Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Jeg mener at REAL MADRID har gjort et godt styk arbejde med de transfers de lavede sidste sommer:

Robben vandt tysk liga og er i CL finalen med Bayern.
Sneijder er også i CL finalen og med en sejr i sidste runde kan han også blive italiensk mester med Inter.
Heinze vandt fransk liga med Olympique Marseille.
Javi Garcia og Javier Saviola vandt portugisisk liga med Benfica.

Diab jeg opgiver, du er simpelthen belastende.
Tillykke til REAL MADRID
MDCCCXCIX

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

Heinze, Javi García og Saviola har da intet at søge for Real Madrid, eller for den sags skyld noget andet europæisk tophold.

Robben og Sneijder var kollektive hjerneblødninger i Reals ledelse.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja, og det er ikke en personlig vendetta mod ham, men han burde lige smutte her forbi og ønske os tillykke med titlen, eftersom han HELE sæsonnen så RMD som bedre og HELT sikkert ville vinde titlen.

et eksempel:
jeg har sagt det før og siger det nu igen. alt andet end real som mestrer ville undre mig meget. ikke nok med de har hjemmebane fordel mod os, så har de også det klart nemmeste slut program desværre. jeg tror også at de desværre hiver maksimum point ind i resten af deres kampe medmindre de afgører ligaen inden og lader reserverne få de sidste kampe.
Ikke bare vandt vi titlen, men lukkede også færrest mål ind, slog RMD i BEGGE el clasico's, slog point rekord og Messi fik den gyldne støvle + vi spillede fortryllende og havde gennemsnitlig 68% boldbesiddelse mod RMD 58% over sæsonnen!

Jeg synes ikke RMD spillede flot i sæsonnen, som Xavi så rigtig sagde så var de MANGE gange HELDIGE, selvom de ganske rigtig også kæmpede bravt samtidigt.

Det som betegner RMD's sæson bedst var det banner en Barca fan stod med hvor der stod:
"Game over Perez, Insert coin"

RMD sælger sikkert Higuan og Benzema nu og køber to andre individualister og det bliver ca. det samme igen og igen og igen...

Mes que un club, baby!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:Ja, og det er ikke en personlig vendetta mod ham, men han burde lige smutte her forbi og ønske os tillykke med titlen, eftersom han HELE sæsonnen så RMD som bedre og HELT sikkert ville vinde titlen.

et eksempel:
jeg har sagt det før og siger det nu igen. alt andet end real som mestrer ville undre mig meget. ikke nok med de har hjemmebane fordel mod os, så har de også det klart nemmeste slut program desværre. jeg tror også at de desværre hiver maksimum point ind i resten af deres kampe medmindre de afgører ligaen inden og lader reserverne få de sidste kampe.
Ikke bare vandt vi titlen, men lukkede også færrest mål ind, slog RMD i BEGGE el clasico's, slog point rekord og Messi fik den gyldne støvle + vi spillede fortryllende og havde gennemsnitlig 68% boldbesiddelse mod RMD 58% over sæsonnen!

Jeg synes ikke RMD spillede flot i sæsonnen, som Xavi så rigtig sagde så var de MANGE gange HELDIGE, selvom de ganske rigtig også kæmpede bravt samtidigt.

Det som betegner RMD's sæson bedst var det banner en Barca fan stod med hvor der stod:
"Game over Perez, Insert coin"

RMD sælger sikkert Higuan og Benzema nu og køber to andre individualister og det bliver ca. det samme igen og igen og igen...

Mes que un club, baby!
Sjældent har jeg været så enig i et indlæg. Spot on.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jeg stiller lige et spørgsmål, som selvfølgelig udspringer af min komplette mangel på respekt for Real Madrids svingdørs taktik af trænere..

Pellegrini hentede intet mindre end 96 point denne sæson, det er en forbedring af deres rekord med hele 4 point!... Hvorfor ialverden giver man ikke manden en chance for at skabe et fundament i klubben? han har jo spillerne til det. Real vandt ikke denne sæson, da de fik tæsk af et bedre hold i 2 omgange. At vi er bedre kan en ny træner simpelthen ikke rette op på for dem. Jeg griner ved tanken om oversætteren i deres klub! hahaha overvej lige hvordan han håndtere en Valdano, der er kendt for at skide højt og helligt på trænerne. Mourinho får ikke det spillerum som han har fået i andre klubber. Han skred i Chelsea dahan blev uvenner med ledelsen, kan kun gnide mig i hænderne over tanken ved et sammenstød af denne størrelses orden mellem træner og ledelse!

Dertil vil jeg godt påpege, at nok er Mourinho en genial træner, men deres fantasi om at han ha nøglen til at slå barca, giver jo ingen mening, da vi gentagende gange har klasket hans hold, og hvis ikke det havde været for et tykt offsidemål samt et forkert annulleret mål i overtiden, havde vi slået ham igen.

Mourinho er heller ikke just kendt for fremragende fodbold, men det er de nok ligeglade med efter flere års titeltørke. Men som opsumering kan jeg igen stille spørgsmålet: Hvorfor fyrer en træner der høster 96 point? tror i på at Mourinho kan høste flere næste sæson!? jeg tvivler! Om vi så kan høste samme antal skal jo også komme an på en prøve, men en ting er sikkert.....

Mourinho eller ej, barca er bedre end real, vores koncept er stærkere og vores hold spiller bedre og flottere fodbold.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Jeg stiller lige et spørgsmål, som selvfølgelig udspringer af min komplette mangel på respekt for Real Madrids svingdørs taktik af trænere..

Pellegrini hentede intet mindre end 96 point denne sæson, det er en forbedring af deres rekord med hele 4 point!... Hvorfor ialverden giver man ikke manden en chance for at skabe et fundament i klubben? han har jo spillerne til det. Real vandt ikke denne sæson, da de fik tæsk af et bedre hold i 2 omgange. At vi er bedre kan en ny træner simpelthen ikke rette op på for dem. Jeg griner ved tanken om oversætteren i deres klub! hahaha overvej lige hvordan han håndtere en Valdano, der er kendt for at skide højt og helligt på trænerne. Mourinho får ikke det spillerum som han har fået i andre klubber. Han skred i Chelsea dahan blev uvenner med ledelsen, kan kun gnide mig i hænderne over tanken ved et sammenstød af denne størrelses orden mellem træner og ledelse!

Dertil vil jeg godt påpege, at nok er Mourinho en genial træner, men deres fantasi om at han ha nøglen til at slå barca, giver jo ingen mening, da vi gentagende gange har klasket hans hold, og hvis ikke det havde været for et tykt offsidemål samt et forkert annulleret mål i overtiden, havde vi slået ham igen.

Mourinho er heller ikke just kendt for fremragende fodbold, men det er de nok ligeglade med efter flere års titeltørke. Men som opsumering kan jeg igen stille spørgsmålet: Hvorfor fyrer en træner der høster 96 point? tror i på at Mourinho kan høste flere næste sæson!? jeg tvivler! Om vi så kan høste samme antal skal jo også komme an på en prøve, men en ting er sikkert.....

Mourinho eller ej, barca er bedre end real, vores koncept er stærkere og vores hold spiller bedre og flottere fodbold.
Fuldstændig enig! :D Jeg kan ikke sige andet end, at hvis/når de fyrer Pellegrini, så er det den 9. træner de fyrer på 7 år! Det er jo lidt komisk det stadig ikke er gået op for dem, at nøglen til succes er kontinuitet og en fast koncept. Man opnår intet ved at skifte træner efter en sæson, fordi den nye træner bringer ny spillestil/filosofi, plus træningmsmetoder, og så skal truppen bruge 6-8 måneder for at vænne sig til den, og når de så har vænnet sig til den, og føler sig godt tilpas, jamen så bliver træneren fyret og man starter forfra!

Men det er jo bare Real, det er aldrig gennemtænkt det de laver, men mere panikløsninger, og det skaber endnu mere ustabilitet! Desuden kan jeg ikke se det smarte i tolken som træner i Real. De vil jo have at deres hold skal spille smuk fodbold, og det er Mourinho ikke kendt for. Som Van Gaal så smukt siger det i optakten til C.L, Mourinhos taktik går ud på at vinde, mens Van Gaals taktik er at spille smukt og vinde, og den første er meget nemmere end den sidste. Mourinho kunne ikke spille offensiv bold i Chelsea, selvom han havde den samme trup som den Ancelotti har til sin rådighed, og her spiller de jo i den grad offensivt. Hans hold spillede ikke offensiv bold da han var i Poro, og gør det heller ikke i Inter! Mon ikke tolken får et år, hvorefter han bliver fyret og så starter man forfra :D
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Først og fremmest er det direkte til grin, at gode, gamle Florentino Perez og hans korrupte ledelse viser deres forretningsmæssige ansigt og ikke fodbold- og logikmæssige ansigt. At man kan tro, at man kan slå Barcelona, som er et af de bedst spillende hold nogensinde i fodboldhistorien, efter to måneders investeringer i Ronaldo og etc., så har man altså tabt sutten.

- Rijkaard brugte 2 år på at skabe flot, flydende fodbold, der gjorde Barcelona til magtfaktor i fodbold igen
- Ferguson skulle bruge 4 år på at hente sit første trofæ og i dag har han en af de mest succesrige trænere nogensinde og har skabt et kæmpebrand og et storhold i United.
- Arsene Wenger brugte også 2-3 år for at skabe Arsenal stortidsholdet med sine velkendte franskmænd, hvor bl.a. Henry indgik.

Det er simpelthen så mærkeligt, at de tror, at man kan købe sig efter et år. Chelsea og Roman Abramovich skulle bruge 2 år før deres første trofæ kom. Pellegrini, synes jeg, har gjort et godt ´stykke arbejde for Cirkusartisterne. 96 point ud af 114 mulige er altså temmelig godt, og de var Europas næstmest scorende ligahold.

Jeg tror sagtens, at Real kan hente ligatrofæet næste år under Pellegrini, når alle hans spiller har lært hans filosofi og spil, plus at Ronaldo - til trods for en god sæson - kan fortsætte på lige vilkår og ikke med skader og karantæner, plus at Kaka og Benzema forhåbentligt har højnet deres niveau, for de har godt nok været ringe.

Men hvis de fyrer Pellegrini, så er den klub virkelig til grin. De kan ikke klare lidtm odstand uden at der skal skabes ravage

Det bliver ligeledes kaos, når/hvis Mourinho kommer. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at trænerens magt i Real Madrid er minimal. Jeg vil vædde med, at en del af de spillere fra i sommers ikke har været Pellegrinis ønsker. Ja, jeg tror faktisk ikke, at han har haft noget med det at gøre.

Mourinhos afgang i Chelsea skyldtes, at han følte, at han ikke havde noget at sige. Abramovich valgte at forhandle med andre spillere bag hans ryg, hvilket en spiller som Shevchenko voldte ham store problemer, idet at Shevi ikke var en spiller, Mou ville have, selvom han fik ordre på at anvende Shevchenko fra Abramovich himself.

Og nej, jeg tror ikke på, at Perez giver Mourinho den totale magt. Det kan en mand som Perez med den ego sgu ikke klare.

Men omvendt, hvis der er en, der kan redde Real Madrid, så er det Mourinho. Hvorfor? Mourinho er verdensklasse i at stable et hold sammen, der bliver til en enhed, hvor alle løber for alle og alle vil kæmpe. Ligeledes er han hamrende dygtig til at stable et råstærkt defensiv sammen, og når han angiveligt får uendelige økonomiske ressourcer hos Perez og Real Madrid, kunne jeg godt forestille mig, at han ville redde Real Madrid, som ikke har haft en defensiv, der har være holdbart siden 2003 med Makeleles afgang.

Hvis Mourinho kommer, så kunne jeg snildt forestille mig, at en spiller som Mikael Essien blev købt. Og jeg tror sagtens, han kunne finde på at hente Sneijder og Robben tilbage, idet han er grunden til, at de har stablet det verdensnavn, de er i dag.

Jeg tror på, at Mourinho vil give Barcelona problemer i næste sæson. Om hans taktiske og defensive tilgang kan spoleres modstanderens tekniske spil vil tiden vise. Men Mourinho kontra Perez er som førstehåndsindtryk en dødelig cocktail, og fra nu vil Real Madrid være det største cirkus i fodboldhistorien. De er jo i forvejen verdensmestre i at trække overskrifter med alt muligt pis, og når de endda får Mourinho så vil der sgu ikke gå en dag uden at Real Madrid, Mourinho og Perez nævnes i en og samme sætning hos medierne.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Fuldstændig enig! :D Jeg kan ikke sige andet end, at hvis/når de fyrer Pellegrini, så er det den 9. træner de fyrer på 7 år! Det er jo lidt komisk det stadig ikke er gået op for dem, at nøglen til succes er kontinuitet og en fast koncept. Man opnår intet ved at skifte træner efter en sæson, fordi den nye træner bringer ny spillestil/filosofi, plus træningmsmetoder, og så skal truppen bruge 6-8 måneder for at vænne sig til den, og når de så har vænnet sig til den, og føler sig godt tilpas, jamen så bliver træneren fyret og man starter forfra!

Men det er jo bare Real, det er aldrig gennemtænkt det de laver, men mere panikløsninger, og det skaber endnu mere ustabilitet! Desuden kan jeg ikke se det smarte i tolken som træner i Real. De vil jo have at deres hold skal spille smuk fodbold, og det er Mourinho ikke kendt for. Som Van Gaal så smukt siger det i optakten til C.L, Mourinhos taktik går ud på at vinde, mens Van Gaals taktik er at spille smukt og vinde, og den første er meget nemmere end den sidste. Mourinho kunne ikke spille offensiv bold i Chelsea, selvom han havde den samme trup som den Ancelotti har til sin rådighed, og her spiller de jo i den grad offensivt. Hans hold spillede ikke offensiv bold da han var i Poro, og gør det heller ikke i Inter! Mon ikke tolken får et år, hvorefter han bliver fyret og så starter man forfra :D
Nu er jeg jo United-fan og har fulgt Chelsea en del, og hvis der er noget Chelsea ikke er, så er det altså offensiv. De er bare hamrende effektive. Ja, det lyder lidt dumt, at man ikke kan kalde dem offensive, når de har scoret over 100 mål kun i ligaen og har vundet storsejre på 8-0, 7-2, 7-1, 6-0, 3 x 5-0 osv osv, men Ancelotti har bare haft et hold - anført af Drogba, der er giftende, dræbende farlig - som er pisse hamrende effektive og skarpe.
Det Real har brug for i første omgang er en solid og stærkt defensiv kæde. Det er jo ikke fordi, at deres offensiv har været dårlige i år. Men når Real scorer 3 mål, så scorer modstanderen 3 eller 4, og det er jo svært for deres angribere, at de kan have den nødvendige tro og sikkerhed til at kunne spille optimalt. Mourinho kan genskabe denne sikkerhed hos spillerne.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:Fuldstændig enig! :D Jeg kan ikke sige andet end, at hvis/når de fyrer Pellegrini, så er det den 9. træner de fyrer på 7 år! Det er jo lidt komisk det stadig ikke er gået op for dem, at nøglen til succes er kontinuitet og en fast koncept. Man opnår intet ved at skifte træner efter en sæson, fordi den nye træner bringer ny spillestil/filosofi, plus træningmsmetoder, og så skal truppen bruge 6-8 måneder for at vænne sig til den, og når de så har vænnet sig til den, og føler sig godt tilpas, jamen så bliver træneren fyret og man starter forfra!

Men det er jo bare Real, det er aldrig gennemtænkt det de laver, men mere panikløsninger, og det skaber endnu mere ustabilitet! Desuden kan jeg ikke se det smarte i tolken som træner i Real. De vil jo have at deres hold skal spille smuk fodbold, og det er Mourinho ikke kendt for. Som Van Gaal så smukt siger det i optakten til C.L, Mourinhos taktik går ud på at vinde, mens Van Gaals taktik er at spille smukt og vinde, og den første er meget nemmere end den sidste. Mourinho kunne ikke spille offensiv bold i Chelsea, selvom han havde den samme trup som den Ancelotti har til sin rådighed, og her spiller de jo i den grad offensivt. Hans hold spillede ikke offensiv bold da han var i Poro, og gør det heller ikke i Inter! Mon ikke tolken får et år, hvorefter han bliver fyret og så starter man forfra :D
Nu er jeg jo United-fan og har fulgt Chelsea en del, og hvis der er noget Chelsea ikke er, så er det altså offensiv. De er bare hamrende effektive. Ja, det lyder lidt dumt, at man ikke kan kalde dem offensive, når de har scoret over 100 mål kun i ligaen og har vundet storsejre på 8-0, 7-2, 7-1, 6-0, 3 x 5-0 osv osv, men Ancelotti har bare haft et hold - anført af Drogba, der er giftende, dræbende farlig - som er pisse hamrende effektive og skarpe.
Det Real har brug for i første omgang er en solid og stærkt defensiv kæde. Det er jo ikke fordi, at deres offensiv har været dårlige i år. Men når Real scorer 3 mål, så scorer modstanderen 3 eller 4, og det er jo svært for deres angribere, at de kan have den nødvendige tro og sikkerhed til at kunne spille optimalt. Mourinho kan genskabe denne sikkerhed hos spillerne.
Ja Chelsea har ikke spillet smuk flydende fodbold ala Arsenal eller Tottenham eller Barca, men de har altid haft en offensiv tilgang, med det menes, at de har angrebet og angrebet. Det er ikke et hold, som under Mourinho var utrolige stærke i det defensive spil og effektive i det offensive. Deres tilgang til spillet har været offensivt! Men den lader vi ligge, jeg tror ikke en United fan vil indrømme det. Trust me, jeg tror jeg hader Chelsea mere end du gør, men derfor kan jeg godt indrømme at de har spillet offensivt. Det er også en af årsagerne til, at de i den modsatte ende har indkasseret så mange mål. Deres backe er f.eks meget mere offensive end de var under Mourinho.

At Mourinho kan skabe et stabilt defensivt fundament, det er jeg ikke i tvivl om, men det ændrer stadig ikke på det faktum, at manden ikke kan spille flydende flot offensiv fodbold, og det er hvad man ønsker i Madrid. Måske har du glemt det, men Capello vandt mesterskabet for dem, og hans stil lignede mourinhos utrolig meget, men han blev stadig fyret, med den samme begrundelse, hans hold kunne ikke spille offensiv flot fodbold, som man ønskede i Madrid. Ja Reals offensiv fejler ikke noget, men det er jo fordi Pellegrini er lidt mere offensiv end Mourinho. Hvis Mourinho kommer, så går de jo tilbage til defensiv stil, og det er IKKE populært i Madrid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:Fuldstændig enig! :D Jeg kan ikke sige andet end, at hvis/når de fyrer Pellegrini, så er det den 9. træner de fyrer på 7 år! Det er jo lidt komisk det stadig ikke er gået op for dem, at nøglen til succes er kontinuitet og en fast koncept. Man opnår intet ved at skifte træner efter en sæson, fordi den nye træner bringer ny spillestil/filosofi, plus træningmsmetoder, og så skal truppen bruge 6-8 måneder for at vænne sig til den, og når de så har vænnet sig til den, og føler sig godt tilpas, jamen så bliver træneren fyret og man starter forfra!

Men det er jo bare Real, det er aldrig gennemtænkt det de laver, men mere panikløsninger, og det skaber endnu mere ustabilitet! Desuden kan jeg ikke se det smarte i tolken som træner i Real. De vil jo have at deres hold skal spille smuk fodbold, og det er Mourinho ikke kendt for. Som Van Gaal så smukt siger det i optakten til C.L, Mourinhos taktik går ud på at vinde, mens Van Gaals taktik er at spille smukt og vinde, og den første er meget nemmere end den sidste. Mourinho kunne ikke spille offensiv bold i Chelsea, selvom han havde den samme trup som den Ancelotti har til sin rådighed, og her spiller de jo i den grad offensivt. Hans hold spillede ikke offensiv bold da han var i Poro, og gør det heller ikke i Inter! Mon ikke tolken får et år, hvorefter han bliver fyret og så starter man forfra :D
Nu er jeg jo United-fan og har fulgt Chelsea en del, og hvis der er noget Chelsea ikke er, så er det altså offensiv. De er bare hamrende effektive. Ja, det lyder lidt dumt, at man ikke kan kalde dem offensive, når de har scoret over 100 mål kun i ligaen og har vundet storsejre på 8-0, 7-2, 7-1, 6-0, 3 x 5-0 osv osv, men Ancelotti har bare haft et hold - anført af Drogba, der er giftende, dræbende farlig - som er pisse hamrende effektive og skarpe.
Det Real har brug for i første omgang er en solid og stærkt defensiv kæde. Det er jo ikke fordi, at deres offensiv har været dårlige i år. Men når Real scorer 3 mål, så scorer modstanderen 3 eller 4, og det er jo svært for deres angribere, at de kan have den nødvendige tro og sikkerhed til at kunne spille optimalt. Mourinho kan genskabe denne sikkerhed hos spillerne.
Ja Chelsea har ikke spillet smuk flydende fodbold ala Arsenal eller Tottenham eller Barca, men de har altid haft en offensiv tilgang, med det menes, at de har angrebet og angrebet. Det er ikke et hold, som under Mourinho var utrolige stærke i det defensive spil og effektive i det offensive. Deres tilgang til spillet har været offensivt! Men den lader vi ligge, jeg tror ikke en United fan vil indrømme det. Trust me, jeg tror jeg hader Chelsea mere end du gør, men derfor kan jeg godt indrømme at de har spillet offensivt. Det er også en af årsagerne til, at de i den modsatte ende har indkasseret så mange mål. Deres backe er f.eks meget mere offensive end de var under Mourinho.

At Mourinho kan skabe et stabilt defensivt fundament, det er jeg ikke i tvivl om, men det ændrer stadig ikke på det faktum, at manden ikke kan spille flydende flot offensiv fodbold, og det er hvad man ønsker i Madrid. Måske har du glemt det, men Capello vandt mesterskabet for dem, og hans stil lignede mourinhos utrolig meget, men han blev stadig fyret, med den samme begrundelse, hans hold kunne ikke spille offensiv flot fodbold, som man ønskede i Madrid. Ja Reals offensiv fejler ikke noget, men det er jo fordi Pellegrini er lidt mere offensiv end Mourinho. Hvis Mourinho kommer, så går de jo tilbage til defensiv stil, og det er IKKE populært i Madrid.
A hvad? Hvad fanden har det, at jeg er United fan at gøre med, at jeg ikke kan se Chelsea som et offensivt indstillet hold? Chelsea er da ikke et offensivt indstillet hold. De er et organiseret hold, som er hamrende effektive og – desværre – hamrende gode. Ligeledes har de to målmaskiner i Drogba og Lampard, som krydrer deres sejre. Men at sige de er offensive, så vil jeg ikke vide hvad hold som Arsenal og Barcelona er. Hovedløst, eksemplarisk offensiv eller hvad? Jeg synes, det er mærkeligt, at mit fan-forhold til United skal være grund for, at jeg ikke kan se dem som offensive. Ancelotti har skabt et effektivt hold med ligevægt i begge sider. Hvis du betegner en midtbanekæde med Essien, Lampard, Mikel og Ballack som offensiv, så har jeg misforstået noget. Ja, jeg ved godt, at Malouda har oppet sig gevaldigt, men de startede på den måde indtil Mikel og Essien har været plaget med skader.

Jamen vi er enige om det med Mourinhos tilgang til fodbold ikke passer Reals filosofi. Det er nøjagtig det jeg siger. Men jeg tror simpelthen, at Perez er så desperat – set med hans finansielle øjne – at han er villig til at gå på kompromis med spillestillen, bare Mourinho skaffer CL og La Liga til Bernabeu.

Problemet med det hele er bare magtfordelingen, for man har som træner jo ikke en skid at sige hos Perez. Der er du hans undersåt. Og her kan det blive et kæmpe problem med Mourinho, som jo gerne vil styre alt det sportslige fra træning til indkøb af spillere.

Og du skal huske på, at det var Calderon, der fyrede Capello og ikke Perez. Så kedelig filosofi er ikke ensbetydende med fyreseddel hos Perez, som det gjorde hos Calderon, selvom Perez i sin tid fyrede Vicente Del Bosque, skønt han havde skaffet Liga-trofæet hjem igen. Men ja, Real er bare Real. One of a kind.

Og hvis rygterne taler sandt, at Real til næste sæson henter De Rossi, Ribery og Filipe og muligvis Vidic, så er de IMO på rette vej til et fantastisk mandskab, hvor man har ligevægt og balance i truppen med to potentielle opryddere, som har box-to-box egenskaber i De Rossi og Xabi, plus der også er en Ribery, som generelt også kan finde ud af at forsvare sig med meget løb og presspil.

Casillas
Ramos – Pepe – Vidic – Filipe
De Rossi – Xabi
Ronaldo – Kaka – Ribery
Higuain

Ikke for at virke som en Real fanatiker, for jeg hader holdet som pesten, men ovenstående er godt nok dødbringende farligt. Plus at Mourinho med garanti bange noget sammenhold ind i spillerne, så de ikke er bare 11 egoer, der hver især kæmper for deres TV-tid.

Men det er jo før set, at superstjerner ikke er lig med titler. Heldigvis og godt for fodbold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Det bliver det jo ikke fra dag 1 af. Man kan ikke købe sig til succes, der resulterer i et overdrevent antal af nye spillere også slå det mest succesrige klubhold på 1 kalenderår nogensinde i ligaen, især ikke når sidstnævnte forstærker sig med Villa og højst sandsynligt Fabregas eller en anden stor profil.

Det hold ville i øvrigt ikke fungere. De Rossi er ikke udpræget "destroyer" ala Mascherano, ej heller Xabi Alonso. Alonso blev indtil for nylig udstillet i den spanske liga, pga. hans langsommelighed og klodsethed, hvad angår det defensive arbejde. Det blev først bedre, da Gago overtog "destroyer rollen". Forinden da stod det endnu slemmere til, netop fordi Franco CF stillede med Higuain, Benzema, Kaka og Ronaldo fra start. 4 spillere, der intet tilbyder defensiven og som ikke evner at holde på bolden, som Cesc, Iniesta eller Xavi.

Det samme problem ville eksistere med den opstilling du nævner. Alonso er god til at fordele spillet, men ikke i nærheden af hverken Xavi, Iniesta eller Cesc. Og De Rossi er ikke god nok offensivt, til at være en central figur i det opbyggende og spilstyrende spil.

Derudover er backs som Ramos og Felipe utrolig offensivt orienterede og middelmådige rent defensivt. Så kan du selv løse ligningen nu, når du har fået mellemregningerne.

Vil Franco CF have succes, så bør de bruge denne her startopstilling til næste år.

Casillas

Ramos-Pepe-Albiol-ny venstreback med defensive forcer

Mascherano-Alonso
Cesc

Silva---------Ronaldo

--------Higuain--------

Kaka er i øvrigt en hæmsko for dem og passer ikke inde i spilestilen. I øvrigt har han været sæsonens st'ørste flopkøb målt på forventninger og pris.

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg synes i øvrigt det er ganske underholdende, at den misundelige pøbel sammenligner os med Franco CF, hvad angår antal af indkøb og brugte penge på disse. De demonstrerer blot en utrolig mangel på indsigt.

Jeg ved først og fremmest ikke, hvem der har bildt dem ind, at FC Barcelona OVERHOVEDET ikke køber stjerner ind, eller hvert fald få. Mig bekendt er vi den klub, som objektivt har haft de største stjenrer på holdkortet gennem tiderne og det er indiskutabelt. Et kig på ballon d'or og fifa world player of the year trofæer bekræfter dette. Behøver jeg at nævne Cruyff (dyreste indkøb på sin tid), Maradona (dyreste indkøb i sin tid), Ronaldo, Rivaldo, Romario, KUBALA, figo, Messi, Ronaldinho, Luis Suarez, Stoickkov, KOCSIS, CZIBOR osv. osv blot for at nævne nogle få.

Det andet er, at vi er den klub siden Celtics 1968 hold, der har haft flest hjemlige spillere på holdkortet og samtidig vundet et tilsvarende antal af trofæer i de seneste 2 år.

Ja, der var lige den forfærdelige hollænderperiode som startede i 1999 og sluttede i 2004, men forinden da var hjemlige talenter kernen, dog i mindre grad under Dreamteamet, men stadig gældende.

Jeg mindes ikke en anden klub have så mange hjmelige talenter i gennemsnit pr. sæson i de seneste 20 år, hvor fodbolden virkelig er blevet kommerciel, konkurrencedygtig og ikke mindst uhyre global. Samtidig er kuriøsiteten den, at vi i samme periode har været det mest vindende og succesfulde hold. Et tilfælde? Næppe.

Og der er KÆMPE forskel på, at købe ind for 300 mio euro også købe Villa for 40 mio euro, som afløser for Henry og evt. købe Cesc og samtidig sælge Yaya. Men det kan pøblen jo ikke se, pga. den store misundelse.

mamma mia

Re: Real Madrid

Indlæg af mamma mia »

Grunden til Pellegrinis mulige afgang er enkel. Man nåede ikke længere end 1/8 finalen i CL..

Zlatan

Re: Real Madrid

Indlæg af Zlatan »

mamma mia skrev:Grunden til Pellegrinis mulige afgang er enkel. Man nåede ikke længere end 1/8 finalen i CL..
De havde sku gået videre hvis det ikke var for Higuain´s skævfod den dag :)

Rivaldo10

Re: Real Madrid

Indlæg af Rivaldo10 »

Eller evt. fordi at man intet vandt og blev ydmyget på alle fronter efter, endda efter fodboldhistoriens største investering. At det så skete til middelmådige hold som Alcorcon (4 divisionshold) og Lyon øger blot morskaben.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster