FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Bager skrev:Nu skal man jo passe på med at sige noget i denne sag før der er blevet afgivet en dom, men lad os nu sige anklagerne holder vand, så er det selvfølgelig ikke okay. MEN! Hvis ikke de havde gjort det, så havde Neymar formentlig ikke været i klubben. Og ham er vi jo trods alt meget glade for.

Jeg siger ikke det er okay det de har gjort. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Det bør man huske når man fordømmer dem.
Hvorfor skulle det dog ikke være muligt at få ham på ærlig vis??? Det er da ærlig talt et gevaldigt skråplan, hvis du synes det er i orden at bryde loven, bare så længe vi får de spillere vi vil have.

Med det sagt, så er de ikke dømt for noget endnu og derfor er de stadig uskyldige.

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

FC Barcelona press release 23 March
The agreements reached by the Board of Directors this Monday

The Board of Directors, following on from their meeting on Monday, would like to congratulate the first team for their season so far and to encourage members to continue to offer their support to the team for the forthcoming weeks during which there will be vital matches in all three competitions.
During the board meeting the following agreements have been reached:
  • To confirm that the Santiago Bernabéu would be the most adequate venue for the Spanish Cup final, given that it would be ground which could hold the greatest number of fans.
  • The contracting of the multinational company Ernst&Young to oversee and audit the building works of the new Miniestadi, in line with the first stage of the new Espai Barça, which will be presented on Friday 27 at 12.00pm CET in the press room at the Ciuitat Esportiva Joan Gamper.
  • Renewal for another year of the contract with Panasonic TV Devices as a global partner
Legal request
On another matter, the Board of Directors discussed the opening of a court case against FC Barcelona, its president Josep Maria Bartomeu and its ex-president Sandro Rosell, with regards
to the Neymar case. On this matter the Board would like to make the following observations:
  • Both the Club and its president reiterate their total innocence before a matter which only has financial not criminal liability, the legal differences of which should be settled on an administrative level, not in a National Court.
  • The legal profession has commented on the process and its consequences, considering it to be inappropriate. The haste with which the judicial authorities have acted in this matter is also a subject that has been considered inappropriate also. The legal representative of all the involved parties will present their corresponding appeals immediately, denouncing the circumstances and the lack of any tangible crime.
  • The president of the Club, before what is considered a “great injustice”, reiterates the fact that he will continue with his intention to stand in the forthcoming elections for the Club Presidency and continue to lead the organisation with the same belief in leading by example, exercising financial control and respecting the members that he has shown until this day, focusing every effort on maintaining the Club as a reference point on a global scale
  • The Board would like to thanks the members for their understanding and support during the current time.
Ramon Cierco scales down responsibilities
Finally, the Board of Directors have accepted a scaling down of Ramon Cierco’s responsibilities with the director relinquishing his role in youth football and the FC Barcelona Foundation. Ramon Cierco will continue as a member of the Board of Directors.
Lucas Resende @lucasammr
Regarding the club’s statement: Cierco, the board member who lost his positions, is being charged with money laundering for drug cartels.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

De accepterer altså mere eller mindre, at de ikke har helt ren mel i posen, men synes ikke det er en sag for højesteret? Fantastisk.

Og hvis Lucas Rs tweet passer, så er det helt uhyggeligt at sådan nogle mennesker stadig sidder og styrer klubben. Det er jo sindssygt, at medlemmerne ikke har smidt dem ud for længst. Hvordan kan vi vende det blinde øje til?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ramon Cierco er bestyrelsesformand hos Banca Privada d'Andorra, som det amerikanske finansministerium mistænker for at være involveret i hvidvaskning af penge. Derudover skulle fire amerikanske banker være involveret som mulige forretningsforbindelser, mens der skulle være tale om kriminelle organisationer fra Rusland og Kina, samt en venezuelansk organisation der angiveligt skulle stå for en del af hvidvaskningen. Det er heavy shit, det der. Banca Privada d'Andorras CEO blev arresteret for snart to uger siden, og i sidste uge blev banken overtaget af spanske og andorranske tilsynsmyndigheder. Vores bestyrelse er slet og ret fyldt med økonomisk kriminelle.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

klogfyr skrev:
Bager skrev:Nu skal man jo passe på med at sige noget i denne sag før der er blevet afgivet en dom, men lad os nu sige anklagerne holder vand, så er det selvfølgelig ikke okay. MEN! Hvis ikke de havde gjort det, så havde Neymar formentlig ikke været i klubben. Og ham er vi jo trods alt meget glade for.

Jeg siger ikke det er okay det de har gjort. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Det bør man huske når man fordømmer dem.
Hvorfor skulle det dog ikke være muligt at få ham på ærlig vis??? Det er da ærlig talt et gevaldigt skråplan, hvis du synes det er i orden at bryde loven, bare så længe vi får de spillere vi vil have.

Med det sagt, så er de ikke dømt for noget endnu og derfor er de stadig uskyldige.
Hvis det ikke havde været nødvendig at betale de ekstra penge, som fik Neymar til klubben og som retsagen handler om, så havde man nok ikke gjort det. Jeg siger NETOP ikke det er en okay måde at gøre tingene på. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Man vil gerne have Neymar i klubben, men man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, det synes jeg er dobbeltmoralsk. Hvis man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, burde man samtidig tage afstand fra Neymars tilstedeværelse i klubben.
Visca el Barca

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

What? Neymar har næppe gjort noget forkert. Vi er ikke små børn bager, vi kan godt skille tingene ad. Jeg er glad for Neymar, jeg er ikke glad for ledelsen, og jeg er ikke glad for al polemikken om, hvordan købet blev finansieret. Hvordan skulle disse ting få mig til at synes bedre eller værre om den anden part?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Bager skrev:Hvis det ikke havde været nødvendig at betale de ekstra penge, som fik Neymar til klubben og som retsagen handler om, så havde man nok ikke gjort det. Jeg siger NETOP ikke det er en okay måde at gøre tingene på. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Man vil gerne have Neymar i klubben, men man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, det synes jeg er dobbeltmoralsk. Hvis man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, burde man samtidig tage afstand fra Neymars tilstedeværelse i klubben.
Jeg er sikker på, at der er mange, der ønsker sig ting i livet uden, at man er villig til at bruge any means necessary for at få det, eller det håber jeg. Hvis Neymar, som du skriver det, kun var villig til at skifte til os, hvis vi gav ham penge under bordet, så er det ledelsens ansvar at sige nej tak og finde en anden spiller i stedet. Det ville selvfølgelig ærgre fans, men der er mange, der ville forstå det, hvis de vidste, at det ikke var muligt at få ham uden at bryde loven (selvom de selvfølgelig aldrig ville få det at vide).

Vi ved heller ikke, hvad der blev sagt eller gjort i den forhandling, så vi ved ikke om Neymar, eller rettere hans entourage, var dem, der foreslog penge under bordet eller det var os (hvis anklagen har noget på sig).

Jeg kan dog absolut ikke se noget dobbeltmoralsk i at ønske sig en spiller og være glad for at en spiller er kommet til klubben, men fordømme ledelsen, hvis de har brudt loven. Jeg selv vil ikke have nogen spiller til klubben, hvis vi skal bryde loven for at få ham, så man sgu gå til plan b.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Bager skrev:
klogfyr skrev:
Bager skrev:Nu skal man jo passe på med at sige noget i denne sag før der er blevet afgivet en dom, men lad os nu sige anklagerne holder vand, så er det selvfølgelig ikke okay. MEN! Hvis ikke de havde gjort det, så havde Neymar formentlig ikke været i klubben. Og ham er vi jo trods alt meget glade for.

Jeg siger ikke det er okay det de har gjort. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Det bør man huske når man fordømmer dem.
Hvorfor skulle det dog ikke være muligt at få ham på ærlig vis??? Det er da ærlig talt et gevaldigt skråplan, hvis du synes det er i orden at bryde loven, bare så længe vi får de spillere vi vil have.

Med det sagt, så er de ikke dømt for noget endnu og derfor er de stadig uskyldige.
Hvis det ikke havde været nødvendig at betale de ekstra penge, som fik Neymar til klubben og som retsagen handler om, så havde man nok ikke gjort det. Jeg siger NETOP ikke det er en okay måde at gøre tingene på. Jeg siger bare at fansene glemmer at Neymars tilstedeværelse i klubben sikkert ikke var mulig hvis ikke Rosell og Bartomeu fiflede med økonomien. Man vil gerne have Neymar i klubben, men man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, det synes jeg er dobbeltmoralsk. Hvis man tager afstand fra det Rosell og Bartomeu har gjort, burde man samtidig tage afstand fra Neymars tilstedeværelse i klubben.
Det er en noget søgt måde at sætte tingene op mod hinanden på....

Jeg glæder mig blot over, at Rosells sande ansigt nu viser sig - han har altid været en ussel lille væsel!
Forumlegende

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

Rosell er som Zlatan. Han er en evig, dyr og egomanisk fejl som altid bliver i klubben.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Som jeg har forstået det, så har man fiflet med skatteopgørelsen af pengene i forbindelse med Neymars transfer til Barcelona. Man har, så vidt jeg har forstået det, undladt at betale skat i Spanien som man burde for en stor del af transferen. Det skal man naturligvis altid gøre. Hvis Rosell og Bartomeu også delte denne holdning, så tror jeg ikke at Neymar havde været i klubben. Jeg er meget glad for Neymar, derfor har jeg det ambivalent med sagen, omend jeg selvfølgelig altid er for at følge loven.

Guardiola: Jeg har ikke sagt Neymar har gjort noget forkert. Jeg er også glad for Neymar. Jeg er heller ikke meget for ledelsen, men de har trods alt fået Neymar til klubben.

Klogfyr: Jeg tror ikke nødvendigvis Neymar direkte har modtaget penge under bordet. Men måske hans far har. RM var altså fremme med et bud, der var væsentlig større end vores. Ingen tvivl om Neymar helst ville til Barca, men jeg ser ikke store problemer i at kompensere Neymars familie for den store økonomiske gevinst de går glip af ved ikke at vælge RM. Det ville være let bare at sige nejtak, gå til plan b og vælge den næste spiller på listen. Så ville vi bare ikke have fået en spiller af Neymars kvalitet.

Jeg bryder mig lige så lidt om Rosell og Bartomeu som enhver anden barca-fan, men når dagen er omme, så er jeg ikke mere naiv end jeg ved, at Neymar er i klubben fordi ledelsen har handlet som de har handlet.
Visca el Barca

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Så burde man have betalt den fulde pris med dens dertilhørende omkostninger, hvis man ville have Neymar til klubben. Når man var villige til at bryde loven, for at få den her handel i hus, hvorfor gjorde man det ikke på den lovlige måde og betalte de penge, som denne handel krævede. Lige nu har man skudt sig selv i foden, hvis anklagerne holder og de involverede får en dom. Det lader til, at den ulovlige måde, man har benyttet sig af, for at få Neymar til klubben, er dyrere end den lovlige måde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Kunne det ikke være sjovt at værdisætte vores La Masia spillere, og se hvad de ville have kostet, hvis et andet hold skulle have sammensat dem. Værdien sættes enten efter egen vurdering eller frikøbsklausul, og der kan hos de lidt ældre spillere godt tages udgangspunkt i deres 'prime'. Umiddelbart er der sikkert et par hundrede millioner euro sparet, så La Masia har virkelig været god ved os.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Coppa finale på Campen, jeg klager ikke!
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

[iGot most penalties in the last 5 seasons: Madrid 49 - Milan 40 - Napoli Barcelona PSG 38 - ManCity 37 - Hoffenheim 36 [via @barca19stats]][/i]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

http://grup14.com/

Nogle forskellige artikler om Barcelona og denne ledelses ageren. De prøver at belyse problematikken omkring ledelsen.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster