FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

“People cant be be angry with the team or the coach, they can be sad, but the fault lies with those that control the club. The problem is that it’s been a very long time now that the manager has not been in control of the dressing room, it’s controlled by those above. In fact, the first decision that was made was to sell a player that Guardiola asked for.”

Er det Chygrynskiy, han taler om?

“The day before, everyone was saying that Messi was the best, now he’s the worst. There’s no common sense. People are always looking to place blame on someone.
... hehe.

“How are Barca players going to lose their desire to win. This is another bit of nonsence from the press, like the end of the cycle.”
Nogen herinde mener jo det her. ;)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:
“People cant be be angry with the team or the coach, they can be sad, but the fault lies with those that control the club. The problem is that it’s been a very long time now that the manager has not been in control of the dressing room, it’s controlled by those above. In fact, the first decision that was made was to sell a player that Guardiola asked for.”

Er det Chygrynskiy, han taler om?
Måske. Jeg er stadig af den overbevisning at han ikke fik nok tid. Pep troede på ham og ville ikke af med. For mig er det egentlig grund nok i sig selv.

Det problem vi har lige nu, i forhold til transfers, minder egentlig meget om det problem Real Madrid havde indtil Mourinho fik ændret strukturen i klubben. Det var det eneste gode Mourinho nåede at gøre for Real Madrid. Jeg synes vi har brug for en lignende ændring. Manageren skal ikke nødvendigvis bestemme det hele i forhold til transfers, for det er nok også en uholdbar løsning. Men han bør helt sikkert have det afgørende ord.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
“People cant be be angry with the team or the coach, they can be sad, but the fault lies with those that control the club. The problem is that it’s been a very long time now that the manager has not been in control of the dressing room, it’s controlled by those above. In fact, the first decision that was made was to sell a player that Guardiola asked for.”

Er det Chygrynskiy, han taler om?
Måske. Jeg er stadig af den overbevisning at han ikke fik nok tid. Pep troede på ham og ville ikke af med. For mig er det egentlig grund nok i sig selv.

Det problem vi har lige nu, i forhold til transfers, minder egentlig meget om det problem Real Madrid havde indtil Mourinho fik ændret strukturen i klubben. Det var det eneste gode Mourinho nåede at gøre for Real Madrid. Jeg synes vi har brug for en lignende ændring. Manageren skal ikke nødvendigvis bestemme det hele i forhold til transfers, for det er nok også en uholdbar løsning. Men han bør helt sikkert have det afgørende ord.
Han er den eneste, jeg kan komme i tanke om, da Pep var imod det. Og du har fuldstændigt ret mht. alt det andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Poll: "Should Barcelona's squad be renewed?" Yes 92% - No 8% #fcblive (6515 votes) [sport]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

amirjanzel

Re: FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Piquénbauer skrev:Poll: "Should Barcelona's squad be renewed?" Yes 92% - No 8% #fcblive (6515 votes) [sport]
Hahahah, det er formentlig Zubi og resten af hans familie, der står bag de 8 procent.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Journalisten »

Hej allesammen,

Ny på forummet, og værst af alt; tilhænger af ærkerivalerne, Real Madrid, Franco eller Gustav-tilhængerne. Kært barn har mange navne. Alligevel håber jeg, at der er plads til en objektiv og moden ærkerival på forummet, der selvfølgelig ikke hoverer over forleden dags resultat, da mit eget holds præstation var endnu mere skandaløs, hvis vi for et øjeblik glemmer, hvem der gik videre.

Men jeg er interesseret. Interesseret i jeres tanke om jeres hold. Bed enhver fodboldfan om at nævne ét hold, der har domineret de sidste 10 år, og hvis han ikke er styret af sine tilhørsforhold, så siger han Barcelona.
Med den boldbesiddende tika-taka stil har omfanget af homogenitet på et fodboldhold nået helt nye højder. Nok om det.

Problemet opstår, når de store skikkelser i denne ære synger på sidste vers. Til højrebenet ligger det at nævne Xavi, men også Iniesta bliver ældre, selvom han stadig holder sit niveau vanvittigt højt.

Så mit spørgsmål er. Alle og enhver kan se, at i mangler en midterforsvar og en målmand. Det skal købes til sommer, hvis i bliver frifundet. Men hvad med midtbanen. Hvordan ser fremtiden ud? I min optik kastede i jo en guldmine i havet, da Thiago (mod jeres vilje) forlod de catalanske høje.

Ser i overhovedet, at i fortsætter jeres tika-taka spillestil, eller savner i noget mere dynamik? For dette valg afgøres jo af hvilke midtbanespillere i har, eller omvendt.

Jeg vil på forhånd undskylde, hvis denne diskussion er blevet tæsket igennem før. Og lige en sidste ting. Jeg er ikke journalist.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Journalisten skrev:Hej allesammen,

Ny på forummet, og værst af alt; tilhænger af ærkerivalerne, Real Madrid, Franco eller Gustav-tilhængerne. Kært barn har mange navne. Alligevel håber jeg, at der er plads til en objektiv og moden ærkerival på forummet, der selvfølgelig ikke hoverer over forleden dags resultat, da mit eget holds præstation var endnu mere skandaløs, hvis vi for et øjeblik glemmer, hvem der gik videre.

Men jeg er interesseret. Interesseret i jeres tanke om jeres hold. Bed enhver fodboldfan om at nævne ét hold, der har domineret de sidste 10 år, og hvis han ikke er styret af sine tilhørsforhold, så siger han Barcelona.
Med den boldbesiddende tika-taka stil har omfanget af homogenitet på et fodboldhold nået helt nye højder. Nok om det.

Problemet opstår, når de store skikkelser i denne ære synger på sidste vers. Til højrebenet ligger det at nævne Xavi, men også Iniesta bliver ældre, selvom han stadig holder sit niveau vanvittigt højt.

Så mit spørgsmål er. Alle og enhver kan se, at i mangler en midterforsvar og en målmand. Det skal købes til sommer, hvis i bliver frifundet. Men hvad med midtbanen. Hvordan ser fremtiden ud? I min optik kastede i jo en guldmine i havet, da Thiago (mod jeres vilje) forlod de catalanske høje.

Ser i overhovedet, at i fortsætter jeres tika-taka spillestil, eller savner i noget mere dynamik? For dette valg afgøres jo af hvilke midtbanespillere i har, eller omvendt.

Jeg vil på forhånd undskylde, hvis denne diskussion er blevet tæsket igennem før. Og lige en sidste ting. Jeg er ikke journalist.
:grin: :grin:

Velkommen til. Rart med nogle udefra, så længe debatten holdes på et sobert niveau.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Velkommen Journalisten :glad:

Som du selv siger så er især xavi ved at nå enden. Og med det så tror jeg man må begynde at bevæge sig væk fra tiki taka. Xavi er imo tiki taka og det var ham der dominerede samtlige midtbaner både på klubplan og landsholdsplan. Efter han er begyndt at falde i niveau har vi generelt haft problemer med at dominere midtbanen. Som cesc har sagt så kan barca ikke spille på samme måde uden xavi. For mig har offensiv bold altid været det vigtigste og jeg kan sagtens se dette hold spille en mere dynamiske form for bold med perioder med høj boldbesidelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

@ mozadreve

Svar til indlægget i Granada tråden...

Hvor var du henne med din kritik i løbet af sæsonen, for den var åbenbart langtfra imponerende og succesrig, ifølge dig. Hvorfor komme frem nu hvor man ryger ud af CHL, lyder som om du kun ånder for et CHL trofæ eller den turnering ? Det kan jeg ikke være enig i, den er enorm ja, men den er på intet tidspunkt alt-afgørende.

Jantelov, den kan stikkes skråt op, kan den. Juventus ryger ud i gruppespillet, så ifølge dig er de vel ikke mere end højest Europas 17ende bedste hold ? Kan bare ikke følge den linje/tanke du har, og er nok ikke den eneste, kan jeg se.
Allez...

amirjanzel

Re: FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Hvorfor er det lige, at Tata skal stå til ansvar for Titos resultater? Vi fejlede gevaldigt i de store kampe sidste sæson, men i den indeværende, er det kun Atlético, der har været os overlegne. Vi udspillede City, mens Real havde på ingen måde havde overtaget i Clásico'sne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Velkommen mozadreve. Fin entre du har fået lavet.

Men lad os tage den her. Hvem herinde har stillet sig tilfredse med barca i denne sæson? Tror ikke du finder ret mange. Hvis nogle (inklusiv mig selv) mener at sæsonen vil være en succes hvis man vinder ligaen og cdr er det ikke nødvendigt ensbetydende med at flere ikke er klar over at der skal ske ting og sager. Jeg har selv råbt på nyt blod i snart 3 sæsoner.

At du så påstår at klubber som man u og dortmund har haft en bedre sæson end os kan jeg kun grine af. Men det viser vel bare hvor forskelligt man kan se på ting og hvor højt nogle vægter cl (hmm men dortmund og man u røg også ud i kvart som os?).

Til sidst vil jeg lige sige at janteloven intet havde med bemærkning til drake at gøre. IMO vender man ikke klubben ryggen. Heller ikke hvis ledelsen og spillerne gør det skidt. Man kan være kritisk og man kan brokke sig højlydt men vende klubben ryggen? Nej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@mozadreve

Forklare mig lige jantelov? Jeg er faktisk i tvivl omkring, om du ved, hvad det er(du kan svare i off-topic-tråden eller politik-tråden).

@Journalisten

Velkommen til.

Vedr. dit spørgsmål omkring Tiki-taka? Er svaret, at det absolut ikke er slut med Tiki-taka, selvom Xavi skulle stoppe eller ikke har samme niveau som tidligere.
Senest rettet af Kubala fre apr 11, 2014 10:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@mozadreve

Nej, det er ikke en fiasko at ryge ud af CL i kvartfinalen, hvis man går hen og vinder ligaen og Copa. Det ville være en fiasko, hvis man intet vandt. I øvrigt blev man på ingen måde ydmyget af Atleti. Hvis man vinder de to trofæer, så ville sæsonen resultatmæssigt være mere end godkendt, men spillemæssigt har sæsonen været lidt af en skuffelse, selvom der periodevis har været godt spil.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Han gør det heller ikke nemmere for sig selv eller spillerne:
“For me personally getting knocked out was a failure and it will continue to be even if we win the League and cup double,” he told a Press conference.

“I’d very happily swap places with either of Atlético or Real Madrid right now!
“But we never drifted off course or changed the way we play, we just played better or worse.”
Ikke helt sandt(mht. måden man har spillet på), men han indrømmer dog til gengæld, at spillet ikke altid har været kønt.

Edit: Så kan jeg bedre forstå, hvor mozadreve har sit syn fra... :lol:



http://www.football-espana.net/41150/ma ... it-failure

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster