FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Ok, så Messi skal vende tilbage til at agere højrekant? Dog kan Pedro også spille som venstrekant, og Villa bliver solgt.
Nej ikke helt.

Messi har udgangspunkt i højre side, men er fri til at løbe ind i banen og skabe ravage.

I mine øjne er Pedro bedre i højre side, da han giver noget bredde. I venstre side, vil han trække for meget ind i banen, hvor vi allerede er tætbefolket.

Villa bliver sandsynligvis solgt, men man ved aldrig.

Jeg forestiller mig to formationer i angrebet:
Alexis/Tello/Villa - Neymar - Messi

og

Neymar - Messi - Pedro


Jeg tror gerne, at vi starter sådan og ellers skifter Messi plads med Pedro og Neymar ender på Messis plads, samt at Alexis/Tello spiller på venstrekant, når Pedro ikke er en del af startopstilling. Men tror lidt, at Villa bliver solgt, især hvis det rette bud kommer. Det vil også være for mange spillere til en plads. Tello, Alexis og Villa( der er også Cecs, som kan spille oppe foran, som han har gjort i år). Og Villa vil kræve spilletid på et tidspunkt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

@Kubala

Jeg er helt enig i, at man i mange kampe vil have stor gavn af Pedros defensive arbejde og genpres. Det kommer meget an på modstanderen. Hjemme på Camp Nou mod Getafe er Pedro ikke væsentlig. De afleverer bolden til os alligevel.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:@Kubala

Jeg er helt enig i, at man i mange kampe vil have stor gavn af Pedros defensive arbejde og genpres. Det kommer meget an på modstanderen. Hjemme på Camp Nou mod Getafe er Pedro ikke væsentlig. De afleverer bolden til os alligevel.
Jo, det er selvfølgelig rigtigt, men jeg tror, at vi stadig vil se en del til Pedro( uanset ankomsten af Neymar eller en anden spiller). Jeg går ud fra, da du ikke mener, at vi vil bruge ham i lige så høj grad ellers misforstår jeg noget her.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

@Kubala

Pedro vil stadig spille en del kampe, men det vil i størstedelen af tilfældene være kampe, hvor Tito føler, at vi har brug for et højt genpres.

Pedro bidrager langt mere defensivt, hvis man sammenligner med Alexis, Tello, Messi og Villa.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:@Kubala

Pedro vil stadig spille en del kampe, men det vil i størstedelen af tilfældene være kampe, hvor Tito føler, at vi har brug for et højt genpres.

Pedro bidrager langt mere defensivt, hvis man sammenligner med Alexis, Tello, Messi og Villa.
Han bidrager med meget mere end bare defensivt arbejde. Men jeg tror, at jeg nogenledes har forstået din pointe.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Storken skrev:@Kubala

Pedro vil stadig spille en del kampe, men det vil i størstedelen af tilfældene være kampe, hvor Tito føler, at vi har brug for et højt genpres.

Pedro bidrager langt mere defensivt, hvis man sammenligner med Alexis, Tello, Messi og Villa.
Arh, jeg synes nu heller ikke, at Alexis er på den lade side.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Quaresma skrev:
Storken skrev:@Kubala

Pedro vil stadig spille en del kampe, men det vil i størstedelen af tilfældene være kampe, hvor Tito føler, at vi har brug for et højt genpres.

Pedro bidrager langt mere defensivt, hvis man sammenligner med Alexis, Tello, Messi og Villa.
Arh, jeg synes nu heller ikke, at Alexis er på den lade side.
Nej, absolut heller ikke Quaresma, og det kan ses så sent som mod Granada, hvor han spurter tilbage og hjælper til i forsvaret, for derefter at løb tilbage, og finde plads bag deres back, som udløser målchance. Dog kostede dette i sidste ende, da Granada efterfølgende slår på kontra, og scorer.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Men hvis vi skal have en 9er betyder det så at en af de regulær kanter ryger ud. Dette vil da skabe ubalance på holdet, da Pedros, Alexis men også Villas og Tello defensive ve arbejde er essentielt for holdet. Jeg ønsker ikke en Messi der skal løbe ligeså meget defensivt som vores kanter gør. Havde Alexis og Pedro været skarpe var denne rolle ikke kommet på tale.

Pedro har været god for 20+ mål på en sæson, Alexis også en del sidste.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Interessant artikel af Ben Hayward (selvomden er noget sensationsagtigt, men det er typisk Ben):

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ut-a-coach

Artikel sætter sætter fokus på Barcas manglende træner på sidelinjen, at det måske påvirker spillet begativt i de store kampe hvor krav til de taktiske foranstaltninger er højest.

Gad vide, om at det havde været bedre at få en stor træner ind som konsulent i 2-3 måneder. En Van Gaal, Hiddink eller måske en som kan tage assistent tjansen i en kort periode, såsom Luis Enrique f.eks. Der ligger selvfølgelig en masse arbejde i at få en ny mand ind, men om ikke andet så skader det vil ikke at få noget ny inspiration ind via konsulentmåden. Øv, hvis bare Brøndby ikke brugte Faxe for tiden ;-)

Det er ekstremt sjældent at Barca efter en katastrofal halvleg ikke formår at forbedre sig, hvad enten Roura gjorde, fungerede slet ikke in onsdags og det er ikke sidste gang at vi møder et storhold som vil parkere bussen imod Barca, slet ikke hvis vi via et mirakel når videre i CHL.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Fornøjelsen er dog ikke helt gratis, da en uge koster 2.495 kr.
Hvis jeg var far ville jeg tøve med at smide de penge for en uges træning. Det er jo ikke fordi de får oplevelsen af at møde spillerne og spille med dem. Desuden er det en lav pris hvis man skulle blive spottet og ende i Barcelona, det vil jeg give al verdens penge for.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Til træningerne, er det Roura, der står for det stadig, selvom han er midlertidig manager, eller har han en midlertidig assistent som står for træningen, så Roura ikke skal bruge tid på det?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.totalbarca.com/2013/opinion- ... titutions/

Rigtig god artikel som beskriver hvad der er sket med barca efter tito er blevet syg igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Ha, skulle selv til at poste den da jeg så at du havde gjort det. God artikel ja.

Beskriver også at Tito ikke er en handlingslammet person, men en der tør at tage chancer i kampene for at få vendt disse til egen fordel.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis! Og det er noget af det jeg godt kan lide ved ham... Sad tit og blev frustreret over pep når han nægtede at lave udskiftninger før 80. minut. Det samme gælder lidt roura som også kan være lidt tung i det men måske er undskyldt idet han er ass. træner.

Tito reagerer og han har vist i nogle af de comebacks vi har lavet at han er en klog taktiker og en mand som ikke er bange for at handle selvom det er nogle store spillere han tager ud!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster