La Liga 2017/2018

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af B-Freak »

Only three teams have overturned a deficit of eight points or more to go onto win La Liga in the history of the Spanish top flight. And Real aren't one of them.

Barcelona have managed the feat twice, in the 1991/92 season and then again in 1998/99, while Valencia accomplished a title winning comeback in the 2003/04 campaign.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Er der nogle, der har set Valencia i år? Hvad er der sket, siden de er blevet så gode?
Jeg har kun set deres seneste tre ligakampe, fordi jeg gerne ville se Uniteds Andreas Pereira, men mit klare indtryk er, at det er offensiven som er årsag til successen. Særligt Gonçalo Guedes har imponeret mig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Her er i øvrigt en xG-opgørelse over La Liga, der viser, at Valencia er gode, men også heldige med deres afslutninger. Real Madrid er faktisk også ganske gode, men de afslutter helt skrækkeligt. Og hvad med Malaga? Rykker de ned i år?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Her er i øvrigt en xG-opgørelse over La Liga, der viser, at Valencia er gode, men også heldige med deres afslutninger. Real Madrid er faktisk også ganske gode, men de afslutter helt skrækkeligt. Og hvad med Malaga? Rykker de ned i år?
Det mest imponerende må være, at både Girona og Leganés klarer sig enten ligeså godt eller bedre end etablerede klubber som Celta, Atlético, Real Sociedad, Athetlic Club og Villarreal. Begge har virkelig været et frisk pust til ligaen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Flax_Generous skrev:Her er i øvrigt en xG-opgørelse over La Liga, der viser, at Valencia er gode, men også heldige med deres afslutninger. Real Madrid er faktisk også ganske gode, men de afslutter helt skrækkeligt. Og hvad med Malaga? Rykker de ned i år?
Det mest imponerende må være, at både Girona og Leganés klarer sig enten ligeså godt eller bedre end etablerede klubber som Celta, Atlético, Real Sociedad, Athetlic Club og Villarreal. Begge har virkelig været et frisk pust til ligaen.
Det er vildt imponerende, at Girona holder den sjette bedste xG per kamp, når man tænker på kampprogrammet. I de første ti kampe har de bl.a. mødt Barca, Real Madrid, Atletico, Sevilla, Athletic Bilbao og Villarreal.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

Lækkert at høre det med Valencia, for det er helt klart en klub, der skal være med i toppen og konkurrere med os eller i de mindste bare udfordre os og Real en anelse mere end hidtil i kampen om spanske trofæer. De har ikke været gode siden de gode gamle dage med Mata, David Silva og David Villa.

Noget helt andet. Jeg kan godt lide Marcelino, han skaber gode resultater. Lækkert at se, at han relativt hurtigt har fået Valencia tilbage, hvor de hører hjemme.

Jeg har læst rigtig meget om Guedes. Hvilken type er han? En klassisk kantspiller a la Nani med masser af fart og flair, eller er han en omskolet 10'er til kant a la David Silva var det i sine mange første sæsoner hos City? Gad vide om PSG overhovedet har plads til ham. Kan han være noget for os? Hvad spiller han mest? Venstre kant?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Flax_Generous »

Han er direkte, lynhurtig, målfarlig og fyldt med gåpåmod og initiativ. Han har spillet venstre kant i Valencias 4-4-2 de tre gange, jeg har set ham, men han skærer ofte ind i banen og afslutter med sit foretrukne højre ben. Han har angiveligt også spillet angriber og højre kant i Benfica, så han er vist ret fleksibel.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

4.25 odds på Real vinder ligaen. Det fås vist ikke højere.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Storken »

Blaugrana al vent skrev:4.25 odds på Real vinder ligaen. Det fås vist ikke højere.
Man kan få odds 4.50 ved Bet365.

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Storken skrev:
Blaugrana al vent skrev:4.25 odds på Real vinder ligaen. Det fås vist ikke højere.
Man kan få odds 4.50 ved Bet365.
300 sendt afsted
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af A$AP »

Damn Valencia, jeg vidste ikke de var så tæt på os, alligevel. Interessant at se, om Real Madrid kan holde på tredjepladsen og det direkte avancement til CL..

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af 1899 »

A$AP skrev:Damn Valencia, jeg vidste ikke de var så tæt på os, alligevel. Interessant at se, om Real Madrid kan holde på tredjepladsen og det direkte avancement til CL..
Eftersom der er direkte avancement til top 4 skal de nu nok komme med. Eller er det mig der tager fejl vedr. avancement?

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

1899 skrev:
A$AP skrev:Damn Valencia, jeg vidste ikke de var så tæt på os, alligevel. Interessant at se, om Real Madrid kan holde på tredjepladsen og det direkte avancement til CL..
Eftersom der er direkte avancement til top 4 skal de nu nok komme med. Eller er det mig der tager fejl vedr. avancement?

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Top 3 er direkte og 4. pladsen skal igennem kval.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10784
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af PuyolErGud »

MessiPogba skrev:
1899 skrev:
A$AP skrev:Damn Valencia, jeg vidste ikke de var så tæt på os, alligevel. Interessant at se, om Real Madrid kan holde på tredjepladsen og det direkte avancement til CL..
Eftersom der er direkte avancement til top 4 skal de nu nok komme med. Eller er det mig der tager fejl vedr. avancement?

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Top 3 er direkte og 4. pladsen skal igennem kval.
Nej, fra næste sæson er de 4 bedste hold fra hver af de de 4 bedste ligaer direkte kvalificeret.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: La Liga 2017/2018

Indlæg af MessiPogba »

PuyolErGud skrev:
MessiPogba skrev:
1899 skrev:
A$AP skrev:Damn Valencia, jeg vidste ikke de var så tæt på os, alligevel. Interessant at se, om Real Madrid kan holde på tredjepladsen og det direkte avancement til CL..
Eftersom der er direkte avancement til top 4 skal de nu nok komme med. Eller er det mig der tager fejl vedr. avancement?

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Top 3 er direkte og 4. pladsen skal igennem kval.
Nej, fra næste sæson er de 4 bedste hold fra hver af de de 4 bedste ligaer direkte kvalificeret.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Whaaaaaaaaaaaat? :eek: :eek: :eek: Seriøst?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Madameskrald og 16 gæster