Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af zqa »

Jeg har en australsk kammerat som har italiensk pas fordi, at hans farfar (som har boet 40 år i Australien) er italiensk statsborger. Det er åbenbart rimelig nemt.

Edit; vel og mærke hvis du kommer fra et “godt land”.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14 - Philippe

Indlæg af MessiPogba »

De La Barça skrev:
MessiPogba skrev:Hvordan kan man egentligt så nemt få et pas, når Coutinho ikke har noget tilhørsforhold til Portugal andet end måske en eller anden bedstefar eller forfædre?

Jeg aner jo ikke som sagt om de andrel ande, men jeg tvivler, det ville være så nemt for en fodboldspiller, hvis han skulle få dansk pas, fordi en af hans forfædre er danske.

Køber man sig til det eller hvad sker der?

EDIT: jeg kan se, det er pga. konen? Men det giver stadigvæk ikke nogen mening?

Og det er ikke kun Portugal, de er også andre lande såsom Italien, Spanien og sådan, at fodboldspillere ekstremt nemt får pas.
Som du skriver så er det pga. Coutinhos kone, der er portugiser. Så vidt jeg har forstået så er det nogle EU-regler, der har gjort det muligt.

I Spanien kan du få statsborgerskab hvis du har været i landet uafbrudt i vist nok fem år. Derudover er der specielle regler hvis du kan bevise at du har aner i landet. Det er derfor mange sydamerikanere hurtigt kan få spansk eller italiensk pas, da de ofte har bedsteforældre eller andet, der er emigreret til Sydamerika. Messis ene bedstemor er f.eks. fra Italien.

Visca el Barça i Visca Catalunya
Som sagt, jeg har intet forstand på alt det der pas halløj. Jeg tager blot udgangspunkt i vores egne regler, som er så forskruede, at selv danskere, der er født i Danmark og opvokset i Danmark, men som er flyttet til udlandet og vil komme tilbage efter 40 år skal igennem samme optagelsesprøver som immigranter, selvom de er ægte danskere, men opgav deres pas pga. deres ophold i udlandet?

Eller er vi bare så ekstremt strenge i DK i forhold til Spanien, Portugal og Italien?

Jeg tvivler på, at hvis jeg var født som brasilianer, men at min oldefar var dansker, at det danske stat ville give mig et dansk pas?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14 - Philippe

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:Jeg har en australsk kammerat som har italiensk pas fordi, at hans farfar (som har boet 40 år i Australien) er italiensk statsborger. Det er åbenbart rimelig nemt.

Edit; vel og mærke hvis du kommer fra et “godt land”.
Det virker bare så vanvittigt sammenlignet med vores egne regler, det er derfor jeg er sådan noget uforstående, at COutinho bare sådan lige kan få et portugisisk pas, fordi hans kone er der fra, selvom han aldrig har opholdt sig i landet.

Vi har jo set flere historier om etniske danskere, hvis asiatiske koner er blevet udvist fra DK efter ikke at få forlænget deres ophold, selvom deres mænd er etniske danskere, født og opvokset i dk og arbejder i DK, ikke engang kan få et pas.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14 - Philippe

Indlæg af Lopezzz »

MessiPogba skrev:
zqa skrev:Jeg har en australsk kammerat som har italiensk pas fordi, at hans farfar (som har boet 40 år i Australien) er italiensk statsborger. Det er åbenbart rimelig nemt.

Edit; vel og mærke hvis du kommer fra et “godt land”.
Det virker bare så vanvittigt sammenlignet med vores egne regler, det er derfor jeg er sådan noget uforstående, at COutinho bare sådan lige kan få et portugisisk pas, fordi hans kone er der fra, selvom han aldrig har opholdt sig i landet.

Vi har jo set flere historier om etniske danskere, hvis asiatiske koner er blevet udvist fra DK efter ikke at få forlænget deres ophold, selvom deres mænd er etniske danskere, født og opvokset i dk og arbejder i DK, ikke engang kan få et pas.
Billede
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »



Nummer 7 til cou!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg ved ikke hvor mange af jer der er klar over det.. men Cou blir fra denne sæson the next big thing.

BdO i 2020.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg ved ikke hvor mange af jer der er klar over det.. men Cou blir fra denne sæson the next big thing.

BdO i 2020.
phpBB [video]
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af klogfyr »

Man kunne altså også se, at vi blev meget farligere med Coutinho på banen. Det gav også Messi mere plads.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af A$AP »

Ude i to-tre uger.

https://t.co/ZcpDoil6yO

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Rb88 »

I det mindste med god timing

Og Malcom kan få nemmere ved spilletid. Tror også han har godt af lidt pause selvom skade ikke lige var løsningen derpå

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Drake »

Ikke fedt med en skade til ham :sørgelig:

Men i det mindste godt tidspunkt at være det på.

Så kan han få hvilet sig lidt, og tænke over hvor dårlig han har været i de sidste 5 kampe eller så noget :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Tello »

Rakitic bliver også snart skadet, just saying. Den mand spiller alle 90 minutter, hver gang.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Rb88 »

Tello skrev:Rakitic bliver også snart skadet, just saying. Den mand spiller alle 90 minutter, hver gang.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Enig. Og Vidal fortjener en kamp fra start. Bussen, Vidal og Arthur mod betis

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Drake »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/cout ... p-nou.html

Er der andre end mig der er begyndt at blive bekymret over at hans bundniveau er så lavet, og det vare så langt? :eek:

Synes også man hørte noget omkring det inden vi købte ham, og var også derfor jeg var lidt usikker på at købe ham, samt hans skades historik.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster