Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

I må lige hjælpe mig her.

Først og fremmest, er vi ikke enige om, at Marca er en pro-Real Madrid avis, der gør alt for at eliminere Barcas dominans?

Dernæst forstår jeg ikke, hvordan Marca kan gengive episoden så ordpræcis,t som de har gjort? Derudover hvorfor publicerer de det? Skal de ikke støtte om klubben, som måske kan fravriste Barcas ligadominansen med 3 år som vinder.

Mon Marca og dens besætning er træt af Mourinhos hærgen i Madrid, så de gør alt for at sætte ham i dårligt lys eller hvad?

Jeg forstår ganske enkelt ikke det her, der foregår i Madrid. Man har rigtig nok blevet sønderrevet rundt af Barca, men de fører ligaen med 5 point, vist koldblodighed og slagtet alle i CL og PL og for første gang virker man udefra som en enhed, der kæmper for hinanden, og der er en mening i de indkøb, der foregår, og at der er et mix af arbejdende spillere og individualister. Og så er der stadigvæk uro grundet Marcas publicering af historien. Det er bare mærkeligt IMO, at en af deres egne aviser slagter dem sådan!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:I må lige hjælpe mig her.

Først og fremmest, er vi ikke enige om, at Marca er en pro-Real Madrid avis, der gør alt for at eliminere Barcas dominans?
De er i hvert fald Real Madrid-venlige.
# 23 skrev:Dernæst forstår jeg ikke, hvordan Marca kan gengive episoden så ordpræcis,t som de har gjort? Derudover hvorfor publicerer de det? Skal de ikke støtte om klubben, som måske kan fravriste Barcas ligadominansen med 3 år som vinder.
De har vel vis form for sympati for klubben, men går vel ikke udenom en helt igennem fantastisk historie, der sælger aviser.
# 23 skrev:Mon Marca og dens besætning er træt af Mourinhos hærgen i Madrid, så de gør alt for at sætte ham i dårligt lys eller hvad?
Jeg tror ikke, at Marca decideret ville gå i krig med beslutninger i klubben, og derudover har Mourinhos såkaldte hærgen i Madrid vel indtil videre givet dem forspring i ligaen, en Copa del Rey-pokal og han har lavet et hold, der igen er med i Champions League. At Mourinho så ikke lever op til Madrids' syn på dem selv er så en anden ting. Men det er jo hans stil. Det vidste klubben inden de købte ham fri fra Inter og skrev kontrakt med ham.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Jeg tror at Marcas vælger Ramos og Casillas side anytime, frem for The Bitter One. Marca bryder sig ikke om at Mou er efter deres spanske vm-mestre.

Marca er vel også træt af at Barca leger med RM hjemme i deres egen stue gang efter gang, og frustreret over at manden som skulle løse problemet med Barca, intet kan udrette mod dem - andet end en kujon-taktik.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Man må også formode, at Marca skriver i deres læseres interesse, og med den gradvist stigende irritation og manglende tro på Mourinho, kan det vel være i deres interesse at åbne ledelsens øjne, eller skabe så meget had mod Mourinho at han selv vælger at gå?

Anyway.. Til grin at en Madrid spiller endnu en gang forbliver ustraffet.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Ja, det er sørgeligt at han ikke bliver straffet, især når man ser på Pepe's tidligere udskejelser på en fodboldbane. Mourinho skulle have udtalt (Ifølge EB) at Pepe skam spiller imorgen, hvis den fysiske form ellers er der. Han svarede også på lidt kritiske spørgsmål og kunne blot konstatere at RM ligger nummer et i ligaen, foran et hold som jo ellers regnes for verdens bedste.

Christ hvor ville jeg gerne riste ham med en flammekaster. Eller se ham bundet fast på en springbuk i én eller anden skummel, nedslidt vestjysk ornecentral.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Erik Larsen om balladen i Madrid:
Ifølge fodboldanalytiker Erik Larsen er både spillere og ledelsen i Real Madrid trætte af den måde Mourinho agerer på i Kongeklubben.


På overfladen ser det umiddelbart fint ud i Real Madrid, hvor man fører Primera Division med fem point ned til Barcelona. Men på de interne linjer er der mere uro end nogensinde før under José Mourinho.

Søndag afslørede Spaniens største sportsavis, Marca, der har gode kilder i Real Madrid, et skænderi mellem José Mourinho og superstjernerne Sergio Ramos og Iker Casillas.

Og det er ikke helt normalt, at så vigtige oplysninger kommer ud i pressen, mener den danske scout, Erik Larsen, der blandt andet kender til spansk fodbold fra sin tid som assistent for Michael Laudrup i Getafe og Mallorca.


- Det er meget normalt med skænderier og diskussioner internt i en klub. Men det unormale er, at det er kommet ud. Nogen har sladret, og det er gengivet ret detaljeret. Når de oplysninger kommer til Marca, så er det et signal om, at det ikke kun er spillerne, der har problemer med Mourinho, men at der er nogen højt oppe i klubben, der har fået nok af det image, som Mourinho har påført Real Madrid. Og det tror jeg ikke, Real Madrid kan leve med i længden.

- Når man ser, at sådan noget slipper ud til offentligheden meget detaljeret gengivet, hvor Mourinho nærmest bliver nedgjort af sine egne spillere, så kunne det tyde på, at han ikke er træner lang tid endnu, siger Erik Larsen.



Og noget tyder på, at Erik Larsen får ret, for som sporten.dk tidligere tirsdag skrev, så peger meget på, at Mourinho er færdig i Real Madrid til sommer.

Tirsdag bringer den store Madrid-avis AS historien om, at Mourinho har sagt til sin advokat, at han er færdig med Real Madrid og stopper i klubben senest 30. juni.

Men det er bare et genialt træk af Mourinho at komme med sådan en udmelding, mener Erik Larsen.



- Mourinho er jo smart. Hvis han lugter lunten, så er det bedre, at han selv siger noget, så kan han bagefter sige: 'Det var ikke mig der ville til Real Madrid, det var Real Madrid, der ville have mig' og 'Det var mig der gerne ville gå, det var ikke Real Madrid, der lod mig gå'. Og så har han bestemt det hele. Han er en speciel person, må man sige. Han bryder sig ikke om, at der er nogen, som er større end han, vurderer Erik Larsen.

Onsdag spiller Real Madrid på udebane mod Barcelona i returkampen i Copa Del Rey. Første kamp endte 2-1 til Barcelona.

Det vil vise sig, om de interne uroligheder får konsekvenser for Real Madrids præstation i kampen, eller om spillerne formår at fokusere på spillet på banen. Indtil videre har Kongeklubben haft det svært mod Barcelona, og et brag venter spillerne.


kilde:
http://www.sporten.dk/fodbold/mourinho- ... eals-image

:glad:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Erik Larsens betragtninger er interessante og jeg kan også godt lide ham da han er meget pro Barca. Derfor tror jeg også han har overfortolket tolkens situation en smule.

Kampen i morgen kan afgøre mange ting i morgen. Vinder vi med en solid sejr igen så kan det godt puste mere til kriseilden hos de hvide. Vinder DE derimod så er der gode chancer for at der lægges fuldstændig låg på krisesnakken indtil vi overhaler dem (forhåbentlig) i ligaen eller hvis de ryger ud af CHL inden finalen. Får de titler til sommer (God forbid) især CHL så er det nok op til tolken om han vil væk.

Får vi en uafgjort ja så er det mere el mindre status quo, og igen vil titlerne afgøre hans fremtid. Dog vil jeg gentage mig selv, får vi en solid sejr igen så bliver den kommende tid et mareridt for tolken og det kan ende i større splid i klubben hvilket ku medføre en spillemæssigkrise, og her kan man aldrig udelukker spontane fyringer, men meget skal gå galt hvis det kommer så vidt.
Senest rettet af rummenigge tirs jan 24, 2012 9:36 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

rummenigge skrev:Får vi en uafgjort ja så er det mere el mindre status quo, og igen vil titlerne afgøre hans fremtid. Dog vil jeg gentage mig selv, får vi en solid sejr igen så bliver den kommende tid en mareridt for tolken og det kan ende i større splid i klubben hvilket ku medføre en spillemæssigkrise, og her kan man aldrig udelukker spontane fyringer, men meget skal gå galt hvis det kommer så vidt.
Det tror jeg du har ret i. :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Endnu en Sid Lowe artikel.
José Mourinho on defensive as Real Madrid prepare to meet Barcelona

Sid Lowe in Madrid

For once José Mourinho appeared lost for words. On Wednesday night Real Madrid face Barcelona in the Copa del Rey quarter-final second leg at Camp Nou trailing 2-1 from the first match and the pressure builds on the Portuguese coach. Asked if he was happy at the Santiago Bernabéu, during his edgy, tense pre-match press conference, Mourinho merely shrugged and muttered: "Uh-huh".

The coach, who maintained a steely stare and rarely broke from monosyllabic answers, also hinted that cliques had indeed developed in the Real Madrid squad – but that it was not down to him. He added that, despite suggestions that Pepe would be left out of the Camp Nou clash as a punishment for his stamp on Leo Messi's hand, he intended to play the defender "if he is fit".

Madrid are 2-1 down from the first leg and that result against Barcelona saw a shift in Madrid. Defeat, an extremely defensive display and the behaviour of Pepe saw the pro-Madrid media turn. On Sunday morning, the newspaper Marca revealed a training ground confrontation between Mourinho and the defender Sergio Ramos; that night a section of the Santiago Bernabéu whistled fans who chanted Mourinho's name; and during a late night debate show on Spanish TV, one journalist claimed that Mourinho had decided to leave the club in the summer.

That was the subject of the first question as Mourinho prepared for the visit to Barcelona. "My colleague said that you are going to leave Madrid in the summer," the coach was asked. "Are you?" The response was short and sharp: "Ask your colleague." It was to prove the model for much of what followed. "Will you stay until you win the European Cup," he was asked. "I don't know." And so it went on.

"Why have you lost the support of the fans?" "I don't know, you'd have to ask them."

"The leaks from the club." "I don't know anything."

"But do you think they are designed to damage you?" "I don't know."


"Are you happy at Madrid?" "Uh-huh".

"Do Madrid have a mental block against Barcelona?" "Ask the players."

"Have you found Madrid to be different to Portugal, Italy and England?" "All countries are different."

"Could tomorrow [against Barcelona] represent a before and after moment?" "No respondo. I'm not answering that."

"Is this the hardest moment you have had since being at Real Madrid?" "Buen momento." A pause: "Good moment. Good moment."

Mourinho was also asked: "You have always stood out for being a good man-manager, someone who handles groups well. But are there cliques in the Madrid dressing room?" The response was so sharp that many missed it. "I don't provoke cliques." When the penny dropped, it appeared his most revealing, pointed response.

Even when it came to the purely footballing, the coach was not much more forthcoming. Asked what his approach would be against Barcelona, he replied: "I have no idea: I have lots of doubts over players and will have until the end."

"What kind of doubts?" "No respondo. I have doubts but even if I had certainties I wouldn't respond."

"So, how do you expect to play?" "No respondo. I am the coach and it is my responsibility. I have no reason to say."

Mourinho did, though, add: "If Pepe is 100%, he will play. I think we have a chance of getting through to the semi-final but we are aware of the team that we have in front of us. It will be difficult but we will try everything."

Only once did Mourinho expand and seek to make his point – and when he did, he did so forcefully. Asked what he could do to improve his relationship with the media, Mourinho replied: "Maybe have a point more advantage over Barcelona?"

"[In the league], we are five points ahead of the team many say are the best in the world. We had a tradition of going out in the Copa against teams from lower divisions [Manuel Pellegrini's Real were defeated 4-0 by Second Division B side Alcorcón]. We won it and if we go out this time it will be against the champions of Spain and Europe. We were not even seeds in the Champions League. Now we have won six out of six and have such good results that we will be [seeds] for a few years to come. Maybe it's not so bad as they say."
Kilden;http://www.guardian.co.uk/football/2012 ... NTCMP=SRCH
Lowe analyserer hans udtalelser noget anderledes end Goal.coms Livio Caferoglu f.eks.

Spørgsmålet er så, passer alt det her, eller har Marca og de øvrige journalisten bare har set en mulighed for at sælge lidt flere aviser når de nu har mulighed for det?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Mourinho forsvarede Pepe i sidste uge og samtidig beskyldte han Busi for racisme. Hvad gør vores træner? Ja han forsvarer Pepe, sikke en klasse den mand besidder. Mourinho besidder ingen klasse, det er i hvert fald tydeligt for mig.
Barcelona's Pep Guardiola tells fans to leave Real Madrid's Pepe alone in Copa del Rey Clasico
The 41-year-old has advised the Catalan faithful against giving the Portuguese defender a hostile reception, while stressing he is aiming for victory in Wednesday's encounter

Jan 24, 2012 9:09:00 PM
By Luis Mira

Barcelona coach Pep Guardiola has told the club's fans not to give Real Madrid's Pepe a heated reception in the second leg of the Copa del Rey quarter final on Wednesday.

The Portugal international is under the spotlight following his stamp on Lionel Messi in the first leg, but Guardiola does not want the Camp Nou crowd to vocalise their unhappiness with the defender's action.

"Let us leave Pepe alone," Guardiola told a news conference. "If his coach wants him to play, then let him play and I hope this will be the best possible possible for everyone.

"I hope that what happened with [Luis] Figo will not be repeated because the club's fans regret what happened.

"If it happens again, it means we have not learned anything and that we are not the club we have to be. It would hurt more than to be eliminated."

Pepe, who did not make the squad for Sunday's 4-1 victory against Athletic Bilbao, will know whether he is to face punishment for his action after the Spanish Football Federation (RFEF) convenes on Wednesday.

On Monday, Barca president Sandro Rosell called on RFEF to follow the example of England's Football Association (FA) and punish Pepe after Manchester City's Mario Balotelli was charged with violent conduct following a stamp on Tottenham's Scott Parker.

Questioned about Barca's approach to Wednesday's contest, Guardiola stressed he is only targeting a victory, despite his side's 2-1 advantage in the tie.

"I do not want anyone to think that we have won because the match will be very close and the two teams will have a chance to go through until the last minute.

"If we try to hold out for the result of the [first-leg], they will eliminate us."

The second-leg of the Copa del Rey Clasico kicks off at 20.00CET.
Lær noget af det Mourinho, du burde skamme dig med dine idiotiske udtalelser og dumheder!.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca - Som du siger det er det en noget anden vinkel Sid Lowe præsenterer pressemeddelelsen fra.

Fedt iøvrigt hvordan han tolker situationen og giver indblik af stemningen i presselokale. Goal.com artiklen er jo steril som sprit i forhold til. Faktisk er de ofte meget gode ved tolken når de gengiver pressemeddelelserne.

Kampen imorgen bliver har så mange spændende aspekter at jeg snart ikke kan vente. Udfaldet af kampen imorgen vil ændre mange ting!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Det er da helt vildt så meget klasse Pep besidder - Var lige før jeg brød ud i spontan klapsalve, da jeg læste Visca's indlæg.
Mourinho kunne lære en hel del, desværre står mandens ego i vejen for personlig udvikling. Vi kan jo håbe at kampen byder på endnu en lektion.

Det bliver spændende og jeg må hellere købe en ordentlig bunke voksenbleer hjem, for jeg er millimeter fra at nifle i bukserne af begejstring :mrgreen:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]MwUvJauLLL4[/youtube]

Lidt sygt at det er forbudt at have katalansk flag på deres stadion.

De forbyder de katalanske flag alt imens deres træner roser UltraSur, virkelig klasse, det må man sige.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

GRRRRR det får mit pis i kog,og får mig bare til at hade madrid endnu mere :mad:
nu har jeg selv være i barcelona 3 gange og jeg nyder at se det katalanske flag hænge mange steder.
sorry men jeg brækker mig over RM

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

"Verdens største klub" - Men skoene er købt mindst 3-4 numre for små. Det er usselt og giver måske i virkeligheden et meget godt billede af den fremherskende mentalitet i den klub. Håber at de en dag får vendt skuden og får værdige folk ved roret.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster