FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sidibe skal være velkommen. Det samme kan siges om fabinho (selvom han spiller cm nu).

Men ja jeg tror virkelig også at det er holdets helt store problem. Vores højreside fungerer bare ikke. Og det går ikke på højeste niveau at modstanderen ved at de overhovedet ikke behøver at frygte en hel side.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

@Piquenbauer

Du er godt nok vendt 180 grader i dit syn på Roberto. Det er ikke mere end 6 måneder siden, at han var den bedste højreback for Barca, kommende fast mand på landsholdet, bedre end Bellerin osv.

Tidens test. Den skiller fårerne fra bukkene.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, man skal løse det problem med backen på den side, noget man skulle have gjort allerede sidste sommer. Fint nok, at man ville købe Gomes, Paco, D. Suarez osv., men man skulle også have købt en ordentlig højreback.

Hvis man har tænkt sig at købe Cancelo, så ønsker man ikke at løse noget, imo. Han har jo været direkte elendig på den position i Valencia i denne sæson. Så er Roberto 2-3 gange bedre.

Kig mod Frankrig, hvis man ikke vil smide enorme summer efter Bellerin, eller synes, at han ikke er god nok.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:@Piquenbauer

Du er godt nok vendt 180 grader i dit syn på Roberto. Det er ikke mere end 6 måneder siden, at han var den bedste højreback for Barca, kommende fast mand på landsholdet, bedre end Bellerin osv.

Tidens test. Den skiller fårerne fra bukkene.
Men Roberto gjorde det også ret godt for 6 måneder siden. Rating lå på 7,42. Han var faktisk den bedste højreback på daværende tidspunkt(ratingsmæssigt). Siden er det gået den anden vej, bare ned ad bakke, hvilket også forklarer rating på 7,12 nu.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Vil nu lige pointere, at man skulle have købt en ordentlig back, som var den, der skulle starte, og så kunne Roberto være den alsidige spiller, som spillede flere forskellige steder, mens Vidal skulle agere backup til backen.
Senest rettet af Kubala tors feb 16, 2017 8:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Storken skrev:@Piquenbauer

Du er godt nok vendt 180 grader i dit syn på Roberto. Det er ikke mere end 6 måneder siden, at han var den bedste højreback for Barca, kommende fast mand på landsholdet, bedre end Bellerin osv.

Tidens test. Den skiller fårerne fra bukkene.
Men Roberto gjorde det også ret godt for 6 måneder siden. Rating lå på 7,42. Han var faktisk den bedste højreback på daværende tidspunkt(ratingsmæssigt). Siden er det gået den anden vej, bare ned ad bakke, hvilket også forklarer rating på 7,12 nu.
Min pointe var, at Roberto i en alder af 24 år kun havde spillet en god sæson. Det er ikke specielt længe, hvorfor det ikke nødvendigvis er retvisende for niveauet på lang sigt. De tidligere sæsoner fortæller også noget om en spillers evner, selvom det ligger mere end et år tilbage.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:@Piquenbauer

Du er godt nok vendt 180 grader i dit syn på Roberto. Det er ikke mere end 6 måneder siden, at han var den bedste højreback for Barca, kommende fast mand på landsholdet, bedre end Bellerin osv.

Tidens test. Den skiller fårerne fra bukkene.
Han var fremragende for 6 måneder siden. Som i genial. Men som med resten af holdet så er niveauet faldet. Hans rating er dog stadig bedre end Bellerins ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:
Storken skrev:@Piquenbauer

Du er godt nok vendt 180 grader i dit syn på Roberto. Det er ikke mere end 6 måneder siden, at han var den bedste højreback for Barca, kommende fast mand på landsholdet, bedre end Bellerin osv.

Tidens test. Den skiller fårerne fra bukkene.
Men Roberto gjorde det også ret godt for 6 måneder siden. Rating lå på 7,42. Han var faktisk den bedste højreback på daværende tidspunkt(ratingsmæssigt). Siden er det gået den anden vej, bare ned ad bakke, hvilket også forklarer rating på 7,12 nu.
Min pointe var, at Roberto i en alder af 24 år kun havde spillet en god sæson. Det er ikke specielt længe, hvorfor det ikke nødvendigvis er retvisende for niveauet på lang sigt. De tidligere sæsoner fortæller også noget om en spillers evner, selvom det ligger mere end et år tilbage.
Ja, selvfølgelig. Det var et kæmpe sats. Man skulle have købt en højreback og så have Roberto og Vidal som backups. Vidal som primær og Roberto som sekundær; her kunne Roberto også få lov til at spille på alle mulige andre positioner, så han fik sin del af spilletid.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Jeg er lidt af den holdning, at en back hos os skal være hurtig. Du kan virkelig slippe afsted med meget skidt, hvis du er hurtigere end din direkte modstander.

Jeg ved ikke helt om Roberto har den nødvendige hurtighed. Han bliver tit udstillet, når han laver fejl.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er hans største problem. Især offensivt. Jeg tror fint han vil kunne lære meget af det defensive arbejde (positioner osv) men hans manglende hurtighed koster ekstremt meget når han bliver sat og især når han skal frem på banen.

Og så glemmer vi forresten også lige at højreside er et kæmpe problem da de intet støtte får fra Messi. De (Roberto og den cm der spiller til højre) er stort set i undertal hele tiden. Jeg tror roberto ville blive markant bedre hvis han havde en kant han kunne kombinere med offensivt for han kan løbe solen sort og vil kunne støtte rigtig meget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg synes ikke, han skulle være back, men kun hvis der ikke var andre alternativer. Derfor skulle man have købt en back, når man ikke anså Vidal som førstevalg.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Vi må se hvad fremtiden bringer. Det kan være, at Roberto lige vender vores syn på ham med 180 grader endnu en gang :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja eller det kan være vi henter Bellerin og det går op for dig at han er sindssygt overvurderet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja. Roberto er dog en rigtig dygtig alsidig spiller.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Ja eller det kan være vi henter Bellerin og det går op for dig at han er sindssygt overvurderet.
Min ven er Arsenal fan og han er helt enig med Piquénbauer.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster