i den alder viser han virkelig et stort potentiale, og han er meget rolig omkring det hele.

Og så er der bare Casillas, som er fantastisk (ikke lige pt. - men han har været det generelt, og alle kender til hans sædvanlige niveau).

Nu, hvor alt er analyseret, så burde sådan en forsvarskæde altså give ro og dermed gøre det til en frygtindgydende forsvar.

Men under Reals Mourinho er det for mig simpelthen forbløffende, at hvis en modstanderhold virkelig lige tager sig sammen og etablerer et ordentligt angrebsspil op, så skal du nok score - eller mindst så opnår du at sprætte Reals forsvar op og få det til at se ud som de panikker. Det er mig en gåde, hvordan det forsvar gang på gang kan være så usikkert og så fuldkommen blottet for talent i alle mulige former for at forsvare sig. Og de har altså Mourinho som træner. En mand, hvis Porto-hold, Chelsea-hold og Inter-hold var en mur, man skulle bryde for at score.

I Chelsea var det fandme ligemeget om du havde et angreb, der bestod af de vildeste Henry, Ronaldo, Zidane dengang, du skulle fandme bruge mange kræfter på at komme igennem. I Inter fik hans selveste Walter Samuel til at gå fra en dygtig forsvarsspiller til at være fuldkommen åndssvag god. Lucio, som aldrig har ejet placeringsspil var også fuldkommen overdrevet i Inter, det samme med Chivu. De dannede en mur uden lige. Alle hans hold var stærke offensivt, og det samme er Reals.

Men det forbløffer mig gevaldigt, at Reals forsvar er så nem at snakke med, når du lige stabler et angreb op. Det burde være mere mur-agtigt, når du har så hurtige og fysisk stærke centerbacks som Ramos og Pepe, og så dygtige backs i Marcelo og COentrao og en sikker sidste skanse i Casillas.

Jeg er sgu chokeret over det, for det er ikke Mourinho-style, at Reals forsvar sejler så meget som de har gjort i 2½ år nu.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det viser jo i bund og grund, at det er utrolig svært, at have en sprudlende offensiv, og samtidig have et uigennemtrængeligt forsvar.

Mourinho er ikke en revolutionerende træner i den forstand, at han bringer noget nyt taktisk. Så hvordan skal han få et Real-hold til at score +100 mål hver sæson for samtidigt at lukke af nede bagi? Det evner han ganske enkelt ikke, og det kan man ikke bebrejde ham.

Barcas defensiv er jo også skræmmende usikker, men vi lukker generelt ikke mange mål ind, grundet vores exceptionelle spillestil. Reals defensiv virker ofte usikker, fordi deres midtbane og angrebs spillere ikke deltager i det defensive på samme fod som barca-spillerne gør det.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Daluigi skrev:Det viser jo i bund og grund, at det er utrolig svært, at have en sprudlende offensiv, og samtidig have et uigennemtrængeligt forsvar.

Mourinho er ikke en revolutionerende træner i den forstand, at han bringer noget nyt taktisk. Så hvordan skal han få et Real-hold til at score +100 mål hver sæson for samtidigt at lukke af nede bagi? Det evner han ganske enkelt ikke, og det kan man ikke bebrejde ham.

Barcas defensiv er jo også skræmmende usikker, men vi lukker generelt ikke mange mål ind, grundet vores exceptionelle spillestil. Reals defensiv virker ofte usikker, fordi deres midtbane og angrebs spillere ikke deltager i det defensive på samme fod som barca-spillerne gør det.
Har hellere aldrig sagt, at Mourinho er en revolutionerende træner, men man kan ikke klandre ham for at være taktisk idiot, for der er han sgu dygtig. Men altså, det er mig en gåde, at han ikke kan få styr på det forsvar. I de andre klubber scorede de også mange mål, og lukkede knaldgodt af. Og det er hellere ikke sådan, at Ramos og Pepe er middelmådige, for de er knalddygtige, men af uforklarelige årsager er deres defensiv en åben gavebod.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Hvis du nu genlæser mit indlæg, vil du se at de årsager sagtens kan forklares.

I Madrid har man spillere på midtbanen og angrebet, som ikke arbejder særlig kollektivt. Forstået på den måde, at de ikke deltager i det defensive, i samme grad som man ser det i mange andre klubber, og som man har set det hos Mourinhos tidligere klubber. Spillere som Messi, Pedro, Alexis, Villa er alle meget mere aktive i pres og erobrings spillet end eksempelvis, Ozil, Higuain, Benzema og Ronaldo.

At Mourinho så ikke formår at få hans primadonnaer til at yde en defensiv indsats, kan man undre sig over. Men det er ikke uforklarligt, hvorfor deres defensiv ikke er stærkere. Deres backspillere er eksempelvis også direkte dårlige i mange defensive aspekter.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Tim Stannard beskriver hvorfor Mou ikke vil give de unge spillere chancen

http://www.football365.com/spanish-thin ... -A-Chance-

Der er åbenbart lidt debat i Madrid og folk er ikke tilfredse med at han f.eks foretrak Essien på en uvant plads til sådan en "ligegyldig" 1. kamp i CDR - til fordel for en ung Castillas-spiller. Essien som vil ikke har en fremtid i klubben efter sæsonen.

Mou udtaler, at Castillas ikke spiller på samme måde som førsteholdet.
Senest rettet af Skydefinten fre nov 02, 2012 1:38 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Manden har også direkte kritiseret b-holds træner, plus han har fralagt sig alt ansvaret med hensyns til manglende spilletid til klubbens talenter. Han mener det slet ikke er hans skyld, det er de andre. Oversætteren i en nøddeskal. Men helt ærligt, hvad forventede man? Han har aldrig været kendt for at arbejde med unge spillere som ikke er udviklet, eller satse hårdt på akademi.

Faktisk har han engang udtalt, at han foretrækker at arbejde sammen med lidt ældre spillere. Han elsker at have spillere over 30 år i sin trup, fordi de efter hans mening er mere modtagelige for råd, og man kan få dem til at spille på en måde man ønsker. De unge tænker på egen udvikling og alt sådan noget, som han ikke er særlig vild med.

Det sagde han mens han var i Inter. Jeg må lige se om ikke jeg kan finde linket.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »


"I can’t predict the future, but I can only hope that Real Madrid will be champions again."
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... eakingnews

Figo er klam.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Lidt mere "guldkorn" fra Reals træner. Det er nogle mærkelige udtalelser han kommer med, synes jeg.
Mourinho: Every player must improve
The 49-year-old believes that his side have not been playing well enough so far this season and must pick up their performance levels if they are to compete
Nov 2, 2012 4:20:00 PM
By Paul Mullin


Jose Mourinho has warned his Real Madrid side that they all must improve their performance levels if they hope to retain their Liga title.

Los Blancos lay in fourth position in the table, with league leaders Barcelona eight points ahead of them, having played the same number of games.


Mesut Ozil attracted particular criticism for his performances earlier this season, but when asked whether the Germany international's form had picked up, Mourinho was adamant that he must do more.

"What? Has he? really? He's playing same as others, they all need to improve," he told reporters at a press conference.
"To win we must play well. Because when we don't, we don't win. Other teams have more luck, in certain details, and can win without playing well."

Mourinho went on to confirm that midfield duo Xabi Alonso and Sami Khedira are still missing through injury, but is confident he has enough depth in his squad to make do without them.

"I'd love to have Khedira and Xabi available to play but it's not a problem. We have other options."

Finally, the former Inter coach defended his decision not to field more youngsters in recent matches by pointing out that the club's youth academy had not produced much world-class talent in recent years.

"Only two players at most from the Real Madrid youth system participated in the last three Champions League finals."

LINK: http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... st-improve
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... -barcelona

En analyse af Ben Hayward, hvor han skriver at Real træner lyver, når han siger at han fokuserer på ungdommen og giver dem flere chancer end tidligere Real trænere. Interessant læsning, hvor Real akademi bliver sammenlignet med La Masia.

Nu har jeg ikke fulgt så meget med i de madrid baserede medier på det sidste, men jeg kan se at der er flere og flere nyheder omkring utilfredshed med oversætteren, denne gang på grund af hans tendens til at negligere de unge talenter. Hvor længe tror i manden holder? Jeg synes Madridistas (især de spanske) har altid haft et tiltrængt forhold til ham. De har måske, meget imod deres vilje og værdier, accepteret ham indtil nu, fordi man var så desperat efter at gøre noget ved Barcas succes, men det er tydeligt at han ikke har den store opbakning. Hvert år har han nogle kampe som han skal bekæmpe, både eksternt men så sandelig også internt. Hvornår bliver det for meget tror i, både for ham og for ledelsen i Real? Jeg tror perosnligt denne sæson er hans sidste. Jeg håber så at det bliver en trofæløs sæson, hvor det hele eskalerer med en fyring og masser af mudderkastning :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Dit scenarie virker sandsynligt. Personligt mener jeg han er at finde i PSG næste sommer. Muligvis Manchester City da han jo elsker England, men Frankrig er jo et nyt land og han plejer ville vinde titler i nye lande.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Dit scenarie virker sandsynligt. Personligt mener jeg han er at finde i PSG næste sommer. Muligvis Manchester City da han jo elsker England, men Frankrig er jo et nyt land og han plejer ville vinde titler i nye lande.
Ja PSG lyder ikke helt dumt. Han har før udelukket Tyskland, fordi han ikke vil arbejde i et land, hvor han har brug for en tolk til at kommunikere med spillerne :lol: :lol: . Men han taler flydende fransk, såvidt jeg ved, så PSG lyder sandsynligt.

Det er også sjovt, at Cristiano til PSG rygterne er taget til på det sidste. I dag har selv Ancleotti været ude og sige, at Ibra og Cristiano sagtens kan spille sammen, lidt usædvanligt en træner hvis hold kædes sammen med en given spiller, udtaler sig på denne måde.

Det er også lidt mærkeligt, at man ikke har snakket mere om Cristianos situation. Han var trist, han ville ikke fejre sine scoringer, men nu gør han det lige pludselig, betyder det at han er glad igen og problemet er løst eller?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Skydefinten skrev:Tim Stannard beskriver hvorfor Mou ikke vil give de unge spillere chancen

http://www.football365.com/spanish-thin ... -A-Chance-

Der er åbenbart lidt debat i Madrid og folk er ikke tilfredse med at han f.eks foretrak Essien på en uvant plads til sådan en "ligegyldig" 1. kamp i CDR - til fordel for en ung Castillas-spiller. Essien som vil ikke har en fremtid i klubben efter sæsonen.

Mou udtaler, at Castillas ikke spiller på samme måde som førsteholdet.
Det er slående for Madrid medierne slog hård på tromme over, da Mourinho kom til, hvordan han nu vil transformere RM Castilla. Dvs det eneste klubben har gjort siden Mourinhos ankost er at købe mere modne Castilla spiller sådan at de kunne rykke op. Nu mener Mourinho åbenbart at han ikke kan bruge 23-25 årige da løbet er kørt for dem qua deres alder, det er lidt komisk.

Man kan kun konstatere at manden bare ikke har kvaliteten til at arbejde med helt unge spillere eller at arbejde for en langtidsholdbar situation i en klub. En lejesoldat?

Så kom jeg lige til at grine for mig selv over "Pavones y Zidanes" strategien som nævnes i artiklen. Den som Perez udlagde i sin første regeringsperiode :lol: :lol: Ikke nok med at det er et corny navn at lægge til en strategi, det er også bare naivt når man ser hvor lidt vilje der er bag ungdomsafdelingen.
Visca El Barca skrev:http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... -barcelona

En analyse af Ben Hayward, hvor han skriver at Real træner lyver, når han siger at han fokuserer på ungdommen og giver dem flere chancer end tidligere Real trænere. Interessant læsning, hvor Real akademi bliver sammenlignet med La Masia.

Nu har jeg ikke fulgt så meget med i de madrid baserede medier på det sidste, men jeg kan se at der er flere og flere nyheder omkring utilfredshed med oversætteren, denne gang på grund af hans tendens til at negligere de unge talenter. Hvor længe tror i manden holder? Jeg synes Madridistas (især de spanske) har altid haft et tiltrængt forhold til ham. De har måske, meget imod deres vilje og værdier, accepteret ham indtil nu, fordi man var så desperat efter at gøre noget ved Barcas succes, men det er tydeligt at han ikke har den store opbakning. Hvert år har han nogle kampe som han skal bekæmpe, både eksternt men så sandelig også internt. Hvornår bliver det for meget tror i, både for ham og for ledelsen i Real? Jeg tror perosnligt denne sæson er hans sidste. Jeg håber så at det bliver en trofæløs sæson, hvor det hele eskalerer med en fyring og masser af mudderkastning :cool: .
Ben Hayward har endda glemt at nævne Alba i sin liste over ungdomsspiller eller returnerede spillere som spiller hos Barca.

Mourinho skal vinde titler i år, og blandt dem skal CHL være, ellers ryger han. Vinder han ikke noget er han nok glemt hurtigt for hans "gode" ting.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster