Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Hvad er folks tanker omkring Coutinhos form/niveau/indsats..kært barn..! Skal vi slå koldt vand i blodet og give ham mere tid eller hvad?? Altså, selvfølgelig skal han ikke sælges.

Sådan helt generelt, så har han haft gode kamp, efter dette første års tid, men jeg havde nok alligevel forventet mere. Måske en mere støt stigende tilpasning i stedet for dette enormt svingende niveau, som vi har set ret længe nu!!

Han virker bare heller ikke glad, selv når han spiller, men ved ikke om det bare er sådan han er?

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af B-Freak »

Antimadridista skrev:Hvad er folks tanker omkring Coutinhos form/niveau/indsats..kært barn..! Skal vi slå koldt vand i blodet og give ham mere tid eller hvad?? Altså, selvfølgelig skal han ikke sælges.

Sådan helt generelt, så har han haft gode kamp, efter dette første års tid, men jeg havde nok alligevel forventet mere. Måske en mere støt stigende tilpasning i stedet for dette enormt svingende niveau, som vi har set ret længe nu!!

Han virker bare heller ikke glad, selv når han spiller, men ved ikke om det bare er sådan han er?
Synes pt at Coutinho, bedømt ud fra pris og forventninger, er et kæmpe flop.

Han leverer intet brugbart når han spiller pt.

Han er en klassespiller som måske skal spilles i form med en masse minutter, men lige nu er jeg godt nok skuffet over manden.

Mener ikke han skal sælges, da den første sæson i Barca har vist sig at være svær for de fleste, men han skal til at steppe op.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Han er “fanget” positionsmæssigt hvor han ikke rigtigt passer på kanten eller på midten. Men jeg er overhovedet ikke nervøs og mener ærlig talt at det bliver blæst op til noget det ikke er (hvem havde set den komme for en barcaspiller).

Han skal bare fortsætte med at arbejde hårdt og så skal han nok blive en stor gevinst for os når det hele slal afgøres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Rb88 »

Det er jeg så slet ikke så sikker på.
For at sige det kort: han er for ringe og langsom til at være kant. Han er ikke kontrollerende og hurtig nok i sit pasnings spil til at være cm.. Og så længe Messi spiller på 10er positionen kan jeg ikke se hvorfor han pludselig skulle blive en kæmpe gevinst


Piq kan du uddybe hvorfor du er så sikker på han nok skal blive så stor en gevinst?


For i min optik virker han fejlcastet ligenu er ovenstående årsager

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Han er hverken ringe eller langsom som kant. Han har bare ikke de samme egenskaber som Dembele hvorfor han ser ringe ud når det er det der forventes af ham. Og sådan er det lige nu med demb og vidal samt det mere direkte spil.

Hvis vi derimod gik over til at spille Arthur på midten og cou fremme for i stedet at satse på hurtige korte afleveringer (og generelt kontrol) så er han rigtig god.

Jeg synes desuden vi skal passe på med det der fejlcastet snak. Sidste sæson var han intet mindre end fremragende da han kom til mens Dembele var mindre god. Det svinger og i denne sæson har vi allerede spillet på flere forskellige måder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Rb88 »

I min optik er han ligenu bare ikke god nok til at spille nogen af de respektive positioner men god til en rolle der ligger imellem de 2. Men den rolle har vi ikke i vores system ligenu.

Med andre ord: hvis vi skal have indfriet coutinhos kvaliteter skal vi spille på en radikal anderledes måde. Og hvordan denne opgave lige skal løftes er op til Valverde

Fik jeg valget om at kunne sælge cou for samme pris så gjorde jeg det. Ikke fordi han ikke er god. Men fordi vi har gode spillere på midten og jeg hellere vil bruge pengene til at købe en drible stærk kant mere Ala ney og/eller på en Suarez erstatning

Ikke at det er aktuelt. Jeg tror bare ikke løsningen med coutinho er så nem som det bliver gjort op til

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er vitterligt en skade til vidal fra at skulle spille cou mere. Demb fungerer ikke særlig godt med en langsom midt hvilket vi blandt andet så da han blev droppet. Her spillede cou/Arthur og vandt mod spurs, Sevilla, Inter og Real. Cou scorede forresten 3 mål.

Der er ingen der siger at dette bliver systemet resten af sæsonen eller at der ikke bliver justeret så cou får en større rolle. Lige nu er det som det er og der vil blive skrevet en masse om cou. Om 2 uger kan det være markant anderledes og det har vi allerede set i denne sæson hvor demb sad på bænken.

I stedet for at snakke transfers, krise, utilfreds og så videre så vil jeg hellere se på det som om vi har en trup nu hvor vi kan spille på flere måder. Det er godt for holdet. I Barcaland skal det dog med det samme vendes til noget negativt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af ladislau »

Du har helt sikkert en pointe Piquenbauer, men jeg synes faktisk problemet er, at han ikke er sikker i pasningsspillet.
Det er velsagtens også grunden til, at han har mistet pladsen i start 11'eren. Valverde kan godt lide kontrol, men Cou er ikke meget mere stabil i hverken pasningsspillet eller genpresset end Dembele, der til gengæld har meget mere fart.

Tror slet ikke en skade til Vidal vil komme Coutinho tilgode, med mindre vi kører 4-4-2 igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Coutinhos succesrate på sine afleveringer er omkring 7% bedre med en del flere afleveringer pr kamp (10). 87% vil jeg mene er et tegn på en god pasningsspiller,

Jeg tror demb spiller fordi han er farligere. Demb spiller godt og med vidal på banen har Valverde fundet ud af at det ikke er ligeså farligt som med Arthur (der er langsom som rak og bussi).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Lopezzz »

Lige nu er han på niveau med Denis Suarez men jeg håber at han tager sig sammen og spiller lidt mere aggressivt.
Der må være mere i ham end de der samme skud med højre ben.
Men jeg kender ham heller ikke fra de andre klubber så jeg ved ikke hvor god han er/var
MDCCCXCIX

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af ladislau »

Det er jo en dejlig statistik, som giver et bedre billede af manden, end det indtryk jeg får under kampene. Der ligner han i den grad et rådyr fanget i forlygterne, når han har bolden.
Håber du får ret, for det passer jo godt til CL kampene, især på udebane. Der kunne vi også meget vel tænkes at stille op i en 4-4-2. En opstilling, som Coutinho faktis så relativ komfortabel ud i sidste år, som jeg husker det.

Nu har vi også nogle pokal kampe, og nogle hjemme kampe, hvor der hhv. kan eksperimenteres og tankes selvtillid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Levante ude her i midtugen efterfulgt af 3 hjemmekampe mod eibar, Levante og leganes. Så lad os håbe der kommer lidt tid (og selvtillid) til cou.

En anden ting - vi skal huske at cou er notorisk langsomme til at komme sig efter en skade. Jeg kan huske at have hørt kommentatorer påpege det flere gange da han spillede for pool. Så hvis man tager det med og det at han ikke har fået så meget tid så har man måske et svar på hvorfor han fremstår lidt skidt. Problemet er så at han desværre får en del skader men det er en anden snak ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Nå, første mulige selvtillidsskud i bøssen, gik ikke så godt..

Jeg prøver lidt om jeg kan erindre en spiller, som endte som en succes, selvom det først års tid, var moderat til noget skuffende..måske Henry. Han havde et lidt svært første år, efterfulgt af et godt andet, for så at blive marginaliseret og skadet i tredje..!! Andre bud??

I foråret 17, da jeg først hørte om de her Cou rygter, det var før Neymar salg, da tænkte jeg lidt "aaah hva..er han det vi har brug for, er han god nok, hvor skal han placeres..!? Så gik det over, men da Neymar røg, drejede alt sig pludselig om Cou. Da tænkte jeg "ok, jeg har sikkert misset noget, de ved vel bedre!".

I dag er det så gået en lille smule som frygtet. Ting kan selvfølgelig stadig ændre sig, men syntes sku bare at det er underligt. Det er som om han ikke har det godt..? Måske ikke tilpas i truppen..?

Og stadig kan jeg bare ikke nøjagtigt se, hvor han gør bedst fyldest og om det han kan, er det vi har brug for..og så til den pokkers pris... :roll:

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af emo »

Antimadridista skrev:Nå, første mulige selvtillidsskud i bøssen, gik ikke så godt..

Jeg prøver lidt om jeg kan erindre en spiller, som endte som en succes, selvom det først års tid, var moderat til noget skuffende..måske Henry. Han havde et lidt svært første år, efterfulgt af et godt andet, for så at blive marginaliseret og skadet i tredje..!! Andre bud??
Abidal. Han står for mig som en der slet ikke imponerede mig i starten, i hvertfald det første halve år måske generelt en hel sæson. Han endte som vi alle kender det, som en af vores bedste forsvarspillere.
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
Antimadridista skrev:Nå, første mulige selvtillidsskud i bøssen, gik ikke så godt..

Jeg prøver lidt om jeg kan erindre en spiller, som endte som en succes, selvom det først års tid, var moderat til noget skuffende..måske Henry. Han havde et lidt svært første år, efterfulgt af et godt andet, for så at blive marginaliseret og skadet i tredje..!! Andre bud??
Abidal. Han står for mig som en der slet ikke imponerede mig i starten, i hvertfald det første halve år måske generelt en hel sæson. Han endte som vi alle kender det, som en af vores bedste forsvarspillere.
Det er muligt. Det kan jeg simpelthen ikke huske..måske fordi han netop endte som en mindre helt.?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster