19 - Vitor Roque

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 2031
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 222 gange
Blevet takket: 205 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Filten »

thomas skrev:
søn apr 28, 2024 10:43 am
Hvor ser vi Roque passe ind frem over? Med sine 1,74 bliver han ikke en 9'er med den nødvendige styrke som hovedstødstrussel. Han har en hurtighed og boldomgang af høj klasse men skal have udviklet spilforståelse. Selvom fysikken er god, bør der også bygges flere kilo på til nærkampene. En udlejning er ikke en dårlig idé, men det afhænger selvfølgelig af, hvem der bliver sendt afsted til sommer. Ferran kan godt undværes, men det giver ikke nødvendigvis meget mere tid til Roque.
Regner ikke med og håber ikke på, at vi går efter at score på hovedstød i det hele taget, han kan sagtens være 9'er, var messi os til sammenligning i højde.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

thomas
Indlæg: 198
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af thomas »

ok, men Messi var ikke 9'er...

Filten
Indlæg: 2031
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 222 gange
Blevet takket: 205 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Filten »

thomas skrev:
søn apr 28, 2024 1:15 pm
ok, men Messi var ikke 9'er...
ændre ikke på han spillede på 9'er poistionen .....
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

DrGink
Indlæg: 702
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 677 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af DrGink »

thomas skrev:
søn apr 28, 2024 10:43 am
Hvor ser vi Roque passe ind frem over? Med sine 1,74 bliver han ikke en 9'er med den nødvendige styrke som hovedstødstrussel. Han har en hurtighed og boldomgang af høj klasse men skal have udviklet spilforståelse. Selvom fysikken er god, bør der også bygges flere kilo på til nærkampene. En udlejning er ikke en dårlig idé, men det afhænger selvfølgelig af, hvem der bliver sendt afsted til sommer. Ferran kan godt undværes, men det giver ikke nødvendigvis meget mere tid til Roque.
Vi har vel ikke i nyere tid som sådan på noget tidspunkt spillet med en stor center forward 9'er. Romario, stoichkov, villa er jo alle under 1,80. Suarez og eto'o kun ca 1,80. Kluivert og Luuk er vel de eneste store mænd vi har haft og de Jong vel ret beset den eneste der havde hovedspillet som decideret kompetence.
Lewandowski kan godt, men er jo ikke en man decideret smider lange bolde op til.

Alle de nævnte kunne sagtens score med hovedet men mere på en måde hvor de kom først på bolden inde i feltet og ikke så meget i en decideret hovedstødsduel med forsvarerne(de Jong undtaget).

Roque slår mig som en lille tæt terrier der nok skal kunne få skubbet en forsvarsspiller væk.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Dytrax »

Manchester United, Napoli, Olympique Lyonnais, OGC Nice, Sevilla, and Real Betis are interested in the loan of Vitor Roque. [Mundo Deportivo]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Dytrax »

🚨 Vitor Roque has told FC Barcelona that he does NOT want to leave the club on loan this summer.

[Via: santiovalle]
Men så får han ingen spilletid. Roque er bagest i køen og var i øvrigt ikke en spiller Xavi ønskede sig.

Som eksempelvis Romeu :grin:

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1590
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Champione »

Godt vi brændte al vores transfersum og brugte hele budgettet i råderummet på en spiller, som vi ikke giver de fornødne chancer, som ellers tidligere i sæsonen var oplagt.

Vi kører altså biksen med hovedet under armen!! :eek:
Han var altså en dyr herre - og det lugter af en alvorlig fejldisposition, hvis han fx. ikke slår til på et lejemål i næste sæson.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2824
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 179 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Norbit »

Skal vi ikke vente med at dømme ham ude? Han har fået meget få chancer og man kunne forstå at han var kommet til Barca med en lidt for høj fedtprocent ifht. hvad der kræves af elite spillere. Tænker at man gerne vil skåne ham og køre ham stille og roligt ind til næste sæson. Jeg så gerne at man solgte Ferran Torres og gav de spilleminutter til Roque. Ferran Torres pengene kunne bruges på en fornuftig midtbane mand.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

PuyolErGud
Indlæg: 10771
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af PuyolErGud »

Champione skrev:
fre maj 03, 2024 1:38 pm
Godt vi brændte al vores transfersum og brugte hele budgettet i råderummet på en spiller, som vi ikke giver de fornødne chancer, som ellers tidligere i sæsonen var oplagt.

Vi kører altså biksen med hovedet under armen!! :eek:
Han var altså en dyr herre - og det lugter af en alvorlig fejldisposition, hvis han fx. ikke slår til på et lejemål i næste sæson.
Planen har jo aldrig været, at han skulle spille en stor rolle fra start af, da han kom i januar. Han kom tidligere fordi vi fik mulighed for at registrere ham, da Gavis skade havde frigjort rum til det. Det har været en tilvænningsperiode og jeg er fortrøstningsfuld ift. at spilles mere ind i løbet af sommeren og start næste sæson.

Antimadridista
Indlæg: 9307
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Antimadridista »

Men det ER sku weird at han har fået så få chancer og det ER lidt bekymrende at han ikke var spradderbassens valg :|

thomas
Indlæg: 198
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af thomas »

Han skal selvfølgelig have mulighed for at vise noget mere. Selvom udlejning kan være en mulighed for mere spilletid, så er problemet med udlejning, at spillerne nemt går i glemmebogen eller selv får andre prioriteter. Hvis vi kan komme af med Ferran står han længere fremme i køen til spilletid, og det vil måske være det bedste udgangspunkt for at kunne udvikle ham som en del af holdet.
Det rykker dog ikke ved, at det var en panikhandling til 30+31 mio euro, der sætter begrænsninger for forstærkninger andre steder, hvor det er mere påkrævet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8365
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Michman »

Han skal have mere spille tid. Og jeg ser helst det er ved os. Det giver ingen mening for mig at leje ham ud. At han ikke har fået flere chancer er en af Xavis fejl.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1590
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Champione »

PuyolErGud skrev:
fre maj 03, 2024 2:29 pm
Champione skrev:
fre maj 03, 2024 1:38 pm
Godt vi brændte al vores transfersum og brugte hele budgettet i råderummet på en spiller, som vi ikke giver de fornødne chancer, som ellers tidligere i sæsonen var oplagt.

Vi kører altså biksen med hovedet under armen!! :eek:
Han var altså en dyr herre - og det lugter af en alvorlig fejldisposition, hvis han fx. ikke slår til på et lejemål i næste sæson.
Planen har jo aldrig været, at han skulle spille en stor rolle fra start af, da han kom i januar. Han kom tidligere fordi vi fik mulighed for at registrere ham, da Gavis skade havde frigjort rum til det. Det har været en tilvænningsperiode og jeg er fortrøstningsfuld ift. at spilles mere ind i løbet af sommeren og start næste sæson.

Det er jeg helt med på, men det er i min verden helt vanvittigt at skyde 40 mio euro ex klausuler, som i vores situation er en seriøs sum, hvis man mener, at han er så langt fra.
Hvorfor så ikke stikke minutterne til Guiu fx.?
Vi har en drøn vigtig opgave i, at spendere hver en euro så forsvarligt, som overhovedet muligt, og det mener jeg bestemt ikke man har gjort, når han frasorteres gang på gang.

Jeg ser da lidt bekymrende på, at han tilsyneladende er så langt fra - og håber da ikke på en ny Keirisson.
Jeg spekulerer blot i en “what if”, som går ud på, at han lejes ud og ikke slår til.
Så står vi relativt sløjt i vores investering i sommeren 26.

Men lad os krydse for han brænder banen af - et sted :grin:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Kvoller
Indlæg: 5210
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 804 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Kvoller »


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15098
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1699 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster