FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Rijkaard (ex-coach Barcelona): "Looking back, I feel grateful I have been able to work at Barça with those spectacular players." [cat radio]
Rijkaard: "Ronaldinho brought excitement and hope to the people. The fans always believed in our team, also thanks to Ronnie." [cat radio]
Rijkaard: "Messi is a gift for world football and hopefully we can have a good time for many more years watching him with the Barça shirt."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona and Athletic Bilbao are the Spanish clubs who have most former academy players in their first team squad: 18 #fcblive [via el9]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Koeman (ex-Barcelona): "Tito's appointment surprised me, but Barça doesn't look less brilliant or less intense than last season." [la xarxa]
Ronald Koeman (Euro 1988): "Cesc is a quality player, he perfectly fits in at Barça. He should stay calm, he has the skills needed." [xarxa]
Koeman (coach Feyenoord): "Neymar is a quality player but in several games he didn't impress me. He needs more games to be at Barça's level"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Puyol and Thiago, both back from injuries, are expected to start the game against Getafe on Saturday. #fcblive [el mundo deportivo]
Ok det gik da hurtigt med Thiago? Det virker meget risikabelt at lade ham starte inde i en så svær kamp, efter så lang en skadespause.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

If Barcelona would decide to remodel the Camp Nou, and not to build new stadium, the Foster design from 2007 is not an option anymore. [md]
Nu er der snak om et helt nyt stadium eller renovering af nuværende Camp Nou. Det kunne være sjovt, at høre folks mening herinde. Hvad foretrækker i herinde? Er man for renovering af den nuværende, je eller nej, begrund gerne hvorfor.

Jeg er helt klart for renovering af vores nuværende stadion. Den har kapacitet, den har historie, og der er en vis charme forbundet med Camp Nou. Jeg er ikke så meget for at man bygger et nyt moderne stadion med smarte ting, men som mangler sjæl og charme samt historie.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Renovering ville være fint. Det er faktisk påkrævet, eftersom det nuværende er noget gammel lort rent ud sagt.

Et nyt stadion ville jeg heller ikke være vild med...
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Barcelona will get 2.2M from UEFA for the participation of their players in the European championship earlier this year. #euro2012 [uefa]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Renovering ville være fint. Det er faktisk påkrævet, eftersom det nuværende er noget gammel lort rent ud sagt.

Et nyt stadion ville jeg heller ikke være vild med...
Ja renovering er fint nok, det er faktisk påkrævet som du siger. Såvidt jeg ved, så lever det nuværende ikke engang op til UEFA/FIFA standarder om topstadions. Men et nyt stadion, det er jeg virkelig imod. En renovering er vel trods alt også en del billigere end et helt nyt byggeri eller? Vi har jo ikke alverdens penge, så man skal spare hvis man kan.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg læste et sted, at hvis man skulle bygge et helt nyt stadion, så ville det komme til at ligge uden for byen.
Jeg er helt klar mest for en renovering. Så har det - som du siger, Visca - stadig sin historie og charme, og samtidigt kommer det nok heller ikke til at ligne en eller anden rumstation.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Myxomatotis

Re: FC Barcelona

Indlæg af Myxomatotis »

I lyset af demonstrationen forleden dag, hvor 1,5 milioner (det er i øvrigt helt åndsvagt mange) mennesker gik på gaden i Barcelona for at demonstrere for et uafhængigt Katalonien, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning til dette herinde.

Jeg har selv et noget ambivalent forhold til det. På den ene side, så synes jeg grundlæggende, at hvis det katalonske folk virkelig vil være uafhængig, så skal de da også have lov til det. Ud fra et fodboldmæssigt synspunkt vil det også give Real Madrid en masse "gratis" mesterskaber i de næste mage år, hvilket i min optik jo aldrig kan være skidt. Desuden tror jeg, at det vil være et hårdt slag for FC Barcelona at skulle spille i en helt uinteressant katalonsk liga. Det vil være svært for dem på sigt at tiltrække de bedste spillere og økonomisk vil det også være en kæmpe ulempe med tabte tv-indtægter med mere. Alt sammen noget der i min bog jo taler for at et uafhængigt Katalonien er en god ide.

På den anden side, så er den evige rivalisering mellem Barcelona og Real Madrid jo også det allermest charmerende ved La Liga, og der er ingen tvivl om at turneringen aldrig vil blive den samme uden denne rivalisering. Tabet af Barcelona og Espanyol vil også være med til yderligere at desavouere den spanske liga, hvilket også på den lange bane vil ramme Real Madrid og resten af holdene i kampen om at kunne tiltrække udenlandske stjerner.

Når alt kommer til alt er jeg nok mest for at ligaen og Spanien forbliver som de er. Hvad med jer? Vil i helst give fingeren til "den forhadte centralmagt" og lave jeres egen liga eller vil i helst lade det blive som det er?

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Har ingen holdning til det, og tror ikke på decideret selvstændighed som en nation. Men hvis hvis hvis det skulle ske, tror jeg ikke at en ny liga oprettes i Katalonien, men at det mere blive som i UK, hvor Wales har et par hold med i diverse engelske divisioner.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Spanien er afhængige af Katalolien og ikke omvendt, eksempelvis er Kataloniens "BNP" 314 mia $, hvilket svarer til ca 25% af Spaniens BNP, hvis jeg husker rigtigt. Så hvis det katalanske folk ønsker uafhængighed, er det i orden i min optik, og dermed ville jeg også gå ind for det!

Mht ligaer og fodbold, så har Emo fuldstændig ret. Det ville med engelske omstændigheder, hvor hold fra lande som Wales, altså UK, godt kan deltage i Preamier Leauge..

Myxomatotis

Re: FC Barcelona

Indlæg af Myxomatotis »

Ja det ville måske være den bedste løsning for alle parter (eller i hvert fald for Barcelona). På den anden side kunne man måske også forestille sig, at Spanien vil stille sig på bagbenene i den forbindelse. Sådan lidt a'la, "hvis ikke i vil have noget med os at gøre, så vil vi heller ikke have noget med jer at gøre". Og så derfor nægte de katalonske klubber at deltage i La Liga. Eller i hvert fald besværliggøre det ved at forlange en stor sum penge for det som et adgansgebyr eller noget i den stil. Lad os se, hvad det ender med. Interessant er det i hvert fald.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hvis det katalanske folk vil være uafhængige, så skal de også have lov til det. Især fordi de jo har fundamentet på plads, og har en bæredygtig økonomi. Når så mange mennesker går på gaden, for at vise vilje til uafhængighed, så er det et klart signal om, at man inderst inde ikke anser sig selv som en del af Spanien. Jeg kan ikke forstå, at man i 2012 skal være tvunget til at være en del af land, man ikke føler man har et tilhørsforhold til. Hvad dette kommer til at betyde for fodboldklubben FC Barcelona, i første omgang lidt ligegyldigt synes jeg. Et folkefærds ønske om og lysten til uafhængighed og for nogle af dem endda frihed, er vigtigere.


Hvis Katalonien får sin uafhængighed, så tror jeg ikke FC Barcelona kommer til at lide under det. Jeg mener der har været snak om, at FC Barcelona i tilfælde af en uafhængig Katalonien, kan deltage i den Franske liga, hvordan det kan lade sig gøre, ved jeg ikke, men mon ikke de kan finde en løsning. Franskmændende vil sikkert også være interesserede i at få en klub som Barca ind i ligaen, hvilken omtale det vil give ligaen, og nok også økonomisk boost samt bedre og større tv-aftaler. Den spanske liga er også en mulighed, folk bag Liga BBVA vil helt sikkert være interesseret i at Barca stadig er en del af ligaen, uden Barca er ligaen ikke meget værd, sådan som det ser ud lige nu.

Hvis det katalanske folk ønsker uafhængighed, så håber jeg for dem at deres ønkse går i opfyldelse. Jeg er umiddelbart ikke bange for de konsekvenser, som det kan få for Barca, hvem ved, det kan måske i sidste ende gavne klubben, også økonomisk? Altså med tanke på at man kommer på et nyt marked, hvor økonomien trods alt er bedre end den spanske. Man kan så spørge sig selv om, hvilke konsekvenser det vil får for Spanien og den spanske liga, hvis Katalonien får sin uafhængighed, Katalonien er jo ikke den eneste region som ønsker at komme ud af den spanske styre. Mon ikke baskerne får sjove ideer, og så kan man spørge sig selv om ligaen vil være interessant uden hold som Athletic, Sociedad, Espanyol og Barca, bare for at nævne nogle.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Valdééés »

Nu har jeg det spørgsmål ganske tæt inde på livet ved det, at min kæreste er katalaner.

Det der sker for tiden med krisen er, at katalonien fortsat betaler deres skat til Spanien, som de plejer, Spanien til gengæld tilbagebetaler IKKE den fulde del af det der tilfalder katalonien. I en tid hvor det katalanske selvstyre allerede HAR lavet de nødvendige nedskæringer, som krævet af EU, noget der endnu ikke er sket i Madrid, gør det rigtigt ondt i den katalanske retfærdighedsfølelse og generel økonomi.

Derfor er folk afsindigt vrede på centralstyret, og mener nok, at de bedre selv kan klare styringen af deres region. Noget jeg giver dem helt ret i. Jeg håber det lykkedes for dem, jeg er tvivlende, men krydser fingre.

Angående Barca, så ser jeg intet problem i at de kan spille i hhv den spanske eller franske liga, Monaco er et selvstyre, og de spiller hos franskmændene, så der ER præcedens.

Lidt læsning om de økonomiske forhold i katalonien:
http://www.catalannewsagency.com/specia ... nd-deficit
http://www.catalannewsagency.com/news/p ... icit-targe
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster