FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Her er lidt statistik på Pep's Barca de sidste sæsoner efter 16. spillerunde:

Sæson-------Kampe-----V---U---T---Mål---Points---Pos.
2011-2012---16----------11---4---1---50-8-----37-------2
2010-2011---16----------14---1---1---51-9-----43-------1
2009-2010---16----------12---4---0---37-10----40-------1
2008-2009---16----------13---2---1---48-10-----41------1

Iøjnefaldende er det at selvom vi har inkasseret færrest mål i denne sæson og samtidig scoret næstflest mål nogensinde efter 16. spilledag under Pep, ja så rækker det kun til en 2. plads og færrest points nogensinde under Pep.

Det er faktisk lidt mærkeligt! I sæson 2009-2010 scorede vi 13 mål mindre i 16 kampe men havde 3 point mere.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Tja, det er vel marginalerne der har gjort udslaget. En yder uheldig kamp mod Sevilla er vel en af grundene til at vi ikke har flere point. Havde vi nu vundet den, hvilket havde været mere end fortjent, havde vi haft 39 point. Hvis vi ikke havde smidt de dumme 3 point mod Getafe, hvor vi heller ikke ligefrem var heldige, tværtimod, ville vi være på 42. Så som sagt; marginalerne.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Jeg er godt og grundigt traet af alle de El Clasico kampe efterhaanden. Hvis de slaar Malaga og vi slaar Osasuna ( og det sker hoejst sandsynligt), saa skal i hvert fald moede dem 3 gange mere i denne saeson og det antal kan stige til hele 5 kampe, det orker jeg ikke at se paa.

Det bliver grimt, ligesaa snart det gaar daarligt for Real. Hvis Real f.eks kan se, at de ryger ud til os i CDR, saa vil vi straks se daarlig opfoersel fra deres side, hvor de vil goere alt for at skabe kontroverser, saa man efterfoelgende snakker om alt andet end selve spillet. Saadan har det vaeret under deres nuvaerende traener. Det skete i C.L kampe, det skete i Super Cup, og det vil hoejst sandsynligt ske igen, hvis vi ekspederer dem ud af CDR.

Ja, som sagt, jeg orker ikke alle de Clasico der.
Nu skal der jo som sagt to til tango. Real er nogle svin, det er rigtigt, når det ikke kører for dem, og Marcelos og Pepes svinestreger kan på ingen måder forsvares, da det er uden for fodboldens pensum (tænk jeg kunne anvende et skoleord i fodboldmæssigt forstand, jeg må have læst for meget her på det seneste op til eksamen).

Omvendt benytter Barca også enkelte gange nogle forfærdelige kneb såsom at falde en anelse for let og samtidig spurte hen mod dommeren for at påvirke ham. Altså, hvor mange gange har du f.eks. ikke set Valdes næsten slå Usain Bolts verdensrekord i 100 meter løb for at lige fortælle dommeren, at han skal give kort? Han skal blive i målet. Real gør det også selv, og jeg synes, at begge hold skal droppe de her attituder her om at smide hinanden ud, selvom de er gode venner på landsholdet. Det er direkte kvalmende at se på.

Generelt er det jo bare et stort børnehave, når de to klubber mødes. De burde egentligt bare koncentrere sig om at spille fodbold, for det er sjældent, at man som fodboldelsker kan nyde 22 så gode spillere på en og samme bane, men de formår mange af spillerne ødelægge fordi det barnlige gen kommer til syne.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg bliver småhidsig hver gang jeg kommer i tanke om, at vi satte en tomålsføring over styr mod Real Sociedad. Bullcrap.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Jeg tror faktisk godt, hvorfor Xavi har scoret så mange mål allerede sammenlignet med hans målmæssige historik, og det skyldes aldeles tilgangen af Cesc. Før i tiden var Xavi for "låst" til at blive ind i midten og dirigere spillets gang med hans pasninger og overblik, så han kan fodre Messi, Villa og Pedro med sukkerbolde. Med Cesc kan Xavi heraf afvige fra den plads og mange gange tage dybdeløbet, da Cesc i stedet for lige for en kort stund i kampen styrer kampdirigentstokken, og det nyder Xavi meget godt af qua hans 8 mål allerede.

Pep får min respekt for at indlemme Cesc sådan. Jeg var en anelse skeptisk, hvordan man kunne have både Xavi, Iniesta og Cesc på banen på en og samme tid uden at det gik udover hinandens spil, da Xavi og Cesc til tider har samme tankegang og overblik, men det hgar Pep gjort fantastisk.

Sidebemærkning. Jeg glæder mig til at se et hold der er følgende:

Valdes
Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Bussi - Iniesta
Cesc - Messi - Thiago
Sanchez

De seks midterste er jo de vildeste pasningsspillere, samt Sanchez' ivrighed efter at løbe og tekniske kunnen på at holde bolden og forsvarets gode tekniske kunnen. Håber snart ovenstående holdstilling vil komme til udtryk i en kamp. Så kunne jeg godt forestille mig en kamp med 80+ i total boldbesiddelse.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:Jeg bliver småhidsig hver gang jeg kommer i tanke om, at vi satte en tomålsføring over styr mod Real Sociedad. Bullcrap.
Gør du? Jeg synes derimod det giver La Liga mere spænding. Altså, det ville da være kedeligt, hvis Barca allerede førte med 3-4 point foran Real. For så ved alle jo, at Barca ville køre den hjem.

Næh nej, jeg nyder denne stilling. Barca skal nok vinde ligaen, men lige pt. er der jo spænding. Real må ikke fucke den op, (selvom de nok skal gøre det), og det pimper mere Barca-spillerne op ikke at dumme sig.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

# 23 skrev: Valdes
Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Bussi - Iniesta
Cesc - Messi - Thiago
Sanchez
Næsten perfekt... Måske bytte Puyol med Alves, for lige at sætte lidt mere tryk på midtbanen :-)

Ellers synes jeg måske nok din kritik af Barca spillere der smider sig lidt for let er sådan lidt lala... Det er sandt at det sker, men jeg vil vove den påstand at de ikke smider sig mere end alle andre spillere.. f.eks. Ronaldo, Di Maria osv.

Det er også sandt at Barca spillere brokker sig til dommeren, men det gør RMA's spillere i hvertfald også, måske endda mere.

Men beskidt spil... der er RMA ganske pænt førende, med spillere som Ramos, Pepe, Cavalho, Abeloa, Contreao, Kedhira osv.,
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

SpillerSomMESSI skrev:
# 23 skrev: Valdes
Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Bussi - Iniesta
Cesc - Messi - Thiago
Sanchez
Næsten perfekt... Måske bytte Puyol med Alves, for lige at sætte lidt mere tryk på midtbanen :-)

Ellers synes jeg måske nok din kritik af Barca spillere der smider sig lidt for let er sådan lidt lala... Det er sandt at det sker, men jeg vil vove den påstand at de ikke smider sig mere end alle andre spillere.. f.eks. Ronaldo, Di Maria osv.

Det er også sandt at Barca spillere brokker sig til dommeren, men det gør RMA's spillere i hvertfald også, måske endda mere.

Men beskidt spil... der er RMA ganske pænt førende, med spillere som Ramos, Pepe, Cavalho, Abeloa, Contreao, Kedhira osv.,
Jeg valgte Puyol frem for Alves, fordi Puyols placeringsven er del bedre end Alves', og det skal hgellere ikke blive 100 procent hovedløst offensiv, selvom jeg ville få svært ved at se, hvem der skulle tage bolden fra så boldsikre spillere.

Altså, det er jo ikke sådan, at jeg siger, at de laver Di Maria-jeg-har-brækket-benet-7-forskellige-steder-selvom-det-faktisk-var-mig-selv-der-sparkede-mig-selv-i-hælen-og-faldt-derefter. Men ved skulderskub og sådan lignende rene tacklinger smider de altså sig IMO en anelse for let, hvilket dommerne til tider godt kan give frispark for, og jeg kan altså selv huske fra dengang jeg spillede fodbold, at det pissede en gevaldgt af, at dommeren hele tiden dømte så tynde frispark og at modstanderen så lugtede blod og blev ved med at udnytte det.

Alt i alt mener jeg bare, at begge hold bidrager med hver deres til, at kampene ofte bliver en børnehave, selvom de burde fremføre dem selv som forbilleder og gøre det, de er bedst til - nemlig at spille fodbold, som størstedelen af de 22 på banen er så fandens god til. Hvis jeg skulle se på en børnehave og folk, der klynker, så er der bedre underholdning i form af sociale tabere i De Unge Mødre eller Singleliv eller måske Paradise Hotel. Det burde ikke være rigtigt, at jeg kan sætte disse dygtige fodboldspillere i samme bås med så elendige programmer og tabere som ovennævnte programmer.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

# 23 skrev:
JonasV skrev:Jeg bliver småhidsig hver gang jeg kommer i tanke om, at vi satte en tomålsføring over styr mod Real Sociedad. Bullcrap.
Gør du? Jeg synes derimod det giver La Liga mere spænding. Altså, det ville da være kedeligt, hvis Barca allerede førte med 3-4 point foran Real. For så ved alle jo, at Barca ville køre den hjem.
Jeg skal måske lige minde dig om at jeg er Barca-fan ;-) Selvfølgelig ville jeg ønske at vi pt. lå på 1. pladsen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:
JonasV skrev:Jeg bliver småhidsig hver gang jeg kommer i tanke om, at vi satte en tomålsføring over styr mod Real Sociedad. Bullcrap.
Gør du? Jeg synes derimod det giver La Liga mere spænding. Altså, det ville da være kedeligt, hvis Barca allerede førte med 3-4 point foran Real. For så ved alle jo, at Barca ville køre den hjem.

Næh nej, jeg nyder denne stilling. Barca skal nok vinde ligaen, men lige pt. er der jo spænding. Real må ikke fucke den op, (selvom de nok skal gøre det), og det pimper mere Barca-spillerne op ikke at dumme sig.
Haha, hvis man som Barcelona-fan ikke bliver småhidsig af at tænke på at man satte en tomålsføring over styr mod Sociedad (!!!), så er der altså noget galt. Du nyder måske stillingen, men jeg ville sgu da være mere glad hvis vi havde 39 i stedet for 37 point. Det er vel alt andet lige en meget logisk tankegang, ikke sandt?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

# 23 skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
# 23 skrev: Valdes
Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Bussi - Iniesta
Cesc - Messi - Thiago
Sanchez
Næsten perfekt... Måske bytte Puyol med Alves, for lige at sætte lidt mere tryk på midtbanen :-)

Ellers synes jeg måske nok din kritik af Barca spillere der smider sig lidt for let er sådan lidt lala... Det er sandt at det sker, men jeg vil vove den påstand at de ikke smider sig mere end alle andre spillere.. f.eks. Ronaldo, Di Maria osv.

Det er også sandt at Barca spillere brokker sig til dommeren, men det gør RMA's spillere i hvertfald også, måske endda mere.

Men beskidt spil... der er RMA ganske pænt førende, med spillere som Ramos, Pepe, Cavalho, Abeloa, Contreao, Kedhira osv.,
Jeg valgte Puyol frem for Alves, fordi Puyols placeringsven er del bedre end Alves', og det skal hgellere ikke blive 100 procent hovedløst offensiv, selvom jeg ville få svært ved at se, hvem der skulle tage bolden fra så boldsikre spillere.

Altså, det er jo ikke sådan, at jeg siger, at de laver Di Maria-jeg-har-brækket-benet-7-forskellige-steder-selvom-det-faktisk-var-mig-selv-der-sparkede-mig-selv-i-hælen-og-faldt-derefter. Men ved skulderskub og sådan lignende rene tacklinger smider de altså sig IMO en anelse for let, hvilket dommerne til tider godt kan give frispark for, og jeg kan altså selv huske fra dengang jeg spillede fodbold, at det pissede en gevaldgt af, at dommeren hele tiden dømte så tynde frispark og at modstanderen så lugtede blod og blev ved med at udnytte det.

Alt i alt mener jeg bare, at begge hold bidrager med hver deres til, at kampene ofte bliver en børnehave, selvom de burde fremføre dem selv som forbilleder og gøre det, de er bedst til - nemlig at spille fodbold, som størstedelen af de 22 på banen er så fandens god til. Hvis jeg skulle se på en børnehave og folk, der klynker, så er der bedre underholdning i form af sociale tabere i De Unge Mødre eller Singleliv eller måske Paradise Hotel. Det burde ikke være rigtigt, at jeg kan sætte disse dygtige fodboldspillere i samme bås med så elendige programmer og tabere som ovennævnte programmer.
Evra siger Suarez siger grimme ting... ikke børnehave?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

SpillerSomMESSI skrev:
# 23 skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
# 23 skrev: Valdes
Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Bussi - Iniesta
Cesc - Messi - Thiago
Sanchez
Næsten perfekt... Måske bytte Puyol med Alves, for lige at sætte lidt mere tryk på midtbanen :-)

Ellers synes jeg måske nok din kritik af Barca spillere der smider sig lidt for let er sådan lidt lala... Det er sandt at det sker, men jeg vil vove den påstand at de ikke smider sig mere end alle andre spillere.. f.eks. Ronaldo, Di Maria osv.

Det er også sandt at Barca spillere brokker sig til dommeren, men det gør RMA's spillere i hvertfald også, måske endda mere.

Men beskidt spil... der er RMA ganske pænt førende, med spillere som Ramos, Pepe, Cavalho, Abeloa, Contreao, Kedhira osv.,
Jeg valgte Puyol frem for Alves, fordi Puyols placeringsven er del bedre end Alves', og det skal hgellere ikke blive 100 procent hovedløst offensiv, selvom jeg ville få svært ved at se, hvem der skulle tage bolden fra så boldsikre spillere.

Altså, det er jo ikke sådan, at jeg siger, at de laver Di Maria-jeg-har-brækket-benet-7-forskellige-steder-selvom-det-faktisk-var-mig-selv-der-sparkede-mig-selv-i-hælen-og-faldt-derefter. Men ved skulderskub og sådan lignende rene tacklinger smider de altså sig IMO en anelse for let, hvilket dommerne til tider godt kan give frispark for, og jeg kan altså selv huske fra dengang jeg spillede fodbold, at det pissede en gevaldgt af, at dommeren hele tiden dømte så tynde frispark og at modstanderen så lugtede blod og blev ved med at udnytte det.

Alt i alt mener jeg bare, at begge hold bidrager med hver deres til, at kampene ofte bliver en børnehave, selvom de burde fremføre dem selv som forbilleder og gøre det, de er bedst til - nemlig at spille fodbold, som størstedelen af de 22 på banen er så fandens god til. Hvis jeg skulle se på en børnehave og folk, der klynker, så er der bedre underholdning i form af sociale tabere i De Unge Mødre eller Singleliv eller måske Paradise Hotel. Det burde ikke være rigtigt, at jeg kan sætte disse dygtige fodboldspillere i samme bås med så elendige programmer og tabere som ovennævnte programmer.
Evra siger Suarez siger grimme ting... ikke børnehave?
Lad mig lige forstå dig ret? Du siger, at det, at Evra siger til medierne, at Suarez kaldte ham en neger på banen (Noget som Suarez har erkendt) er børnehave-agtigt? Det er jo racisme for fuck sake. At du kan anse det som børnehaveagtigt, det er mig en gåde desværre.

Og lad mig sige det sådan. Det er jo ikke kun mig, at der synes, at El Clasicos har udviklet sig til en stor børnehave. Alle objektive fans, der ser kampene for fodboldglæden deler efterhånden den samme opfattelse. Det er kun Barca og Real-fans, der ikke kan indse, at hver deres hold bidrager med hver deres negative side til en samlet dårlig oplevelse af El Clasicos. Det er bare syndt, for vi ved jo alle, hvor stor en fodboldoplevelse disse spillere er i stand til at give os. Og værrest af alt, er der sygt, at landsholdskammerater er sådan i mod hinanden såsom at Valdes kommer farende og mener, at Arbeloa der skal udvises, Arbeloa, der stempler Pedro hensynsløst, Pique, der ønsker en tidligere god kammerat i Manchester United takseres for et gult kort, Pepe der stempler en landsmandpå benet, Sergio Ramos, der smasker sine hænder i Puyols ansigt osv osv.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nej det ser man jo aldrig mellem rivaler i Pr. L, #23?

[youtube]5aZoDbr1tS0[/youtube]

[youtube]eAJ5AVx_iNo[/youtube]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

#23:
Lad mig lige forstå dig ret? Du siger, at det, at Evra siger til medierne, at Suarez kaldte ham en neger på banen (Noget som Suarez har erkendt) er børnehave-agtigt? Det er jo racisme for fuck sake. At du kan anse det som børnehaveagtigt, det er mig en gåde desværre.
Hvis Suarez har udtalt noget rasistisk så er det ok at han får karentæne, det er no go i min bog!

Men men men... Så vidt jeg har forstået har Suarez "indrømmet" at de gloser han bruger er alm. gloser der ikke er nedsættende på hans modersmål og fra den kultur han kommer fra i Uruguay. Andre der kender til Uruguay har bakket ham op. Hvis den rasisme sag var så cut and dry som du foregiver ville hele Liverpool holdet inkl. King Kenny nok heller ikke så bombastisk bakke op om ham, og tilkendegive støtte ved at bære t shirts under træningen.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Premie ... 223346.htm

Men som sagt hvis Suarez udtaler sig rasistisk, med vidende og vilje (ikke fordi nogle ord betyder noget forskelligt i diverse kulturer - han er jo lige kommet til England) - Så er det helt ok i min bog at give ham lang karantæne. Det hører ingen steder hjemme.

Sådan noget er der vel heller ingen Man. U spillere der gør?
Senest rettet af SpillerSomMESSI tirs dec 27, 2011 10:13 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

#23:
At kalde Classico'erne for en børnehave fordi de diver og gør ved er simpelthen så kvalmende ringe et argument når man tænker på hvad der foregår i topkampene i PL. Et argument der klinger så nypuritansk, at man ikke kan undgå tanken om at det skyldes en ondt-i-røvenhed over at det bedste fodbold ikke bliver spillet i England.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster