Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Øhhh mange fra la masia imponerede slet ikke de første år de var indlemmet i førsteholdstruppen.. hverken Xavi, Iniesta eller Puyol og ej heller V Valdes..
Suarez var heller ikke god da han kom, men det skyldes nok også hans lange karantæne.

Jeg har slet ingen tvivl angående Coutinho... har fulgt ham i Liverpool og pp landsholdet... det er ikke uden grund at han var hammer dyr. Han var dog skadet da vi kæbte ham, og det tog tid før han kom i form efter det... ligesom det sikkert er tilfældet nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Han scorede og sørgede for at vi fik et vigtigt udebanemål. Det var mere end hvad sådan cirka 98% af de andre spillede præsterede.

Det er helt vildt så meget snak der er om cou. Det er lidt som om man bare skal fokusere på "negative" ting i Barca. Valverde opsummerede det meget fint efter kampen i går:
Da Dembele ikke spillede, spurgte alle mig til ham. Nu spiller Dembele, mens Coutinho ikke spiller, og så spørger alle mig til Coutinho, siger Valverde ifølge Sport.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Tello »

Rabiot.
De Jong.
Arthur.
Vidal.
Alena.
Puig.
Coutinho.
Rakitic.
Busquets.

Har vi en midtbanespiller mere, som vi er sikre på bliver i klubben? Eller skal vi bare smide Messi på, for at give Pep en endnu større boner? Tror nemlig at Denis, Rafa og Samper ryger. Peps våde drøm:

Mats.
Rakitic. Vidal. Busquets. Rabiot.
Arthur. De Jong. Coutinho.
Alena. Messi. Puig.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Tello »

Edit: hvor skal Coutinho være i det puslespil? For det har været lidt bop bop med Coutinho i angrebet.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Øhhh mange fra la masia imponerede slet ikke de første år de var indlemmet i førsteholdstruppen.. hverken Xavi, Iniesta eller Puyol og ej heller V Valdes..
Suarez var heller ikke god da han kom, men det skyldes nok også hans lange karantæne.

Jeg har slet ingen tvivl angående Coutinho... har fulgt ham i Liverpool og pp landsholdet... det er ikke uden grund at han var hammer dyr. Han var dog skadet da vi kæbte ham, og det tog tid før han kom i form efter det... ligesom det sikkert er tilfældet nu.
Fik også formulerer det lidt mangelfuldt. Jeg mente profilerede indkøb og selvfølgelig ikke la masia talenter..!!

Derudover: Det der med at han skal bruge 3-4-6 måneder på at komme i form, efter en skade, er sku heller ikke holdbart. Han er jo ikke ligefrem lavet af granit!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev: Derudover: Det der med at han skal bruge 3-4-6 måneder på at komme i form, efter en skade, er sku heller ikke holdbart. Han er jo ikke ligefrem lavet af granit!
Det er jo lidt ligemeget om det er holdbart, når det nu er sådan det har været med ham hele hans fodboldkarriere.

Det er jo manden vi har købt, og han er altså sådan.

Det er jo heller ikke holdbart at Messi er den fodboldspiller som løber allermindst i hele fodboldverden.. men det er nu engang sådan Messi er og altid har været... vi får noget andet fra Messi end presspil. Coutinho skal have længere tid til at komme i form, for sådan er han.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Derudover: Det der med at han skal bruge 3-4-6 måneder på at komme i form, efter en skade, er sku heller ikke holdbart. Han er jo ikke ligefrem lavet af granit!
Det er jo lidt ligemeget om det er holdbart, når det nu er sådan det har været med ham hele hans fodboldkarriere.

Det er jo manden vi har købt, og han er altså sådan.

Det er jo heller ikke holdbart at Messi er den fodboldspiller som løber allermindst i hele fodboldverden.. men det er nu engang sådan Messi er og altid har været... vi får noget andet fra Messi end presspil. Coutinho skal have længere tid til at komme i form, for sådan er han.
Noget forfærdelig vrøvl det der syntes jeg. Da lige meget om det altid har været sådan. Det er totalt uholdbart, hvis man skal vente 4-6 måneder før han viser brugbart niveau...!!!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Derudover: Det der med at han skal bruge 3-4-6 måneder på at komme i form, efter en skade, er sku heller ikke holdbart. Han er jo ikke ligefrem lavet af granit!
Det er jo lidt ligemeget om det er holdbart, når det nu er sådan det har været med ham hele hans fodboldkarriere.

Det er jo manden vi har købt, og han er altså sådan.

Det er jo heller ikke holdbart at Messi er den fodboldspiller som løber allermindst i hele fodboldverden.. men det er nu engang sådan Messi er og altid har været... vi får noget andet fra Messi end presspil. Coutinho skal have længere tid til at komme i form, for sådan er han.
Noget forfærdelig vrøvl det der syntes jeg. Da lige meget om det altid har været sådan. Det er totalt uholdbart, hvis man skal vente 4-6 måneder før han viser brugbart niveau...!!!

Ok, så må vi håbe at når du siger det til ham på den måde, så forandrer han sig mirakuløst. Ligesom hbis Messi også bør løbe lidt mer, ik?

For det er jo bare at sige det til dem så er det jo sådan det blir.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Antimadridista skrev: Derudover: Det der med at han skal bruge 3-4-6 måneder på at komme i form, efter en skade, er sku heller ikke holdbart. Han er jo ikke ligefrem lavet af granit!
Det er jo lidt ligemeget om det er holdbart, når det nu er sådan det har været med ham hele hans fodboldkarriere.

Det er jo manden vi har købt, og han er altså sådan.

Det er jo heller ikke holdbart at Messi er den fodboldspiller som løber allermindst i hele fodboldverden.. men det er nu engang sådan Messi er og altid har været... vi får noget andet fra Messi end presspil. Coutinho skal have længere tid til at komme i form, for sådan er han.
Noget forfærdelig vrøvl det der syntes jeg. Da lige meget om det altid har været sådan. Det er totalt uholdbart, hvis man skal vente 4-6 måneder før han viser brugbart niveau...!!!

Ok, så må vi håbe at når du siger det til ham på den måde, så forandrer han sig mirakuløst. Ligesom hbis Messi også bør løbe lidt mer, ik?

For det er jo bare at sige det til dem så er det jo sådan det blir.
Det er noget fjol at sammenligne det at Messi, historiens mest indflydelsesrige spiller, ikke løber så meget, med at Coutinho skal bruge adskillige ekstra måneder på at nå niveau, efter hver skade. 2 vidt forskellige ting.

Der er forskel på div spillerers evne til at nå noget der ligner topform efter en skade, men at man bare skal acceptere Coutinhos exceptionelle lange akklimatiseringsperiode, er uholdbart. Jeg tænker ikke at Barcas forhandlere sad ved forhandlingsbordet og sagde følgende: "Ja vi vil jo gerne give 1.5 milliard, men da han er så uhyggelig langsom om at komme i form, vil vi kun give 1 milliard".

Der må være noget manden selv kan gøre, for at optimere dette område. Hvad skulle det fysiologiske være hos Coutinho der gør, at han ikke får føling, præcision, fart og styrke, før væsentlig senere end den gennemsnitlige spiller??
Kunne han være lidt doven/lad ift genoptræning og optimering af form...?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis det er selvforskyldt, så har du jo helt ret.
Men det er der ikke noget der tyder på at det er, når man har fulgt ham. Det der tyder på at han selv har noget at arbejde på er det Valverde har sagt mellem linjerne om hans indstilling... det tyder på at han er skuffet over ikke at være selvskrevet til startelleveren.
Men det så vi også med Demb, Vidal og til dels også Malcom... men de har så ændret indstilling og arbejdet hårdt for at overbevise Valverde om at de står først i køen når startopstillingen skal sættes op.
Jeg tror at Cou kunne lære en del af dem, og det er vel også det Valverde håber at der sker.
At Cou notorisk er langsom til fysisk at ramme tooniveau er old news og det vidste man helt sikkert godt da man købte ham.
Suarez har lidt det samme... vi afskrev ham i sæsonstarten, men da han fysisk blev hlt fit er han jo tilbage på sit gamle topniveau igen nu.
Om 4 uger er Cou sikkert også flyvende igen. Men hans indstilling skal ændres først.
CR har vel også været længe om at genfinde sit topniveau de par gamge han har været skadet de sidste par sæsoner.
Messi sammenligningen var blot for at gøre opmærksom på at en spiller er som en spiller er, og man kan ikke mirakuløst forlange at Messi skal løbe ligesom de andre for det kan han ikke. Ligesom man ikke nødvendigvis kan forlange at Cou skal blive fysisk klar efter en skade ligeså hurtig som andre, hvis han simpelthen ikke kan.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Hvis det er selvforskyldt, så har du jo helt ret.
Men det er der ikke noget der tyder på at det er, når man har fulgt ham. Det der tyder på at han selv har noget at arbejde på er det Valverde har sagt mellem linjerne om hans indstilling... det tyder på at han er skuffet over ikke at være selvskrevet til startelleveren.
Men det så vi også med Demb, Vidal og til dels også Malcom... men de har så ændret indstilling og arbejdet hårdt for at overbevise Valverde om at de står først i køen når startopstillingen skal sættes op.
Jeg tror at Cou kunne lære en del af dem, og det er vel også det Valverde håber at der sker.
At Cou notorisk er langsom til fysisk at ramme tooniveau er old news og det vidste man helt sikkert godt da man købte ham.
Suarez har lidt det samme... vi afskrev ham i sæsonstarten, men da han fysisk blev hlt fit er han jo tilbage på sit gamle topniveau igen nu.
Om 4 uger er Cou sikkert også flyvende igen. Men hans indstilling skal ændres først.
CR har vel også været længe om at genfinde sit topniveau de par gamge han har været skadet de sidste par sæsoner.
Messi sammenligningen var blot for at gøre opmærksom på at en spiller er som en spiller er, og man kan ikke mirakuløst forlange at Messi skal løbe ligesom de andre for det kan han ikke. Ligesom man ikke nødvendigvis kan forlange at Cou skal blive fysisk klar efter en skade ligeså hurtig som andre, hvis han simpelthen ikke kan.
Netop. Hvis det er indstillingen,er det meget problematisk og så skal han tage sig sammen, som jeg også hentyder til.

Nej, hvis han fysisk ikke kan, er det jo klart man ikke kan gøre noget.
Jeg forsøger blot at diskutere den åbenbart fastlåste præmis, med at Coutinho ikke KAN komme hurtigere tilbage. KAN han ikke det, eller er han lidt lad!? Det er som om man bare accepterer det i stedet for at kaste det lidt op til diskussion.

Det med Messi. Han kan jo rent fysiologisk sagtens løbe mere, så får vi nok bare ikke en Messi på samme niveau, gennem en hel kamp som nu eller gennem en hel sæson.
Du mener jo at Counok ikke KAN. Der er forskellen, blandt andet, i den sammenligning.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jo jeg mener rent faktisk at Messi ikke rent fysiologisk KAN løbe i nærheden af det løbepensum som eksempelvis Rakitic gør, underforstået at han altså samtidig skal spille fodbold.

Jeg vil tro at Messi gennemsnitlig ligger på 6-7 km pr la liga kamp, mens Rakitic nok ligger på ca 11-12.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed om han KAN, men der er vel en grund til at han aldrig, som i aldrig nogensinde har løbet i nærheden af 10-12 km i en kamp.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Jo jeg mener rent faktisk at Messi ikke rent fysiologisk KAN løbe i nærheden af det læbepensum som eksempelvis Rakitic gør.

Jeg vil tro at Messi gennemsnitlig ligger på 6-7 km pr la liga kamp, mens Rakitic nok ligger på ca 11-12.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed om han KAN, men der er vel en grund til at han aldrig, som i aldrig nogensinde har løbet i nærheden af bare 10-12 km i en kamp.
Jeg er fuldstændig overbevist om, at Messi, hvis han skulle, kan tilbagelægge et gennemsnitligt antal km, for en offensiv spiller. Det er en kalkuleret aftale at han ikke gør.

Men tror ikke vi kommer så meget videre.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Rb88 »

Det med fysiologiske faktorer og motivations faktorer ligger jeg ikke meget i. Er sikker på den fysiske stab nok skal få gjort ham klar lige meget hvordan hans motivation så er (hvis den da er dårlig)

Jeg tror mere det kunne være interessant at se på det psykiske. Langsom genfinde til topniveau kan også skyldes at han skal bruge kampe for at få selvtilliden tilbage, og føle sig tryg på banen igen efter et par uger væk. Alle faktorer man måske kan opregulere ved psykiske interventioner

Det er jo selve spørgsmålet omkring hvorfor nogle er langsommere end andre når den fysiske genoptræning er overstået. Og jeg kunne forestille mig der ligger en masse i det psykiske aspekt som var mere interessant at kigge på/arbejde med

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:Det med fysiologiske faktorer og motivations faktorer ligger jeg ikke meget i. Er sikker på den fysiske stab nok skal få gjort ham klar lige meget hvordan hans motivation så er (hvis den da er dårlig)

Jeg tror mere det kunne være interessant at se på det psykiske. Langsom genfinde til topniveau kan også skyldes at han skal bruge kampe for at få selvtilliden tilbage, og føle sig tryg på banen igen efter et par uger væk. Alle faktorer man måske kan opregulere ved psykiske interventioner

Det er jo selve spørgsmålet omkring hvorfor nogle er langsommere end andre når den fysiske genoptræning er overstået. Og jeg kunne forestille mig der ligger en masse i det psykiske aspekt som var mere interessant at kigge på/arbejde med

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
De mere alm, mindre forskelle, som der typisk er på spillere og deres genvinding ift topniveau, tror jeg ikke har noget at gøre med det mentale/psykiske. Nogle er bare lidt hurtigere til at få føling med det hele igen.

Ved Cou, tager det så noget længere tid. Om det hos ham er noget psykisk er muligt. Jeg efterlyser blot at man ikke bare accepterer at det bare ER sådan, men prøver at optimere og løse det. Om det er motivation, ladhed, noget psykisk eller noget helt fjerde, har jeg selvfølgelig ikke mulighed for at give svar på

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster