PC Spil

Diskussion om spil til PC, PS3, PS4, Xbox, Wii etc.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Heartbreaker »

@zga, i ååååår!! official announced.
@jbninc, hvad er eksamener, når der er bf3?

jeg har to måneder tilbage af mit liv. jiiiiizzzz :cool:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: PC Spil

Indlæg af zqa »

Jeg er lidt irriteret over, at det udkommer lige op til sommeren. Hvad fanden er det for et lorte tidspunkt!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

Flax, det ser ud til, at du ikke er den eneste, som er utilfreds med Mass Effect 3's slutning.
http://social.bioware.com/forum/1/topic ... 12916/1900

Jeg har ikke læst indlæggene, idet jeg gerne vil se afslutningen for mig selv. Men jeez en lang tråd.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, det er mit indtryk, at de fleste er ret utilfredse med slutningen. Det er sgu ærgerligt for BioWare, når nu de ellers har lavet en så flot spiltrilogi.

Jeg har ikke rørt spillet siden jeg gennemførte det, selvom der er en masse missioner, jeg mangler, og selvom der var mange interessante valg, jeg kunne gøre anderledes. Slutningen ødelagde lidt lysten til at forsøge igen.

Jbninc

Re: PC Spil

Indlæg af Jbninc »

Puha, hvor er Diablo III beta godt. Det tyder på, at Blizzard endnu en gang har lavet et fremragende spil.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

OK Flax, nu har jeg netop gennemført ME3. Wuaw. Hvad skal man lige sige til den slutning. Den giver ingen mening, det er vel det eneste man kan sige. Og store huller i plottet.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Ham drengen, hvorfor pokker introduceres vi til ham som en form for "gud" så sent i spillet. Det giver jo ingen mening. Drengen, der dør i starten af spillet. Jeg har siddet og tænkt stort over, hvorvidt det kan være ment i en overført betydning. Men uanset hvor meget man tænker over det, så kan man ikke finde nogen interessant forklaring. Og totalt uforløsende, som om Bioware simpelthen har skabt en historie, som de ikke vidste hvordan de skulle afslutte. På en måde var afslutningen ret episk, men den hænger bare ikke sammen med resten af spillet. Og hvordan kan Normandy i øvrigt crashlande på en anden planet på den måde? Meget underligt, når den jo netop tog en til jorden. Havde ikke noget imod, at afslutningen ikke var god, eller at sidste fjende var en lowly marauder - det var faktisk ret fedt. Men jeg har noget imod, at man på den måde introducerer en ny figur inden for de sidste 10 min, som skal forsøge at forklare det hele. Kan på en måde godt lide den cirkulære forklaring om tidscyklusen, men at de bruger den dreng til det. WTF. Og forklaringen er, desværre, også meget ufyldestgørende. De kan umuligt have ønsket at forklare det hele ved, at et eller andet godchild står bag det hele.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, det er ærgerligt. Som jeg ser det er der flere problemer:

Og ja, nu kommer der SPOILERS!

1) Slutningen er præget af kæmpe plothuller, som du selv siger. Særligt angående Normandy: Hvor er de, hvorfor flygter de, og hvordan kan squad mates, man havde med i London lige pludselig være dér? Og hvad sker der med dem? Normandy-klippet er dog ikke det eneste problem. F.eks. er det lidt forvirrende, at Mass Relays i nogle slutninger eksploderer, for en Mass Relay-eksplosion ødelægger alle planeter i systemet. Og hvad sker der med alle de strandede aliens, der hænger ud rundt om Jorden? Og endelig, hvis man er heldig, så får man et hint om, at Shepard overlever ved at man ser hans armor (som han ikke engang har på til sidst) trække vejret under nogle murbrokker ... PÅ JORDEN ... så han er altså faldet ned fra rummet?

2) Hele den afgørende forløsning er en gennemført flad deus ex machina. Hvorfor introducere ham der Space God Kid i det hele taget? Det er simpelthen for fjollet.

3) I forlængelse heraf... Shepard har brugt tre spil på at modsige alle autoriteter og gøre alt på sin egen måde, men når det så kommer til stykket, så accepterer han bare blindt, hvad denne Space God Kid siger. Også selvom Space God Kid har utallige civilisationers blod på hænderne og i virkeligheden har været skurken i det meste af spillet. Med andre ord opfører Shepard sig slet ikke som sig selv, hvilket er en dødssynd i den slags fortællinger. Ja, det er fint, at han ofrer sig, men hvornår blev han så ukritisk?

4) Intet af det man har foretaget sig i de tre spil har reelt indflydelse i sidste ende, udover at blive lagt sammen til ét tal, der åbner op for et par forskellige slutninger. Og de forskellige slutninger, man kan vælge mellem, har reelt kun overfladiske forskelle, som f.eks. farven på den store eksplosion til sidst.

5) Den tematiske konklusion lægger op til, at Mass Effect-trilogien handler om en eller anden evig og uundgåelig kamp mellem synthetics og organics. Det hænger for det første ikke sammen plotmæssigt, da man jo kan skabe fred mellem Geth og Quarians og EDI og Joker dater, men hvad værre er hænger det heller ikke sammen tematisk, da de andre spil vel mere handlede om venskab og sammenhold, om at gøre det umulige, om det unikke ved menneskeheden, om fri vilje, osv.

6) Jeg har det ligesom dig fint nok med en bittersød afslutning, men jeg synes måske, at det er lige i overkanten, at nogle af slutningerne reelt ender med, at al space travel stopper, adskillige civilisationer dør pga. eksploderende Mass Relays og alle ens venner sulter ihjel på en tilfældig planet. Så kunne Reapers jo lige så godt bare have vundet.

7) Der mangler simpelthen svar på ekstremt mange spørgsmål: Hvad sker der med Jorden? The Council? Quarians? Krogans? Ens venner? Osv.


Ikke alle ovenstående kritikpunkter er lige vigtige, og jeg kunne sikkert også godt have levet med en slutning, der havde et par af ovenstående kritikpunkter - men dem alle sammen, det går ikke. Det er altså en direkte skod slutning.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Flax_Generous »

For øvrigt har Bioware selv kommenteret på den ekstreme kritik:
Mass Effect 3 concludes a trilogy with so much player control and ownership of the story that it was hard for us to predict the range of emotions players would feel when they finished playing through it. The journey you undertake in Mass Effect provokes an intense range of highly personal emotions in the player; even so, the passionate reaction of some of our most loyal players to the current endings in Mass Effect 3 is something that has genuinely surprised us. This is an issue we care about deeply, and we will respond to it in a fair and timely way. We’re already working hard to do that.

To that end, since the game launched, the team has been poring over everything they can find about reactions to the game – industry press, forums, Facebook, and Twitter, just to name a few. The Mass Effect team, like other teams across the BioWare Label within EA, consists of passionate people who work hard for the love of creating experiences that excite and delight our fans. I’m honored to work with them because they have the courage and strength to respond to constructive feedback.

Building on their research, Exec Producer Casey Hudson and the team are hard at work on a number of game content initiatives that will help answer the questions, providing more clarity for those seeking further closure to their journey. You’ll hear more on this in April. We’re working hard to maintain the right balance between the artistic integrity of the original story while addressing the fan feedback we’ve received. This is in addition to our existing plan to continue providing new Mass Effect content and new full games, so rest assured that your journey in the Mass Effect universe can, and will, continue.
Det lyder lidt som om de overvejer at lave en Broken Steel-agtig-DLC, hvor man kan få en ny slutning...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

Jeg fandt lige den her, Flax. Som jeg, selvom jeg finder det meget fortænkt, så egentlig godt kan se lidt idé i. Eller ihvertfald er det en kattelem for Bioware, så de har en udvej til at forklare det hele.



Er ihvertfald med på, at slutningen nok skal ses som en blanding af drømme, hallucinationer og virkelighed. Men om det virkeligt er et stort set-up fra Biowares side, det tvivler jeg på.

Læser dit indlæg igennem nu, ville blot dele ovenstående video.

Ok, dit sidste indlæg besvarer den video. Ja, det er nemlig et krydsfelt mellem Biowares kunstneriske frihed, og så forbrugerens forventninger. Som betyder meget, idet computerspil jo selvfølgelig er ekstremt kommercielle produkter. Vi må se, hvordan de håndterer den massive kritik, der har været. De er næsten nød til at gøre noget ved den.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

Dit indlæg med de 7 punkter. Fuldstændig enig. Det hænger simpelthen ikke sammen, og mange af de ting du anfører, havde jeg ikke selv tænkt over. Det lugter langt væk af enten en "rushed" slutning, eller af, af deres forfattere på spillet er gået i overload, i forsøget på at gøre det hele så episk som muligt. Store eksplosioner, i utallige farver - så glemmer de bare lige alt det, som har bundet spillet sammen. Og ting, som ville være fysisk umulige - f.eks. at falde ned på jorden igen fra the Citadel.

Men prøv at se den video, jeg linkede til. Det er både meget konspiratoriske ting, men tror også de har fanget lidt af, hvad der måske er foregået i forfatterens hovede. Tror ihvertfald, at man må søge forklaringen i, at de ting som foregår til sidst meget foregår i Shepards eget hovede.

Men stadig - syntes ikke det holder.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Mander »

Helt fantastisk, at det eneste af Flax' tekst, der kan ses uden at highlighte, er "deus ex machina". Så ved man sgu, at de har været idéforladte hos Bioware.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

Mander skrev:Helt fantastisk, at det eneste af Flax' tekst, der kan ses uden at highlighte, er "deus ex machina". Så ved man sgu, at de har været idéforladte hos Bioware.
He he. Ja. Det er egentlig en fantastisk måde, at sige det på.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Flax_Generous »

Mander skrev:Helt fantastisk, at det eneste af Flax' tekst, der kan ses uden at highlighte, er "deus ex machina". Så ved man sgu, at de har været idéforladte hos Bioware.
Det allerfedeste er, at deres deux ex machina, der magisk bliver introduceret i de sidste 10 minutter, faktisk bogstaveligt talt er en "gud fra en maskine".
Guardiola skrev:Jeg fandt lige den her, Flax. Som jeg, selvom jeg finder det meget fortænkt, så egentlig godt kan se lidt idé i. Eller ihvertfald er det en kattelem for Bioware, så de har en udvej til at forklare det hele.
Det er ret interessant og giver helt sikkert Bioware en mulighed for frelse... men den mest simple forklaring er oftest den rigtige: Bioware fuckede op.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Guardiola »

Enig Flax.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: PC Spil

Indlæg af Flax_Generous »

Mass Effect 3: Extended Cut er nu blevet offentliggjort. Mere uddybning af slutningen, men ingen nye slutninger. Det er vel bedre end ingenting. Tror jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster